Onko kenellekkään sattunut .....

angi

että on lukenut jostain otsikosta äkkiä jonkun sanan ja sitten joskus on huomannut että se olikin aivan eri asia?

Minulle kävi tässä muutama kuukausi sitten todella hölmö juttu. Luin otsikosta Kisa-liito. Kun kerroin tytölle että siellä on jossain kisoista kysymys jotain liitoa se oli. Että lukee vähän tarkempaa sen lehden. Hän soitti hetkenkuluttua ja nauroi niin että jouduin luuria vetämään korvasta kauemmaksi.
Hyvä että sai sanotuksi Voi äiti..hahhahhaaa sinä olet varmasti lukenut väärin kun en löytänyt muuta kuin otsikon Kissa-liitto ja osote perääsä?
Olin hetken hiljaa ja kävin hakemassa oman lehteni. Hain paikan ja niin näin omin silmin että Kissoista oli kyse... Voi kamala sentään.

35

1572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Angi *

saa ne jutut olla muitakin kuin väärin lukemisia ;-))

• O.Velin

Ensimmäinen ajatus, joka kolahti päähäni oli, että miksi ihmeessä minun pitäisi liimata pääni viemäriin.

• leila-mlä

huomatessani mistä tässä asiassa olikaan kysymys:-)))

• tässä lisää.

Poikani kertomaa. Eräs pohjosen mies oli opettajan tuuraajana. Sanoi:"Oppilaat saatta nyt mennä peseen käet" Yksikään ei liikahtanut. No menkää nyt! "EI KÄKEÄ VOI PESTÄ" huusi koko luokka! Tämä liima juttu on varmaan suurin viime aikainen väärin ymmärretty asia koko maassamme. Kuivasin eilen pojantyttären peppua ja tokasin:"nyt meillä on kummallakin käsi pepussa". "Niin onkin" sanoi 3v tyttö. Yksi sana tarkoittaa monta eri asiaa.

• ii-li
        tässä lisää. kirjoitti:

Poikani kertomaa. Eräs pohjosen mies oli opettajan tuuraajana. Sanoi:"Oppilaat saatta nyt mennä peseen käet" Yksikään ei liikahtanut. No menkää nyt! "EI KÄKEÄ VOI PESTÄ" huusi koko luokka! Tämä liima juttu on varmaan suurin viime aikainen väärin ymmärretty asia koko maassamme. Kuivasin eilen pojantyttären peppua ja tokasin:"nyt meillä on kummallakin käsi pepussa". "Niin onkin" sanoi 3v tyttö. Yksi sana tarkoittaa monta eri asiaa.

Pyhäkoulussa laulettiin: "...et isäni armias lastasi heitä, lastasi heitä."

Ajattelin, että "isäni armias" lastasi kiviä lasten selkäreppuihin.

• Angi *

Sain heti alkajaisiksi nauraa.. Meinaan tänään saan olla koneella kaiken päivää. Täällä sitten odotti hauska asia." Liimaa pää viemäriin? Kamala etten saa naurultani kirjoitettua.. Tälläistä minullekkin sattuu jatkuvasti..Kiitos osanotosta.

• Angi *
        tässä lisää. kirjoitti:

Väärin ymmärrykset saattavat olla tosi hauskoja vitsejä, todellisia sellaisia. Vitsit itseasiassa ovat melkein kaikki väärinkäsityksiä taikka kaksimielisiä.

• Angi *
        ii-li kirjoitti:

Pyhäkoulussa laulettiin: "...et isäni armias lastasi heitä, lastasi heitä."

Ajattelin, että "isäni armias" lastasi kiviä lasten selkäreppuihin.

Kyllä siinä varmasti niin voi ajatella, niin lähellä on sanat toisaalle.

• tekee kepposia.

Olin ostavinani erikoisen "omenaleivän" ja viedessäni sen miniälleni ja kehuessani sitä omenaleiväksi SIINÄ LUKI ONNENLEIPÄ! Arvaappa hävettikö? Miniä komentoi:"mummulla taitaa olla lukihäiriö". Taijan tulla tosiaan mummuikään mutisin. Usein lehtien otsakkeet pitää lukia 2-3 kertaan ennenkuin tulee oikein. Laitan sen kehittyvän kaihin syyksi. Pitänee mainita silmälääkärille seuraavalla kerralla. Mukavia ajatus kepposia sinänsä!

• Angi *

Nauran itseni hengiltä. ;-)) Voi hyvä ihminen sentään että voikin olla ihanaa kun muut potee samallaisia lukihäiriöitä. Voit kuitenkin olla rauhassa minä olen tutkinut tätä uusilmiötä josta uskalletaan puhua ääneen. Minulla on ollut koko ikäni sama vaiva ja se taas johtuu vilkkaasta mielikuvituksesta ja väsymyksestä yhdessä. Aina silloin kun sinulle tapahtuu tälläistä niin täytyy pysähtyä ja mennä lepäämään ja kun on levännyt niin hankkii itselleen enemmän virikkeitä. Eli tekemistä.

• saattaa myös kiepsauttaa asiat päälaelleen :D

Ruotsinkielessä on paljon sellaisia verbejä, joista voi johtaa myös substantiiveja.
      Esim. on verbi
      föra av, av|föra joka tarkoittaa "poistaa".
      Minä luulin että "poisto" on tietenkin ruotsiksi "av|föring"...mutta se tarkoittaa "ulostetta" :DD

Niinpä kerran työpaikallani työnsuunnittelija pyysi minua tekemään jonkun poiston varastokirjanpidossa. Nyökyttelin hänelle ja hetken päästä kävin ilmoittamassa käyneeni ulostamassa kortistossa!
      - Mikä sotku siellä nyt mahtaakaan olla, oli hänen kommenttinsa!

• mumska

Menin tyttäreni kanssa kaksikielisellä paikkakunnalla elintarvikekauppaan, tyttäreni katsoi tarjouslappua suu auki ja sanoi tuossa lukee että,
        RIPSIPIIRAKKA.
        Siinä luki: Rispirog ja ne oli karjalanpiirakoita.

• Angi *

Itselleni on sattunut lukemattomat kerrat samantapaisia ja tosi huvittavia kommelluksia.

Mutta suomenkielellä minulle sattui tässä muutama vuosi sitten tälläinne. Ostin arvan ja voitin. Arvassa luki mitä voitin luin siis
        "Punainen kauaha" Kun mies antoi minulle kauhan sanoin hänelle silmät hämmästyksestä selällään Mutta eihän tämä ole punainen? Yhdessä katsoimme arpaa uudeleen " siinä luki puukauha" Onneksi minulla on hyvä huumori. Minua siis ei hävettänyt tipan tippaa vaan rupesin nauramaan samoin kaikki muutkin ympärillä. Siitä reissusta jäi kaikille oikein hauska muisto.

• Angi *
        mumska kirjoitti:

Menin tyttäreni kanssa kaksikielisellä paikkakunnalla elintarvikekauppaan, tyttäreni katsoi tarjouslappua suu auki ja sanoi tuossa lukee että,
        RIPSIPIIRAKKA.
        Siinä luki: Rispirog ja ne oli karjalanpiirakoita.

Vai uskalsitko nauraa?

• mumska
        Angi * kirjoitti:

Vai uskalsitko nauraa?

molemmat nauraa ja aina kun kuuluu Ripsipiirakan kappaleita muistamme tapauksen ja hekottelemme yhdessä.

• Angi *

Tuohon ensi keväänä? Kun mies tuli huutaan ikkunasta että pottut kiehuu, hellalle! Sanoin että nostele ne takaisin kattilaan? Hän jäi seisomaan kuin kysymysmerkki ja tuijotti minuun. Minua rupesi naurattaan aivan hulluna hänen ilmeensä. Lopulta hän sai suunsa auki ja tuhahti Sanoinko jotain väärin?

• Pelle1Peloton

Älä nyt suutu Angi hyvä, mutta esim. tässä ketjussa omia viestejäsi on 53% kaikista viesteistä.

Eihän se mitään, jos puhuttaa, ja jos muut eivät puhu. Mutta minä ainakaan en jaksa lukea ketjua, jossa joka toinen viesti on samalta henkilöltä. Siinä ei enää ole ryhmäkeskustelun luonnetta, jollaisiksi nämä palstat lienee tarkoitettu.

Mutta eihän se minulle kuulu,; kirjoittele miten lystäät. Terv. PP

• angi

Olen kyllä miettinyt miten muuttaisin asian etten turhaan kirjoittele kaikille. Olen ajatellut että he jotka haluavat minulta kommentin laittaa aina kysymysmerkin loppuun vaikkei kysyisi mitään vaan haluaisi minun vastaavan silti... Mitä luulet kannattaisiko yrittää? Lukeeko ihmiset alun niin hyvin että huomioivat minun ehdotuksenikin samalla?

• P1P
        angi kirjoitti:

Olen kyllä miettinyt miten muuttaisin asian etten turhaan kirjoittele kaikille. Olen ajatellut että he jotka haluavat minulta kommentin laittaa aina kysymysmerkin loppuun vaikkei kysyisi mitään vaan haluaisi minun vastaavan silti... Mitä luulet kannattaisiko yrittää? Lukeeko ihmiset alun niin hyvin että huomioivat minun ehdotuksenikin samalla?

...joka haluaa/odottaa vastausta, sen kyllä jollain tavoin tekstissään osoittaa. Niin ainakin minä teen. Ei siihen sen enempiä "koodeja" tarvita. Eiköstä vaan Angi?

• Kiitos Angi
        P1P kirjoitti:

...joka haluaa/odottaa vastausta, sen kyllä jollain tavoin tekstissään osoittaa. Niin ainakin minä teen. Ei siihen sen enempiä "koodeja" tarvita. Eiköstä vaan Angi?

Hyvä,että kirjoitat! En keksi palstalle muuta käyttöä?

• Upa

Täällä palstoilla ei ole hyvä jos joku on ahkera kirjoittaja. Se on "yksinpuhelua".
        Ei myöskään ole hyvä jos ei kirjoittele. Silloin alkaa marinat palstan hiljaisuudesta ja etsitään syntipukkia.

• Angi *
        P1P kirjoitti:

Tehdään kuten aina. Eihän minulle tarvitse vastata ettei turhaan joudu minun kanssani keskusteluun. Olen kyllä taas sivusta katselija välillä eli en aloita mitään ketjuja vaan olen puska angi* Hypin siellä sun täällä. Joskus se on aika rentouttavaa.

• Liinus"
        Upa kirjoitti:

Täällä palstoilla ei ole hyvä jos joku on ahkera kirjoittaja. Se on "yksinpuhelua".
        Ei myöskään ole hyvä jos ei kirjoittele. Silloin alkaa marinat palstan hiljaisuudesta ja etsitään syntipukkia.

... elämäänsä? Luultavasti ei koskaan.

• Huuha

Vieläkin naurattaa juttu muutaman vuoden takaa. Olen ruotsinkielentaitoinen ja niin on myös ystävätär. Töissä oli tajuton kiire ja olimme mukana monissa projekteissa. Väsymys oli samaa luokkaa. Siinä ei ehtinyt paljon uutisia kuunnella eikä yhteiskunnallisiin juttuihin osallistua.

Istuimme tupakkatauolla ja keskustelimme siitä, mitä televisiosta tulee illalla. Kerrankin pääsisi ajoissa kotiin ja voisi viettää koti-illan. Iltavapaat olivat harvinaisia, niitä maisteli kuin karkkia.

Sanoin ystävättärelle, että siellä näkyy alkavan joku uusi sarja, jolla on kumma nimi Valvaka. Ystävätär otti myös asian tosissaan ja säesti innokkaana: "... joo, katsoin samaa ja on ihmeellisen pitkä jakso." Samalla hetkellä tajusimme mitä olimme sanoneet. Kyllä naurua piisasi. Edelleen huvittaa tuo jo vuosia jatkunut valvaka, jota saamme seurata taas ensi keväänä.

• Angi *

Meinaan sitä tehdään tänäänkin kaiket päivät illat ja yöt jatkuvaa poliitikkojen höpinää joita en jaksa kuunnellla ja katella kuten mieheni tekee. Sanon aina että kuinka jaksat heidän valehtelujaan kuunnella?

• Huuha
        Angi * kirjoitti:

Meinaan sitä tehdään tänäänkin kaiket päivät illat ja yöt jatkuvaa poliitikkojen höpinää joita en jaksa kuunnellla ja katella kuten mieheni tekee. Sanon aina että kuinka jaksat heidän valehtelujaan kuunnella?

Valvaka eli vaalivalvojaiset.. silloin oli meneillään joko eduskuntavaalit tai kuntavaalit, en muista enää kummasta oli kyse, mutta ohjelmassa oli ne tavanomaiset monentunnin höpinät. Olimme niin kuitteja, että nimi eli se vaalivalvojaiset ruotsiksi ei sanonut yhtään mitään eli järki seisoi täysin. Minäkin muistan miettineeni, että onko se naisen nimi ja siis joku uusi sarja. Tosiaan uusi sarja, joka jatkuu ja jatkuu ainakin joka neljäs vuosi...

• Angi *
        Huuha kirjoitti:

Valvaka eli vaalivalvojaiset.. silloin oli meneillään joko eduskuntavaalit tai kuntavaalit, en muista enää kummasta oli kyse, mutta ohjelmassa oli ne tavanomaiset monentunnin höpinät. Olimme niin kuitteja, että nimi eli se vaalivalvojaiset ruotsiksi ei sanonut yhtään mitään eli järki seisoi täysin. Minäkin muistan miettineeni, että onko se naisen nimi ja siis joku uusi sarja. Tosiaan uusi sarja, joka jatkuu ja jatkuu ainakin joka neljäs vuosi...

siunaamalla hetkellä kurkkuani myöten täynnä vaali juttuja ja niitä iän ikuisia lupauksia joihin en enään usko. Mutta ymmärrän miksi he niin kovasti kehuvat kaikkee hyvää antavansa meille, kun oma lehmä on ojassa. Palkat täytyy saada taas paremmiksi heillä itsellään.

• Anu.1
        Angi * kirjoitti:

siunaamalla hetkellä kurkkuani myöten täynnä vaali juttuja ja niitä iän ikuisia lupauksia joihin en enään usko. Mutta ymmärrän miksi he niin kovasti kehuvat kaikkee hyvää antavansa meille, kun oma lehmä on ojassa. Palkat täytyy saada taas paremmiksi heillä itsellään.

Kiva kun seuraat Suomen tapahtumia siellä jossain.

• Angi *
        Anu.1 kirjoitti:

Kiva kun seuraat Suomen tapahtumia siellä jossain.

En ole seurannut suomen enkä ruotsin vaaleja, sanoinhan olevani kurkkua myöten täynnä koko vaali juttua. Äänestämässä aijon käydä mutta lupasi ne nyt vaikka kuun taivaalta niin silti äänestän sitä mitä ennenkin olen äänestänyt.

• Anu.1
        Angi * kirjoitti:

En ole seurannut suomen enkä ruotsin vaaleja, sanoinhan olevani kurkkua myöten täynnä koko vaali juttua. Äänestämässä aijon käydä mutta lupasi ne nyt vaikka kuun taivaalta niin silti äänestän sitä mitä ennenkin olen äänestänyt.

Olenhan minä lukenut ja nähtävästi oikein käsittänyt,että kyllä sinä kiitettävästi seuraat kotimaasi tapahtumia. Ethän muuten olisi kurkkuasi myöten täynnä vaaleja, jos et niistä mitään tietäisi.
        Ja vieläpä lupaat mennä äänestämäänkin,mihin et varmaan aivan sokkona menisi jos et olisi seurannut suomen tapahtumia. ;=))
        Mistä tietäisit olisiko se entinen enää siellä mitä äänestäisit.Öhöm)))))))DDDD

• Angi *
        Anu.1 kirjoitti:

Olenhan minä lukenut ja nähtävästi oikein käsittänyt,että kyllä sinä kiitettävästi seuraat kotimaasi tapahtumia. Ethän muuten olisi kurkkuasi myöten täynnä vaaleja, jos et niistä mitään tietäisi.
        Ja vieläpä lupaat mennä äänestämäänkin,mihin et varmaan aivan sokkona menisi jos et olisi seurannut suomen tapahtumia. ;=))
        Mistä tietäisit olisiko se entinen enää siellä mitä äänestäisit.Öhöm)))))))DDDD

Luulet vaan että sokkona touhuilen. Jollen itse muista niin kysyn mieheltäni hän kun jaksaa katsoa joka ikisen vaalitaiston telkasta ja kuunnella joka ainoan radio ohjelman. Kyllä siinä pänttäytyy päähän kaikki parhaat puolueet ja jos sama ehdotus on kuin viimekerralla niin helpommaksi tulee valinta. Mutta jos on vaihtunut nimi niin sille en sitten mahda mitään minä valitsen kuitenkin aivan saman kuin viimeksi.

• Angi *
        Angi * kirjoitti:

Luulet vaan että sokkona touhuilen. Jollen itse muista niin kysyn mieheltäni hän kun jaksaa katsoa joka ikisen vaalitaiston telkasta ja kuunnella joka ainoan radio ohjelman. Kyllä siinä pänttäytyy päähän kaikki parhaat puolueet ja jos sama ehdotus on kuin viimekerralla niin helpommaksi tulee valinta. Mutta jos on vaihtunut nimi niin sille en sitten mahda mitään minä valitsen kuitenkin aivan saman kuin viimeksi.

Tässä meni taas pieleen kun nukkumaan olit mennyt juuri kun minä pääsin vauhtiin. ;-) Nuku sitten ja näe kauniita unia... ZZZZZ

• Angi * kirjoitti:

Eivät he valehtele! Heti kun ovat sanoneen jotakin, he alkavat _uskoa_ sanomaansa - varsinkin jos se on lehdessä seuraavana päivänä!

Uskon asiat ei ole valheita - eihän?

• Angi *
        vaarivaari kirjoitti:

Eivät he valehtele! Heti kun ovat sanoneen jotakin, he alkavat _uskoa_ sanomaansa - varsinkin jos se on lehdessä seuraavana päivänä!

Uskon asiat ei ole valheita - eihän?

Onhan heidän palkat ainakin kasvaneet vaikkeivat sitä koskaan lupaa.

• Liinus"

Tiedättekö mitä tarkoittaa "KVITTU" se on suomeksi kuitti. Silloin kun muutin ruotsiin ekakerran niin en tiennyt mitä se sana meinaa...
      Kaupassa myyjä ojensi lappua minulle ja hoki kvittu, kvittu minä kauhistuin aivan noloksi kun ihmettelin miksi hän minulle nuorelle sillälailla sanoo montakertaa ja niin minä sieppasin kuitin hänen kädestään ja lähdin vihaisena kuin ampiainen ulos ja ulkona sihisin. Sattui sitten tulemaan vastaan naapurissa asuva nais ihminen joka huomasi minun kiukkuni. Minä kerroin asian hänelle ja niinhän se selvisi että herra kauppias vain kysyi kohteliaasti haluanko kuitin?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      84
      3402
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      25
      2014
    3. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      194
      1924
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      341
      1316
    5. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      84
      1279
    6. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      89
      1137
    7. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      82
      923
    8. Varoitus kyläläisille Suomussalmella

Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo
      Suomussalmi
      12
      915
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      23
      845
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      61
      790
    Aihe