Decra katteen profiilit

@lurppa

Decra katetta näkyy olevan eri profiileja, tosin suomessa en ole nähnyt kun sitä yhtä ja samaa http://www.decra.com/products.htm
Nähtävästi noi muut profiilit ei oikein kestä Suomen olosuhteita...vissiin.

Mutta ainekin minun mielestä decra on hyvännäköinen kate ja kuulema hiljainen, siksi sellaisen olenkin ajatellut laittaa omaan taloon varttikatteen tilalle, ainoa asia mikä mietityttää on...kuinka helposti kate menee mutkalle jos katolla joutuu kävelemään, ja siellähän joutuu ainekin talvellä ajamaan lunta pois (jos lunta pukkaa hirveesti).
Katon kaltevuus on 1:5, se on aumakatto, ja jotenkin niin näkyvällä paikalla että katteen ulkonäöllä on merkitystä. Tiilikatto olisi kova sana mutta jotenkin hirvittää se lisääntynyt paino, nyt 4800 kg ja tiilikatteelle 12000 kg :(

Tässä on linkissä on kuvia ulkomaan Decra katteista, ja hyvältähän ne näyttää
http://www.decra.com/residential.html

7

2152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kamista

      Decralle on olemassa vaihtoehtokin, Kamin Terraplegel, sitä myy Lafarge Roofing p.09-25337200

    • katoksi

      Sinänsä decrakate on omasta mielestä kaunis katto, mutta siellä ei kävellä. Lunta onturha mennä sieltä pudottamaan, jos et halua lytätä katetta.

      • @lurppa

        mun on sitten mietittävä jotain muuta katetta, koska katolla todella joutuu käymään, joten ei jää vaihtoehdoksi muuta kun tiili tai vartti.


      • mieluiten halpa ja hyvä
        @lurppa kirjoitti:

        mun on sitten mietittävä jotain muuta katetta, koska katolla todella joutuu käymään, joten ei jää vaihtoehdoksi muuta kun tiili tai vartti.

        Halpa ja hyvä lienee vaikea yhdistää.

        Onko jollakulla kokemuksia Plannja-katoista? Käväisin sivulla Planja.fi. Ei löytynyt mitään tietoa mahdollisista testeistä kuten edellä mainituilla Decra-kattomateriaaleilla.
        Onko joku tehnyt vertailuja erilaisten kattomateriaalien kokonaiskustannuksista?
        Haluan kustannussyistä tehdä työt itse.
        Kiitos vastauksista etukäteen!


      • @lurppa
        mieluiten halpa ja hyvä kirjoitti:

        Halpa ja hyvä lienee vaikea yhdistää.

        Onko jollakulla kokemuksia Plannja-katoista? Käväisin sivulla Planja.fi. Ei löytynyt mitään tietoa mahdollisista testeistä kuten edellä mainituilla Decra-kattomateriaaleilla.
        Onko joku tehnyt vertailuja erilaisten kattomateriaalien kokonaiskustannuksista?
        Haluan kustannussyistä tehdä työt itse.
        Kiitos vastauksista etukäteen!

        Tiilikatto ole kaikkein edullisin, meinaan jos verrataan hintoja niin betonitiilikatetta saa noin 8€ neliö (tai halvemmalla) ja siintä ylöspäin, vartti levy maksaa noin 16€ neliö ja mitä sitten pelti tai huopa maksaa ?? taitaa olla viellä enemmän. Ehkä tässä on syy miksi tiilikate on eniten laitettu kate uusissa taloissa nykyään... muistaakseni yli 40% on näitä.
        Tähän tulokseen olen tullut kun olen hintoja kysellyt.


    • Anonyymi

      ÄLKÄÄ VAIN HOMMATKO! Kun sammalta tulee, niin vaihtoon menee koko kate. Ei kestä painepesuria ja eikä kävelyä. Niin et kävele, ettetkö astu profiilin harjalle. Olen näitä työssäni nähnyt, ihmettelen miksi tuotevalmistaja joudu vastuuseen paskasta.
      Huom! Ei auta sammalmyrkky jos on jo viehreä sammalkate pinnassa, sammal on syönyt jo pinnan.

    • Anonyymi

      Oli jo aika tällä palstaa aktivoida !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe