Tere!
Onko kaikkien pt100 vastusten resistanssi-arvot samat? Eli kun löysin taulukon, jossa on resistanssi vrs lämpötila, niin voiko tätä taulukkoa soveltaa jokaiseen pt100 vastukseen valmistajasta riippumatta?
PT100
4
1075
Vastaukset
- 12joo13497
No miksiköhän lämpötila-anturista käytetään nimeä PT-100? no siksi että sen resistanssi on hyvinkin lähellä 100 ohmia 0 celsiusasteen lämpötilassa. Eli kaikkiin vastuksiin pätee sama taulukko.
- sama mies
Onko tällänenkin vastus olemassa? Ja jos on, niin sen resistanssiarvo on sitten 10 kertaa pienempi?
Noh, seuraava kysymys kuuluukin, että kuinka saan PT10 vastuksesta PT100 arvot? Eli on siis vastus, joka on PT10, mutta laitteeseen, johon sitä olen kytkemässä tunnistaa vain PT100 vastuksen. Ja vastuksen vaihto ei käy. Tätä pitäis käyttää? Onko jotan valmiita muuntimia, vai miten saisin arvon kymmenkertaistumaan lineaarisesti samassa suhteessa? - niin mitenkään paitsi
sama mies kirjoitti:
Onko tällänenkin vastus olemassa? Ja jos on, niin sen resistanssiarvo on sitten 10 kertaa pienempi?
Noh, seuraava kysymys kuuluukin, että kuinka saan PT10 vastuksesta PT100 arvot? Eli on siis vastus, joka on PT10, mutta laitteeseen, johon sitä olen kytkemässä tunnistaa vain PT100 vastuksen. Ja vastuksen vaihto ei käy. Tätä pitäis käyttää? Onko jotan valmiita muuntimia, vai miten saisin arvon kymmenkertaistumaan lineaarisesti samassa suhteessa?tietty rakentamalla laitteen joka tasan 1:10
muuttaa resistanssia.
Mutta se on taatusti yhtä monimutkainen kuin
tuo "pt100-laite".
Minä aloittaisin ottamalla tuon pt100-vastaanottimen
kytkentäkaavion esiin ja alkamalla suunnitella
muutostöitä sen elektroniikkaan.
- Raimo
Vastuksen arvotaulukko on vitteellinen eikä tarkka! Muutenkin mittauksessa on yksi tärkeä sääntö. Mittauslaitteen muodostaa anturi ja detektori. Detektorin näyttämää verrataan referenssiin ja muodostetaan kalbrointi arvot. Lämpötila ollessa kyseessä riittänee kun määritetään suoran yhtälön muuttujat. Lopullinen tulos lasketaan kalibrointiarvoista ja näyttämästä. Pt100 on tarkempi kuin lämpöpariin perustuva mittaus, mutta aika epätarkkoja tuloksia saat jos pelkällä taulukolla aiot pärjätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1896726- 1551933
- 1131638
- 511360
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️511143Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢421041Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu981002Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6937Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan249908- 41879