Millaisenkohan budjetin kanssa kannattaisi lähteä Britteihin/Lontooseen, jos viettää 10 päivää matkalla?
Jos joku vielä pystyisi suht realistisesti erittelemään majoitukseen, syömiseen ja muuhun menevän rahan määrän, olisin kiitollinen (tiedän, haastavaa, sillä hintoja on monia, samoin kulutustottumuksia, mutta jotain suuntaa antavaa...?).
Kuinka paljon
6
698
Vastaukset
- ellu-65
Viime syksynä budjetoin matkallemme 100 euroa / päivä per nenä. Olimme silloin Lontoossa 7 päivää. Hotelli oli maksettu erikseen, mutta tämä summa sisälsi matkat, pääsyliput, syömiset ja shoppailut. Hieman alle tämän selvisimme, mutta tuo shoppailu jäi ehkä hieman vähemmälle kuin olin etukäteen arvellut.
Olen taas muutaman viikon kuluttua lähdössä hieman lyhyemmäksi ajaksi Lontooseen. Saa nähdä kuinka paljon nyt menee. Luulisin että nyt on enemmän ostettavaa...- Ellu-65
Edellisessä viestissäni tuo matkat tarkoittaa travelcardia ja muutamaa taksimatkaa iltaisin. Muutoin matka oli tietysti maksettu jo aiemmin!
- budjetti
Jos olet jo Suomesta hankkinut Lontoon sisäisen liikenteen matkakortin (Travelcard), niin aika vähällä selviät Lontoossa. Museothan ovat ilmaisia ja näyteikkuna-shoppailu ei maksa mitään. Itselläni meni ruokaan ja juomiin about 20-30 puntaa per päivä. Kannattaa tietysti ottaa varalta mukaan hieman tuhdimpi nippu valuttaa, ettei joudu pulaan, jos jotain yllättävää sattuu.
- .................
tuo ellun sanoma 100e per päivä per nenä on ihan hyvä arvio, sillä elää jo ihan hyvin. Huomaa kuitenkin että jos oma budjettisi on pienempi, pärjäät huomattavasti vähemmälläkin, tai jos haluat, niin kulumaan saa paljon enemmänkin. Tosi vaikea sanoa, kun ei tiedä yhtään oletko reppureissaaja joka voi yöpyä hostelleissa vai haluatko huippu-hotellin jne:)
Jos vähän tarkemmin kertoisit millaista lomaa haet, niin olisi helpompi vastatakin. Katsele vaikka netistä hotellien hintoja, niin se auttaa jo jonkun verran. Matkustamiseen Lontoossa(metro bussit) menee reilut 7,50 e/päivä. Ruokaa saa sekä halpaa että kallista, riippuu itsestäsi:) Nähtävyyksistä monet ovat ilmaisia, esim. mielestäni parhaat museot Lontoossa, Natural History Museum, Science Museum jne. Shoppailu on yleisesti ottaen jonkun verran kalliimpaa kuin Suomessa. Klubeille sisäänpääsy maksaa ehkä keskimäärin £10, jonnekin vähemmän ja jonnekin enemmän, alkoholi on hieman kalliimpaa kuin Suomessa. Syömisestä en osaa sanoa kyllä mitään. Käytkö syömässä pikaruokaa, etnisissä ravintoloissa, pubeissa vai "hienommissa" paikoissa?- rahaa
Kiitos vinkeistä.
En oikein itsekään ihan tarkkaan vielä tiedä, millainen loma on tulossa, pystynkö esimerkiksi majoittumaan osaksi tuttavieni luona, yms. Muuten majoitukseen kyllä riittää vaatimattomammatkin hostellit.
Luulen myös ruokailun olevan vaihtelevaa (pikaruokaa, etnistä ruokaa, pubeja ja ravintoloita)...
Mutta jotain suuntaa antavaa rahan suhteen jo tulikin, eli kiitos siitä.
Ajattelin itse nyt varata noin tuhat euroa koko matkaan, johon sisältyisi myös n. 150 euron lentoliput. - ..........
rahaa kirjoitti:
Kiitos vinkeistä.
En oikein itsekään ihan tarkkaan vielä tiedä, millainen loma on tulossa, pystynkö esimerkiksi majoittumaan osaksi tuttavieni luona, yms. Muuten majoitukseen kyllä riittää vaatimattomammatkin hostellit.
Luulen myös ruokailun olevan vaihtelevaa (pikaruokaa, etnistä ruokaa, pubeja ja ravintoloita)...
Mutta jotain suuntaa antavaa rahan suhteen jo tulikin, eli kiitos siitä.
Ajattelin itse nyt varata noin tuhat euroa koko matkaan, johon sisältyisi myös n. 150 euron lentoliput.Tuolla budjetilla pärjäät varmasti hyvin. Hauskaa reissua!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892