Kuinka paljon

rahaa

Millaisenkohan budjetin kanssa kannattaisi lähteä Britteihin/Lontooseen, jos viettää 10 päivää matkalla?

Jos joku vielä pystyisi suht realistisesti erittelemään majoitukseen, syömiseen ja muuhun menevän rahan määrän, olisin kiitollinen (tiedän, haastavaa, sillä hintoja on monia, samoin kulutustottumuksia, mutta jotain suuntaa antavaa...?).

6

678

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellu-65

      Viime syksynä budjetoin matkallemme 100 euroa / päivä per nenä. Olimme silloin Lontoossa 7 päivää. Hotelli oli maksettu erikseen, mutta tämä summa sisälsi matkat, pääsyliput, syömiset ja shoppailut. Hieman alle tämän selvisimme, mutta tuo shoppailu jäi ehkä hieman vähemmälle kuin olin etukäteen arvellut.
      Olen taas muutaman viikon kuluttua lähdössä hieman lyhyemmäksi ajaksi Lontooseen. Saa nähdä kuinka paljon nyt menee. Luulisin että nyt on enemmän ostettavaa...

      • Ellu-65

        Edellisessä viestissäni tuo matkat tarkoittaa travelcardia ja muutamaa taksimatkaa iltaisin. Muutoin matka oli tietysti maksettu jo aiemmin!


    • budjetti

      Jos olet jo Suomesta hankkinut Lontoon sisäisen liikenteen matkakortin (Travelcard), niin aika vähällä selviät Lontoossa. Museothan ovat ilmaisia ja näyteikkuna-shoppailu ei maksa mitään. Itselläni meni ruokaan ja juomiin about 20-30 puntaa per päivä. Kannattaa tietysti ottaa varalta mukaan hieman tuhdimpi nippu valuttaa, ettei joudu pulaan, jos jotain yllättävää sattuu.

    • .................

      tuo ellun sanoma 100e per päivä per nenä on ihan hyvä arvio, sillä elää jo ihan hyvin. Huomaa kuitenkin että jos oma budjettisi on pienempi, pärjäät huomattavasti vähemmälläkin, tai jos haluat, niin kulumaan saa paljon enemmänkin. Tosi vaikea sanoa, kun ei tiedä yhtään oletko reppureissaaja joka voi yöpyä hostelleissa vai haluatko huippu-hotellin jne:)
      Jos vähän tarkemmin kertoisit millaista lomaa haet, niin olisi helpompi vastatakin. Katsele vaikka netistä hotellien hintoja, niin se auttaa jo jonkun verran. Matkustamiseen Lontoossa(metro bussit) menee reilut 7,50 e/päivä. Ruokaa saa sekä halpaa että kallista, riippuu itsestäsi:) Nähtävyyksistä monet ovat ilmaisia, esim. mielestäni parhaat museot Lontoossa, Natural History Museum, Science Museum jne. Shoppailu on yleisesti ottaen jonkun verran kalliimpaa kuin Suomessa. Klubeille sisäänpääsy maksaa ehkä keskimäärin £10, jonnekin vähemmän ja jonnekin enemmän, alkoholi on hieman kalliimpaa kuin Suomessa. Syömisestä en osaa sanoa kyllä mitään. Käytkö syömässä pikaruokaa, etnisissä ravintoloissa, pubeissa vai "hienommissa" paikoissa?

      • rahaa

        Kiitos vinkeistä.
        En oikein itsekään ihan tarkkaan vielä tiedä, millainen loma on tulossa, pystynkö esimerkiksi majoittumaan osaksi tuttavieni luona, yms. Muuten majoitukseen kyllä riittää vaatimattomammatkin hostellit.
        Luulen myös ruokailun olevan vaihtelevaa (pikaruokaa, etnistä ruokaa, pubeja ja ravintoloita)...
        Mutta jotain suuntaa antavaa rahan suhteen jo tulikin, eli kiitos siitä.
        Ajattelin itse nyt varata noin tuhat euroa koko matkaan, johon sisältyisi myös n. 150 euron lentoliput.


      • ..........
        rahaa kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä.
        En oikein itsekään ihan tarkkaan vielä tiedä, millainen loma on tulossa, pystynkö esimerkiksi majoittumaan osaksi tuttavieni luona, yms. Muuten majoitukseen kyllä riittää vaatimattomammatkin hostellit.
        Luulen myös ruokailun olevan vaihtelevaa (pikaruokaa, etnistä ruokaa, pubeja ja ravintoloita)...
        Mutta jotain suuntaa antavaa rahan suhteen jo tulikin, eli kiitos siitä.
        Ajattelin itse nyt varata noin tuhat euroa koko matkaan, johon sisältyisi myös n. 150 euron lentoliput.

        Tuolla budjetilla pärjäät varmasti hyvin. Hauskaa reissua!:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe