Kun äiti ei anna mun elää.

magnoliah

Niin mä olen ollut jo yli 4 kk täysikänen, olen yrittänyt sen myös tehdä selväksi.
Äitini vieki ajattelee mun olevan 13w, pieni tyttö, kotiintuloaika klo 23.00, ja aamulla jos mua ei näy, hyvä ettei soita poliisia.
Onko tääl ketää samanlaisii ku mä, samanlaisii täysikäsii joiden äidit käyttäytyy samalla tavalla?
Jos menee illalla baariin, pitää tulla sieltä n. klo 1.00 takaisin, tai aamulla on puhuttelu luvassa.
Sen verran sentään olen kapinallinen asiassa, että tulen sieltä aina kiinnimenon aikaan pois.
Jos vähänkin vaatteissa haisee tupakka, se on heti syyllistämässä.
Jos kavereina on kundeja, ne on aina vaan seksikumppaneita, niiden kanssa ei voi tehdä mitään. Ja vaikka mä koitan vaan selittää niiden olevan kamui, ei äitini sitä ymmärrä.
Mä olen toivonu jo kauan aikaa, et mulla olis äiti joka ymmärtäis, antais mun elää.
Ehkä sen takia heti ku pääsin kotoo pois, musta tuli sellanen bilehile, halusin olla vapaa ja elää, eikä olla enää äitini käskyjen noudattaja.

15

1387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehnyt kaiken

      Jospa äitisi yrittääkin suojella sinua niiltä hölmöyksiltä, joita itse teki pienempänä.
      Vai lukeeko jossakin pyhässä kirjassa paimennusohjeet.

    • äiti pilaa elämän

      no mun äitin suojelu vaisto se vasta yli meneeki..poikia ei saa tuua kotiin ikinä käymään eikä saa käydä poikien luona.. oon 17
      haloo
      yrittääks se musta lesboo tehä väkisi??????
      se pilaa mun elämän..

    • Eräs äiti

      joillekkin äideille tosi vaikeaa. Asiasta pitäisi yrittää keskustella rakentavasti ilman riitaa, tiedän kyllä kuinka vaikeaa meidän kanssa on keskustella kun olemme jtn päähämme saaneet varsinkin jos se on lastemme parhaaksi, suojelemmehan teitä tiikeriemon raivolla. Ymmärrät tämän kun olet itse äiti olette meille kalleinta ja tärkeintä maailmassa, mutta yli holhoavaksi ei saa mennä. Vaikeaa on joskus kun omat nuoret juokevat kaupungilla ja 1 jo baari iässä.

      Meillä sovittiin äidin paniikin poistoon ajoittaiset txt viestit tyyliin hyvin menee,kaikki ok... Ja ongelmista ilmoitetaan reilusti kotiin. Homma toimii!

      Eikä nuoren seurustelua voi estää!!! Nunnia ja munkkejako lapsistamme haluamme? Minä ainakin haluan lapsenlapsia, en tosin vielä, mutta sitten aikanaan. Ja niitä ei tule jos kumppanin etsinnästä tehdään vaikeaa ja jotenkin "likaista". Kyllä nuoren pitää saada elää.

      Keskustelkaa kotona kertokaa miten koette asiat ja mitkä olisivat mielestänne kohtuulliset rajat. Asioista pitää voida puhua ja neuvotella niin tämä maailma toimii. Onnea matkaan ja antoisia neuvotteluja =).

      • magnoliah

        Keskusteluakin yrittäessä siitä syntyy vaan tappelu.
        Seurustelu ei ole mikään paha asia, mutta kun äitini ajattelee vieläkin ex - mieheni ja minun palaavan yhteen, vaikka hänellä onkin jo uusi tyttöystävä.
        Seksikin on niin paha asia, se kuuluu avioliittoon!

        Alkoholia ei saa juoda niin paljon, että humaltuu. tätä vauhtia mä tunnen olevani ikäisteni rinnalla pikku tyttö, joka ei osaa juoda, vaan on vähällä aina joutua vatsahuuhteluun.

        Kundikaverin pitää olla kiltti mammanpoika, se ei saa olla mikään lävistetty ja tatuoitu kovis, joka polttaa tupakkaa.

        Kyllä mä sen ymmärrän että mun äiti on kokeillu nuoruudessaan kaikenlaista, ja ei halua mun tekevän samoja virheitä, mutta miten mä voin koskaan oppia mitään, ellen mä itse saa kokeilla niitä kantapään kautta!


      • pienienkeli1
        magnoliah kirjoitti:

        Keskusteluakin yrittäessä siitä syntyy vaan tappelu.
        Seurustelu ei ole mikään paha asia, mutta kun äitini ajattelee vieläkin ex - mieheni ja minun palaavan yhteen, vaikka hänellä onkin jo uusi tyttöystävä.
        Seksikin on niin paha asia, se kuuluu avioliittoon!

        Alkoholia ei saa juoda niin paljon, että humaltuu. tätä vauhtia mä tunnen olevani ikäisteni rinnalla pikku tyttö, joka ei osaa juoda, vaan on vähällä aina joutua vatsahuuhteluun.

        Kundikaverin pitää olla kiltti mammanpoika, se ei saa olla mikään lävistetty ja tatuoitu kovis, joka polttaa tupakkaa.

        Kyllä mä sen ymmärrän että mun äiti on kokeillu nuoruudessaan kaikenlaista, ja ei halua mun tekevän samoja virheitä, mutta miten mä voin koskaan oppia mitään, ellen mä itse saa kokeilla niitä kantapään kautta!

        Mä tos lueskelin noita juttuja ja oon maqnoliah:n kaa samaa mieltä. Täytän ite täs pian 19w. Vanhemmat on rajoittaneet niin paljon mun elämää et mä en oo sit kertonukkaan niille mitään mitä mun elämäs tapahtuu. No nää meijän yhteenotot ovat johtaneet siihen et haluun muuttaa pois kotoo, nyt ku mulla on töitä ja rahaa millä elättää itteni. Vanhemmat eivät tiiä mitään mun poikakamuista ja seksielämästä. Mut saa nähä nyt mihin suuntaan kääntyy ku muutan pois kotoo ja sit ei oo vielä varmistunu, mut voi olla et mun vanhemmat saavat toisen lasenlapsen (aborttiin en kykene).


    • mammut

      Kuka maksaa koulutuksesi? Elättää sinut? Antaa rahaa?
      Sanoisin että niin kauan kuin olet riippuvainen vanhemmistasi, laulelet heidän virsiään etkä sooloile liikaa.
      Kun olet omillasi, voit ruveta vaikka seitsemän hunnun tanssijattareksi, kunhan itse maksat viulut ja nuolet haavasi.

      • eräs äiti

        rajaan asti äitisi antaa sinun taatusti "elää täysillä"; mutta kun näyttää menevän liian lujaa on pakko laittaa suitset suuhun: Niin minäkin teen omille nuorilleni, alkuun suisia kiristeltiin usein ja lujaa, mutta sitten jo oma kontrolli alkoi kehittyä.

        Ja jos vanhempasi todellakin elättävät sinut niin heillä on aika paljon sanottavaa tekemisiisi. Oma isäni sanoi aikanaan "kenen leipää syöt sen lauluja laulat..." Se pätee elämässä.

        Seurusteluun koviksen kanssa kommentoin sen verran,että äitisi varmaan pelkää pojan aiheuttavan sinulle ongelmia. Tiedän kyllä ettei tatuointi ja lävistykset tee ihmisestä kovista onhan omillanikin niita ja itsellänikin. Ulkonäköä ei saisi tuijottaa vaan sisintä hyvinkin raflaavan ulkonäön omaava ihminen voi olla herkkä ja ujo ja todella sympaattinen eikä mikään "kirkon polttaja mummon potkija" ja sit äidin kullalta näyttävä oikea tyttöystävän hakkaaja. Mutta kuten sanoin jo aiemmin yritä keskustella varovasti asioista äitisi kanssa. Ja muista,että ei sinun tarvitse örveltää räkäposkella baarissa. Ne "kovatkin" pojat arvostavat enemmän tyttöjä jotka uskaltavat erottua massasta ja pitävät konrollin ja oman päänsä. Ole rohkeasti oma itsesi ja erotu joukosta olemalla selvempi ja se joka MUISTAA mitä on tapahtunut. Ennenkaikkea säilytä välit äitiisi kunnossa. Toivotan onnea keskustelun yritykselle =).


    • olet lapsi

      Jos asut kotona, olet lapsi.
      Jos tulet toimeen omilla ja asut muualla,
      niin biletä pois. Jätkät panee sut paksuksi
      kuitenkin.

      • Tuttua

        juuri tuollainen äitinsä panettelu tuon ikäseltä...
        Vaikka sun ikänumerosi ovat niin sanotusti aikuinen et sitä tosiaan ole ja voitko kuvitella äitisi tahtoo vain sinun PARASTA ei kahlita sinua.
        Meillä on vielä kotona 19v poikamme ja asuu työpaikka tilanteen vuoksi kotona ei oo mitään takkua se saa olla ja mennä mutta jotkut ehdot on että noudattaa kun kotona asuu vielä..
        Hei miten olis jas kasvaisit aikuseksi ensin


    • kun susta välitetään

      mun mutsista on ihan sama missä mä oon ja mitä
      mulle tapahtuu!

      • ...

        hieno ja fiksu kirjoitus ja kommentti Sinulta.!!!


      • ...
        ... kirjoitti:

        hieno ja fiksu kirjoitus ja kommentti Sinulta.!!!

        tosiaan niin, että "kenen leipää syöt, sen lauluja laulat", koska jos asut vielä äitisi kanssa, ja hän kustantaa opiskelusi, elämisesi ja biletyksesi?!. :) Että täytyyhän sitä sitten kunnioittaa,itse en tuosta biletyksestä tiedä, koska olen "vasta!!" 17 (täytän joulukuussa 18), ja en juo, koska tein tuossa kesällä erityisen päätöksen olla juomatta ja polttamatta (toivottavasti pitää);) Joo, mä en oikei tiedä. Lisäksi asun avomieheni kanss 300 km päässä vanhemmistani, mutta kyllä sitä aikoinaan teininä tuli kohellettua, juotua iha koko elämän eestä, ja olen ensimmäistä kertaa elämässäni ylpeä edes jostain mitä olen tehnyt, eli tästä alkoholista Ja tupakasta pidättäytymisestä.;)


      • magnoliah
        ... kirjoitti:

        tosiaan niin, että "kenen leipää syöt, sen lauluja laulat", koska jos asut vielä äitisi kanssa, ja hän kustantaa opiskelusi, elämisesi ja biletyksesi?!. :) Että täytyyhän sitä sitten kunnioittaa,itse en tuosta biletyksestä tiedä, koska olen "vasta!!" 17 (täytän joulukuussa 18), ja en juo, koska tein tuossa kesällä erityisen päätöksen olla juomatta ja polttamatta (toivottavasti pitää);) Joo, mä en oikei tiedä. Lisäksi asun avomieheni kanss 300 km päässä vanhemmistani, mutta kyllä sitä aikoinaan teininä tuli kohellettua, juotua iha koko elämän eestä, ja olen ensimmäistä kertaa elämässäni ylpeä edes jostain mitä olen tehnyt, eli tästä alkoholista Ja tupakasta pidättäytymisestä.;)

        no mutta itsehän minä mun biletyksen maksan, en mä pistä sitä maksaa mitä ryyppyreissusi, sen verran järkeeki pääs et en edes kerro sille mitään. :) ja viikonloppuasumisista äitini vaan joutuu maksamaan, silloin vain olen kotona, sekä lomisin.
        Kun on vanhemmat niin kireenä aina ollu, niin jossain vaiheessahan sitä on pakko maistaa nuoruutta ja elää täysillä ja olla vapaa, tai miettii vielä jossain vaiheessa 70w mummona, miksei tehnyt sitä tai tätä, miksei elänyt nuoruuttaan silloin ku olis voinu elää.
        onneks nyt olen edes vähän puhunut äitini kanssa näistä asioista, mutta siltikin mä aion elää ja täysillä!


      • pienienkeli1
        magnoliah kirjoitti:

        no mutta itsehän minä mun biletyksen maksan, en mä pistä sitä maksaa mitä ryyppyreissusi, sen verran järkeeki pääs et en edes kerro sille mitään. :) ja viikonloppuasumisista äitini vaan joutuu maksamaan, silloin vain olen kotona, sekä lomisin.
        Kun on vanhemmat niin kireenä aina ollu, niin jossain vaiheessahan sitä on pakko maistaa nuoruutta ja elää täysillä ja olla vapaa, tai miettii vielä jossain vaiheessa 70w mummona, miksei tehnyt sitä tai tätä, miksei elänyt nuoruuttaan silloin ku olis voinu elää.
        onneks nyt olen edes vähän puhunut äitini kanssa näistä asioista, mutta siltikin mä aion elää ja täysillä!

        Mä sain tänään kans sanottua äitilleni et oon aatellu muuttaa pois kotoo. Se ei oikeen reagoinu siihen mitenkään. Sanoi vaan et mun kantsii sitten vasta muuttaa ku tiiän et on rahaa ja töitä. Kävi kyll mieles et enköhän mä oo noita jo aatellu. Nyt illalla en oo varma mut voi olla et äiti puhui iskän kaa tosta. Se jäi mulle vähän epäselväks ku en kuullu kunnolla. Rha huoliani kyll helpottaa se, et ku viimeeks kirjoitin en tienny oonko raskaana vai en, mut nyt en ainakaan raskaustestin mukaan oo raskaana :)


    • äippä25vgfxb

      Kuka
      Kuka maksaa koulutuksesi? Elättää sinut? Antaa rahaa?
      Sanoisin että niin kauan kuin olet riippuvainen vanhemmistasi, laulelet heidän virsiään etkä sooloile liikaa.
      Kun olet omillasi, voit ruveta vaikka seitsemän hunnun tanssijattareksi, kunhan itse maksat viulut ja nuolet haavasi.


      me ei olla pyydetty syntymään. Vanhemmat tekee sen valinnan, ku ne rupee odottaa lasta. Meidän ei pitäs olla "velkaa" vanhemmillemme. Hirveetä, et joku ees voi ajatella noin! Mun vanhemmat on antanu mun 18- vuoden jälkeen elää niinku haluan. Puuttunu, jos on huolestunu, mut ei liikaa. Eikä mua oo koskaa suojeltu liikaa siks mun on vaikee ymmärtää välttämättä teidän tilanteita. Mut se et täällä syyllistetää lapsia tuollee, et ois muka jotai velkaa...nii se on ihan käsittämätöntä paskaa! ja kyllä oon 25 ja minulla on 2 vuotias tyttö ja 5 vuotias poika. Lapseni eivät tule ikinä olemaan minulle velkaa. Meillä opetetaan kunnioitusta molemmin puolin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6153
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3738
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1626
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1455
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1448
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      31
      1365
    Aihe