Ystäväni, rakkaani

Rellutar

Sinä ystäväni,
joka sairastuit,
jota lohdutin -
jolle valoin uskoa,
kaikki kääntyy hyväksi
ja kääntyi

olet minulle tärkeä.

Sinä ystäväni,
jonka kanssa puin
elämän syviä poimuja,
rakkauden rajuja
käänteitä -
jonka kanssa olen
tuntikausia puhunut

olet minulle läheinen.

Sinä taas tiedät,
joka poistuit elämästäni
sanomatta ainoatakaan
järkevää syytä.
Joka olit läheinen,
ymmärtäjä,
kuulija

olet vieläkin sydämessäni.

Sinä ystäväni,
jonka kanssa surkuhupaisasti
kohdattiin,
jonka kanssa saan nauraa
vedet silmissä

olet minulle läheinen.

Te kaikki ystäväni muut,
joita en erikseen maininnut,
olen kiitollinen teistä
jokaisesta.

Jokaisesta rakastuneesta
hömpästä,
ihastuneestakin -
olette YSTÄVIÄNI.

Sinä armaani,
jonka ymmärsin väärin,
jolle suutahdin,
anteeksi pyysin

olet minulle rakas.

21

1283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lio-na

      runo ystävyydestä, tästä tuli hyvä mieli, kiitti siitä!

      • Rellu

        sydämelläni tämän runon tein todellisille
        ystävilleni, ketään unohtamatta, siksi lo-
        pussa oli, että kaikki olette ystäviäni,
        joita en erikseen maininnut, myös Sinä
        kuulut heihin, kiitos kuuluu myös Sinulle.

        Rauhaisaa iltaa.


    • itsekin

      Kirjoitit hienosti ystävyydestä, se ei vaadi mitään, mutta moni pelkää sitä. Itsekin joskus.

      • Rellu

        niin, ystävyys ei vaadi mitään, se tulee
        sydämestä aitona.

        Kiitos paljon kommentoinnistasi ja leppoi-
        saa illan jatkoa.


    • Luonteva

      Väärinkin saa ymmärtää, kunhan edes myöhemmin kysyy ja selventää ymmärrästään. Rakkaus jaksaa kysyä uudelleen, unohtaa suutahdusten turhuudet ja antaa avaruutta sykkeelle.

      Rakkaudella Tulitukalle.

      • Rellu

        on paikallaan aina.

        Olet sinä aina yhtä liikkis kommenteis-
        sasi, kiitos.

        Lämmöllä.


    • Mitä tähän voisi lisätä tai pois ottaa...?

      Kun lukee runon kerran, toisen ja kolmannen kerran, pitää tauon ja lukee muutamia kertoja lisää, kuin etsiäkseen "väkisin" jotain josta voisi kommentoida, kun ei löydä, ei ole mitään kommentoitavaa. Joskus se vaan osuu kohdalleen, ettei muilla ole runoon kommentoitavaa silloin kirjoittaja voi(ko) olla tyytyväinen? Joskus kritiikkiä, palautetta ja kommentteja tulee paljon, joista runoilija ne oikeat vinkit poimii omikseen ja käyttää niitä kehittääkseen itseään kirjoittajana.

      Näin se vaan on.

      Upeasti kirjoitat ystävästä, rakkaasta ja kaikista ystävästäsi.

      Kiitos myös itsellesi :)

      • Rellu

        noh, olisikohan noin, ettei mitään kommen-
        toitavaa todellakaan olisi ollut.
        Jos, niin kuten sanoit, voin olla siinä
        tapauksessa enemmän kuin tyytyväinen.

        Kyllä ne kommentoinnit ja vinkit ovat ai-
        nakin minulle aina tervetulleita, valmiik-
        si tässä runoilussa ei tule koskaan, kukaan.

        Kiitos paljon, kuten aiemmin sanoin, kir-
        joitin tämän runon sydämellä ystävilleni,
        joihin ehdottomasti luen myös sinut.

        Rakkaudellista iltaa.


    • suklaa

      Kaunis, herkkä, puhuttelevakin, tämä runo ystävyydestä.
      Minä pidän erityisesti ystävyys runoista, tämä oli hieno!
      Kiitos rellu :)

      • Rellu

        kommentoinnista,
        ystävyys on yksi tärkeimmistä asioista
        elämän kiertokulussa, rakkauden jälkeen
        tärkein.

        Rauhaisaa yötä, nuku hyvin.


      • Puuma
        Rellu kirjoitti:

        kommentoinnista,
        ystävyys on yksi tärkeimmistä asioista
        elämän kiertokulussa, rakkauden jälkeen
        tärkein.

        Rauhaisaa yötä, nuku hyvin.

        Todella hieno runo ystävistä ja ystävyydestä.


        Hyvää illanjatkoa!


      • asiaa pohtiva
        Puuma kirjoitti:

        Todella hieno runo ystävistä ja ystävyydestä.


        Hyvää illanjatkoa!

        Mutta mitä tehdä sellaisille "ystäville", jotka tunkevat tai jäävät roikkumaan, toisen elämään väittämällä olevansa tämän "ystävä" ja jota tosiasiassa kyseinen henkilö ei lopulta, edes tunnekaan.

        Minulla oli sellaisia tuttavia, jotka näin jälkeenpäin sanottuna, enemmän kasvotuttuna tapasin ja tunsin, kuin "ystävinä", suureksi ihmeekseni sain tietää, että olisivat oikein todella "ystäviäni". Ja teot puhuvat puolestaan...

        Ihan oikeasti, muutama hajanainen hetki, tunti, muiden asioiden lomassa, ehkä yksi ilta, ei tee kenestäkään, kenenkään, "ystävää", varsinkin, jos jää joku paha muisto, joutuu tunnustamaan, ettei tämäntyyppinen ihminen, voisi millloinkaan olla "ystävä".

        Joskus tuota pahaa muistoa olisi halunnut selittää parhain päin, mutta sitten tulee rajaa vasta ettei enää...
        Myönnettävä, monen mutkan jälkeen, pahoilla mielin, että valitettavasti jää paha mieli...

        Onneksi, olen ollut onnekas, minulla on juuri sellainen ystäväpiiri, sama melkein kymmeniä vuosia, kestävä, todellinen ja tarpeellinen.
        Toivottavasti näin, puolin ja toisin.
        Elämä voittaa.


      • asiaa pohtiva
        asiaa pohtiva kirjoitti:

        Mutta mitä tehdä sellaisille "ystäville", jotka tunkevat tai jäävät roikkumaan, toisen elämään väittämällä olevansa tämän "ystävä" ja jota tosiasiassa kyseinen henkilö ei lopulta, edes tunnekaan.

        Minulla oli sellaisia tuttavia, jotka näin jälkeenpäin sanottuna, enemmän kasvotuttuna tapasin ja tunsin, kuin "ystävinä", suureksi ihmeekseni sain tietää, että olisivat oikein todella "ystäviäni". Ja teot puhuvat puolestaan...

        Ihan oikeasti, muutama hajanainen hetki, tunti, muiden asioiden lomassa, ehkä yksi ilta, ei tee kenestäkään, kenenkään, "ystävää", varsinkin, jos jää joku paha muisto, joutuu tunnustamaan, ettei tämäntyyppinen ihminen, voisi millloinkaan olla "ystävä".

        Joskus tuota pahaa muistoa olisi halunnut selittää parhain päin, mutta sitten tulee rajaa vasta ettei enää...
        Myönnettävä, monen mutkan jälkeen, pahoilla mielin, että valitettavasti jää paha mieli...

        Onneksi, olen ollut onnekas, minulla on juuri sellainen ystäväpiiri, sama melkein kymmeniä vuosia, kestävä, todellinen ja tarpeellinen.
        Toivottavasti näin, puolin ja toisin.
        Elämä voittaa.

        Siis sellainen ystäväpiiri, jossa minun on hyvä olla ja ystäväni, ilmeisesti, hyvä olla...sellaiset ystävät ovat läpi elämän arvokkaita.


      • Rellu
        Puuma kirjoitti:

        Todella hieno runo ystävistä ja ystävyydestä.


        Hyvää illanjatkoa!

        lämmin kiitos sinullekkin,
        uuden päivän lempeitä ajatuksia.


      • Rellu
        asiaa pohtiva kirjoitti:

        Mutta mitä tehdä sellaisille "ystäville", jotka tunkevat tai jäävät roikkumaan, toisen elämään väittämällä olevansa tämän "ystävä" ja jota tosiasiassa kyseinen henkilö ei lopulta, edes tunnekaan.

