Täystiiliprojekteissa on messuilla ja kuvissa nähnyt toisinaan sisäseiniä jätettävän tiilipintaisiksi. Tämä kiehtoisi itseäkin suunnitteilla olevassa projektissa. Tyyilikkäitä nämä sisäpuoleiset tiiliseinät minusta ovat olleet, kunhan ei kaikki seinät ole ainakaan tummasta tiilestä, ettei tule synkäksi.
Ainut mikä askarruttaa on tiiliseinän likaantuminen. Vähänhän seiniin mitään likaa lentää, mutta ei sitä koskaan tiedä. Saako esim. joillain pesuainella ja voimakkaalla juuresharjalla tai muulla rasvoittunutta pintaa puhtaaksi? Tiiliseinä kun kuitenkin kestää voimakkaammankin pesun? Entä onko jotain suoja-ainetta mikä suojaisi likaantumista, mutta ei merkittävästi muuttaisi seinän ulkonäköä?
Paljas tiiliseinä sisällä
5
7621
Vastaukset
- ehkä apua
Googlaa: Tiiliseinän puhdistaminen.
- Rasvaläikät
Mökillä on tosi kaunis tiiliseinä puuhellan takana ja olemme saaneet sen täpsliä täyteen paisitn rasvasta. En todellakaan tiedä millä sen saisi puhtaaksi. Joku on maininnut että soodavesi olisi hyvä mutta en ole sitä vielä testannut.Onko mitään muuta keinoa.?
- Muu Raaja
murehtia likaantumista. Tekovaiheessa sitä miettii aina kaikenlaista jonninjoutavaa joka sitte häviää luonnolliseen asumiseen. Mikä sen nyt sotkis? Tiilestä saa nykyvärkeillä pois mitä vaan...sauma on se joka on paljon arempi voimakkaille hapoille,tosin saumaa pystyy uusimaan jos niin sattuis käymään, mut silloin on kyllä lattiaskin uusittavaa.
Ei muuta ku seinää vaan puhtaaksi>se on yks ainoita seiniä rakentamisessa, joka on kerralla valmista! Ainakin toiselta puolelta, ja jos se on osa runkoa, niin sittehän sille ei tartte tehdä enää muuta. - mualari
Sen tiiliseinän voi maalata akrylaattilateksilla. Ei maksa maltaita ja näyttää kivalta, meilläkin on valkeat tiiliseinät.
- luomu
Estääkö akryllilateksi tiiliseinän hengittävyyden? Silloinhan se ei olisi kovin hyvä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733121
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802246
- 602063
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408