Mikä sopisi Leevin ja Viivin siskon/veljen nimeksi?
mikä kolmannelle nimeksi?
16
1407
Vastaukset
- sipuli
Tuli heti mieleeni lassi, (ja leevi) ;) tai sitten valtteri ?
tytölle venla tai vilma taikka vaikka Salli? ;) - Suvi
Miten olisi tytölle Leena, Miisa, Miina tai Mimmi tai pojalle Veeti, Vertti, Reemi, Jaani, Lassi tai Lauri. Tässä joitakin kenties sopivia.
- Suvi
Tässä vielä lisää, tytölle Liina tai Liinu, pojalle Lenni.
- Jatta
On lapsia neljä, Joona, Viivi, Leevi ja Miisa.
Nuorimman ja toiseksi nuorimman kanssa mietittiin myös Veetiä, Miicoa, Aatua, Juunaa, Tiicoa ja Lassia.
Miisasta olisi tullut varmasti Miira, Kiira, Siiri, Saara, Neea tai Aamu, ellei Miisaan olisi päädytty.
- Reddish
Hei. Mielestäni Veeti kuulostaisi hyvältä nimeltäpojalle ja Neea tytölle?
- Syksy
zz
- annakka
ehdotan, että jos haluatte "riimitellä" nimillä, niin pidätte kolmannen kohdalla kiinni joko nimen -vi päätteestä tai kahdesta vokaalista nimen alussa. esim. leevin veli voisi olla teemu, eetu, veeti tai olavi, kalevi...
viivin sisko voisi olla esim. siiri, niina, miina tai helvi, sohvi, sylvi jne. - Suvi
Täydellisin ehdotus on varmaan Taavi. Siinähän on alussa pitkä vokaali ja lopussa vi, kuten Leevissä ja Viivissä.
- Usva Auer
Taavi on aivan mainio nimi ja rimmaa loistavasti. Jos tulee tyttö, nimi voisi olla Aava. (Ei varmaan ole varsinainen nimi, mutta siinä on jotain jylhää ja hienostunutta, ja rauhaa)
- CITRUS
leevi, viivi ja VEERA
leevi, viivi ja kiira
leevi, viivi ja lenni
leevi, viivi ja veeti
leevi, viivi ja aada
leevi, viivi ja iida
leevi, viivi ja iira
leevi, viivi ja aamu
leevi, viivi ja verne
leevi, viivi ja vertti
leevi, viivi ja hilla
leevi, viivi ja oona
leevi, viivi ja meeri
leevi, viivi ja noora
leevi, viivi ja lassi
leevi, viivi ja pyry
leevi, viivi ja roosa
leevi, viivi ja saana
leevi, viivi ja saara
leevi, viivi ja SIIRI
leevi, viivi ja aino
leevi, viivi ja aapo
leevi, viivi ja EELI
leevi, viivi ja eelis
leevi, viivi ja elli
leevi, viivi ja enni
leevi, viivi ja anni
leevi, viivi ja onni
leevi, viivi ja iiro
leevi, viivi ja joona
leevi, viivi ja kuura
leevi, viivi ja muusa
leevi, viivi ja leenu
leevi, viivi ja maiju
leevi, viivi ja nuutti
leevi, viivi ja severi
leevi, viivi ja TAAVI
leevi, viivi ja topias- citrus
VERNA, vanja, vassa, varpu, valeria, virve, virva, valtteri, viljami, vilperi, valeri, valentin
- Pikku Lipi
tai menee liian iieeksi. Ei siis Veetiä tai Veeraa. Jokin kaksitavuinen samanoloinen se voi silti olla.. Olli tai Salli voisivat olla hyvät.
- suomalainen
Kas kummaa ettei kukaan ole ehdottanut kunnon perinteikästä hyvää tytönnimeä
EEVA
- tai jos haluat sen i-loppuisen niin onhan hyvä nimi myös Eevi, vaikka on sitten tosi lähellä Leeviä.
Eeva on tavallaan samaa sarjaa noiden Leevin ja Viivin kanssa mutta siinä on kuitenkin "oma vokaali" niinkuin Leevissä ja Viivissäkin.
Jos se taas on poika, niin perinteikkäistä suominimistä Paavo? Entäs Taavetti? :)
Tuo Aava kuulostaa jännältä, ehkä enemmänkin sukunimeltä. Siitä vääntyy aika helposti haava tai aave.. no joo.. kaikista nimistähän saa jotain vääntöjä aikaan. Leevi ja Viivi ovat minusta kuitenkin perusolemukseltaan positiivisia, iloisia nimiä, Aava taas yksinäinen, hiljainen. Nämä näin ulkopuolisen tuntemuksina, ei kannata ottaa sen vakavammin :)- Usva Auer
Muuten, Aava on olemassa italiankielisenä versiona Ava (tarkoittaneeko mitään italiaksi?). Ava Gadner oli eräs valovaisimpia glamour-tähtiä Hollywoodissa.
Toki minustakin Aavaan liittyy jonkinlainen yksinäisyys ja melankolia... mutta sellainen voi olla myös kaunista ja vahvaa. - Suvi
Usva Auer kirjoitti:
Muuten, Aava on olemassa italiankielisenä versiona Ava (tarkoittaneeko mitään italiaksi?). Ava Gadner oli eräs valovaisimpia glamour-tähtiä Hollywoodissa.
Toki minustakin Aavaan liittyy jonkinlainen yksinäisyys ja melankolia... mutta sellainen voi olla myös kaunista ja vahvaa.Avaa suomalaisen lapsen nimeksi.
Minulle tuli siitä mieleen:
1) Avanne, joka on sairauksien hoitomuoto.
2) AVA-klinikka, joka on erikoistunut vaativiin lapsettomuustutkimuksiin ja -hoitoihin.
- mummo
kolmannelle nimi...
LEEVI ja VIIVI... todella nätit nimet olet lapsillesi antanut...=)
Kolmannelle?
jos se on tyttö, mitäs sanoisit näistä...?
VILMA, SIIRI, VEERA, AADA, ???
tai jos se on poika...sopisko...?
VÄINÖ, NIILO, VEIKKA, VILJO, ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243