Missä Suomen surkein ammattiopisto?

kahvijapullaa

Olen tällä hetkellä niin turhautunut tähän omaan oppilaitokseeni, niin olisi ihan mukava tietää onko jossain muuaalla asiat huonommin kuin täällä. Tuleeko teillä opettajat tunneille 15-30 minuttia myöhässä? "Unohdetaanko" kertoa, että päivän tunnit on peruttu ja sijaista ei ole? Kuuletteko tunneilla muuta kuin takarivin tasaisen pulputuksen? Yksinkertaisesti sanottuna, oletteko oppineet amiksessa mitään?

7

1919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutulta!

      Opiskelin juuri tuollaisessa ammattiopistossa. Onneksi en enää, kun valmistuin keväällä. (luojan kiitos..)

      Toiminta oli juuri tuollaista opiskelijoiden papereita oli opettajilla kadoksissa, arvosanoja ei löytynytkään tiedostoista ja muutenkin koko koulun touhu otti monia opiskelijoita pattiin.

      (Ja opiskelin Jkl:ssä...)

    • j8i

      Itse aloitin just amiksessa ja oon kyllä positiivisesti yllättynyt. Meillä on todella hyvä ryhmä, kaikki tulee toistensa kanssa hyvin toimeen ja tunneilla on hyvä työskentelyrauha. Opettajat ovat nuoria ja kivoja. Ja linjakin osui just nappiin.

      • valintaasi!

        ...


    • Amiska

      Tuota noin.. meidän koulussa opet kyllä tulee ajoissa tunneille ja ovat muutenkin ihan reilua porukkaa. Ainoa mikä häiritsee on se, että osa porukasta on todella lapsellista, ja tuntuu, etten ole oppinut koko koulussa yhtään mitään. Tuntuu, että koko järjestelmä on myös jotenkin hajanainen. Lukiossa kun tiesi aina etukäteen koepäivän, alueen, tunneilla käsiteltävät kappaleet jne. Täällä taas ei ole tietoakaan, milloin mikäkin koe pidetään, mitä kokeeseen tulee jne.. Amk:ssakin pystyi aina netistä tarkistamaan koepäivät, mitä kirjallisia tehtäviä on, milloin palautetaan, jne. Jos ei ollut tunnilla, tehtävänannot pystyi tulostamaan netistä. Amiksessa kun olet poissa, ei kukaan kysele perään, eikä tehtäviä saa mistään, muuta kuin opettajalta tai luokkalaisilta. Opettajienkin ensisijainen tavoitusmuoto on s-posti. Tuntien aihealueet selviää vasta kyseisellä tunnilla, etukäteen niitä ei saa mistään tietää.

    • ..............................

      amiksessa, kunnes sain tarpeeksi. Tämä amis oli sellainen "jämis", kun ei oikein arvosanat muuhun riittäneet. Opettajat olivat kyllä ajoissa, mutta tuntien sisältö ja opetus oli kehnonlaista. Tunnit olivat sellaisia, että opettaja vain puhua pulputti alan työllisyydestä, palkoista ja omista kokemuksistaan oppilaiden surffaillessa netissä. Välillä hän aina mainitsi, että "katotaan josko huomenna jo alettais tekee jotakin näillä koneilla". Istuin kaksi viikkoa siellä koulussa ja tuona aikana emme saaneet aikaiseksi yhtikäs mitään. Joskus tuntui, että kuolen sinne pieneen luokkaan jossa 15 konetta pauhaa päällä monta tuntia päivässä ja luokassa ei ollut mitään ilmastointia. Useimmat oppilaat valittivat kuumuudesta ja huonosta ilmasta, mutta ikkunoidenkaan auki pitäminen ei paljon asiaa auttanut.

      Nyt olen onneksi siirtynyt kympille ja tavoitteena ois ensi vuonna päästä lukioon.

    • Anonyymi

      Gradia

      • Anonyymi

        Minun kokemuksista Omnia.
        Vaikka opettajat saapuivat ajoissa, niin opetuksen sisältö oli peruskoulun kertausta. Yhteyttä oman alan työnantajaehdokkaisiin/työssäoppimispaikkoihin ko. luokanvalvoja ei pitänyt lainkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe