onko näin

???

kun olen kuullut kerrottavan,että tallennettavalta digipoksilta jos tallentaa polttavalle DVD:lle ohjelmaa menee paljon enemmän aikaa kuin kiintolevylliseltä dvd laitteelta samaan laitteeseen polttavalle dvd asemalle polttaessa,onko näin eli hidastaako digi poksin ja dvd-polttavalle välissä oleva skartti johto niin paljon?

1

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Digiboksi tallentaa signaalin sellaisenaan. Tilantarve siis määrytyy lähetyspäässä. Kun tämä sitten siirretään USB:lla tietokoneella ja käsitellään siellä ei tilanne muutu mihinkään tästä. Omien laskujeni mukaan tunti ohjelmaa vie n. 1,5 gigaa, eli DVD:lle mahtuu n. 3 tuntia.

DVD-tallennin taas ottaa sisään analogisignaalin scartista, digitoi ja puristaa sen. Tällöin laatu aina kärsii. DVD-tallentimella käyttäjä kuitenkuin voi itse säädellä puristusta. DVD:lle mahtuu 1-8 tuntia asetuksista riippuen. Useilla tallentimilla maksimi mitä voi laittaa täydellä resoluutiolla (720x576) on kaksi tuntia. Tosin toisissa tämä on 2,5 tuntia ja Panasoniceissa käsittääkseni neljä tuntia. Täysi resoluutio tosin ei takaa sitä, ettei artifakteja tule. Eli DVD-tallentimella saa kyllä mahtumaan enemmän, mutta tällöin laadussa tulee rankkoja kompromisseja. Ilman merkittävämpiä kompromisseja DVD-tallentimella saa vain n. kaksi tuntia.

Vika siis ei ole scart-johdossa vaan ennenkaikkea signaalin uudelleenpuristamisessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      69
      7284
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      42
      5033
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      91
      3127
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      44
      2204
    5. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      20
      2071
    6. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2003
    7. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      17
      1757
    8. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1651
    9. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      14
      1633
    10. Tykkäätkö siitä

H- naisesta?
      Ikävä
      18
      1381
    Aihe