Ajokortti

E-ehdokas

Hei,

tietääkö kukaan, kelpaako suomalainen EU-ajokortti Australiassa kaikissa tai joissakin osavaltioissa sellaisenaan? Olen itse menossa Melbourneen ja tarkoitus olisi vuokrata siellä moottoripyörä. Suomessa olen suorittanut mp-kortin, mutta nyt iski epätietoisuus, että kelpaako se?

9

4916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas sarjaan

      Kyllä tai ei vastauksia. Todennäköisesti kelpaa, mutta eipä ole instanssia kenelle valitat, jos ei jostain syystä kelpaakaan ja vuokraamo penää kansainvälistä ajokorttia. Onko korttisi sitä pientä EU-mallia. Se on varmaan helppolukuisempi oudommallekin.

      • mukaan

        kansainvälinen ajokortti on pakollinen Australiassa.
        Itse meinaan sellasen hankkia varmuuden vuoksi.


      • E-ehdokas
        mukaan kirjoitti:

        kansainvälinen ajokortti on pakollinen Australiassa.
        Itse meinaan sellasen hankkia varmuuden vuoksi.

        Kiitti vinkistä! Mistä tuollaisen kansainvälisen kortin helpoimmin saa? Onko vain paperityötä vai pitääkö sitä varten suorittaa joku teoriakoe tms? Kuinka kauan kortin saamiseen menee aikaa?

        Saan moottoripyörän lainaan tuttavalta. Millaisetkohan vakuutukset pitää olla? Onko ausseissa myös samankaltainen liikennevakuutus kuin Suomessa?


      • ajokortti
        E-ehdokas kirjoitti:

        Kiitti vinkistä! Mistä tuollaisen kansainvälisen kortin helpoimmin saa? Onko vain paperityötä vai pitääkö sitä varten suorittaa joku teoriakoe tms? Kuinka kauan kortin saamiseen menee aikaa?

        Saan moottoripyörän lainaan tuttavalta. Millaisetkohan vakuutukset pitää olla? Onko ausseissa myös samankaltainen liikennevakuutus kuin Suomessa?

        on vain käännös erikielille kansallisesta ajokortista. Eli valokuva ja paperihommia, sillä selvii. Täältä lisää tietoa: http://www.autoliitto.fi/


    • kokemus..

      on että ei tarvita. Puoli vuotta kaverin kanssa autoiltiin ja kaverilla oli varmuuden vuoksi kansainvälinen ajokortti hankittuna, mutta sitä ei ikinä kysytty. Omaksi ostetun auton lisäksi oli yksi vuokra-auto käytössä, jonka vuokraaminen meni tavallisella EU-ajokortilla ja passilla.

      • jos joutuu

        poliisin kanssa tekemisiin?


      • australiassa kv-korttia

        kyllahan kansainvalista ajokarttia tarvitaan!! itselta sita kysyttiin kolmantena australiassa olo paivana!! ilman sita ei ole luvallista ajaa!!! ja ethan voi suomessakaan ajaa ilman ajokorttia.. vai? ja kayko EU-kortti ausseissa? mika kysymys.. on australia EU maa????


      • kokemus..
        jos joutuu kirjoitti:

        poliisin kanssa tekemisiin?

        Me ei poliisin kanssa oltu kertaakaan tekemisissä, joten en siitä tiedä. Kannattaahan tuo kv-kortti hankkia ainakin yhdelle jos isompi porukka lähtee (ja jos lähtee yksin, niin itselle) ettei tule ainakaan mitä epäselvyyksiä.
        Ja omasta matkasta on jo pari vuotta, että voihan nuo säädökset tiukentua.. Ei sen hankkiminen kuitenkaan ollut mitenkään vaikeaa. :)


      • fakta2
        australiassa kv-korttia kirjoitti:

        kyllahan kansainvalista ajokarttia tarvitaan!! itselta sita kysyttiin kolmantena australiassa olo paivana!! ilman sita ei ole luvallista ajaa!!! ja ethan voi suomessakaan ajaa ilman ajokorttia.. vai? ja kayko EU-kortti ausseissa? mika kysymys.. on australia EU maa????

        hyvin lyhyesti ja ytimekkäästi:

        http://www.finland.org.au/public/?contentid=88220&contentlan=1&culture=fi-FI


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe