kasvisruokailija Montenegrossa?

Minna K

Luin jokunen aika sitten loppukesästä Hesarista matka-artikkelin Montenegrosta. Juuri se,että maa on äskettäin itsenäistynyt herätti minulle mielenkiinnon tuota paikkaa kohtaan, millainen se olisi lomakohteena? Olen huomioinut että AURINKOMATKAT oy/ltd tekee sinne matkoja.
Mutta mutta...
Jos matkalle lähtevässä pienessä porukassa on hlö, joka on kasvissyöjä, niin onko kenelläkään Montenegroon matkustaneella kokemusta/tietoa kuinka/mitä kasvisruokailija voisi syödä tuossa maassa? Aika lihaisalta tuo maasta saatava tieto tuntuu mitä olen lukenut Montenegron infosivuilta. Ihan omelette linjalle ei viitsisi kovin monta kertaa mennä. Oleteko matkustaneet muulla tavalla tuohon maahan kuin esim AURINKOMATKOJEN kautta? Kiitokset kaikista tiedoista, jotka helpottavat matkasuunnitelman tekoa Montenegroon tai päätöstä tehdä matka muualle!

5

1956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt

      Pääasiassa ruoat olivat lihaisia versioita ja grilleissä paisteltiin pihviä jos toistakin.
      Mutta kyllä itse huomasin vähän paremmissa ravintoloissa listoilla paljon salaatteja ja keittojakin. Rantakadun grilleiltä kasvisvaihtoehtoja ei kuitenkaan kannata etsiä. Eli en usko, että matkasi Montenegroon tarvitsisi kaatua ruokapuoleen.

      Jos ruokavaliosi sallii kalan, niin sitä saa kyllä joka paikasta Montenegrossa.

      • kathalkali

        Niin, minä myös,nimimerkillä Kathalkali, olen kasvissyöjä, ja haluaisin tietää miten mahdollista on saada kasvisruokaa Montenegrossa ja jos on mahdollista sitä saada, niin mikä on sen hinta/laatusuhde? Sekä tottakai haluaisin tietää mikä on kalan hinta noin about verrattuna Suomen hintoihin ja miten freshiä se on yleensä mitä tarjoillaan ravintoloissa?

        Toivottavasti ei tarvitse ihan nälkään kuolla siellä, mutta vakaumus on se mikä se on ja joskus on kärsittävä laadusta; Intiassa asiat olivat toisinpäin....


      • on kingi
        kathalkali kirjoitti:

        Niin, minä myös,nimimerkillä Kathalkali, olen kasvissyöjä, ja haluaisin tietää miten mahdollista on saada kasvisruokaa Montenegrossa ja jos on mahdollista sitä saada, niin mikä on sen hinta/laatusuhde? Sekä tottakai haluaisin tietää mikä on kalan hinta noin about verrattuna Suomen hintoihin ja miten freshiä se on yleensä mitä tarjoillaan ravintoloissa?

        Toivottavasti ei tarvitse ihan nälkään kuolla siellä, mutta vakaumus on se mikä se on ja joskus on kärsittävä laadusta; Intiassa asiat olivat toisinpäin....

        Montenegrossa, mitä isompi kasa lihaa lautasella sitä parempi. Kasvissyöjä joutuu tosissaan harrastamaan jos meinaa syödä hyvin. Kalaruokia löytyy helposti, hinnat hieman alemmat kuin esim. Kreikassa. Salaatteja saa, mutta ei mitenkään ertyisiä, yl. 2-3e, juustot hyviä.


      • kathakali
        on kingi kirjoitti:

        Montenegrossa, mitä isompi kasa lihaa lautasella sitä parempi. Kasvissyöjä joutuu tosissaan harrastamaan jos meinaa syödä hyvin. Kalaruokia löytyy helposti, hinnat hieman alemmat kuin esim. Kreikassa. Salaatteja saa, mutta ei mitenkään ertyisiä, yl. 2-3e, juustot hyviä.

        Kiitos tiedoista. Näinhän mä vähän ounastelinkin, että siellä ei saisi mitään kunnollista kasvisruokaa kuin ei mitään variaatioita, sen verran ovat vielä kehityksestä jäljessä ja ajattelevat ilmeisesti, että liha on sitä jotain. No, itseppähän kärsin nahoissani, kai se täytyy ottaa omia eväitä mukaan reissulle.


      • noin
        kathakali kirjoitti:

        Kiitos tiedoista. Näinhän mä vähän ounastelinkin, että siellä ei saisi mitään kunnollista kasvisruokaa kuin ei mitään variaatioita, sen verran ovat vielä kehityksestä jäljessä ja ajattelevat ilmeisesti, että liha on sitä jotain. No, itseppähän kärsin nahoissani, kai se täytyy ottaa omia eväitä mukaan reissulle.

        Maassa maan tavalla ja dieetit erikseen. Talo elää tavallaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe