Suhteen eteneminen / milloin luovuttaa?

3kymppinen

Toivoisin kommentteja teiltä joilla riittävästi etäisyyttä nähdä tämä tilanne selkeästi..
Toisaalta tässä on vain minun versioni tarinasta, ei toisen osapuolen lainkaan, mutta kova tarve minulla on purkaa tuntojani näin kirjoittamalla.

Olen nainen, 3-kymppinen, lapseton, asun omistusasunnossa (josta suurin osa toki vielä pankin), 2 koiraa, vaiktuinen työ.
Miesystäväni 12-vuotta minua vanhempi, 16v. pojan isä, asuu vuokralla, yrittäjä.

Tapasimme tuttavien välityksellä noin 5 vuotta sitten. Alku oli hankalaa, siitä kun ollaan juteltu niin miesystäväni sanoi ettei uskonut minun olevan hänestä tosissaan kiinnostunut.
Kun ensimmäisiä kertoja tapasimme seurustelin vielä "sisko ja sen veli"- tyyppisessä suhteessa.
Ystävättäreni seurusteli nykyisen miesystäni parhaimman kaverin kanssa.
Näin miesystäväni sai toki tietää että olen varattu, mutta myös sen etten sillä hetkellä elänyt "normaalissa" vaan enemmänkin kaverisuhteessa ja että ero häämötti..

En tiedä miksi, kokemuksestako, hän usein seurustelumme alkuaikoina puhui siihen tyyliin että uskoi minun vielä palaavan tähän entiseen suhteeseeni.
Kun yritin selittää hänelle että turha ajaa minua takaisin, itse kyllä tiedän mitä haluan, hän perusteli kantaansa tyylin "kannattaako sun nyt tällaisen kanssa, on tuota ikäeroakin" jne.

Pikkuhiljaa aloin tajuta, että hän edelleen piti yhteyttä tiettyihin naisiin, joiden kanssa hänellä oli ollut jonkinlainen suhde ennen minua.
Heitä oli ehkä 2-3 kpl.
Miesystäväni on asunut noin 10 vuotta yksin. Kyse on ollut pelkistä seurustelusuhteista, ei avoliitoista tms.

Eräänä päivänä kun olin hänen luonaan ja koneella hän pyysi minulta että lähettäisin hänen sähköpostistaan erään tilinumeron tuttavalleen.
Kun avasin s-postinsa, huomasin että siellä oli viestejä kahdelta näistä ns. ex-naisystävistä.

Kirjoitin heille kummallekin s-postit jossa ilmoitin luulleeni seurustelevani tämän miehen kanssa jo puolen vuoden ajan.
Ihmettelin minkä laatuinen suhde heillä oli kys. mieheen ja myös, täysin asiallisesti ja ystävällisesti halusin heidän tietävän minun olemassaolostani.

Menin iltapäiväksi töihin. Miesystäväni soitti minulle ja tuli "lankoja pitkin".
Toinen kys. naisista oli soittanut hänelle (ilmeisen tuohtuneena) ja miesystäväni sanojen mukaan käskenyt pitää lastentarhastaan (tarkoittaen minua) huolta ja lopettaa tällaiset lapsellisuudet.
Eli, ilm. jollain muotoa arkaan paikkaan oli osunut kun tunteet kävivät niin kuumina.
Sitähän en koskaan saa tietää, mitä nainen oli oikeasti sanonut (esim. oliko yllättynyt minun olemassaolostani, luullut minun laillani olevansa ainoa, vai mitä!?). Miesystäväni kertoi miten heidän suhteensa kys naisen kanssa aikoinaan oli loppunut ja että he olivat yhteyksissä silloin tällöin, mutta vain ystävinä.

Minä peräsin oikeuksiani tietää tällaisista ystävistä ja ihmettelin raivareita.
Tuntui siltä että ellei mies itse osannut näitä naisystäviään infota olemassaolostani, niin piru vie, teen sen itse, vaikkakin se johtaisi suhteemme loppumiseen.

Toinen s-postin vastaanottajista soitti minulle ja keskustelimme pitkät pätkät.
Hän kertoi/väitti olleensa miesystäväni kanssa sängyssä edellisellä viikolla ja kertoi tämän olevan täysin sitoutumiskyvytön ja että heidän suhteensa on kuivunut kokoon aikoinaan sen vuoksi.
Keskustelin asiasta mieheni kanssa ja tämä kumosi väitteet. Sanoi vaan että hänen kiinnostuksensa kys. naista kohtaan on hiipunut ensimmäiseen eroon, mutta nyt tämä nainen on alkanut ottaa jälleen yhteyttä.
Ihmettelin että eikö ole kertonut minusta. Mies väitti kertoneensa että hänellä on uusi ihminen elämässään, mutta kys. nainen omasi kuulema suuret luulot itsestään eikä luovuttanut vaan "vonkasi ja vonkasi". Pyysin miesystävääni soittamaan minun kuullen tälle naiselle ja sanomaan puhelimessa että homma on ohi, eikä sitä enää lämmitellä.
Näin hän tekikin.

Alkoi seesteisempi aika.
Mieheni on kova juttelemaan asioista, tunteistaankin, silloin kun se hänelle sopii..
Yhteenmuutosta ei puhettakaan. Tuli aika jolloin kävimme paljon ulkona ja silloin koin kelpaavani yövieraaksi miesystäväni luo. Muutoin nukuin omassa kodissani, yksin.
Onkohan miesystäväni ollut yökylässä luonani ehkä 5 kertaa..

Olemme matkustelleet paljon ja tulemme loistavasti juttuun, vaikka silloin saman katon alla asummekin ;O)

Vuosi sitten keväällä miesystäväni alkoi ehdottaa minulle että kävisin vieraissa..
Häntä kuulemma kiihottaisi kuulla minun kertovan mitä olen tehnyt toisen miehen kanssa.
Sanoin, että toivoisin kelpaavani ja kiihottavani miestäni ihan omana itsenäni, ilman tarinoita.
Sitten hän sanoi että kun olen parhaassa iässä, kolmekyppinen, niin voisin vielä käydä miehissä muutaman kerran (ja mitä sen jälkeen tapahtuu, mietin?)
"Kunhan et vaan ihastu keneenkään"
Sanoin etten koskaan voisi luvata hänelle tällaisia "etuuksia" ja että ne eivät mielestäni kuulu parisuhteeseen. Jälkikäteen hän kertoi että koki huonoa omaatuntoa kun teki niin paljon töitä, eikä ehtinyt minun kanssa viettää aikaa. Huomasi että olin hieman maissa.

Jätin ajatuksen sikseen, mutta se nousi mieleeni kun olimme viettämässä tyttöjen iltaa..
Huomasin komean vaalean miehen jonka kanssa sitten juttelimme läpi yön puiston penkillä.
Vaihdoimme puhelinnumeroita ja homma karkasi käsistä. Ihastuin.

Ajattelin heti, kun tällaiset tunteet ottivat vallan, että vanha homma hoidetaan pois alta ennen uuden aloittamista.
Siitä tulikin valtaisat riidat miesystäväni kanssa ja aikaisemmin tilaamamme etelänmatka meni riidellessä ensimmäisen viikon osalta.
Toisella viikolla välimme aloivat "normalisoitua" ja miesystäväni ilmoitti että oli keväällä suunnitellut kosivansa minua kesällä. Nyt kuitenkin tilanne oli eri, ja minä olin täysin kylmennyt.
En voinut sanoa muuta kun että hän ei enää herätä minussa sellaisia tunteita kun suhteessa pitäisi. Aina on syynsä sille, että 3 ihminen pääsee suhteessa pariskunnan väliin.

Tappelu jatkui kun pääsimme takaisin Suomeen ja mies tajusi minun tapailevan "uutta" tuttavuuttani jälleen.

Uuden tuttavuuteni kanssa kuitenkin homma mein vinoon, monestakin syystä, ja n. puoli vuotta hänen tapaamisensa jälkeen alkoivat minun ja miesystäväni välit jälleen lämmetä.

Keskustelimme tapahtuneesta, vielä viimeeksi pari viikkoa sitten ja miesystäväni kertoi minkälaisen helvetin hän oli läpikäynyt kun olin hetkessä muuttunut täysin kylmäksi häntä kohtaan. Ei ollut pystynyt syömään, ei nukkumaan ja kun oli väkisin yrittänyt hakea seuraa ravintolasta niin haluja ei sänkyyn päästyä ollut lainkaan- eikä kykyjäkään.

Kaikki tänä päivänä muuten mainiosti, mutta yhteen muuttamisesta emme voi keskustella.
Väillä (vars. parin kaljan jälkeen) mieheni kovasti puhuu kuinka "sitten joskus kun meillä on kämppä" jne mutta tällä hetkellä kun työkaverini haluaisi vuokrata minun asuntoni ja miesystäväni asunto on menossa myyntiin, ei minkäänlaisia suunnitelmia yhteen muuttamisesta ole tehty.
Jos kysyn että eiköhän aikuiset ihmiset tiedä tässä vaiheessa ja kaiken tämän läpikäyneenä ja siitä selvinneenä että haluaako asua ja elää yhdessä vai ei, hän saattaa vastata että ei tiedä, eikä ole miettinyt tuollaisia.
Eli, en voi suunnitella elämääni kun omalta osaltani. Koskaan ei tiedä mistä suunnasta milloinkin tuulee.

Miesystäväni isä on ollut väkivaltainen häntä kohtaan kun hän oli nuori, ja usein vaikeiden tilanteiden edessä hän vetäytyy kuoreensa.
Eli, puhuminen ei ole vahvuus- muuta kuin silloin kun se hänelle itselleen sopii. Silloinkin mielummin analysoidaan muiden suhteita ja asioita, harvemmin sitä omaa.

Tunnen itseni välillä niiiiin yksinäiseksi, työmme kun eivät aina sovi aikatauluiltaan niin, että ehtisimme paljoa yhteistä aikaa viettää.
Lisäksi yöt omissa kodeissa, yksin, vailla toisen lämpöä, vailla keskustelu- ja kuuntelukumppania, vailla toisen kosketusta ja todellista läsnäoloa.

Välillä kaivaa mieltä että missähän mahtaa mies olla..? Senkö takia ei ole valmis muuttamaan yhteen ettei halua/voi luopua kaikista vapauksistaan? Montako naista pyörii (vaikka ei sänkykavereina, mutta mieltä piristämässä) tällä hetkellä jollain tapaa kuvioissa (niitähän nimittäin ehti jonkin verran kerääntyä kun oltiin erossa)? Onko halunnut/ saanut sanottua näille mikä tilanne on tänä päivänä?
Hukkaanko elämästäni parhaat vuodet vaikkakin suhteessa on myös paljon hyvää?
Kuinka voin saada luottamuksen takaisin? Vastaukset kysymyksiini ovat aina joko että olen luulosairas (tyyliin) tai että "mielummin elää itsekseen" kun että on jonkun kyttäyksen ja kontrollin alla koko ajan.
Olen jo miettinyt että rulla olisi loppuun keritty kun saisin äijän itse teosta kiinni. On vaan niin taitava vastauksissaan ja varmaan tekosissaankin, että siihen tarvittaisi yksityisetsivää tai vastaavaa..
Kun haluaisin, vaan en osaa luottaa 100% vastauksiin mitä kysymyksiini saan.
Enkä osaa suhdetta lopettaa ja toisaalta pelkään jatkaa ennen minulla on niin paljon todellisia faktoja pöydässä että mieleni rauhoittuu.

Kaoottista..
Paljon kysymyksiä.
Mies erittäin kiltti, auttavainen ja herkkä. Toisaalta myös itsekäs (ehkä tajuamatta sitä itsekään), jollain tapaa empaattisuus uupuu, ei osaa ajatella miltä omat teot toisesta tuntuu.
Minä olen asianosainen henkilö, enkä voi toista oman pääkopan selvittämisessä auttaa, mutta haluan ymmärtää..Kärsin varmasti itse siitä, mutta mikä elämässä on minkäkin arvoista??
Muuten monessa mielessä hyvä suhde kuitenkin ilman perhettä ja yhdessä asumista???????????
Uusi suhde, muita huolia, yhdessä asuminen mutta tyytymättömänä????

Vaikeaa, niin vaikeaa..

11

2817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä

Olet fiksun tuntuinen nainen, ihmettelen vain miksi annat miehen, jolla ei kuidenkaan minkäänlaista kiinnostusta sitoutua suhteeseenne pyöritellä sinua halunsa mukaisesti.

Kyllähän se ero alussa koville ottaa, mutta pian huomaat, että saat itsekunnioituksesi takaisin.

Voimia sinulle ratkaisua tehdessäsi..

• nyt se

spennaaminen.

• 3kymppinen

Todellakin, spennaaminen olisi saatava loppumaan ja helppoahan se olisi, ellei tässä olisi minkäänlaisia tunteita toista kohtaan.

Ei ole kiva tunne, kun et voi olla varma arvostaako toinen yhtään, vai vaan silloin kun itselle sattuu sopimaan.
        Jokainen elää kuitenkin omien tunteidensa kanssa ja omat tunteet on itselle se todellisuus- on toinen teoillaan tarkoittanut sitten mitä hyvänsä.

Eli, kiitos vinkistä =)

• tuota ,tuota

pitkä kirjoitus paljon kysymyksiä,yritän vastata lyhyesti.Puoleen väliin kirjoitusta eli ennen kun sinä tapasit tän uuden ajattelin että te elätte vain erilaista suhdetta samassa suhteessa ettekä ole tehneet pelisääntöjä selväksi tai nimenomaan sinä et suostu ymmärtämään et suhteenne ei ole niin sitoutunut kuin sinä haluaisit mut silti normaali nykyaikana,tarkoitan et muitakin ystäviä ja elämää saa olla mut esim seksistä muiden kanssa pidätytään...Ja näin voi olla ollutkin kunnes mies sai omistushalu kohtauksen itsellenkin täysin yllättävän,joka haihtui kun sai sinut takaisin.No oli kuin oli niin ulkopuolisena näen että tuskin suhteenne tuosta juurikaan edistyy yhdessä asumiseksi ja kovin sitoutuneeksi,tuntuis aika vaikealta joten jos haluat elämästä parisuhdetta perinteisessä muodossa laita antennit ylös ja tartu uuteen kun se tulee kohdalle!Onnea valitsemallesi tielle mikä sit onkin.

• ...

vastauksia sinulle tuskin kukaan muu osaa antaa kuin sinä itse.
        Mutta itse ainakin häipyisin kuvioista. Ei nyt ihan normaalilta tuo miehen homma kuulosta. Eihän hän sinuakaan pidä minään. Olet varmasti vain yksi niistä kolmesta jota hän pyörittelee. En uskoisi pätkääkään mitä hän on sanonut niistä muista naisista.
        'Jos hän sinusta elämänkumppanin haluaisi asuisitte jo varmaan yhdessä. Kyllä sinä paremmankin saat kuin tuollaisen valehtelevan vanhan ukon!

• puhut!
        ... kirjoitti:

vastauksia sinulle tuskin kukaan muu osaa antaa kuin sinä itse.
        Mutta itse ainakin häipyisin kuvioista. Ei nyt ihan normaalilta tuo miehen homma kuulosta. Eihän hän sinuakaan pidä minään. Olet varmasti vain yksi niistä kolmesta jota hän pyörittelee. En uskoisi pätkääkään mitä hän on sanonut niistä muista naisista.
        'Jos hän sinusta elämänkumppanin haluaisi asuisitte jo varmaan yhdessä. Kyllä sinä paremmankin saat kuin tuollaisen valehtelevan vanhan ukon!

Juu, ei tulevaisuutta, älä haaskaa aikaasi ja nuoruuttasi noin raastavassa suhteessa. Kaikki nuo muut naiset, voi hyvät hyssykät! Toivon sinulle voimia irtautua koko läjästä,
        sympatiani ovat puolellasi.

• minäminäminämin

Mitä mieltä olet siitä että mies valehteli ja oli ollut sängyssä sen naisen kanssa edellisellä viikolla? Ja tuo oli luultavasti vain pikkiriikkinen jäävuoren huippu. Ota se huomioon...

• mies, yli laidan

Kun lukee tekstisi, niin mietin, että miksi minulle ei ole sattunut koskaan eteen nuorta naista, joka uskoisi valheeni, pettämiseni ja kestäisi iän mukana tuoman kyynisyyteni ja mustasukkaisuuteni.

Minäpä kerron, miksi mies vedättää sinua. Yksi, mikä on varmaa, että tällainen 4-kymppinen eronnut mies ei enää osaa olla normaalissa parisuhteessa. Ne ovat yksinkertaisesti liian tylsiä suhteita, henkilölle joka ei halua tai pysty sitoutumaan. Niinpä paras on, että aina on pari kolme vetoa päällä, ei käy aika pitkäksi.

Ja jos kohdalle sattuu nuori nainen, niin mikäs sen parempi. Häntä voi aina vedättää kuvitelmilla yhteisistä lapsista ja kodista. Esimerkiksi kolmekymppiset ovat juuri parasta riistaa tähän hommaan, niillä on jokin ihme sisäinen juttu, jota he pelkää; yksinjääminen. Niinpä näitä nuoria naisia voi vedättää miten haluaa. Ei tarvitse kuin olla alussa vähän vaatimaton, kohtelias, puhua paljon ja tunteella. Vielä jos pääsee kertomaan jotain traumaattista lapsuudesta ja välillä muistaa kehua naista, että juuri sinä olet ainut joka minua ymmärtää. Ja, jos vielä vähättelen ex-muijiani ja teen niistä itsekkäitä paskiaisia, niin pointsit on kotona. Tässä "paskanjauhanisessa" olen jo niin ammattilainen, että uuden valloituksen kanssa ei paljoa edes tarvitse miettiä, puhun alussa vain sitä mitä ne haluaa kuulla.

En usko, että mies muuttuu. Sinä olet vain yksi siinä petettyjen naisten ketjussa. Sinua pidetään kokoajan löysässä narussa, jotta mies saa pidettyä ympärillään riittävästi sopivan yksinkertaisia naisia. Jos mies lopettaisi tämän pelehtimisensä, seurauksena olisi kotona mököttävä, turhautunut mies, joka ei jaksaisi kiinnostua sinusta oikeasti. Niinpä tällaista pysähdystä mies ei yksinkertaisesti pysty tekemään, aikaa ei enää siihen ole, peliä on pelattava vielä niin kauan kun fyysisesti pystyy.

Sinulle lienee turha sanoa, että unohda koko mies tai älä ainakaan suunnittele hänen varaansa mitään. Sinut on jo saatu siihen loukkuun, johon mies sinut kaikilla tempauksillaan on halunnut. Kaverinvaihdoehdotukset, hänen sähköpostin käyttäminen, kaikki ovat niitä keinoja joissa sinuun ensin muka luotetaan ja sen jälkeen mies voikin taas heittäytyä marttyyriksi ja saada sinut tuntemaan huonoa omaatuntoa. Mies tuntee sinut ja sinun heikkoudet jo liian hyvin. Kuten alussa sanoin, miksi en ole tavannut kaltaisiasi naisia, joita voisi vedättää?

Oikeasti, en minä edes pystyisi käyttäytymään kuten miehesi, naisten heikkouksilla ei saa leikkiä. Mutta kaikkea hyvää sinulle, ainut mitä toivon on se, ettet koskaan olisi tavannut tätä miestäsi. Voi, kun hyväuskoisuutesi olisi säilynyt jollekin sellaiselle miehelle, joka olisi sen ansainnut, tämä kertomasi tapaus ei ole sitä.

• Saphyr

Tekstisi oli pitkä, mutta mutta...Olette siis tunteneet viisi vuotta, mutta seurustelu on ollut ainakin jossakin vaiheessa epävakaista ja katkolla? Ymmärsinkö oikein? Kuinka kauan viimeisestä yhteenpalaamisesta tai välien lämpenemisestä on?

Yksi asia särähti: kärsit luottamuspulasta. Heijastuuko se käyttäytmiseesi? Ymmärrän kyllä hyvin, että miehesi hermostui, kun lähetit ilman lupaa HÄNEN tuttavalleen sähköpostia HÄNEN sähköpostiosoitteestaan - itsekin olisin vastaavassa tilanteessa ryöminyt linjoja pitkin vaikka naispuolinen olenkin. Ja olisi ollut aivan sama, kumpaa sukupuolta viestin vastaanottaja olisi ollut ja miten hyvin olisin hänet tuntenut. Oletko aivan varma, ettei miesystäväsi kuitenkin ole se, joka silloin puhui totta? Jatkuva epäily ja mustasukkaisuus - etenkin jos siihen ei oikeasti ole aihetta - voi kyllä hyvinkin aiheuttaa sen, että miesystäväsi ei ole heti muuttamassa yhteen.

Mutta joku ratkaisu tuohon on tultava. Tuollaisena suhde vain kuluttaa. Oletko kysynyt kihloista tms? Haluaako miesystäväsi vielä lapsia? Kahden asunnon suhde voi toimia ihan hyvin ja pitkäänkin - olen todistanut yhteenmuuttoa n. 15 vuoden seurustelun jälkeen...Samoin tiedän varsin toimivia nk. avoimia liittoja.

Mutta oletko siis todella yrittänyt keskustella? Kertoa, miltä sinusta tuntuu? Entä jos ensin kirjoittaisit asiat paperille ja antaisit miesystäväsi lukea rauhassa, jolloin tilanteen luoma paine helpottuu eikä hän välttämättä vetäydy yhtä pahasti kuoreensa.

• 3kymppinen

Olemme olleet yhdessä jälleen alkuvuodesta saakka. Silloinkin kuvioissa pyöri "soittelijoita" joista miesystäväni kertoi minulle (vapaaehtoisesti ja toki itse haluamansa asiat), enkä kysellyt sen kummempia koska toki ymmärrän että uusia tuttavuuksia oli kertynyt sinä aikana kun olimme erillämme. Tosin maaliskuussa yhteisellä matkalla löytyi vahingossa hänen matkatavaroistaan erään naisen osoite. Siitä ei sitten auttanut keskustella muuta kuin kevyesti ja mieltään pahoittamatta, koska hyökkäysreaktio oli rajuhko..

En kyttää, en rajoita menemisiä, en lue sähköposteja (tapahtuma josta kerroin aiemmassa, tapahtui 4,5 v. sitten), en kysy missä on ollut ja kenen kanssa. Kertoo itse minkä kokee tarpeelliseksi.
        Välillä tuntuu että ei edes kiinnosta.

Olen yrittänyt keskustella asioista. Johtaa siihen että hän heittäytyy puolustuskannalle tai menee täysin lukkoon. En syyttele ja aloitankin aina keskustelun mainitsemalla että haluan vaan kertoa miltä minusta tuntuu.

Kerroin hänelle viimeeksi tänään että olen yksinäinen mennessäni nukkumaan, kaipaan ihmistä vierelleni ja se kaipuu on kova kun kohde on olemassa, mutta muualla. Kerroin että haluaisin edes kömpiä samaan sänkyyn nukkumaan kun töittemme ohessa aina ei paljoa ehditä edes näkemään. Haluaisin osoittaa välittämistäni tekemällä ruokaa ja nauttimalla arkisista yhteisistä asioista.
        Kehotin häntä myös kertomaan ellei ole ajatellut muuttavani minun kanssa yhteen. Ei minun haluni yhteenmutosta ole enemmän oikeutettu kun hänen mahdollinen halunsa jatkaa nykyiseen malliin, mutta toivoin häneltä kommenttia asiaan, ettei tässä voimavaroja hukata täysin erilaisten tulevaisuuden toiveiden vuoksi.

Jos kysyn häneltä mitä haluaa ei kuulemma ole miettinyt tai ei osaa vastata / ei tiedä. Ahdistuu. Pyysin apua oman elämäni suunnitteluun. Otanko hänet huomioon suunnitelmissani ja päätöksissäni vai en. Luonnolliselta tuntuisi, mutta toisaalta hetkittäin tuntuu että hän elää vain omaa elämäänsä.

Annoin myös yhtenä vaihtoehtona sen, että voidaan elää täysin vapaassa suhteessa. Tehköön kumpikin mitä haluaa ja kenen kanssa haluaa. Ei tarvisi minun hetkittäin painia luottamusasian kanssa. Soitellaan ja tavataan silloin kuin siltä tuntuu.
        Tästä tosin varmasti luulisi hänen ymmärtävän että tuskin homma sillä tavoin välillämme kauaa jatkuisi.
        Ei siihenkään minkäänlaista vastausta. Lopulta, kuten useissa "keskusteluissamme", päädyn aina vaan kertomaan omista tunteistani, odottamatta vastauksia, kysymättä mitään.

Mies on puhunut lapsista joskus. Tosin sekin tuntuu elämältä jota hän ehkä haluaisi, mutta epäilen välillä että tokkopa osaisi elää..
        Kihloista puhui silloin kun minulla oli suhde viime kesä-syyskuussa, ja olimme erillämme.
        Oli kuulema aikonut kosia minua heinäkuussa.
        Asiasta ei ole puhuttu enempää hänen aloitteestaan sen jälkeen kun "sai minut takaisin". Olen joskus tehnyt selväksi että mielestäni suhde saisi kehittyä johonkin suuntaan ja että olisin halukas kihloihin.

En kohta enää tiedä itsekään mitä haluan.
        Halu on mielestäni voimavara joka vie eteenpäin ja joka tekee "unelmista totta". En voi hänen haluunsa vaikuttaa, en tiedä mitä haluaa enkä tiedä tietääkö itsekään...
        Höh!

Hän totesi vaan tämän päiväisen puhelinkeskustelumme päätteeksi että "eiköhän asiat mene omalla painollaan".

Vai onko vaan niin että se joka rakastaa vähemmän sanelee ehdot??

• sinuakin nuorempi
        3kymppinen kirjoitti:

Olemme olleet yhdessä jälleen alkuvuodesta saakka. Silloinkin kuvioissa pyöri "soittelijoita" joista miesystäväni kertoi minulle (vapaaehtoisesti ja toki itse haluamansa asiat), enkä kysellyt sen kummempia koska toki ymmärrän että uusia tuttavuuksia oli kertynyt sinä aikana kun olimme erillämme. Tosin maaliskuussa yhteisellä matkalla löytyi vahingossa hänen matkatavaroistaan erään naisen osoite. Siitä ei sitten auttanut keskustella muuta kuin kevyesti ja mieltään pahoittamatta, koska hyökkäysreaktio oli rajuhko..

En kyttää, en rajoita menemisiä, en lue sähköposteja (tapahtuma josta kerroin aiemmassa, tapahtui 4,5 v. sitten), en kysy missä on ollut ja kenen kanssa. Kertoo itse minkä kokee tarpeelliseksi.
        Välillä tuntuu että ei edes kiinnosta.

Olen yrittänyt keskustella asioista. Johtaa siihen että hän heittäytyy puolustuskannalle tai menee täysin lukkoon. En syyttele ja aloitankin aina keskustelun mainitsemalla että haluan vaan kertoa miltä minusta tuntuu.

Kerroin hänelle viimeeksi tänään että olen yksinäinen mennessäni nukkumaan, kaipaan ihmistä vierelleni ja se kaipuu on kova kun kohde on olemassa, mutta muualla. Kerroin että haluaisin edes kömpiä samaan sänkyyn nukkumaan kun töittemme ohessa aina ei paljoa ehditä edes näkemään. Haluaisin osoittaa välittämistäni tekemällä ruokaa ja nauttimalla arkisista yhteisistä asioista.
        Kehotin häntä myös kertomaan ellei ole ajatellut muuttavani minun kanssa yhteen. Ei minun haluni yhteenmutosta ole enemmän oikeutettu kun hänen mahdollinen halunsa jatkaa nykyiseen malliin, mutta toivoin häneltä kommenttia asiaan, ettei tässä voimavaroja hukata täysin erilaisten tulevaisuuden toiveiden vuoksi.

Jos kysyn häneltä mitä haluaa ei kuulemma ole miettinyt tai ei osaa vastata / ei tiedä. Ahdistuu. Pyysin apua oman elämäni suunnitteluun. Otanko hänet huomioon suunnitelmissani ja päätöksissäni vai en. Luonnolliselta tuntuisi, mutta toisaalta hetkittäin tuntuu että hän elää vain omaa elämäänsä.

Annoin myös yhtenä vaihtoehtona sen, että voidaan elää täysin vapaassa suhteessa. Tehköön kumpikin mitä haluaa ja kenen kanssa haluaa. Ei tarvisi minun hetkittäin painia luottamusasian kanssa. Soitellaan ja tavataan silloin kuin siltä tuntuu.
        Tästä tosin varmasti luulisi hänen ymmärtävän että tuskin homma sillä tavoin välillämme kauaa jatkuisi.
        Ei siihenkään minkäänlaista vastausta. Lopulta, kuten useissa "keskusteluissamme", päädyn aina vaan kertomaan omista tunteistani, odottamatta vastauksia, kysymättä mitään.

Mies on puhunut lapsista joskus. Tosin sekin tuntuu elämältä jota hän ehkä haluaisi, mutta epäilen välillä että tokkopa osaisi elää..
        Kihloista puhui silloin kun minulla oli suhde viime kesä-syyskuussa, ja olimme erillämme.
        Oli kuulema aikonut kosia minua heinäkuussa.
        Asiasta ei ole puhuttu enempää hänen aloitteestaan sen jälkeen kun "sai minut takaisin". Olen joskus tehnyt selväksi että mielestäni suhde saisi kehittyä johonkin suuntaan ja että olisin halukas kihloihin.

En kohta enää tiedä itsekään mitä haluan.
        Halu on mielestäni voimavara joka vie eteenpäin ja joka tekee "unelmista totta". En voi hänen haluunsa vaikuttaa, en tiedä mitä haluaa enkä tiedä tietääkö itsekään...
        Höh!

Hän totesi vaan tämän päiväisen puhelinkeskustelumme päätteeksi että "eiköhän asiat mene omalla painollaan".

Vai onko vaan niin että se joka rakastaa vähemmän sanelee ehdot??

Oletpa sinisilmäinen vielä kolmekymppisenäkin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      34
      1952
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1890
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      380
      1782
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1248
    5. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      92
      1113
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      34
      970
    7. Oletko ollut *ittupää

Siinäpä se kysymys eli oletko ollut *ittupää hänelle? Miksi?
      Ikävä
      95
      765
    8. Kiantama oy

Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.
      Suomussalmi
      15
      698
    9. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      47
      665
    10. Haluaisin nähdä ja tavata sinut mies

Vielä tässä elämässä.
      Ikävä
      32
      664
    Aihe