Staffpoint?

Päivi

Hei! Haluaisin rehellisiä kommenteja staffpointilla työnteosta kokeneilta? Aloitin juuri ja minulla on yksi keikkamatka takanani josta sain hyvää palautetta. Olen päätoiminen opiskelija ja ilmoitin olevani valmis muutaman päivän työputkiin, viikonlopputyöhön jne. Soittoja ei ole kuitenkaan toistaiseksi tullut lisää. Onkohan töitä sitten odotettavissa paljonkin vai todella vähän? Entäs jos haluaa hakea jotain muuta ravintola-alan työpaikkaa, voiko edelleen olla staffpointin listoilla?
Kertokaa kaikenlaisia kokemuksianne, olisin erittäin kiitollinen!

38

26343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anni

      Oon ollu nyt reilut 3 kk staffilla töissä mutta lopetan ensi viikolla, koska oon päässy vähän vakinaisempaan työhön. Valmistuin viime keväänä ylioppilaaksi, muutin toiselle paikkakunnalle, työtä ei löytyny ja päädyin sitten menemään staffpointille. Työkokemusta on n. 3 v ravintola-alalta.

      Kävin toukokuun lopussa staffpointilla infotilaisuudessa ja haastattelussa ja jo heti seuraavalle päivälle tarjottiin töitä. Oon ollu tässä samaisessa henkilöstöravintolassa töissä koko kesän ajan (tosin välillä on ollu jopa pari 2 viikon taukoa ettei oo ollu töitä ollenkaa) ja on kyllä ihan menetelly. Ensimmäisen työpäivän jälkeen ottivat numeroni ylös ja soittelivat suoraan ko. ravintolasta töihin. Työvuorot sovittiin pitempinä jaksoina tai sitten soittelivat jopa päivän - 2h varoitusajalla. Useimmiten pääsin myös näihin lyhyen varoitusajan vuoroihin, joten saivat minusta hyvän vaikutelman. Työ on lähinnä kassalla oloa ja paikkojen täyttelyä (tylsää..?), mutta kyllähän siitä rahaa saa:) Nyt loppuajasta on jo aina samat työtehtävät alkanu ärsyttään ja haluttais vaihtelua. Palkkaus on TES -> 8,5€ lisät.

      Tän henkilöstöravintolan vakkarityöntekijät suhtautuvat aika vaihtelevasti meihin "extroihin"/"kiertäviin työntekijöihin". Välillä tuntui että onko mulla enää ihmisarvoa ollenkaa ja välillä olin maailman ihanimmassa työpaikassa. Parina päivänä jouduin tekemään kahden ihmisen siivoushommat ja jatkamaan omaa työpäivääni, kun yksi vakkareista lähti itse aikaisemmin pois. Minulta ei kysytty pystyisinkö jatkamaan työpäivääni, oisinha tietenki voinu jättää salin paskaseksi ja lähteä kotiin ajallaan, mutta en tykkää jättä hommia kesken. Yks päivä meni ko. ravintolassa vähän pasmat sekasin kun ilmotin, että en jää ylitöihin vaikka olivat jo suunnitelleet itselleen muuta menoa. Siitäpähän saivat nenilleen:) Ei meikäläistä nii vaa pompotella.

      Staffpointilta tarjottiin myös kerroshoito-ja tiskarin hommia, mutta onneksi on vähän varaa mistä valita -> otin siis ne vuorot mitkä halusin..

      Alussa soittelevat paljonkin staffilta, mutta jos kieltäydyt nii soitot kyllä vähenee. Kannattaa myös itselläkin joskus soitella sinne päin ja ilmottaa halukkuutensa tulla töihin. Ja jos haluat esim olla viikon vapaalla nii käyt netissä laittamassa omaan staffbook-järjestelmään itsesi estyneeksi. Tosin eihän sitä rahaakaan tule jos ei töissä käy..

      Staffpoint on ihan ok, kunhan muistat pitää puolesi, kestät vaihtelevia työaikoja, et alistu pompoteltavaksi, huolehdit oikeuksistasi, jätät aivot työpaikalle (paitsi jos olet jatkuvasti eri paikoissa ;)), tarkastat palkkakuitit ja teet työsi mahdollisimman hyvin. Jotkut paikoista vakinaistavat "extrojaan", ovathan jotkut jopa ylenneet esimiestasolle..

      • helunaperkele

        mitenkäs sinne staffbookiin sai tunnukset, kun nuo staffpointin tunnukset ei sinne kelpaa, eli tarviiko tämä omat tunnuksensa erikseen?


      • teen
        helunaperkele kirjoitti:

        mitenkäs sinne staffbookiin sai tunnukset, kun nuo staffpointin tunnukset ei sinne kelpaa, eli tarviiko tämä omat tunnuksensa erikseen?

        töitä kahdelle eri välitysfirmalle ja ihan ok menee.


      • vuokratyöntekijä
        helunaperkele kirjoitti:

        mitenkäs sinne staffbookiin sai tunnukset, kun nuo staffpointin tunnukset ei sinne kelpaa, eli tarviiko tämä omat tunnuksensa erikseen?

        Joo sinne Staffbookiin pitää olla omat tunnukset ja ne saa sit kun on Staffpointilla töissä. Eli sinne tulee sun omat työvuorot ja jos saat niitä suoraan jostain firmasta niin ne työvuorot laitetaan sinne itse.


    • anni

      Juu ja voit hakea muualle töihin vaikka ootki staffpointin listoilla. Mäkin hain ja onneksi tärppäs.

      • Alaa vaihtanut

        Joo mutta sellainen mutta, että sellaisiin paikkoihin jotka vuokraavat tekijöitä staffilta et voi siirtyä suoraan sinne töihin, se firma x joka sut haluaa ottaa vakituiseksi ja on sut aikasemmin tilannut staffilta pitää maksaa 500€ sakot staffille. sun pitää ensin irtisanoa ittes staffilta, olla muutama kuukausi kenties jossain muualla töissä ennen kun voit siirtyä siihen firma x:ään töihin. näin staffilla :/


      • nyt jo töissä
        Alaa vaihtanut kirjoitti:

        Joo mutta sellainen mutta, että sellaisiin paikkoihin jotka vuokraavat tekijöitä staffilta et voi siirtyä suoraan sinne töihin, se firma x joka sut haluaa ottaa vakituiseksi ja on sut aikasemmin tilannut staffilta pitää maksaa 500€ sakot staffille. sun pitää ensin irtisanoa ittes staffilta, olla muutama kuukausi kenties jossain muualla töissä ennen kun voit siirtyä siihen firma x:ään töihin. näin staffilla :/

        Höpö höpö, tietenkin voi siirtyä sen tilaavan firman kirjoille, mut siinä on tietty aika minkä jälkeen se onnistuu. Kannattaa tarkistaa toimistolta se aika, ne on yleensä neuvoteltavissa staffin ja sen firman välillä.
        Pari kaveria on siirtynyt sinne firma x:ään muutaman kuukauden työnteon jälkeen, eikä oo tarvinu jäädä tahalleen työttömäksi kun on hyvä työpaikka löytyny.


      • Staffilainen
        nyt jo töissä kirjoitti:

        Höpö höpö, tietenkin voi siirtyä sen tilaavan firman kirjoille, mut siinä on tietty aika minkä jälkeen se onnistuu. Kannattaa tarkistaa toimistolta se aika, ne on yleensä neuvoteltavissa staffin ja sen firman välillä.
        Pari kaveria on siirtynyt sinne firma x:ään muutaman kuukauden työnteon jälkeen, eikä oo tarvinu jäädä tahalleen työttömäksi kun on hyvä työpaikka löytyny.

        600h pitää tehdä staffille sisään ko. firmassa jonka jälkeen ei tule sanktiota firmalle


    • hfgjfcjtfh

      Staffpoint ihan sieltä ja syvältä. Töitä ei saa ja muutenkin saa pitää varansa.

      ''Entäs jos haluaa hakea jotain muuta ravintola-alan työpaikkaa, voiko edelleen olla staffpointin listoilla?''

      Riippuu ihan siitä työpaikasta mihin pääset töihin. Joissain paikoissa voidaan 'vaatia' että jos pääset vakkariksi niin et saa tehdä töitä enää extran kautta. Mutta tuo kait aika harvinaista?

      • cat7

        Staffi on just sieltä erittäin syvältä. En vieläkään voi muuta kun ihmetellä miten asiat pystyttiin hoitaa niin hankalasti. Kun irtisanoin itseni, verokorttii ei kuulu missään, työtodistusta ei voi saada, monta viikkoo soitettiin ja tekstattiin. Kun sit kerran vastasin ja sanoin et lopettakaa nyt kun mä oon jo lopettanu teillä ja mun kontaktihenkilö on sen sinne merkannu, niin ihminen puhelimessa oli että ei täällä mitään lue. Sitten se kysyi kontaktihenkilön nimeä ja sen kerrottuani naureskeli itsekseen ja toivotteli tekopirteästi hyviä jatkoja minulle. ---tu mitä schaissia...


    • voinsanoakyllä

      Itse aloitin kesällä staffilla työskentelemisen, ja kaikki toiminut kuin unelma! Olen ollut reipas keikoilla, ja saanut todella hyvää palautetta. Jos olet päässyt esim. aamutarjoilijaksi hotelliin, ja kaikki sujuu hyvin (pitää muistaa tutustua henkilökuntaan siellä, eikä olla tuppisuuna, ja HYMYILLÄ!), niin tämä paikka voi tarjota suoraan vuoroja, tai ottaa puhelinnumerosi ylös, ja soitella sitten.
      Itse sain monta vuoroa putkeen juuri aamiaistarjoilijana, kun olivat niin tyytyväisiä minuun. Ja tykkääsin olla siellä kanssa. ( = kivat työnteijät, kun jaksoi vaan höpöttää niiden kanssa, sai aamiaisen ilmatteeksi =ei mennyt siis ruokarahaa siitä). tosin ne kamalan aikaset aamut rasitti niin paljon, että hylkäsin muutaman vuoron heti, kun tarjosivat, ja ei ole kuulunut soittoja ym. sen jälkeen.
      Nyt olen kahvilatyössä, ja saan suoraan vuoroja heiltä, ja olen tarvittaessa kutsuttava. Olen silti staffin listalla!

      Ja niitä soittoja tulee puhelimeesi sitä mukaan, mitä aktiivisempi olet! Jos olet pitänyt staffbookkiisi vapaana, ja soitat vaikka kerran yhteyshenkilöllesi, että olisiko mitään vuoroja, niin kyllä he soittavat sitten! Itse kävin muutamassa ihan työhaastattelussakin, kun he sellaisia tarjoavat, niin ystävystyin helposti staffilla työskentelevien kanssa. Yhteen aikaan tuli solkenaan puhelinsoittoja, että PLIIIS TULE TUOHON JA TUOHON VUOROON, NIIN OLET AIVAN IHANA! eli ammattimaisuus meni heillä sitten minuun, kun rukoilivat suorastaan :P

      joillakin ollut kuulemma vaikeuksia saada maksuja tilille sitten maanantaina aina, mutta itselläni kaikki sujunut erittäin hyvin!
      näissä hommissa ei saa olla mikää nirppanokka, vaan ottaa mitä annetaan, niin saat jatkossa erilaisia tehtäviä :) esim. otin kesänä vaikka mitä työtehtäviä, ja sitten tarjottiin ihan toimistokeikkahommaa, jossa 10€ tuntipalkka!

      • No huh huh huh..!!

        Ihanko kybän sait tunnilta?! No mutta mutta!! ;D
        Joo, kyllä se niin on, että välitysfirman on maksettava vähintään 12Eur./tunti, että kukaan täysjärkinen lähtee hommiin niille ja sekin on jo alhainen liksa loppupeleissä.


      • BM
        No huh huh huh..!! kirjoitti:

        Ihanko kybän sait tunnilta?! No mutta mutta!! ;D
        Joo, kyllä se niin on, että välitysfirman on maksettava vähintään 12Eur./tunti, että kukaan täysjärkinen lähtee hommiin niille ja sekin on jo alhainen liksa loppupeleissä.

        Staffist ei oo kokemusta mut Opteamilta on ja ihan TESsin mukaan ovat maksaneet. Mun mielest 10€/h ei oo huono palkka jos ei oo ehtiny vuosilisiä tulemaan. Itte oon ammattilainen vuosilisineni ja palkka 10.48€/h..


      • BM
        BM kirjoitti:

        Staffist ei oo kokemusta mut Opteamilta on ja ihan TESsin mukaan ovat maksaneet. Mun mielest 10€/h ei oo huono palkka jos ei oo ehtiny vuosilisiä tulemaan. Itte oon ammattilainen vuosilisineni ja palkka 10.48€/h..

        lisät tietty :)


    • keikkatyöläinen

      itse oon ollu Staffpointilla vaihtelevasti jo kesästä 2005, jolloin olin koko kesän samassa paikassa Staffin kautta töissä. Homma on toiminu hyvin, alussa otin tarjoilija- ja baarimikko-vuoroja vastaan vähän mistä sattuu, myöhemmin päätin keskittyä muutamaan vakkaripaikkaan. Uuteen paikkaan meno kun on aina vähän stressaavaa, varsinkin extralle. Staffbook toimii hyvin eikä palkanmaksussa ole koskaan ollut ongelmia. Oon tehny samalla töitä myös muille firmoille. Eniten ärsyttää ehkä se, et jos ei oo muistanu merkata itseään varatuksi, niin Staffilta saatetaan soitella jo klo 8 aamulla tai parin tunnin varotusajalla. Liian kiltti ei kannata olla, vaan sanoa heti suoraan jos on jo jotain muuta menoa tai kyseinen paikka ei kiinnosta. En tiedä onko se vähentäny mun vuoroja, yleensä niitä on kyllä riittäny vaikken joka paikkaan lähtisikään. Extrana olemisen ongelma on tietty se, et niitä vuoroja ei välttämättä löydy just silloin kun itse haluaisi, vaan niitä pitää ottaa kun niitä on tarjolla. Nykyään teen staffille enää harvoin hommia, sillä alan vähitellen siirtyä oman opiskelualani töihin...

    • petetty

      et vissiin ollut`muodollisesti pätevä`mitä staffpoint odottaa...

      • kultahippu

        Itse vasta aloitin Staffilla vähän aikaa sitten, muutama palkka vasta tullut, ja joka kerta ollut jtn häikkää palkoissa, jätetty jtn vuoroja maksamatta yms. ja koko ajan saa olla soittelemassa. Muuten ei valittamista, hyvä systeemi muuten, mutta pitäkää tarkkaa kirjaa työtunneistanne, ja tarkistaa AINA, että niistä on myös maksettu!


      • kyselenpä vaan
        kultahippu kirjoitti:

        Itse vasta aloitin Staffilla vähän aikaa sitten, muutama palkka vasta tullut, ja joka kerta ollut jtn häikkää palkoissa, jätetty jtn vuoroja maksamatta yms. ja koko ajan saa olla soittelemassa. Muuten ei valittamista, hyvä systeemi muuten, mutta pitäkää tarkkaa kirjaa työtunneistanne, ja tarkistaa AINA, että niistä on myös maksettu!

        olin töissä yhdessä baarissa ja siellä kertoivat että samassa paikassa oli ollut töissä joku staffilaisten edustaja. Kuulemma työsuojeluvaltuutettu. Onko kokemuksia että mitä se tekee ja millasia asioita siltä voi kysellä?


      • Marika18v
        kyselenpä vaan kirjoitti:

        olin töissä yhdessä baarissa ja siellä kertoivat että samassa paikassa oli ollut töissä joku staffilaisten edustaja. Kuulemma työsuojeluvaltuutettu. Onko kokemuksia että mitä se tekee ja millasia asioita siltä voi kysellä?

        En tiedä paremmin sen työn kuvasta mutta tiedän että se oli ainakin kesällä tampereella töissä. Staffpointin sivulla oli viesti sen työstä kun äsken huomasin.

        Eipä mulla muuta;) Tulkaa Tampereelle! Kiva kaupunki!!:))))


      • eurooppa-29
        kyselenpä vaan kirjoitti:

        olin töissä yhdessä baarissa ja siellä kertoivat että samassa paikassa oli ollut töissä joku staffilaisten edustaja. Kuulemma työsuojeluvaltuutettu. Onko kokemuksia että mitä se tekee ja millasia asioita siltä voi kysellä?

        staffilla on sellainen,mut hän ei ole aktiivinen. yhden kerran laittanut ryhmäviestin.1


      • nina 19
        kyselenpä vaan kirjoitti:

        olin töissä yhdessä baarissa ja siellä kertoivat että samassa paikassa oli ollut töissä joku staffilaisten edustaja. Kuulemma työsuojeluvaltuutettu. Onko kokemuksia että mitä se tekee ja millasia asioita siltä voi kysellä?

        ei ole aktiivinen, joku joni se on..


      • Myös perutut
        kultahippu kirjoitti:

        Itse vasta aloitin Staffilla vähän aikaa sitten, muutama palkka vasta tullut, ja joka kerta ollut jtn häikkää palkoissa, jätetty jtn vuoroja maksamatta yms. ja koko ajan saa olla soittelemassa. Muuten ei valittamista, hyvä systeemi muuten, mutta pitäkää tarkkaa kirjaa työtunneistanne, ja tarkistaa AINA, että niistä on myös maksettu!

        Myös perutuista tunneista pitää maksaa ja jos laitetaan aiemmin kotiin niin työnantaja joutuu maksamaan koko palkan sovitulta tuntimäärältä.

        Olkaapa tarkkoja ja vaatikaa omat rahanne.


      • jullemus
        Myös perutut kirjoitti:

        Myös perutuista tunneista pitää maksaa ja jos laitetaan aiemmin kotiin niin työnantaja joutuu maksamaan koko palkan sovitulta tuntimäärältä.

        Olkaapa tarkkoja ja vaatikaa omat rahanne.

        eikä joudu, työvuorolistat on suuntaa antavia.... ja niitä voi muuttaa tarpeen vaatiessa...


    • Nimi kertoo kaiken
      • kurre-29

        Staffpointille pitää saada luottamusmies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Oman kokemukseni mukaan StaffPoint Oli ok. mutta jos pidät puoliasi, niin sinulle EI anneta työvuoroja.
        Vain muodollisia vuoroja esim. 3h. Kirkkonummen Prisma.
        Viime kesänä maahanmuuttjailta otettiin buukit pois. Syy opiskelijoille riittäisi töitä.
        Lomakorvaukset maksetaan, jos pyydät. PITÄKÄÄ PUOLENNE ja valitaan luottamusmies, siis vaalit pystyyn.


    • ex-typerys

      ja huijausta alusta loppuun koko firma!!

    • sammakko mamma

      Hae ihmeessä muihinkin firmoihin töihin.Mikäli exstraat voit tehdä yhdellä verokortilla niin monessa paikassa kun mahdollista töitä .Ei kantsi jäädä rannalle ruikuttamaan,vaan tartu toimeen välittömästi.Voit olla vaikka missä töissä ja samaan aikaan vaikka kuinka monen exstra firman listoilla.Sua ei mikään laki estä niin tekemästä.Käy eniron sivuilla siellä on mistä valita duunii,se on ehdottomasti paras ,kattavin ,helppo käyttönen,jatkuvasti päivitetty sivusto.Tsempii

      • Verokortista

        Miten toi onnistuu käytännössä, että tekee yhdellä verokortilla töitä monessa paikassa?
        Tarkoitatko siis sivutuloverokorttia?
        Kun päätoimen alkuperäinen verokortti pitää antaa työnantajalle. Sivutuloverokortista riittää kopio, niin niitä voi kyllä toimittaa kuinka moneen työpaikkaan vaan.


      • entinen staff
        Verokortista kirjoitti:

        Miten toi onnistuu käytännössä, että tekee yhdellä verokortilla töitä monessa paikassa?
        Tarkoitatko siis sivutuloverokorttia?
        Kun päätoimen alkuperäinen verokortti pitää antaa työnantajalle. Sivutuloverokortista riittää kopio, niin niitä voi kyllä toimittaa kuinka moneen työpaikkaan vaan.

        Itse ollut staffin listoissa 4 vuotta ja työtä on riittänyt. Nyt sitten irtisanouiduin ja siirryin töihin samaan firmaan missä olen tehnyt töitä staffin kautta jo monta vuotta. Irtisanomishetkellä kävi ilmi että meillekin kertyy lomaltapaluurahaa jokaisesta työvuorosta ja kun olin irtisanoutunut ei niitä mulle sitten enää maksella. Että sinne meni monta tonnia rahaa. Hieman laskee halua mennä uudestaan minkään vuokrafirman palvelukseen.


      • Lomaltapaluuraha
        entinen staff kirjoitti:

        Itse ollut staffin listoissa 4 vuotta ja työtä on riittänyt. Nyt sitten irtisanouiduin ja siirryin töihin samaan firmaan missä olen tehnyt töitä staffin kautta jo monta vuotta. Irtisanomishetkellä kävi ilmi että meillekin kertyy lomaltapaluurahaa jokaisesta työvuorosta ja kun olin irtisanoutunut ei niitä mulle sitten enää maksella. Että sinne meni monta tonnia rahaa. Hieman laskee halua mennä uudestaan minkään vuokrafirman palvelukseen.

        Pamin mukaan palkkoja voi vaatia kahden vuoden sisällä. Siis jos aikaa ei liiaksi ole kulunut, ota ihmeessä selvää... vaadit staffilta takautuvasti lomakorvaukset, jotka sinulle kuuluvat. Parhaiten menisi perille, jos laitat liiton virkailijan asiaa tekemään puolestasi.Tai jos et kuulu liittoon kannattaa antaa puheesta ymmärtää, että tiedät rahan sinulle kuuluvan. Ainakin lomakorvausten kanssa näin, mutta aloin miettiä, kun puhuit lomaltapaluurahasta... tarkistan ko.asian liitosta vai kuulutko PAM:iin? Kannattaa ehdottomasti liittyä!


    • DFGHH

      LOPETTAKAA HYVÄT IHMISET NIIDEN VUOKRAFIRMOJEN KAUTTA TÖIHINHAKU- LOPPUVAT SITTEN OMAAN MAHDOTTOMUUTEENSA- MENKÄÄ MIELUUMMIN VAIKKA VARSINAISEN FIRMAN OVELTA NIITÄ TÖITÄ KYSELEMÄÄN!!

    • Halpatyövoimaa

      Halpatyövoimaa, ulkomaalaista, palkka pieni, työvuoroja perutaa usein ja laitetaan kesken päivää kotiin.

      Minusta nämä vuorkrafirmat voisi lopettaa kokonaan. Rahanpesulaitoksia ja mistä tietää mihin verotkin menevät.

      Usein työolot huonoja ja paikat, keittiöt likaisia ja epäsiistejä useassa eri kohteessa.

      Liitot vaan enemmän vaalimana työntekijöiden etuja. Tehkää myös valituksia palkoista, työoloista ja työvuoronperumisista.

    • Oulussa enim tiskari

      Ollut Staffilla töissä viime syksystä alkaen ja olen enimmäkseen ollut tyytyväinen, koska sitä ennen olin HR Housella ja sieltä ei saanut paljon mitään vuoroja. Sittemmin ne ovat yhdistyneet mutta pitkään sen jälkeenkin saattoi tulla HR Houselta vuorotarjous eikä ne tiedä jos on Staffbookissa varattuna. Ei jaksa laittaa erikseen Viiaan milloin ei pääse vuoroon.

      Vuoroja tarjotaan usein saman päivän aamuna, harvemmin varataan mitään etukäteen. Yksi paikka oli viikkoja etukäteen toivonut työntekijää tietylle päivälle ja saman päivän aamuna tarkisti että tuleeko sieltä ketään niin oli unohtunut koko asia ja sitten soittivat pikaisesti minut töihin. Joskus kun soittaa jostain vuorotarjouksesta niin kuulee että se on mennyt mutta muita vuoroja olisi tarjolla siellä täällä, niistä ei vaan ole lähetetty mitään viestejä.

      Jos työpaikalla sopii että tulee seuraavana päivänä uudestaan, niin yleensä Staffpoint ei näytä saavan siitä mitään tietoa vaikka työpaikalla sanottaisiin että olisivat yhteydessä sinne päin. Pitää aina itse ilmoittaa milloin on menossa jonnekin. Ja kuulin toiselta työntekijältä että Staffiin soittaminen maksaa ekstraa koska se on palvelunumero. En ole tarkistanut puhelinlaskua kun se on niin pieni.

    • Perutaanko usein?

      Olkaapa tarkkoja palkkojen ja työnperuutuksien suhteen.

      Usein sovitaan työvuoroja, mutta perutaan niitä hyvin usein viimetipassa tai työstä laitetaan aiemmin kotiin.

      Luullaan, että tällä säästetään jotain. Mutta näin ei ole vaan sovitusta työstä pitää maksaa palkka, sovitulta tuntimäärältä.

      Kirjallinen tai suullinen sopimus on yhtä pätevä.

      Joten tarkistakaa asianne ja palkkasaatavanne.

      Järjestelmä sekava, tiedotus ontuu, ja paljon välikäsiä.

      Ilmeisemmin työantajat ei tiedä, jos peruvat niin joutuvat maksamaan palkan sovitulla tuntimäärällä. Tiesitkö sinä asian?

      • staffil

        No enpä tiennyt, onko tuohon jotain lakitekstiä johon voi vedota?

        Koska multa on peruttu vuoroja ja laitettu aiemmin kotiin ja jotain tekosyitä on sitten vissiin annettu kun uskalsin kysyä, että miten on palkan laita, kun työvuorot oli listaan kuitenkin merkitty ja mun puolesta olisin ollut valmis tulemaan...

        Sama on sitten ne tauot/ruokatunnit, joita ei todellakaan ravintola-alalla ehdi pitää, mutta jotka silti vähennetään palkasta koska laki vaatii että ne pitäisi pitää?
        Täytyiskö vaan vuokratyöläisen pistää munakello ravintolan tiskille ruuhka-aikaan, että nyt pidän muuten puolen tunnin ruokatauon? Ei varmaan saisi töitä enää siitä paikasta!


    • enenääikinästaffilai

      Olin kaksi vuotta sitten staffpointin kautta puoli vuotta töissä samalle firmalle, joiduin lopettamaan kun pääsinkin opiskelemaan. En ole vieläkään saanut työtodistusta, vaikka se luvattiin..

      • ehkävieläjoskusstaff

        No kannattaisko kysyä uudellen, on saattanut unohtua?


    • Huonot liksat

      Itse teen tarjoilijan töitä vuokrafirmoille. Kyllä siinä on heidän "armoillaan". Mitään ei uskalla sanoa jos työpaikoilla ei noudateta sovittuja asioita kuten taukoja. Kun uskallat valittaa ja pitää oikeuksistasi kiinni: eipä töitä enää tule. Totta on. Ruvennut ärsyttämään tarjoilijan työssä (20 vuotta) miksi pitää niin kovasti hymyillä. Eikö se ole vähän luonnotonta. Itse kun käyn ravintolassa, toivon että tarjoilija on mahdollisimman huomaamaton. Eikä heti olla kysymässä mitä juotavaa. Kesken ruokailun saako olla lisää juomaa. Ja lopuksi tyrkytetään jälkiruokaa. Eräällä ketjuravintolalla oli laaduntarkkailijoita. Ja voi kun piti niin hymyillä ja tyrkyttää kausiviinejä, jos ei, niin tuli varoitus...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1240
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      47
      858
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      794
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      94
      758
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      750
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      82
      717
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      625
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      621
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      51
      615
    Aihe