koiran vakuuttamisesta

utelias

moi kaikki! aloin tässä miettimään et saako sekarotuiselle koiralle vakuutusta ja onko vakuutus minkä hintainen? vastauksista kiitollinen..

5

384

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihtelee eri firmoilla.Laita hakusanaksi koiran vakuutus ja alkaa löytymään =)

• Sellanen juttu, mikä kannattaa ottaa huomioon vakuutusta tehdessä, on se, että vakuutusmäärä (=maksimikorvaus) on koiran ostohinta. Piskinpojan kun aikoinaan sain satasella, niin vakuutusyhtiöni sitten ilmoitti että vakuutus myönnetään, mutta maksimikorvaus yhtä sairautta/ tapaturmaa kohti/vuosi on se 100 €. Siitä sitten vähennetään omavastuu, joka oli muistaakseni 35€ 25% kuluista. Kun vakuutuksen vuosimaksuksi olisi tullut ~30 €, nin tulin siihen tulokseen että tässä tapauksessa ei vakuutusta ole kannattavaa ottaa, vaan maksan mahdolliset kulut ihan itse. Ja jos piskinpoika kuolisi, niin se 100 euroa ei kyllä todellakaan minua lohduttaisi - sitä surua ei poistaisi edes kymppitonni!

Tietysti tässä vois ajatella, että kertois sekarotuisen maksaneen vaikkapa 1000 €, jolloin korvauskatto olis tuo tonni... Ei ne multa mitään kuittia kysyneet, niin että kai tuo onnistuis, mut kun ihminen on rehellinen, niin näin siinä sitten kävi ;)

• Joodå

Täällä ruotsissa koiran hankintahinta vaikuttaa ainoastaan henkivakuutuksen korvausmäärään. Sehän onkin mielestäni OK. Mutta eläinlääkintävakuutus kattaa kulut ihan samalla lailla, riippumatta koiran hankintahinnasta, riippuen siitä minkä korvausrajan itse valitset, voit myös valita haluamasi omariskin, vakuutusmaksu sitä kalliimpi, mitä pienempi omariski ja mitä korkeampi korvausraja. Onpa kummat säännöt suomessa. Että koiran hankinta hinta vaikuttaa korvausmäärään? Onko tosiaan noin??

• vak.yhtiöstä.
        Joodå kirjoitti:

Täällä ruotsissa koiran hankintahinta vaikuttaa ainoastaan henkivakuutuksen korvausmäärään. Sehän onkin mielestäni OK. Mutta eläinlääkintävakuutus kattaa kulut ihan samalla lailla, riippumatta koiran hankintahinnasta, riippuen siitä minkä korvausrajan itse valitset, voit myös valita haluamasi omariskin, vakuutusmaksu sitä kalliimpi, mitä pienempi omariski ja mitä korkeampi korvausraja. Onpa kummat säännöt suomessa. Että koiran hankinta hinta vaikuttaa korvausmäärään? Onko tosiaan noin??

Jossain yhtiössä korvausmäärä myös hoitokuluissa on maximissaan koiran hankintahinta.

Esim. Ifissä korvaus on juuri samalla tavalla kuin Ruotsissa. Taitavat käyttää samoja vakuutusehtoja.

• pyreeni

Meillä oli sekarotuinen koira, jolle hommattiin vakuutus, siis sellainen joka korvasi, jos koira vaikka repii jonkun elukan.
      Siis korvaa niin monta kertaa, että vakuutusyhtiö ilmoittaa ettei enää korvaa.
      Sellainen oli meillä, vaikkei tarvinnut käyttää kertaakaan, oli niin kiltti hauva. Mutta irti pidettiin ja oli noita lampaita ja muita eläimiä tuossa lähellä niin halvemmaksi olis tullut vakuutuksen kanssa, jos vahinko olisi sattunut.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4398
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3221
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      48
      2512
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      51
      2465
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      102
      2154
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1642
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      161
      1484
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      35
      1261
    Aihe