Kallista

Touhua kirot

Lehtijutun luettuani otin yhteyttä kiropraktikkoon, jo puhelun lopussa kysyin hintaa, johon vastattiin: 45e kuinka kauan siinä nyt sitten meneekään...Ensimmäisellä kerralla käsittely kesti "jopa" puol tuntia!!
Ajattelin, että ehkäpä se vaan ottaa varovasti aluksi, mutta toisella kerralla käsittely kesti vaan vartin!! Ei juma... siis kyllä mä ymmärrän että sillä on olevinaan taikurin kädet, mutta jos laskee tuntihinnan, niin siitä tulee 180E!!!!
Eihän toi nyt voi mitenkään pitää paikkansa.
Tämä praktikko kuuluu virallisiin liittoihin etc... Pitäisiköhän tehdä kantelu, vai onko tälläinen normaalia????

17

2718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edullisempaa on

      eli tee hieman taustatutkimusta ennenkuin hutkit...

    • ehdottomasti oikein

      Kantelu on ehdottomasti oikein tällaisessa tapauksessa. Vaikka oletkin mennyt ihan vapaaehtoisesti hoitoon, niin kyllä aina kantelu kannattaa tehdä, totta kai. Sehän on ihan luonnollista, varsinkin jos ajattelee, että kaikki hoidot saattavat olla hyvin paljon halvempia esimerkiksi Myanmarissa. Ja voidaan kai olettaa kaikkien ammattitaitoisten tekevän työtään lähes ilmaiseksi.
      Kantelu on aina parasta tehdä kirjallisena ja siinä pitää selostaa tarkasti koko tapahtumaketju. Oma tarkka nimi ja yhteystiedot mukaan luonnollisesti. Suosittelen, että valitat suoraan Tasavallan Presidentille tai sitten Eduskunnan oikeusasiamiehelle. Tällaisissa tapauksissa ei oikein kannata pienemmille viskaaleille valitella.
      On myös hyvä ottaa kunnollinen kopio valituksesta, tai ainakin kaksi kopiota, toisen voi pitää itsellään muistona ja toisen voi lähettää säilytettäväksi esim. Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran Kansanrunousarkistoon.

      • ___U

        Kantelu on aina parasta tehdä kirjallisena ja siinä pitää selostaa tarkasti koko tapahtumaketju. Oma tarkka nimi ja yhteystiedot mukaan luonnollisesti. Suosittelen, että valitat suoraan Tasavallan Presidentille tai sitten Eduskunnan oikeusasiamiehelle. Tällaisissa tapauksissa ei oikein kannata pienemmille viskaaleille valitella.
        On myös hyvä ottaa kunnollinen kopio valituksesta, tai ainakin kaksi kopiota, toisen voi pitää itsellään muistona ja toisen voi lähettää säilytettäväksi esim. Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran Kansanrunousarkistoon.

        Taidat olla sen tyyppinen suomalainen, että uskallat kertoa mielipiteesi vain netissä, mutta tosielämässä ole aivan paskat housuissa. Älk.Per.Kirjoittaja oli näköjään pettynyt saamiinsa palveluihin ja kysyi miten toimia/onko normaalia. Noh, sinänsä sinä olet todella hyvä esimerkki suomalaisesta, joka ei uskalla sanoa mielipidettään muutakuin selän takana.


    • kallista..

      .. mutta toisaalta esimerkiksi lääkäristä maksat helposti 50e/15min, kun menet valittamaan kipeää alaselkää, eikä lääkäri välttämättä edes koske ja tutki alaselkääsi, ja määrää kipulääkkeitä. Tottakai tiedon määrä on suurempi eikä kiropraktikkoa voi lääkäriin verrata, mutta joissain tapauksissa siellä vaivan syytä hoidetaan tehokkaammin eikä vain seurausta.

      • miten sen ottaa

        tässäkin keskustelupaikassa koulutetut hierojat ovat verranneet itseään kirurgeihin, koska ovat samalla terveydenhoitoalalla ...


      • Jussipussi
        miten sen ottaa kirjoitti:

        tässäkin keskustelupaikassa koulutetut hierojat ovat verranneet itseään kirurgeihin, koska ovat samalla terveydenhoitoalalla ...

        Pitää muuten paikkansa.


      • määrä

        D.C. Kiropraktikot ovat käyneet 5-6 vuotisen yliopisto koulutuksen, jossa on myös melko suuret esikliiniset opinnot ja tietysti selän anatomia hyvin perusteellisesti.

        Tälläinen Kiropraktikko tietää varmasti enemmän tuki-ja liikunta elimistöstä (ennenkaikkea sen toiminnasta), kuin yleislääkäri.


      • samaa
        määrä kirjoitti:

        D.C. Kiropraktikot ovat käyneet 5-6 vuotisen yliopisto koulutuksen, jossa on myös melko suuret esikliiniset opinnot ja tietysti selän anatomia hyvin perusteellisesti.

        Tälläinen Kiropraktikko tietää varmasti enemmän tuki-ja liikunta elimistöstä (ennenkaikkea sen toiminnasta), kuin yleislääkäri.

        mieltä! Ja lisäksi monessa maassa ensimmäinen vuosi opiskellaan lääkäri opiskelijoiden kanssa. Suomessa ei ole koulutusta kiropraktikoille, vaan koulu käydään yleensä englannissa tai yhdysvalloissa. Tosin suomessa kuka tahansa saa olla kiropraktikko...


      • yleistää
        määrä kirjoitti:

        D.C. Kiropraktikot ovat käyneet 5-6 vuotisen yliopisto koulutuksen, jossa on myös melko suuret esikliiniset opinnot ja tietysti selän anatomia hyvin perusteellisesti.

        Tälläinen Kiropraktikko tietää varmasti enemmän tuki-ja liikunta elimistöstä (ennenkaikkea sen toiminnasta), kuin yleislääkäri.

        yleislääkäreiden osaamisia.


    • Valitusta tyhjästä?

      Mitä odotit hoidolta? Tiedätkö mitä kiropraktikot tekevät? Eivät he ole mitään hierojia. Kiropraktikon tehtävä on laittaa nikamat paikoilleen ja se on siinä. Mikäli haluat lihashuoltoa, mene koulutetulle hierojalle, he hoitavat sitten ne pehmytkudokset. 45€ on muuten halpa hinta koulutetulla kiropraktikolla.

      • 2141

        Otan kantaa vain hintaan.Hinta on mielestäni aivan kohdallaan,jopa halpa ehkä vasta aloitteleva.Koulutettu Hieroja veloittaa keskimäärin
        31 euroa/tunti


    • te..

      kuvittelette saavanne?? Kyllähän lääkärikin ottaa vartin ajasta äkkiä sen 50€ eikä välttämättä edes koske koko aikana, kirjoittaa vain reseptin. On se kumma että aina kaikkien pitäisi tehdä töitä ilmaiseksi. Saatko itse työstäsi palkkaa??
      Kyseinen summa ei jää kokonaisuudessaan tekijälle, on kyse sitten hierojasta tai kiropraktikosta tai vaikka kampaajasta. Yrittäjällä on aika paljon kuluja, vuokrat, yel:llit ym.
      Jos et ole valmis maksamaan että ammatti ihminen auttaa, niin pyydä vaikka kaveriasi koittamaan laittaa sun selkä kuntoon. Ehkä onnistuu siinä, ehkä ei tapahdu mitään eroa, ehkä halvaannut. Ajattele kuitenkin, se olisi ilmaista.

      • 50 eur....

        voi sairaala/lääkäriasema veloittaa noin 25-35% päältä pois...

        Eli ei ne lääkäritkään ilmaiseksi mitään saa. Vaikka vain reseptejä kirjoittaisivat.


      • kiropraktikolta
        50 eur.... kirjoitti:

        voi sairaala/lääkäriasema veloittaa noin 25-35% päältä pois...

        Eli ei ne lääkäritkään ilmaiseksi mitään saa. Vaikka vain reseptejä kirjoittaisivat.

        menee saman verran vuokriin.. Aivan kuten yksityislääkäreissä lääkärit maksavat noin20-35% tilojen käytöstä.


      • Aku4
        kiropraktikolta kirjoitti:

        menee saman verran vuokriin.. Aivan kuten yksityislääkäreissä lääkärit maksavat noin20-35% tilojen käytöstä.

        Niin hoidon osuus hinnasta noin 25%!
        Hoidettava maksaa verottajalle, YEL-maksut ja muut, niin kuin liiketoiminnassa noin yleisesti!?
        Jos ALV-vapaus, niin hoitaja yleisesti voittaa enemmän; kun hinnat saman suuruiset!?


    • Tyhjätasku hieroo

      Teettä liian halvalla nostakaa hintoja, niin mäkin tein ja jono senkun piteni,,,,,,,

    • Anonyymi

      Up

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe