Alaikäiselle työpaikkoja?

-niina-

Kertokaas jotain muuta työtä kuin postin jakaminen? Ja voiko alaikäinen saada vakituisen työn koulun ohella? Esimerkiksi olisiko mitenkään mahdollista päästä ruokakauppaan parituntia muutamana iltana viikossa? Ottaako kaupunki töihin?

Kiitti jos viittitte vastailla (:

27

18443

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nasutossu

      mun pari tuttua ainaskin on kaupassa iltasin/viikonloppusin duunissa. Ite oon keittiöllä joka toinen viikonloppu.

      Kannattaa varmaan vaan mennä reippaasti kyselemään, oma-aloitteisuus ja sinnikkyys usein palkitaan :)

    • only-me

      Tosi harvoista paikoista saa alaikäiset töitä, etenkin, jos olet alle 15-vuotias. Silloin on lähes mahdotonta saada töitä, ellei sitten vanhempien työpaikoille yms., suhteilla.
      Kannattaa sitä kuitenkin käydä kyselemässä ruokakaupoista, kampaamoista (siivousapua), tai ihan mistä keksitkin. Kassalle et sitten pääse paikkaan, jossa myydään tupakka- tai alkoholituotteita. Kaupunki ottaa yleensä vain kesäisin, mutta kannattaa kirjoittaa kuntasi nettisivuille.
      Myös jonkin ruokakaupan ilmoitustaululle kannattaa käydä raapustamassa ilmoitus, jossa kerrot mitä töitä olet valmis tekemään, mihin aikaan, suunnilleen millä palkalla, ja oman numerosi myös.
      Luultavasti vaivannäkö palkitaan, kova vaivannäkö. :)

      • Nimetön

        Voit mennä puhelin myyjäksi. Paska työ & paska palkka mutta jos haluut jotain tehä nii kokeile tuota..
        metro ja 100 lehdissä ilmoituksia..


      • Mixs

        Kokeilin sitä itse Livellä ja en suosittele. Jollet ole hyvä puhelin persoona niin ei siitä tule oikein mitään ja palkka on juuri sitä mitä se on paskaa


    • -ansu-

      Olen 12-vuotias (tänä vuonna 13) tyttö Akaasta/Viialasta.
      Tietäisittekö mitään duunia täältä päin?
      Minulle kävisi minkälainen duuni vaan esim. koiran ulkoilutus, lehden jako yms.

      Vastatkaa!!! miten saisin töitä???

      • Tyttö

        Oon 12 (täytin tänä vuonna) sain duunia kun hain
        Netistä ilmoituksia joissa tarvittais lasten hoitajaa
        Nyt käyn 2 perheessä semmosen 3-4 kertaa oon hoitelemassa viikossa
        Saan 10€ tunti ;)
        Lähetin vain rohkeasti sähköpostia


      • Siis etsi kuka tarvitsee apua tai laita vaikka postilaatikko ihon ilmoituksia mitä olet valmis tekemään, esim. Koiran ulkoilutusta tai lastenhoitoa


      • Anonyymi

        Ei 13vuotiaana ees voi saada töitä pitää olla täyttämässä sinä vuonna 14 tai olla 14 ni saa ees jotai


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 13vuotiaana ees voi saada töitä pitää olla täyttämässä sinä vuonna 14 tai olla 14 ni saa ees jotai

        Mutta 4H juttuihin saattaa päästä mukaan.


    • kyllä onnistuu

      Alaikäisten on mahdollista päästä töihin vähän parempiinkiin hommiin. Ite oon 15 v. ja oo ollu myymässä mansikoita ja lehdenjaossa ja kaupungilla puutarhatöissä... riittää et itte on aktiivien ja tunkee joka paikkaan eikä anna ujouden haitata! :)

    • työssäkäyvä :>

      Olen ollu nyt melkein vuoden töissä lehdessä jeesaamassa ja parin viikon päästä alkaa työt mäkkärillä. Ikää on semmoset 16 vuotta.

      Töihin pääsee jos on koko ajan tunkemassa kaikkialle ja kyselemässä. MLL:n sivuilta pääsee lastenhoitajaks ku maksaa koulutuksen. Ei oo kallis ja palkkaki on ihan kiva yhestä illasta ja lapset on yleensä kivoja!

      Juokse kaikki paikat läpi vaan, ja kannattaa hankkia hygieniapassi jos mihinkää pikaruokalaan/ylipäätään minnekkään missä myydään ruokaa niin sinne töihin :) mut onnea yritykselle!

      • ösdfjpsfjo

        Hei sinä työssäkäyvä :) ootko töissä kokopäiväsesti vai ootko vaan illalla tai viikonloppuna töissä? ja miten sinne mll:n lastehoitaja hommaan vois ilmottautua?se nimittäin kuulostais tosi kivalta :)


    • 8+1

      On kyllä erittäin vaikeaa saada mitään työtä alle 15-vuotiaana. Työaikalaki säätelee niin nuoren työskentelemistä sen verran paljon, että tällaisen henkilön palkkaamisesta on vähän turhan paljon vaivaa työnantajalle. Sanoisin, että tuon ikäisten kannattaisikin keskittyä koulunkäyntiin. Mainosten jakaminen, tuttavaperheiden lapsenvahtina toimiminen ja vastaava toiminta on toki ihan ok, mutta usein kovin alipalkattua (ainakin mainosten jakaminen).

      Yli 15-vuotiaan, jota kiinnostaa työnteko myös koulun ohella kannattaa pyrkiä sellaiseen kesäduuniin, jossa löytyy tasaisesti iltavuoroja. Tällaisia ovat esim. varastoduunit (lähinnä pojille kun fyysisesti niin raskaita) ja hampurilaisravintoloiden duunit. Alkoholia myyviin paikkoihin ei tosiaan alle 18-vuotiaita oteta kun eivät lain mukaan saa alkoholia myydä.

      http://www.tyosuojelu.fi/fi/nuoret_tyontekijat

    • -mini

      Mun kaveri pääs jonneki puhelinmyyjäks, se on jotain 14v. Tietenki sillä oli jotain tuttuja töissä siellä, mut kuitenkin.

    • lhhhhhhhhhh

      Tiedättekös... en oikein usko että rekrytoijat pörräävät nuorten palstalla :d
      ja muutenkin jos luulet et työt ottaa sinuun yhteyttä nii olet aika tod. näkösesti väärässä. Ja jos tota kutsusit työhakemukseksesi nii vähän olisi petrattavaa.

    • rahaarahaaaaa

      kannattaa käydä kyselemässä näiltä yksityisiltä yrityksiltä kioskit remponttipalvelut sun muut ite pääsin duuniin tähtisauna oy:h puoleks vuodeks juoksupojaks hyvi ne liksaaki makso 450 kuussa :)

    • nuori työntekiä

      Mä olen 15v ja olen ilta ja viikonloppu töissä rakennusfirmassa, aina jotain pientä siivoamista ja jotain tämmöistä löytyy. Tuntipalkka on 10e/tunti ja mitään suhteita ei tarvinnut, kyselin vain eripaikoista mihin pääsis ja toi nappas.

    • Peacelover

      Mediapexiltä saa lähes kaikki puhelinmyynti duunia, mutta voin sanoo et ihan perseestä. Ei peruspalkkaa, saa vaa rahaa jos saa myytyy. Myös puhelinmyyntifirma livepromotions hakee työntekijöitä. Siel vissii peruspalkka ja hyvät bonukset! -mutta silti, paskaa duunia.

      • Paskaduunia sekin

        Livepromotersin "peruspalkka" tulee jälleen vain jos myys tarpeeksi. Muuten 7€/tilaus eli kuudesta tunnista voi hyvin jäädä käteen reilu kymppi. Naurettavaa!

        Bonukset menee aina niille samoille vakiomyyjille ja ne ovat lähinnä konsertti- ja leffalippuja.


    • kärrykuski

      Ilmaislehtien jako on ihan kivaa duunia. Palkka ei ole häävi, mutta työ on muutenkin suunnattu nuorille ja vähän koulutusta omaaville, joten mun mielestä ei tämmösestä tartte maksaa mitään ihmeellisyyksiä.

      Itsenäistä, vastuullista ja saa liikuntaa. Propsit riitti parin vuoden mainosten jaon jälkeen myös Itellalle jouluapulaiseks. Tosin täällä ainakin Itella ottaa aikuisia töihin, mut pikkuhommista kun aloittaa, niin myöhemmin on paremmat mahkut päästä parempiin töihin. :)

      • Manymany

        Itte jaan niitä manoksia, ja ihan täysin alipalkkaista! Ja hei, jos olette mm. Jotain yli 15, niin kannattaa käydä kysymässä ravintoloista/hotelleista, itellä on suhteet hotellii ja siellä raahailen kaikkia astioita muumuassa uutena vuotena (kivaa koska saa paukutella raketit) ja kun on keikkoj niin silloin


    • SinginBeans
      • Rynnäkköanaali

        Katoin jo.


    • Anonyymi

      oon 13 vuotiastyttö raahesta. Haluisin jonkun duunin. Teen ihan mitä vaan. tietääkö kukaan että missä voisin tehä duunia.

      VASTATKAA PIAN!!

    • Anonyymi

      Koiran työ

    • Anonyymi

      Kyllä koska minun ikäisten pitäisi päästä kauppoihin töihin👍eli 10v

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      258
      800
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe