Arkkitehtuurista kiinnostunut

Nea-suunnittelija

Hei, olen koulutukseltani medianomi ja rakennusalan artesaani - olen toiminut reilun vuoden teollisuudessa rakennussuunnittelijana - aiemmin olen tehnyt harjoittelijana rakennusliikkeille esittelymateriaalia, mallinnusta printteihin ja esittelyvideoihin.

Olen vähintään kohtuullinen mallintaja (kokemusta noin 7-8 vuotta) ja hyvin kärryillä kaikesta rakentamiseen liittyvästä. Onko minulla mitään mahdollisuuksia saada töitä arkkitehtitoimistosta, voinko suunnitella rakennuksia esim. omalla toiminimelläni tai freelancerina, vai vaaditaanko arkkitehtinkoulutus? Onko arkkitehdiksi helppo opiskella ja minkälainen mahtaa olla työllisyys?

5

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valmius

1)
      POISTU
      ¨2)
      LÄHDE
      #)
      ÄLÄ TULE TAKASIN

• Nea-suunnittelija

En ymmärtänyt mistä minun tulee poistua?

• keskity

Melu, touhu ilmein tärkein.
      – Tulee kuolo kaikki särkein.

Juhani Siljo

• Nea-suunnittelija

Luulisi että kyseinen runo voisi sopia yleisesti kaikkeen elämään ja toimintaan. Lisäksi kulttuurialoilla on nähdäkseni kuolo yleensä enemmänkin kasaava ja arvoa nostava tekijä?

• Velma

Yritä vaan arkkitehtitoimistoon töihin. Taustasi vaikuttaa ihan kohtuuhyvältä, tiedän huonommallakin taustalla töitä saaneita. Rakennusten pääsuunnittelijoilla pitää olla lain vaatima pätevyys eli arkkitehdin tutkinto. Itselläni on se käsitys että arkkitehdeillä kouluun pääseminen on vaikeampaa kuin opiskelu, vaikka sekin työtä teettää. Työllisyydestä kertoo sekin, että monilla arkkitehtiopiskelijoilla venyy opiskelut siihen 10 vuoteen kun ne käy samaan aikaan töissä jossain suunnittelutoimistossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4977
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      250
      2924
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2872
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27