Missä Suomen surkein ammattiopisto?

kahvijapullaa

Olen tällä hetkellä niin turhautunut tähän omaan oppilaitokseeni, niin olisi ihan mukava tietää onko jossain muuaalla asiat huonommin kuin täällä. Tuleeko teillä opettajat tunneille 15-30 minuttia myöhässä? "Unohdetaanko" kertoa, että päivän tunnit on peruttu ja sijaista ei ole? Kuuletteko tunneilla muuta kuin takarivin tasaisen pulputuksen? Yksinkertaisesti sanottuna, oletteko oppineet amiksessa mitään?

9

2526

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutulta!

Opiskelin juuri tuollaisessa ammattiopistossa. Onneksi en enää, kun valmistuin keväällä. (luojan kiitos..)

Toiminta oli juuri tuollaista opiskelijoiden papereita oli opettajilla kadoksissa, arvosanoja ei löytynytkään tiedostoista ja muutenkin koko koulun touhu otti monia opiskelijoita pattiin.

(Ja opiskelin Jkl:ssä...)

• j8i

Itse aloitin just amiksessa ja oon kyllä positiivisesti yllättynyt. Meillä on todella hyvä ryhmä, kaikki tulee toistensa kanssa hyvin toimeen ja tunneilla on hyvä työskentelyrauha. Opettajat ovat nuoria ja kivoja. Ja linjakin osui just nappiin.

• valintaasi!

...

• Amiska

Tuota noin.. meidän koulussa opet kyllä tulee ajoissa tunneille ja ovat muutenkin ihan reilua porukkaa. Ainoa mikä häiritsee on se, että osa porukasta on todella lapsellista, ja tuntuu, etten ole oppinut koko koulussa yhtään mitään. Tuntuu, että koko järjestelmä on myös jotenkin hajanainen. Lukiossa kun tiesi aina etukäteen koepäivän, alueen, tunneilla käsiteltävät kappaleet jne. Täällä taas ei ole tietoakaan, milloin mikäkin koe pidetään, mitä kokeeseen tulee jne.. Amk:ssakin pystyi aina netistä tarkistamaan koepäivät, mitä kirjallisia tehtäviä on, milloin palautetaan, jne. Jos ei ollut tunnilla, tehtävänannot pystyi tulostamaan netistä. Amiksessa kun olet poissa, ei kukaan kysele perään, eikä tehtäviä saa mistään, muuta kuin opettajalta tai luokkalaisilta. Opettajienkin ensisijainen tavoitusmuoto on s-posti. Tuntien aihealueet selviää vasta kyseisellä tunnilla, etukäteen niitä ei saa mistään tietää.

• ..............................

amiksessa, kunnes sain tarpeeksi. Tämä amis oli sellainen "jämis", kun ei oikein arvosanat muuhun riittäneet. Opettajat olivat kyllä ajoissa, mutta tuntien sisältö ja opetus oli kehnonlaista. Tunnit olivat sellaisia, että opettaja vain puhua pulputti alan työllisyydestä, palkoista ja omista kokemuksistaan oppilaiden surffaillessa netissä. Välillä hän aina mainitsi, että "katotaan josko huomenna jo alettais tekee jotakin näillä koneilla". Istuin kaksi viikkoa siellä koulussa ja tuona aikana emme saaneet aikaiseksi yhtikäs mitään. Joskus tuntui, että kuolen sinne pieneen luokkaan jossa 15 konetta pauhaa päällä monta tuntia päivässä ja luokassa ei ollut mitään ilmastointia. Useimmat oppilaat valittivat kuumuudesta ja huonosta ilmasta, mutta ikkunoidenkaan auki pitäminen ei paljon asiaa auttanut.

Nyt olen onneksi siirtynyt kympille ja tavoitteena ois ensi vuonna päästä lukioon.

• Anonyymi

Gradia

• Anonyymi

Minun kokemuksista Omnia.
        Vaikka opettajat saapuivat ajoissa, niin opetuksen sisältö oli peruskoulun kertausta. Yhteyttä oman alan työnantajaehdokkaisiin/työssäoppimispaikkoihin ko. luokanvalvoja ei pitänyt lainkaan.

• Anonyymi00008

JEDU

• Anonyymi00009

Tredu Kangasala sähkö on ollut turhin missä itse ollut. Opettajat eivät olleet paikalla, ohjeita tuli whatsapin välityksillä epämääräisinä. Ei siellä tosiasiassa mitään oppinut, päivät oli sellaista hengailua eikä ketään kiinnostanut. Kaikille tosin kirjoitettiin paperit, mutta ei niillä papereilla ole mitään tehnyt kun ei mitään osaa eikä mihinkään töihin pääse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      52
      994
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      98
      984
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      842
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      135
      802
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      121
      776
    6. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      45
      714
    7. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      45
      656
    8. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      24
      634
    9. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      610
    10. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      596
    11. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      40
      591
    12. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      578
    13. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      34
      552
    14. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      72
      548
    15. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      526
    16. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      117
      518
    17. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      516
    18. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      47
      505
    19. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      502
    20. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      10
      498
    Aihe