Ambulanssi

kuka tietää

Jos saan jonkinlaisen kohtauksen ja joku soittaa ambulanssin, niin joudunko maksamaan tästä ambulanssista? Enhän minä sitä soittanut?

12

1051

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koska..

olet silloin potilas, ja SINUA vartenhan se ambulanssi sitten liikeneteessä on..vähän niinkuin taksi, sama periaate. Eli tietysti joudut maksamaan, pönttö!!! Kukas muukaan sitä maksaisi?!! KELA korvaa tietyn osan, niinkuin lääkkeissäkin, mutta loput joudut itse hoitamaan.

Nim. hullu, joka on viety monta kertaa ambulanssilla sairaalaan

• kuka tietää

Miksi minun pitäisi maksaa, jos en ole sitä soittanut, ehkä en ole tarvinnutkaan.

Itselläni oli pari kohtausta jotka ovat menneet ohi parissa minuutissa, piti vain istua hetken. Joten mitä jos joku soittaa ambulanssin? Joudunko oikeasti maksamaan satoja euroja, vaikken sitä ole itse soittanut, enkä tarvinnut sitä?

Aika älytöntä mielestäni.

PS: Kerran törmäsin pyörällä toiseen pyöräilijään (ei ollut minun vika) ja sain haavan käteen. Koska lähellä oli terveyskeskuksen päivystys ajattelin käydä näyttämässä haavan kun se vuosi vertaa, että antaisivat laastarin. 30min jonotuksen jälkeen sain kyllä laastarin, mutta kuukauden päästä tuli lasku 100mk !! (kyllä silloin oli vielä markat). Ei ollut kovin kiva maksaa viikonrahoista tuollainen summa, kun sain viikossa vain 5-10 mk. Tämän jälkeen en ole koskaan käynyt terveyskeskuksissa ja sairaaloissa ja toivottavasti en joudu.

• vieläkään YMMÄRRÄ?
        kuka tietää kirjoitti:

Miksi minun pitäisi maksaa, jos en ole sitä soittanut, ehkä en ole tarvinnutkaan.

Itselläni oli pari kohtausta jotka ovat menneet ohi parissa minuutissa, piti vain istua hetken. Joten mitä jos joku soittaa ambulanssin? Joudunko oikeasti maksamaan satoja euroja, vaikken sitä ole itse soittanut, enkä tarvinnut sitä?

Aika älytöntä mielestäni.

PS: Kerran törmäsin pyörällä toiseen pyöräilijään (ei ollut minun vika) ja sain haavan käteen. Koska lähellä oli terveyskeskuksen päivystys ajattelin käydä näyttämässä haavan kun se vuosi vertaa, että antaisivat laastarin. 30min jonotuksen jälkeen sain kyllä laastarin, mutta kuukauden päästä tuli lasku 100mk !! (kyllä silloin oli vielä markat). Ei ollut kovin kiva maksaa viikonrahoista tuollainen summa, kun sain viikossa vain 5-10 mk. Tämän jälkeen en ole koskaan käynyt terveyskeskuksissa ja sairaaloissa ja toivottavasti en joudu.

Äly hoi, älä jätä!

• ambulanssin
        vieläkään YMMÄRRÄ? kirjoitti:

Äly hoi, älä jätä!

Mitä jos minä soitan ambulanssin sulle, olisiko kiva maksaa lasku?
        Pitäisikö soittaa jokaiselle naapurille ambulanssin, olisi varmasti hyvä kosto ärsyttäville naapureille.

• joo joo
        ambulanssin kirjoitti:

Pitäisikö soittaa jokaiselle naapurille ambulanssin, olisi varmasti hyvä kosto ärsyttäville naapureille.

No eihän se kiva olisi sitä maksella, mutta kun se vain nyt on niin, että se täytyy maksaa! Ihan sama onko se kivaa vai ei kivaa! ETKÖ SÄ NYT JO ÄLYÄ HELVETIN PÖKIÖ!

• usko jo...
        joo joo kirjoitti:

No eihän se kiva olisi sitä maksella, mutta kun se vain nyt on niin, että se täytyy maksaa! Ihan sama onko se kivaa vai ei kivaa! ETKÖ SÄ NYT JO ÄLYÄ HELVETIN PÖKIÖ!

Se ei voi olla näin, usko itse jo.

• sillä tiedolla teen?
        usko jo... kirjoitti:

Se ei voi olla näin, usko itse jo.

XD.

• ambulanssin kirjoitti:

Asiattomista puheluista luulisi soittelijan joutuvan vastaamaan ihan itse, joten ei huolta.

• daamyou
        ambulanssin kirjoitti:

mun serkku soitti ihan tahallaan 17 vuotiaana ambulanssin ja poliisin naapureille koska ne oli kuulemma todella kamalia. sakkoa tais rapsahtaa 600€ ja siitä tuli poliisi juttu. ja asiaa puitiin myös hovioikeudessa, "virkavallan ja pelastushenkilökunnan häpäisemisestä ja turhasta hälyyttämisestä,työllistämisestä!".. eivätkä ole mitään erikoisen rikkaita niin serkkuni laitettiin hommiin ja itse sakkonsa maksoi! eli ei kannata!

• tosta edes

murehtia, kela korvaa suurimman osan, se sulle tuleva osa ei ole kuin muutaman kymmemnen markan kokonen, jos markois puhutaan.

• 9,25€

9,25€

• PMSK

Jos ambulanssi vie sinut hoitoon, joudut maksamaan 9,25e omavastuuta (jos kyyti oli aiheellinen), riippumatta kuka soitti.
      Jos et lähde kyytiin ei maksua tule.
      Jos soitat toiselle ambulanssin arvellen tämän tarvitsevan sitä et mitä luultavimmin joudu maksamaan.
      Jos soitat toiselle ambulanssin tietäen sen turhaksi, joudut maksumieheksi.
      Näin lyhyesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6464
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3873
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3250
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      376
      1764
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1340
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1013
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      900
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe