Pelson vankila

Rikollinen

Olen lähdössä lusimaan pelsolle. Missä päin suomea tällainen paikka sijaitsee ja millainen meininki sikellä on?

10

5453

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikollinen

Niin siken meininki ei kiinnosta. Vittu tää pössy menee kaaliin ja ei osaa enää edes kirjoittaa:)))

• rikollisen läheinen

http://www.vankeinhoito.fi/6564.htm

Tuolta sivulta saat ainakin yleistä tietoa Pelson vankilasta, tapaamisista, sijainnista jne.

Muuten en itse osaa kertoa paikasta valitettavasti.

• Talousrikollinen

Olin Pelsolla rangaistusta suorittamassa v. 2003 - 2004. Eipä liene tuo paikka muuttunut siitä miksikään. Vangit siellä on tosiaan köyhiä ryysyläisiä muutamaa harvaa poikkeusta lukuun ottamatta. (Esim. minä.) Suurin osa vangeista oli sakkojen istujia ja muita sosiaalitapauksia. Vartijat oli mitä oli. Ja jos ei muuta, niin ainakin sukulaisia toisilleen. Yleistä oli, että vartijat oli toistensa isiä ja poikia, veljiä, velipuolia ja serkkuja. Pieni paikkakunta, jossa ei ole muita työpaikkoja selittänee tämän ilmiön... Vangit oli tosiaan kuin 30-luvun lama-ajan amerikasta, siis köyhiä paskiaisia, jollaisia ihmisiä käsityksineen ja ajatuksineen minä en ainakaan tapaa normaalisti, olihan tietysti kokemus viettää vajaa vuosi näiden ihmispaskojen (tarkoitan vankeja) seurassa....

• tästä : )

ja sain hyvät naurut!
        Vangit oli tosiaan kuin 30-luvun lama-ajan amerikasta, siis köyhiä paskiaisia, jollaisia ihmisiä käsityksineen ja ajatuksineen minä en ainakaan tapaa normaalisti, olihan tietysti kokemus viettää vajaa vuosi näiden ihmispaskojen (tarkoitan vankeja) seurassa....

• Anonyymi

Jos et osaa sitä vertaa googlettaa, että saisit selville sijainnin, niin pääset kyllä omantasoiseesi seuraan.

• Anonyymi

Mä olen vuosikymmeniä sitten serkkupojan kanssa kyydinnyt setämiehen sinne istumaan. Oli kesä ja ukko pelkäsi pirusti keikkaansa. Pääsi aikanaan pois. Oliko peräti joku yleinen armahdus. Me laskimme Moskowits Elitellä Suomen suvessa, takaisin tullessa ja kuunneltiin Dannyn Tuuliviirikappaletta radiosta. Jossakin pohjoisessa se Pelso oli.

• Anonyymi

Täysin paskalaitos,home- ja sisäilmaomgelmat. Ens vuonna Vaalan vankila valmis. Eka täysin muuriton, keskustaan n. 1,5 km.(120 paikkainem)

• Anonyymi

Olin lyhyen pätkän 2023,paljon mustalaisia ja vankiaines muutenkin aika huonoa.ek ja tappotuomioissa lähes poikkeuksetta nainen,narkkareita normiosuus Suomen vangeista.sain ennakkotietoa kun menin sinne.paukkupete niminen Vartiainen oli tiedossa.mainettaan parempi kaveri,hoiti hommansa esimerkillisesti.ongelmia oli vähän,oikeastaan vaan yhden vartian kanssa(nimeä en muista).kaveri "hävitti vahingossa"mun perhetapaamis anomuksen,nostin siitä hirveän älämölön.ja yllätys,yllätys ja anomus löytyi.no tämä pöhöttynyt vartia pyyteli anteeksi asiaa.mutta ilmeisesti hän oli saanut luunappia vankilan johtajalta.ei enää sanonut itään mulle,ei antanut kaverin tuomia lehtiä ja avotalo siirtopaperitkin jouduin pyytämään ohjaajalta erikseen.mut se uusi osasto (2019) todella siisti paikka.halkoja tehtiin ja aika meni mukavasti.vartian pääsääntöisesti ihan ok,vähän maalaisia,mutta se vaan hyväksi

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2644
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      37
      1180
    Aihe