        Minulla oli sellaisia tuttavia, jotka näin jälkeenpäin sanottuna, enemmän kasvotuttuna tapasin ja tunsin, kuin "ystävinä", suureksi ihmeekseni sain tietää, että olisivat oikein todella "ystäviäni". Ja teot puhuvat puolestaan...

        Ihan oikeasti, muutama hajanainen hetki, tunti, muiden asioiden lomassa, ehkä yksi ilta, ei tee kenestäkään, kenenkään, "ystävää", varsinkin, jos jää joku paha muisto, joutuu tunnustamaan, ettei tämäntyyppinen ihminen, voisi millloinkaan olla "ystävä".

        Joskus tuota pahaa muistoa olisi halunnut selittää parhain päin, mutta sitten tulee rajaa vasta ettei enää...
        Myönnettävä, monen mutkan jälkeen, pahoilla mielin, että valitettavasti jää paha mieli...

        Onneksi, olen ollut onnekas, minulla on juuri sellainen ystäväpiiri, sama melkein kymmeniä vuosia, kestävä, todellinen ja tarpeellinen.
        Toivottavasti näin, puolin ja toisin.
        Elämä voittaa.

        Tunkevat, roikkuvat eivät liene ystäviä,
        välittäviä.

        Yhdessä illassa tuskin syntyy ystävyys,
        ehkä siemen siitä alkaa itää.

        Todellinen ystävä myötäelää, tuntee, muistaa,
        välittää.
        Aito ystävä ei käännä selkäänsä, syli on aina
        auki, iloille ja murheille.

        Ystävyyttä ei osteta, ystävyys syntyy molem-
        minpuoleisesta välittämisestä, arvostamisesta
        ja rehellisyydestä.

        Kiitokset kommentoinnista, ystävänpäivä on
        joka apäivä.


      • asiaa pohtiva
        Rellu kirjoitti:

        Tunkevat, roikkuvat eivät liene ystäviä,
        välittäviä.

        Yhdessä illassa tuskin syntyy ystävyys,
        ehkä siemen siitä alkaa itää.

        Todellinen ystävä myötäelää, tuntee, muistaa,
        välittää.
        Aito ystävä ei käännä selkäänsä, syli on aina
        auki, iloille ja murheille.

        Ystävyyttä ei osteta, ystävyys syntyy molem-
        minpuoleisesta välittämisestä, arvostamisesta
        ja rehellisyydestä.

        Kiitokset kommentoinnista, ystävänpäivä on
        joka apäivä.

        Jollekin aina joutuu elämässä selkänsä kääntämään - tuntemattomille.


      • Rellu
        asiaa pohtiva kirjoitti:

        Jollekin aina joutuu elämässä selkänsä kääntämään - tuntemattomille.

        voi kääntääkkin selkänsä, joista ei ollut
        ystäviksi, tuntijoiksi, joista ei löytynyt
        ihmistä.

        Elämässä tehtäviä, joskus vaikeitakin siirtoja.


      • kosketti
        asiaa pohtiva kirjoitti:

        Jollekin aina joutuu elämässä selkänsä kääntämään - tuntemattomille.

        Mahdoitkohan tarkoittaa minua tuolla tuntemattomalla?
        Minulle selän kääntänyt eräs jota ystäväksi luulin,
        ehkä hän minua tuntemattomaksi luuli?

        Ystävä olisin halunnut olla, mutta... elämä jatkuu :)


      • Rellu
        kosketti kirjoitti:

        Mahdoitkohan tarkoittaa minua tuolla tuntemattomalla?
        Minulle selän kääntänyt eräs jota ystäväksi luulin,
        ehkä hän minua tuntemattomaksi luuli?

        Ystävä olisin halunnut olla, mutta... elämä jatkuu :)

        enhän edes tiedä, kuka olet !! (mahdotonta
        tunnistaa nicittömyyden takana oleva
        ihminen !!)

        Jätetään asia tähän.

        Tarkoitin yleisesti,
        että jos ei luullusta ystävästä ollutkaan
        ystäväksi, koen hänet tunnustelujeni jälkeen
        vieraaksi/tuntemattomaksi.

        Ystävyyttä ei anella, se ansaitaan.


    • Sinulla riittää ystäviä vaikka muille jakaa.
      Minullekkin, "yönpapittarelle", nauraa.

      • Rellu

        ehkä ei kuitenkaan niin montaa,
        mutta sitäkin rakkaampia.

        Sinäkin ystäväin, hymyten päivään uuteen,
        kiitos.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe