vinkkejä pyykkärille?

auttakee....

Eli minulla on sivustatäytettävä pyykkikone ja joskus etenkin valkoiseen pyykkiin tarttuu jotain "levää"? Miten saan koneeni rummun ympärilläolevan sisäosan puhtaaksi, ruokasoodaa tai jotain?!?

Auttakee auttakee, uusi kone olisi niin kallis hankinta kun kone muuten kunnossa...

Kiitti!

14

3814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pilkunviilaaja

      ootas kun meirän palstan "niksipirkko" eli elliveera saapuu lukeen sun viestin ni saat apua. Elliveeralla on apu jokaiseen onkelmaan :)

      • elliveera

        Pese tyhjällä koneella 90-asteessa.
        Osta apteekista sitruunahappoa (n. 100-150 gr), laita koneeseen ja pese ilman pyykkiä uudelleen.
        Putsaa koneen täyttöaukon kumiosa harjalla.
        Putsaa nukkasihti ja pesuainelokero.
        Pese uudelleen tyhjänä, nyt pulverin kanssa.
        Ei pitäisi olla enää onkelmia tämän jälkeen.


      • ilman sun
        elliveera kirjoitti:

        Pese tyhjällä koneella 90-asteessa.
        Osta apteekista sitruunahappoa (n. 100-150 gr), laita koneeseen ja pese ilman pyykkiä uudelleen.
        Putsaa koneen täyttöaukon kumiosa harjalla.
        Putsaa nukkasihti ja pesuainelokero.
        Pese uudelleen tyhjänä, nyt pulverin kanssa.
        Ei pitäisi olla enää onkelmia tämän jälkeen.

        neuvoja. Ookkos käyny jonkun kotitalouskoulun vai äitee/elämä on opettanut? Mulla oli kerran sama ongelma pesukoneen kanssa. Olispa sillon ollut noi vinkit...Vaatteisiin jäi semmosta harmaata/vaaleeta raitaa.


      • Pilkunviilaaja
        ilman sun kirjoitti:

        neuvoja. Ookkos käyny jonkun kotitalouskoulun vai äitee/elämä on opettanut? Mulla oli kerran sama ongelma pesukoneen kanssa. Olispa sillon ollut noi vinkit...Vaatteisiin jäi semmosta harmaata/vaaleeta raitaa.

        Tää äskönen viesti oli multa. Siis nimimerkiltä "pilkunviilaaja" Olen ammattilainen siinä hommassa!


      • pesukoneista kyselen
        elliveera kirjoitti:

        Pese tyhjällä koneella 90-asteessa.
        Osta apteekista sitruunahappoa (n. 100-150 gr), laita koneeseen ja pese ilman pyykkiä uudelleen.
        Putsaa koneen täyttöaukon kumiosa harjalla.
        Putsaa nukkasihti ja pesuainelokero.
        Pese uudelleen tyhjänä, nyt pulverin kanssa.
        Ei pitäisi olla enää onkelmia tämän jälkeen.

        Pitäisi ostaa uusi pesukone ja ihan tavallinen sivulta täytettävä. Onkos sulla mahdollisesti hyviä vinkkejä nykykoneista?
        Olen aiemmin ostanut pesukoneen käytettynä, mutta nyt on ostettava ihka uusi.

        Siis minkä koneet ostaisit itse ja mitä et missään nimessä huolisi edes ilmaiseksi?


      • elliveera
        pesukoneista kyselen kirjoitti:

        Pitäisi ostaa uusi pesukone ja ihan tavallinen sivulta täytettävä. Onkos sulla mahdollisesti hyviä vinkkejä nykykoneista?
        Olen aiemmin ostanut pesukoneen käytettynä, mutta nyt on ostettava ihka uusi.

        Siis minkä koneet ostaisit itse ja mitä et missään nimessä huolisi edes ilmaiseksi?

        Jaa-a, taitaapa kohta olla melkein sama, missä maassa valmistetun ostaa. Koneisiin käytetyt komponentit kun ovat kuitenkin suht saman (halpamaiden) valmistajien kamaa.
        Joku pitää saksalaista konetta parhaana, joku Ruotsissa valmistettua.
        Itselläni on ollut useita vuosia Upon Siniviiri 120 ja hyvin on toiminut.
        Upo on nykyisin italialaisten omistuksessa ja on enää vain tuotemerkki. Valmistusmaa ei välttämättä ole Suomi. Liesivalmistus on silti pääosin yhä Lahdessa, laadusta en tiedä.
        Pesukoneen ikää pidentää huomattavasti, kun välttää käyttämästä zeoliitti-pohjaisia pesuaineita.


      • kyselijä
        elliveera kirjoitti:

        Jaa-a, taitaapa kohta olla melkein sama, missä maassa valmistetun ostaa. Koneisiin käytetyt komponentit kun ovat kuitenkin suht saman (halpamaiden) valmistajien kamaa.
        Joku pitää saksalaista konetta parhaana, joku Ruotsissa valmistettua.
        Itselläni on ollut useita vuosia Upon Siniviiri 120 ja hyvin on toiminut.
        Upo on nykyisin italialaisten omistuksessa ja on enää vain tuotemerkki. Valmistusmaa ei välttämättä ole Suomi. Liesivalmistus on silti pääosin yhä Lahdessa, laadusta en tiedä.
        Pesukoneen ikää pidentää huomattavasti, kun välttää käyttämästä zeoliitti-pohjaisia pesuaineita.

        Kiitoksia.


      • elliveera
        ilman sun kirjoitti:

        neuvoja. Ookkos käyny jonkun kotitalouskoulun vai äitee/elämä on opettanut? Mulla oli kerran sama ongelma pesukoneen kanssa. Olispa sillon ollut noi vinkit...Vaatteisiin jäi semmosta harmaata/vaaleeta raitaa.

        Kiitosta kiitos! Äitielämä on opettanut, samoin kuin Siperia, tuo paras ihmisen korkeakoulu.


      • miele!
        kyselijä kirjoitti:

        Kiitoksia.

        Jos haluat pesukoneen, tosin ei mikään halpa mutta ei halvalla hyvää saakkaan!


      • jää nykyään
        elliveera kirjoitti:

        Pese tyhjällä koneella 90-asteessa.
        Osta apteekista sitruunahappoa (n. 100-150 gr), laita koneeseen ja pese ilman pyykkiä uudelleen.
        Putsaa koneen täyttöaukon kumiosa harjalla.
        Putsaa nukkasihti ja pesuainelokero.
        Pese uudelleen tyhjänä, nyt pulverin kanssa.
        Ei pitäisi olla enää onkelmia tämän jälkeen.

        vesi sisälle koneeseen, eikä nukkasihti ole tukossa. Mikä sitä vaivaa sitten?


      • retros
        jää nykyään kirjoitti:

        vesi sisälle koneeseen, eikä nukkasihti ole tukossa. Mikä sitä vaivaa sitten?

        tai on hajoamassa!!!


      • mitähän se mahtaa
        retros kirjoitti:

        tai on hajoamassa!!!

        maksaa korjauttaa? Mun ystävä epäili että se johtuu siitä kun lokakaivo on täynnä, mut silloinhan tulvis muutkin kuin pesukone??


    • ...uusavuttomuutta!

      ...

    • tatjaana+++

      Osta apteekista sitruunahappo jauhetta ja laita koneeseen pari kertaa vuodessa niin kone pysyy puhtaana eikä syövytä. Sama aine myös pyykinpesukoneeseen niin puhtaana pysyy. Silloin ei tietenkään ole vaatteita eikä astioita koneessa kun tätä menetelmää käytetään. Itse olen lisännyt mol. koneiden käyttövuosia tällä aineella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe