kastemekkoja?

mistä saa?

tietäisikö kukaan mistä saisi halpoja kastemekkoja?joko netistä tilattuna tai kaupasta...kaikki mitä olen nähnyt on vähintään 50e..

9

4199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienen pojan äiti

Meillä ainakin on mahdollisuus lainata seurakunnalta kastemekko jos ei ole omaa.

• haluankin

kastemekon omaksi,seuraaville lapsilleni ja lastenlapsilleni...ei olisi vain varaa laittaa montaa kymmentä euroa koska joulu on samaan aikaan ja siihenkin menee rahaa..

• Johanna101

Tilasin itse kastemekon www.kastemekko.fi
        Tunnen tekijän ja laatu on aivan loistavaa!

• :))

Muistelen nähneeni kastemekkoja Prismassa ja hintaa taisi olla noin 30 euroa.

• äitee +4

tuo Linus ja Lotta tms kuvastohan tulee alvariinsa postiluukusta ja heillä netissä on kastemekkoja muistaakseni ihan kahdesta kympistä eteenpäin.

Tavarataloissa löytyy myös edullisia aika usein.

• meillä..

Voithan ostaa kastemekon jo hyvissä ajoin ennen joulua, ettei tule suuria kuluja yhdelle kuukaudelle.

Mekkoa valitessa kannattaa ottaa huomioon sekin, että lapset saattavat syntyä eri vuodenaikoina.
        Meillä suvussa on nimittäin ohuesta villalangasta kudottu kastemekko. Oli nimittäin hiukkasen lämmin heinäkuun helteillä ;)

Vaan eipä taida tavarataloissa neulemekkoja ollakaan.
        Mutta jos sellaisen haluat, niin ei muuta kuin neulekone tai puikot käyntiin, ja kutomaan. Jos et itse hallitse tätä lajia, niin jospa joku sukulainen tai vaikkapa tuleva kummi haluaisi auttaa tällä tavoin :)

• yksi äiti

huuto netissä näkyi oleva ainakin yksi kastemekko myynnissä:)hintaa en kyllä muista...

• äityli85

kiitos vastauksista!

• Jadekettu

teillä on joku tuttu keneltä saisi lainata tai mahdollisesti jopa ostaa. Tai sitten, jos teillä on suvussa joku perinne kastemekko. Kannattaa tiedustella. Kaupoissa hinnat ovat suunnilleen tuota luokkaa. Se on varmaan se erikoisuus mikä maksaa.

Itsellämme on perinnekastemekko vuodelta 1975. Jossa mieheni sisko ja mieheni sekä heidän serkkunsa on kastettu. On tyyli kastemekossa hieman muuttunut 30 vuodessa ja tuo mekko taitaa olla vielä appiukon äidin tekemä. On erilainen kuin nykyään, mutta mielestäni todella kaunis. Se on perinteisen valkoinen virkattu kastemekko, johon saa sinisen / vaaleanpunaisen nauhan. Ja se on avoin vatsaan asti, jonka jälkeen tulee kiinteä yläosa. Siihen kuuluu erikseen valkonen kangasmekko, joka puetaan erikseen vauvan ylle.
      Mieheni kanssa meinaamme kirjailla siihen mieheni ja hänen siskonsa nimet ja syntymäajat, samoin kuin tulevien lapsien. Niin säilyy hienona perinne kastemekkona.

Kannattaa tiedustella, jos jostain löytyisi;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1668
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      163
      1247
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1209
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1145
    7. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      117
      1109
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      113
      1106
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      969
    Aihe