Sormusasiaa

heinämorsian/07

Miten on, kun morsian tulee kirkkoon (tai muualle vihittäväksi) onko hänellä myös kihlasormus (jos sellainen on ostettu) sormessa vai onko hääpäivän ajan sormessa vain vihkisormus?
Jäin miettimään, kun olin ystäväni häissä ja hänellä oli vihkipäivän ajan vain vihkisormus, mutta nyt käyttää molempia sormuksia.
No makuasia varmaan, mutta miten muut olette tehneet?

6

2736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sormessa

      Siispä minulla oli sekä kihla- että vihkisormus sormessani hääpäivänä. En ole koskaan kuullutkaan, että kihlasormus jätettäisiin pois hääpäiväksi..

    • talvimorsian

      olen miettinyt aivan samaa, ja meinasin vähän aikaa sitten kirjoittaa tänne ja kysyä, jos joku tietäisi..
      eikös morsian kirkon käytävää pitkin kävellessään ole ilman kihlasormusta, joka tapauksessa? Vai pitäisikö kihlasormuksen olla, ja sulhanen pujottaa vihkisormuksen? vai molemmat?

      • sormusasia

        Poikkean vähän asiasta, mutta...ite mietin sellasta että kummin päin sitten ne sormukset pidetään sormessa (kun arki koittaa). Ensin kihla ja sit vihki vai toistepäin? Jos en iha uuno ole, niin olisin jostain kuullut, että vihkisormus ensin ja kihla päällä...se "suojaa" sitä vihkisormusta. Vai onkoha tuossa yhtään mitään perää miten päin ne sormukset on.


      • luulen, että
        sormusasia kirjoitti:

        Poikkean vähän asiasta, mutta...ite mietin sellasta että kummin päin sitten ne sormukset pidetään sormessa (kun arki koittaa). Ensin kihla ja sit vihki vai toistepäin? Jos en iha uuno ole, niin olisin jostain kuullut, että vihkisormus ensin ja kihla päällä...se "suojaa" sitä vihkisormusta. Vai onkoha tuossa yhtään mitään perää miten päin ne sormukset on.

        se on niinpäin, että kihlasormus laitetaan sormeen ensin, sitten vihkisormus. eli järjestyksessä. en kyllä ole ihan varma, mutta joku sanoi minulle näin. sitä en sitten tiedä, tietääkö se joka sanoi asian vai ei :)


      • mukaan!
        luulen, että kirjoitti:

        se on niinpäin, että kihlasormus laitetaan sormeen ensin, sitten vihkisormus. eli järjestyksessä. en kyllä ole ihan varma, mutta joku sanoi minulle näin. sitä en sitten tiedä, tietääkö se joka sanoi asian vai ei :)

        Ei yhtään mitään väliä - ihan miten sinusta itsestä tuntuu. Itselläni toinen sormus on vähän liian suuri, joten se on pujotettuna ensin ja toinen ikään kuin pitää sen toisen paikallaan.

        Makuasia tuo vihkipäivän sormusasiakin.
        En kyllä ole nähnyt kenenkään, joka on kihloihin mennyt, menneen alttarille ilman kihlasormusta ja kihlasormuksen kanssa sinne itsekin astelin. Ei edes tullut mieleen muut vaihtoehdot. Sisareni miehineen vaihtoi kihlasormukset sakastissa ennen vihkimistä.

        Kukin tyylillään.
        Ei kaikista asioista kannata ottaa niin kauheesti paineita. Taikausko sikseen. Ja muutoin harvassa asiassa on niin tiukkaa "sääntöä" etteikö loppuviimeksi voisi toimia niinkuin itsestä parhaalta tuntuu.


      • mieleenkään

        oon aina vaan itsestäänselvästi ajatellu etä kihlasormus on kirkossa sormessa - tietenkin kihlojen merkiksi. Jos kihlan ottaa silloin pois niin se lienee tarkoittaa ettei aio pitää kahta sormusta vastakaan!

        Yksi tuttu kulki kirkkoon ilmeisesti joku toinen sormus sormessaan ja sitten alttarilla otti sen pois ennen kuin sai sen oman vihkisormuksensa - siihen nimittäin oli sulatettu se kihlasormus eikä hän näköjään halunnut olla kirkossa ilman mitään sormusta!
        Ja olishan se vähän hassua jos kirkkoon tulis ilman sitä omaa sormusta... Se vihkisormushan pujotetaan siihen päälle lupauksen täyttämisen merkiksi? Vai kuinka?

        Jotkut vaihtaa sitten sormukset myöhemmin toisinpäin (eli vihki alle, kihla päälle) kun haluavat että vihkisormus on se lähempänä sydäntä oleva..

        No, makuasioita!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe