Huomasin MTV3:lta eilen

Immu

Eremenkko sanottiin Eremenkoksi (e:llä),
eikä jeremenkoksi.

Jos olisi halunut pysyä Jeremenkkona, olisi ollut
syytä muuttaa E JE:ksi.
E Suomessa on E, Venäjällä E on Jee.

Puhutaan siis Eremenkosta.

5

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ´Paluumuuttaja

      Venäläisissä ulkomaanpasseissa jostain syystä ns. translitteroidaan kirjain E ( lausutaan je, ei jee!!!, muuten tiedoksi).

      Koska venäjäähän kirjoitetaan kyrillisillä aakkosilla ja kun matkustaa ulkomaanpassilla ulkomaille nimet kirjoitetaan vain E:llä niinkuin venäjän kielessä.
      Esim olen monta kertaa ihmetellyt, kun venäläisiä naisia, joiden nimi on Elena ( äännetään muuten Jelena, tai tuttavallisesti voidaan käyttää lyhenettä Lena.)
      Suomalaisille tämä ei vaan mene kaaliin ja puhutaan Eremenkosta ja Elenasta. Oikealle e-kirjaimelle on sanan alussa on ihan toinen kirjain, jos halutaan kirjoittaa esim joku suomalainen e:llä alkava nimi: Eino, Eva tai joku muu.

      Tiedoksi vaan!!!

      • Vakkari.

        Suomalaisen naisen nimi saattaa olla myös
        Elena joka lausutaan myös Elena.
        Tiedoksi vaan.


    • Marienhof

      lausuu ulkomailla suomenkielisen nimen oikein? Hyvin harva! Mielestäni suomalaisten ei tarvitse mitenkään nöyristellä muita ja miettiä paniikissa miten tämä ja tämä nimi lausutaan. Lausuu sen niin kuin itse parhaakseen näkee. Ei Ruotsissakaan nimiä lausuta siten miten ne alkuperämaassa lausutaan, Jason on jeison, Michael miikkael jne.
      Ruotsalaisilla on hyvä itsetunto toisin kuin suomalaisilla ja osaavat olla oma itsensä eikä tarvitse ulkomaiden mukaan toimia.

      Sitten suomalaiset vielä usein sortuvat nimiä "oikein" lausuessaan kamaliin virheisiin kuten aian lausuessaan nimeä Ian, Brisbane lausutaaan brisbein ja Michael Schumacherin nimen moni lausuu maikol tai MTV3:lla jopa maikkeli.

      • Paluumuuttaja

        Annoitte eilen mollaavia lausuntoja Venäjän kansasta ja puolustitte kaukasialaisia rikollisia Kontupohjassa.

        Olisin mielellään kommentoinut parilla sanalla: Minun neuvottiin mennä myös paikan päälle Kontupohjaan tutustumaan tilanteeseen, kaukasialaisten ja venäläisten mellakoinnissa.

        Se ero on, että olen itse syntynyt Venäjän Karjalassa ja tavannut näitä Kaukasialaisia keinottelijoita, jotka elävät omien sääntöjensä mukaan, eivätkä kunnioita lakeja ja asetuksia.

        Ihan ymmärrettävää, jos heistä ei siellä pidetä!!!


      • lukee
        Paluumuuttaja kirjoitti:

        Annoitte eilen mollaavia lausuntoja Venäjän kansasta ja puolustitte kaukasialaisia rikollisia Kontupohjassa.

        Olisin mielellään kommentoinut parilla sanalla: Minun neuvottiin mennä myös paikan päälle Kontupohjaan tutustumaan tilanteeseen, kaukasialaisten ja venäläisten mellakoinnissa.

        Se ero on, että olen itse syntynyt Venäjän Karjalassa ja tavannut näitä Kaukasialaisia keinottelijoita, jotka elävät omien sääntöjensä mukaan, eivätkä kunnioita lakeja ja asetuksia.

        Ihan ymmärrettävää, jos heistä ei siellä pidetä!!!

        niin on ihan ymmärrettävää ettei pidä ulkomaalaisista varsinkin joistakin kansallisuuksista jotka syyllistyvät rikoksiin (erityisesti seksuaalirikokset) moninkertaisesti verrattuna esim. suomalaisiin.

        http://www.om.fi/optula/uploads/97l9rea8ia9em4.pdf#search="ulkomaalaisten rikollisuus optula"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe