Ajokortti

E-ehdokas

Hei,

tietääkö kukaan, kelpaako suomalainen EU-ajokortti Australiassa kaikissa tai joissakin osavaltioissa sellaisenaan? Olen itse menossa Melbourneen ja tarkoitus olisi vuokrata siellä moottoripyörä. Suomessa olen suorittanut mp-kortin, mutta nyt iski epätietoisuus, että kelpaako se?

9

4980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas sarjaan

Kyllä tai ei vastauksia. Todennäköisesti kelpaa, mutta eipä ole instanssia kenelle valitat, jos ei jostain syystä kelpaakaan ja vuokraamo penää kansainvälistä ajokorttia. Onko korttisi sitä pientä EU-mallia. Se on varmaan helppolukuisempi oudommallekin.

• mukaan

kansainvälinen ajokortti on pakollinen Australiassa.
        Itse meinaan sellasen hankkia varmuuden vuoksi.

• E-ehdokas
        mukaan kirjoitti:

kansainvälinen ajokortti on pakollinen Australiassa.
        Itse meinaan sellasen hankkia varmuuden vuoksi.

Kiitti vinkistä! Mistä tuollaisen kansainvälisen kortin helpoimmin saa? Onko vain paperityötä vai pitääkö sitä varten suorittaa joku teoriakoe tms? Kuinka kauan kortin saamiseen menee aikaa?

Saan moottoripyörän lainaan tuttavalta. Millaisetkohan vakuutukset pitää olla? Onko ausseissa myös samankaltainen liikennevakuutus kuin Suomessa?

• ajokortti
        E-ehdokas kirjoitti:

Kiitti vinkistä! Mistä tuollaisen kansainvälisen kortin helpoimmin saa? Onko vain paperityötä vai pitääkö sitä varten suorittaa joku teoriakoe tms? Kuinka kauan kortin saamiseen menee aikaa?

Saan moottoripyörän lainaan tuttavalta. Millaisetkohan vakuutukset pitää olla? Onko ausseissa myös samankaltainen liikennevakuutus kuin Suomessa?

on vain käännös erikielille kansallisesta ajokortista. Eli valokuva ja paperihommia, sillä selvii. Täältä lisää tietoa: http://www.autoliitto.fi/

• kokemus..

on että ei tarvita. Puoli vuotta kaverin kanssa autoiltiin ja kaverilla oli varmuuden vuoksi kansainvälinen ajokortti hankittuna, mutta sitä ei ikinä kysytty. Omaksi ostetun auton lisäksi oli yksi vuokra-auto käytössä, jonka vuokraaminen meni tavallisella EU-ajokortilla ja passilla.

• jos joutuu

poliisin kanssa tekemisiin?

• australiassa kv-korttia

kyllahan kansainvalista ajokarttia tarvitaan!! itselta sita kysyttiin kolmantena australiassa olo paivana!! ilman sita ei ole luvallista ajaa!!! ja ethan voi suomessakaan ajaa ilman ajokorttia.. vai? ja kayko EU-kortti ausseissa? mika kysymys.. on australia EU maa????

• kokemus..
        jos joutuu kirjoitti:

poliisin kanssa tekemisiin?

Me ei poliisin kanssa oltu kertaakaan tekemisissä, joten en siitä tiedä. Kannattaahan tuo kv-kortti hankkia ainakin yhdelle jos isompi porukka lähtee (ja jos lähtee yksin, niin itselle) ettei tule ainakaan mitä epäselvyyksiä.
        Ja omasta matkasta on jo pari vuotta, että voihan nuo säädökset tiukentua.. Ei sen hankkiminen kuitenkaan ollut mitenkään vaikeaa. :)

• fakta2
        australiassa kv-korttia kirjoitti:

kyllahan kansainvalista ajokarttia tarvitaan!! itselta sita kysyttiin kolmantena australiassa olo paivana!! ilman sita ei ole luvallista ajaa!!! ja ethan voi suomessakaan ajaa ilman ajokorttia.. vai? ja kayko EU-kortti ausseissa? mika kysymys.. on australia EU maa????

hyvin lyhyesti ja ytimekkäästi:

http://www.finland.org.au/public/?contentid=88220&contentlan=1&culture=fi-FI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1648
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1386
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      160
      1223
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      129
      1165
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1125
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1064
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1061
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      939
    10. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      109
      904
    Aihe