Diakonia-amk

vaikea päästä?

Olen ajatellut hakea helsinkiin nyt syksyn haussa opiskelemaan sosionomiksi. Onko näin syksyn haussa helpompi päästä sisään? Onko kokemuksia minkälainen opiskelupaikka on vähän vanhempana kuin muut??

5

4754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DIAKkiin!!

Itse kolme terveysalan AMK:ta nähneenä lämpimästi suosittelen, että älä missään nimessä hae diakkiin! Et saa yhtä hyviä eväitä tulevaan ammatiisi kuin jostain muusta amk:sta!

Opiskelujärjestelyt, opintosuunnitelmat ym ovat todella sekavat eikä niistä saa oikein selkoa. Lisäksi jos suunnitelet joskus hakevasi siirtoa johonkin muuhun kouluun, on hyväksilukuja hankala tehdä kun opetussuunnitelma, todistukset ym ovat niin normaalista poikkeavat!

Aluksi opiskellaan ihan turhaan jotain 10op arvopohjaopintoja = etiikkaa ym. Muissa kouluissa etiikkaa ehkä 0,5op.

Muutenkin köykäinen koulu: muualla sairaanhoitajan (3,5vuotta) kuuluu erikoistuminen. Diakissa erikoistuminen ei oikein onnistu. "Kyllähän meillä voi suorittaa näitä valinnaisia....." Kurssivalikoima on olemattoman pieni, kun yksiköt ovat niin älyttömän pieniä.

ETTÄPÄ SILLEEN. Enemmänkin voisin kertoa epäkohtia, mutta tässäpä tärkeimmät.

• sen verran että

Itse tiedustelin Helsingin Diakista pisterajoja. Sosionomin koulutukseen (alotuspisteet) vähintään n.27pinnaa. Terveydenhoitajalle joku 20-24 pinnaa. Nämä on siis pisterajat jolla viime vuosina ollaan saatu kutsu valintakokeisiin.

Terkkareita Diak ottaa sisään n.30 uutta joka on aika paljon, ottaen huomioon alhainen pistemäärä valintakokeeseen.

Olen kuulut vain hyvää palautetta Diakissa opiskelusta, ainakin Helsingin yksiköstä. Mihinkään Pieksämäen pusikkoon ei minua ainakaan saisi.

• sendeliini
        sen verran että kirjoitti:

Itse tiedustelin Helsingin Diakista pisterajoja. Sosionomin koulutukseen (alotuspisteet) vähintään n.27pinnaa. Terveydenhoitajalle joku 20-24 pinnaa. Nämä on siis pisterajat jolla viime vuosina ollaan saatu kutsu valintakokeisiin.

Terkkareita Diak ottaa sisään n.30 uutta joka on aika paljon, ottaen huomioon alhainen pistemäärä valintakokeeseen.

Olen kuulut vain hyvää palautetta Diakissa opiskelusta, ainakin Helsingin yksiköstä. Mihinkään Pieksämäen pusikkoon ei minua ainakaan saisi.

moikka moi!!

Opiskelen Helsingin Diakin yksikössä ja vaihdoin sinne tänä vuonna turun amk:sta. Helsingin yksikkö on todella hyvä yksikkö, tieto kulkee ja infoa annetaan sen verran että jokainen tajuaa mistä on kyse. opot ei nyt ole parhaasta pääsät, mutta opettajat sitäkin ymmärtäväisempiä ja loistavia!! Diakissa myös korostuu suvaitsevaisuus toisia ihmisiä kohtaan. koulussamme on maahanmuuttajia ja kampuksella on ihmisiä, jotka painivat erilaisten ongelmien kanssa. kaikki yhes koos, se on loistava ympäristö opiskella tuota alaa.

Älä syrjäytä Diakia yhtenä opiskeluvaihtoehtona. Meillä on tosi hyvä ja rento ilmapiiri, eiliset fuksiaiset sen viimeistään todisti!
        Tuu ihmeessä opiskelemaan :):)

• mitä alaa
        sendeliini kirjoitti:

moikka moi!!

Opiskelen Helsingin Diakin yksikössä ja vaihdoin sinne tänä vuonna turun amk:sta. Helsingin yksikkö on todella hyvä yksikkö, tieto kulkee ja infoa annetaan sen verran että jokainen tajuaa mistä on kyse. opot ei nyt ole parhaasta pääsät, mutta opettajat sitäkin ymmärtäväisempiä ja loistavia!! Diakissa myös korostuu suvaitsevaisuus toisia ihmisiä kohtaan. koulussamme on maahanmuuttajia ja kampuksella on ihmisiä, jotka painivat erilaisten ongelmien kanssa. kaikki yhes koos, se on loistava ympäristö opiskella tuota alaa.

Älä syrjäytä Diakia yhtenä opiskeluvaihtoehtona. Meillä on tosi hyvä ja rento ilmapiiri, eiliset fuksiaiset sen viimeistään todisti!
        Tuu ihmeessä opiskelemaan :):)

opiskelet siellä ?

• Antsa

Itse Diakissa opiskelevana voin todeta, että opetussuunnitelma on hyvin selkeä ja johdonmukainen. Ensimmäisten kuukausien aikana tehdään henkilökohtainen opintosuunnitelma, joka viimeistää selkeyttää opintojen kulkuun liittyviä kysymyksiä. Se on totta, että opinto-opas on epäselvä, mutta opon kanssa keskustelu ja HOPSin tekeminen selventävät asioita huomattavasti.

Sitten hakemiseen. Diakiin vaaditaan karkeasti arvioiden Magnan paperit, riippuen tietysti siitä, millaisilla papereilla muut hakee. Jos keskiarvo on Eximia, voi olla, ettei pääsykokeeseen edes kutsuta, mutta se on kuitenkin hyvin epätodennäköistä. Jos olet suorittanut yo-tutkinnon ja/tai ammatillisen perustutkinnon, lasketaan pisteet siitä todistuksesta, jolla haet. Molemmilla et voi hakea. Itse esimerkiksi olen yo, mutta suorittanut myös nuoriso-ohjaajan perustutkinnon. Jälkimmäisen arvosanat olivat paremmat, hain sillä ja pääsin sisään. Valintakokeeseen kuuluu psykologinen soveltuvuuskoe sekä opettajan haastattelu. Voi olla, että on muuttunut, mutta näin oli viime syksynä. Mä sanoisin, että Diakiin oli suhteellisen helppo päästä, mutta toki lähtöpisteet ratkaisee aika paljon, koska niistä katsotaan se, ketkä kutsutaan valintakokeeseen.

Diakissa opiskelu on mun mielestä hyvin antoisaa. On tietysti joitain kursseja, jotka ei kiinnosta lainkaan, mutta jos oma päämäärä on selvillä, niin se riittää.

Mitä olen näillä sivuilla lueskellut keskustelua Diakin kirkollisuudesta, niin siitä pitää mainita sen verran, että ei sosionomeilla ole kirkollisia opintoja kuin 4 opintopistettä ja siitä on puolet etiikkaa. Enkä myöskään koe, että uskontoa tai kristillisyyttä tuputettaisiin. Itse painotan opintojani varhaiskasvatuksen alueelle ja suoritan lastentarhanopettajan pätevyyden, joka kannattaa ehdottomasti, jos sellainen työ vain kiinnostaa.

Toivottavasti tästä on jollekin hyötyä.

Hyvää syksyä kaikille ja tsemppiä pyrkimiseen :)

-Antsa-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      186
      1395
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      921
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      788
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60