kokeillaan uudestaan josko nyt

Kyselin aikaisemmin arimax polar 35 käänteispalokattilan arinatiilistä.
Eli kuin kauan on kestänyt ennen kuin on pitänyt vaihtaa ja oletteko tehnyt itse uusia ja kuin on onnistunut.

5

1038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osku.

      Käyttäjiä ei taida olla näillä palstoilla!
      Arimax polar 35 käänteispalokattila taitaa olla puukattila?
      Jossa ei ole jäähdytettyä pohjaa, ja vaatii ko.tiilet,
      vaihda uusiin tulenkestäviin jos ne ovat murtuneita.

      Itsellä oli aikaisemmassa öljykattilassa "Jämä" tiilet!
      Kysyin vastaavaa asiaa kattilanvalmistajalta vaihtaessani kattilan uuteen?
      Koska Poltimen ( Oilon ) asennusohjeissa oli;
      pitää asentaa tiilet jos ei ole jäähdytettyä pohjaa.
      Jämätekin vastaus oli kaikissa uusissa öljykattiloissa on jäähdytetty pohja,
      siis ei tiiliä.
      Katsottuani puukattilan läpivalaisukuvaa, mielestäni pohjaa ei ole jäähdytetty.
      Näinollen pitää olla tiilet, jotta pohja ei pala puhki!
      Tiilet saattaa kyllä kestää kattilan iän!

      • Kattila on puukattila ja siinä ei tetääkseni ole jäähdytystä.
        Eli pohjala on tiilet mutta alkaa murentumaan ja lähtee palojakin irti.
        MIkä ikävintä kattila eiole vielä vuottakaan vanha pitäs varmaankysellä oisko takuun alaista tuotetta vai kuuluuko vaan kuluviin osiin.


    • lämmittelijä

      Mulla ei ole itsellä tuollaista kattilaa, mutta muistan, että tuosta on ollut joskus puhetta keskustelupalstoilla. Silloin kävi ilmi, että arinatiilet ovat nimenomaan tuon mallin heikkous. Ne eivät kestä kauan ja ovat muistaakseni vielä kalliita tehtaalta hankittuna.
      Jos taitoa riittää, kannattaisi mielestäni tehdä/teettää muotti, jossa valaisi itse tulenkestävästä massasta arinoita vaikka varastoon. Muutenhan kattila on hyvä peli.

      • On myös minulla nyt ois kiva löytää joku joka olisi itsetehnyt arinatiilet,kuin on kestänyt ja kuin oli tehnyt muotin jossa valaa itse.
        Kattila itsessään on kyllä ollut mainio tehoa on ja käyttömukavuuskin on 8


      • polaric
        keppe kirjoitti:

        On myös minulla nyt ois kiva löytää joku joka olisi itsetehnyt arinatiilet,kuin on kestänyt ja kuin oli tehnyt muotin jossa valaa itse.
        Kattila itsessään on kyllä ollut mainio tehoa on ja käyttömukavuuskin on 8

        Yksi setti omatekeleitä kesti n.4kk. Pari settiä valmiina eri valmistajan massasta valettuna. Nyt tehtaalaiset olleet n.9kk käytössä. Arinan kestoikää pidentää selvästi kun poistaa arinatangosta keskirikan. Pussista massaa tulee hyvin yksi kierros tiiliä. Omatekeleitten kesto nousee varmaan 6kk:teen tuolla arinatangolla josta on keskirikka pois. Tarkoitus olisi tehdä seuraavaksi muotit joilla voisi valaa about 5-7cm paksuja tiiliä. Orkkikset ovat n.4cm
        t:Polaric vuodesta 2002


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe