Mitä mieltä naisrekkakuskeista?

Tuleva naisrekkakuski

mitä mieltä miehet on naisesta rekkakuskina? Onko työnantajilla paljon ennakkoluuloja?

32

6438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ouzei

hieno homma jotta naisijakin tulee kokoajan tälle alalle enemmän.hatun nosto:)

• Yhdistelmäkuljettaja

Ihan hyvä juttu. Naiskuskit ovat tunnollisia heille harvoin tulee tätä näyttämisen intoa kuten nuorille jätkille. Joitain vaivaa hiukka liika arkuus, joka saattaa olla ongelma talvikelissä, mutta kaikkeen oppii, kun ottaa opikseen.

• tervetulleita

tosin pientä varautumista voi olla, monet naiset pärjää hyvin.
      Itselläni ollut kaksi: Ensimmäinen oli kolme päivää, kolhu tuli joka päivälle.
      Uskalsin ottaa toisen oli alkuun terve tullut, mutta parin kuukauden päästä asiakas pakotti pistään pois, kun olis pitäny lähtee ajoon istui toistuvasti (kiellon jälkeenkin) sitkeästi netissä varastomiesten tietokoneella eikä ottanut juitsaria tosissaan.

• tuleva naisrekkakuski

P**kaa käytöstä jättää hommat temättä tolleen,ei kyllä mulla kävis mielessäkään. Ite opiskelen toista vuotta logistiikan perustutkintoa ja jonkun ajan päästä ois työharjoittelu. Ajattelin sit kysyä ihan yleistä mielipidettä että osaa sit varautua kun työharjoittelupaikkaa etsii..

• nainen.
        tuleva naisrekkakuski kirjoitti:

P**kaa käytöstä jättää hommat temättä tolleen,ei kyllä mulla kävis mielessäkään. Ite opiskelen toista vuotta logistiikan perustutkintoa ja jonkun ajan päästä ois työharjoittelu. Ajattelin sit kysyä ihan yleistä mielipidettä että osaa sit varautua kun työharjoittelupaikkaa etsii..

Ainahan sitä saa varautua ennakkoluuloisiin ihmisiin. Minä hieman vanhempana nuorten seassa jouduin jo opettajille näyttämään että kyllä osataan. Myös sen olen joutunut näyttämään että naisetkin pystyy ja naisillakin on halua tulla alan osaajaksi.
        Nuoret eivät ilmeisesti hoksaa kuinka paljon hallaa he voivat tehdä valittamalla p*ska töistä tms. Tyttöjen tulisi mielestäni ottaa tämä erityisen vakavasti. Jostain jokainen aloittaa ja kurjimmista hommista sitä aloitetaan, kukaan ei pääse vihreänä johtajan paikalle. Vastuullisia töitä on turha odottaa jos ei yksinkertaisiakaan pysty tekemään tai halua tehdä. Tämä näin ihan yleisesti.

En usko sinulla olevan vaikeuksia kun olet oma itsesi, teet hommat valittamatta, etkä pidä yllä perinaisellisia tapoja (juoruilu yms.). Tsemppiä opiskeluihin ja työelämään =)

• kuljettaja666
        nainen. kirjoitti:

Ainahan sitä saa varautua ennakkoluuloisiin ihmisiin. Minä hieman vanhempana nuorten seassa jouduin jo opettajille näyttämään että kyllä osataan. Myös sen olen joutunut näyttämään että naisetkin pystyy ja naisillakin on halua tulla alan osaajaksi.
        Nuoret eivät ilmeisesti hoksaa kuinka paljon hallaa he voivat tehdä valittamalla p*ska töistä tms. Tyttöjen tulisi mielestäni ottaa tämä erityisen vakavasti. Jostain jokainen aloittaa ja kurjimmista hommista sitä aloitetaan, kukaan ei pääse vihreänä johtajan paikalle. Vastuullisia töitä on turha odottaa jos ei yksinkertaisiakaan pysty tekemään tai halua tehdä. Tämä näin ihan yleisesti.

En usko sinulla olevan vaikeuksia kun olet oma itsesi, teet hommat valittamatta, etkä pidä yllä perinaisellisia tapoja (juoruilu yms.). Tsemppiä opiskeluihin ja työelämään =)

no kyllähän nainen sopii ihan hyvin sinne kuorma-auton rattiin siinä missä mieskin,mutta entä sitten kun pitäis alkaa johonkin vähän raskaampiin hommiin niin kyllä siinä meinaa naisilta voima loppua ja hymy hyytyä ite olen ajanut roska-autoa 5vuotta enkä ole kuullut että missään olis nais kuskia roskia ajamssa on tää sen verran raskastasta ja jos joku ei usko niin terve tuloa vaan koittaan. semmonen380 pyttyä ja 100 jätesäkkiä päivässä paino noin 35kg/kpl saa siinä juosta että kerkiää. kahvit kyllä tarjoon jos joku nainen jaksaa saman

• luukku
        kuljettaja666 kirjoitti:

no kyllähän nainen sopii ihan hyvin sinne kuorma-auton rattiin siinä missä mieskin,mutta entä sitten kun pitäis alkaa johonkin vähän raskaampiin hommiin niin kyllä siinä meinaa naisilta voima loppua ja hymy hyytyä ite olen ajanut roska-autoa 5vuotta enkä ole kuullut että missään olis nais kuskia roskia ajamssa on tää sen verran raskastasta ja jos joku ei usko niin terve tuloa vaan koittaan. semmonen380 pyttyä ja 100 jätesäkkiä päivässä paino noin 35kg/kpl saa siinä juosta että kerkiää. kahvit kyllä tarjoon jos joku nainen jaksaa saman

Täällä valimotiellä on 5 naiskuskia ajamassa sitä roskaa...

• ois

Itselläni on ollut nainen töissä , kotimaassa ja CEMT hommissa. Ei tällä alalla ole hommaa mitä naiset eivät voisi muka tehdä . Sitten vitsi , onhan tällä alalla jo paljon "akkoja" , mitä toisista juoruamisiin tulee.

Jokaiseen raskaaseen hommaan on saatavilla joko tekniikkaa avuksesi tai lisää kavereita tekemään raskas osuus .

Kyllähän tosi asia on se että kyllä kuskin hommissa on paljon heiveröisiä jätkiä ja silti hommat luistaa. Alalle vaan reippaasti ja äläkä lannistu heti ekan vuoden aikana ......

• tre

Kyllähän noita puukenkä hommia naiset pystyy ihan hyvin tekee täysperä/puolikas ku eihän niissä mitään fyysistä tehä näkeehän sen noista tosi rahtareista vähintään 150kg, jakohommat on sitte ihan eri asia esim.kaljan jako...

• jakarissa
        tre kirjoitti:

Kyllähän noita puukenkä hommia naiset pystyy ihan hyvin tekee täysperä/puolikas ku eihän niissä mitään fyysistä tehä näkeehän sen noista tosi rahtareista vähintään 150kg, jakohommat on sitte ihan eri asia esim.kaljan jako...

huono tili.....

• apua saatavilla

kyllä tässä on ihan itse saanut rehkiä, pitää ajaa nekin pitkät ja painavat mitä miehet jättää ajamatta.
        tekniikka lajihan tämä on.
        onpa sitä pitänyt pojille auto pistää laituriinkin, kun ei itse ole saaneet osumaa.
        alaa kahlannut jo yli no jätetään vuodet pois mutta 2000000km
        tervetuloa vaan ajamaan, hommia riittää ja asiakkaat tykkää. isäntäkin pitää kun ei tarvii jälkiä korjata.

• että viiteen vuoteen
        apua saatavilla kirjoitti:

kyllä tässä on ihan itse saanut rehkiä, pitää ajaa nekin pitkät ja painavat mitä miehet jättää ajamatta.
        tekniikka lajihan tämä on.
        onpa sitä pitänyt pojille auto pistää laituriinkin, kun ei itse ole saaneet osumaa.
        alaa kahlannut jo yli no jätetään vuodet pois mutta 2000000km
        tervetuloa vaan ajamaan, hommia riittää ja asiakkaat tykkää. isäntäkin pitää kun ei tarvii jälkiä korjata.

Se joka on ajanut 2 miljoonaa kilometriä työkseen ei enää viitsi kehua siitä tällä palstalla!

• mukaan joukkoon synkkään. Samalla tavalla naiset oppivat kääntelemään etusia kuin miehetkin, jos ovat oppiakseen. Muutenkin olisi mukava nähdä enemmän naisia tällä alalla :)

Työnantajista osa varmasti suhtautuu kielteisesti ja osa myönteisesti. Osa samalla tavalla kuin kaikkiin muihinkin märkäkorviin.

Tere tulemast :)

• nostan hattua

päästän jopa jonossa ohitse.mun kiireet loppuu siihen kun näen naiskuskin pulassa.muutenkin jos kiire painaa niin pariks tunniks laittaa maate =)

• kyseli

kun ajoin sen perässä että miltä hanuri näyttää vastasin että "leveältä" kun sillä oli leveä kontti kyydissä.

luurin toisessa päässä tuli "höh eikä oo"

no perskeles onhan levee

• pimpsa ihvessä

oleva nainen.

• Repe

Kun olin vielä alalla.Tunnollisia,ja pitävät kaluston kunnossa ja siistinä.Eikä nyt taas ajatella likaisia... ;)

• kiihottaa

outo ajatus, eikös se kiihotus pitäis hakea jostain muualta kuin työmaalta,käsittääkseni. vai eikö sulla ole muuta elämää.

• ei ole

merkitystä niinhän ne väittää.

• vessatauot

Onhan se miehillä helpompaa ja säästää aikaa ihan hitosti kun ne voi kusta luikauttaa mihin vain lastauslaiturin kulmaan, naisilla menee niin pirusti aikaa niiden vessojen metsästykseen.

Varsinkin kun vielä pahoina päivinä ajavat huoltoasemalta seuraavalle vessailemaan, kun miehille riittää veskissäkäynnit taukojen yhteydessä.

• akka kans

luin viestit läpi ja pääasiallisesti positiivista, tuli ihan hyvä olo. nyt kun vielä tietäis mistä aloittaisi, paikkoja näyttää olevan auki aika lailla.

• Professional1

Siivoojan ja autokuskin paikkoja on aina tarjolla.
        Miettikääpäs vähän miksi?

• stycke

Aloita niistä, mitkä eivät ole mol.fi:ssä...joskus sielläkin voi olla hyviä paikkoja mutta kyllä pitää sattua arpaonnea jos niin käy. Kyselemään siltä suunnalta mikä kiinnostaa, kiinnostaa sitten litkut, ryynipytyt, rehut, nyytinsilppu...

• sulle
        stycke kirjoitti:

Aloita niistä, mitkä eivät ole mol.fi:ssä...joskus sielläkin voi olla hyviä paikkoja mutta kyllä pitää sattua arpaonnea jos niin käy. Kyselemään siltä suunnalta mikä kiinnostaa, kiinnostaa sitten litkut, ryynipytyt, rehut, nyytinsilppu...

kiitos paljon että sua kiinnosti mun kirjoitus. mutta mikä vika niissä viidessäsadassa mollin paikassa on. kertokaa mulle. ja onko niitä piilotyöpaikkoja paljonkin. tarvii kerätä rohkeutta kun ei ole juurikaan tuota kokemusta. mutta olen nopea oppimaan . kunpa vaan joku uskois sen.

• stycke
        sulle kirjoitti:

kiitos paljon että sua kiinnosti mun kirjoitus. mutta mikä vika niissä viidessäsadassa mollin paikassa on. kertokaa mulle. ja onko niitä piilotyöpaikkoja paljonkin. tarvii kerätä rohkeutta kun ei ole juurikaan tuota kokemusta. mutta olen nopea oppimaan . kunpa vaan joku uskois sen.

Kyllä se vähän luonnonlaki on, että ne parhaat paikat menevät aina puskaradion kautta ja tietysti itse kyselemällä. Toki tuolla mollissakin voi hyviä olla mutta kuten sanottu, se on vähän arpapeliä. Nyt kun vilkaisin niin on siellä kyllä muutama paikka mistä voisin soittaakin jos olisin työtä vailla. Vaan kun on toisenlainen ongelma, kun pitäisi olla 3 paikassa samaan aikaan...

• 110

Ei ole väliä onko munat sarjassa vai rinnan.Ladyt ovat tervetulleita, olen nähnyt todella loistavia ja todella huonoja (täysin väärällä alalla olevia) nais kuskeja. Ladyt muistakaa hommasta 50% on kaikea muuta kuin krominkiiltoista ajoa auringonlaskuun (kuormausta purkausta kapelisulkeisia ihmeelisiä osoteita tekniikka ongelmia jne).
      Porukka on todella hyvää neuvoo ja autta, jos itse olet nöyrä ja myönnät että et tiedä.
      ei muuta kuin tervetuloa.

• ysiluokkalainen

itse tyttönä olen vahvasti menossa logistiikkapuolelle. isä ja kummatki veljet on rekkakuskeja. yleensäkin ottaen rekkakuskeille ei hirveästi heru työstä arvostusta, naiskuskeille vielä vähemmän. ja näistä työmotivaatioista, että se tekee työn kunnolla joka oikeasti haluaa olla rekkakuski. jonkinlaine kutsumusammatti tämäkin ala ehkä on.

• Vaimoni on kotona

Yksinkertaista olevinaan intiaani porukaa. Aivan kuin olisin löytänyt etelänavan? Joillain joka toinen sana vi.tu eli aivan äijiä. Toinen puoli ei osaa sanoa eikä kysyä mitään. Ymmärtäkää, että seksi ei ole syy vaan seuraus saada neuvo, kun kärri tai lava on vinossa.

• K.O.K.Y

Palkkaisin mielelläni naisen töihin. Syy: Jos nainen on ylipäänsä alalle hakeutunut ja ajokortit hommannu niin näkee että on asenne kohdallaan ja halua just kuljetusalalle. Miehissä hyviä kuskeja on nykyään 2/10. Jos niinkin hyvin on asiat. En tiedä saanko jonkun syrjintäsyytteen kun laittais työhakemukseen ehdoksi että "haetaan naiskuskia töihin, puukenkä penat älkää vaivautuko"?
      Mulla olisi puolikkaalla kevyttä runkoajoa ja siinä nainen pärjäisi yhtälailla kuin mieskin. Tervetuloa allalle vaan naiset!

• asfalttirinsessa

olen 25v. nainen rekanratissa ja ajan pääasiassa kotimaata mutta ulkomailleki pari keikkaa oon tehny. kyllähä se on tosiasia että suihkusta ei pariin päivään välttämättä kannata haaveilla, riippuu tietenkin missä ajaa.
      etenkin naiskuskeille suosittelen tien päälle mukaan puhdistusliinoja, niillä on hyvä pyyhkiä hikiset kainalot ja kuluneet meikit. vaikka otanki työni vakavasti, enkä töissä ole mikää prinsessa,niin silti haluan huolehtia hygienista ja ulkonäöstäni myös tien päällä helpoilla nikseillä. mukavampi palata kotiin miehen luo kun on edes vähän siistiytynyt.

• 87k

mukavampi palata kotiin MIEHEN luo????

• 78k
        87k kirjoitti:

mukavampi palata kotiin MIEHEN luo????

tyhmä, tyhmempi, 87k!! Se tuli taas todistettua!

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9217
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      56
      4819
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4511
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      53
      2833
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1546
    6. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1336
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    8. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1232
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      42
      1202
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      169
      1154
    Aihe