kastemekkoja?

mistä saa?

tietäisikö kukaan mistä saisi halpoja kastemekkoja?joko netistä tilattuna tai kaupasta...kaikki mitä olen nähnyt on vähintään 50e..

9

4217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienen pojan äiti

Meillä ainakin on mahdollisuus lainata seurakunnalta kastemekko jos ei ole omaa.

• haluankin

kastemekon omaksi,seuraaville lapsilleni ja lastenlapsilleni...ei olisi vain varaa laittaa montaa kymmentä euroa koska joulu on samaan aikaan ja siihenkin menee rahaa..

• Johanna101

Tilasin itse kastemekon www.kastemekko.fi
        Tunnen tekijän ja laatu on aivan loistavaa!

• :))

Muistelen nähneeni kastemekkoja Prismassa ja hintaa taisi olla noin 30 euroa.

• äitee +4

tuo Linus ja Lotta tms kuvastohan tulee alvariinsa postiluukusta ja heillä netissä on kastemekkoja muistaakseni ihan kahdesta kympistä eteenpäin.

Tavarataloissa löytyy myös edullisia aika usein.

• meillä..

Voithan ostaa kastemekon jo hyvissä ajoin ennen joulua, ettei tule suuria kuluja yhdelle kuukaudelle.

Mekkoa valitessa kannattaa ottaa huomioon sekin, että lapset saattavat syntyä eri vuodenaikoina.
        Meillä suvussa on nimittäin ohuesta villalangasta kudottu kastemekko. Oli nimittäin hiukkasen lämmin heinäkuun helteillä ;)

Vaan eipä taida tavarataloissa neulemekkoja ollakaan.
        Mutta jos sellaisen haluat, niin ei muuta kuin neulekone tai puikot käyntiin, ja kutomaan. Jos et itse hallitse tätä lajia, niin jospa joku sukulainen tai vaikkapa tuleva kummi haluaisi auttaa tällä tavoin :)

• yksi äiti

huuto netissä näkyi oleva ainakin yksi kastemekko myynnissä:)hintaa en kyllä muista...

• äityli85

kiitos vastauksista!

• Jadekettu

teillä on joku tuttu keneltä saisi lainata tai mahdollisesti jopa ostaa. Tai sitten, jos teillä on suvussa joku perinne kastemekko. Kannattaa tiedustella. Kaupoissa hinnat ovat suunnilleen tuota luokkaa. Se on varmaan se erikoisuus mikä maksaa.

Itsellämme on perinnekastemekko vuodelta 1975. Jossa mieheni sisko ja mieheni sekä heidän serkkunsa on kastettu. On tyyli kastemekossa hieman muuttunut 30 vuodessa ja tuo mekko taitaa olla vielä appiukon äidin tekemä. On erilainen kuin nykyään, mutta mielestäni todella kaunis. Se on perinteisen valkoinen virkattu kastemekko, johon saa sinisen / vaaleanpunaisen nauhan. Ja se on avoin vatsaan asti, jonka jälkeen tulee kiinteä yläosa. Siihen kuuluu erikseen valkonen kangasmekko, joka puetaan erikseen vauvan ylle.
      Mieheni kanssa meinaamme kirjailla siihen mieheni ja hänen siskonsa nimet ja syntymäajat, samoin kuin tulevien lapsien. Niin säilyy hienona perinne kastemekkona.

Kannattaa tiedustella, jos jostain löytyisi;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      5010
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3262
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      100
      3220
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2453
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      31
      2240
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      2019
    7. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      17
      1653
    8. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1599
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1590
    10. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1566
    Aihe