Olen töissä ison tavaratalon kassalla, eli olen kassanhoitaja, nyt samassa työssä ollut jo vuoden. Rehellisesti sanottuna ainoa asia joka ärsyttää töissä, ovat tietyt asiakkaat. Nämä asiakkaat, jotka tulevat kassalle ja alkavat huutaa, karjua, nimitellä(huoraa,lehmää ja idioottia olen kuullut) minua, kehtaavat vielä vaatia hyvää asiakaspalvelua. Viimeksi sain kuulla keski-ikäiseltä mieheltä olevani huora, koska en suostunut vaihtamaan 50 euron seteliä kolikoiksi, joten älkää heti ajatelko että en tiedä mitä teen kassalla.
Mikä siinä on niin vaikeaa ihmisille ymmärtää, että kun sanon "hei" tai "olkaa hyvä", toivoisin että minullekin sanottaisiin hei ja kiitos. Kiitos kun ei maksa yhtään mitään, eikä vie ylimääräistä aikaa.
Kassalla työskentely on jatkuvaa tarkkailua, jos asiakas valittaa minulle asiasta jolle en itse voi mitään, voi olla hyvin varma ettei tule saamaan minulta hyvää asiakaspalvelua tulevaisuudessa. Ihmiset, yrittäkää ymmärtää että kun käytte isossa tavaratalossa, ja tuotteessa on esim. hintavirhe, se ei ole kassanhoitajan vika. Hyvin usein jos tuotteessa on hintavirhe, minulle on alettu huutaa, että mikä tämä hinta on?!
Ja tiesittekö hyvät ihmiset, sääntö että "hyvästä asiakaspalvelusta kerrotaan yhdelle, ja huonosta kerrotaan viidelle" pätee myös toisinpäin. Jos Te Asiakkaat haukutte meitä kassanhoitajia, voitte olla hyvin varma että teistä puhutaan tauoilla. Jos vielä sattuu niin hyvin että muut tietävät teidät, tuskin ikinä saatte hyvää asiakaspalvelua.
Ja vielä, tiesittekö kuinka paljon ns. huonoista asiakkaista puhutaan tauoilla? Heitä haukutaan ja tehdään selväksi minkä näköinen asiakas oli.
Että näin, asian ydin oli nyt tarkoitus sanoa, että huomaavaisuus ei vie liikaa aikaa ja yrittäkää hyvät ihmiset parantaa kassakäyttäytymistänne.
Ja nyt joku sanoo että "minä maksan sinun palkkasi". Ja paskat, minun palkkani maksaa firma, jos asiakkaita vähenee, se ei vaikuta palkkaani tippaakaan. Minulla on nnimittäin tuntisopimus. Asia on eri sitten jos kaikki asiakkaat katoavat, mutta enpä usko että niin tulee ikinä tapahtumaan... Sitäpaitsi, olen vain tyytyväinen jos huonot asiakkaat katoavat.
Asiakkaiden kassakäyttäytyminen
15
2382
Vastaukset
- jepjepjep
Voi työnantaja raukkaa.
- välitä
Yleensä nuo solvaajat ovat jotain kansakoulun käyneitä luusereita.Kannattaa miettiä joku lause
valmiiksi,jolla saat seuraavan kerran tuollaisen
huorittelijan miettimään tai punastumaan sanomisiaan.- Myyntiedustajatar
Asiakaspalvelu on eräs monimuotoisimmista uravalinnoista. Jos kassalla käy päivittäin noin 100 asiakasta, niistä ehkä 2 on niitä jotka huonosti käyttäytyvät. Näitä huonostikäyttäytyviä löytyy jokaisesta ikäryhmästä, ja jokaisesta ammattiryhmästä.Myös osa työtään tekevistä kassahenkilöistä osaavat olla tervehtimättä tai välittämättä asiakkaan tarpeista.
Mitään sillä et voita, että alat kassalla näyttämään kiukkuista naamaa, sinuna tekisin niin että kun se suivaantunut asiaks erehtyy kassallesi tulemaan, palvelisit piruuttasikin kasvot hymyssä ja kärsivällisesti.
Hyvä asiakaspalvelija pystyy myös tähän.
Tässä huomaa myyjien alan eron. Myyntiedustajana palvelet asiakkaat loppuun asti, nielet kiukkusi, koska he todella maksavat palkkasi.Palkkasi koostuu provisiosta, jolloin jokainen asiakas on kullan arvoinen.
Kimpale kultaa on myös sinun työnantajasi asiakkaat hänelle. Jos itse omistaisin kaupan tai yrityksen jonka tehtävänä on palvella asiakkaita, valitsisin työntekijöiksi kaikkein iloisimmat ja pitkäpinnaisimmat ihmiset, joille jokainen sisään saavutettu euro on yhtä tärkeä kuin minulle joka toiminnasta vastaan.
On kurjaa että nykyään ihmisten työmotivaatio viittaa siihen hälläväliä asenteeseen, joka nykyyhteiskunnassa monessa muussakin asiassa tulee esiin.Jos ei ole omia lateja kiinni, ei voisi vähempää kiinnsotaa kunhan palkkaa vain maksetaan.
Lojaalisuus työnantajaa kohtaan ja palvelualttius asiakkaita kohtaan on perusehto mielestäni myös kassoille.
Ei siinä mitään, en itsekkään aina jokaisesta asiakkaasta pidä, ja mieleni tekisi joskus kertoa tämä heille.Mutta olen kehittänyt itsehallinta tyylin jolla kiukkuni nielen, ja puran se jotenkin muuten.
Oikeassa olet siinä että hymy, kiitos ja tervehdys ovat ilmaisia keinoja välittää iloista mieltä, ja näitä käyttäessä-sekä kassahenkilö että asiakas varmasti tulevat paremmin juttuun.
Aina kannattaa muistaa, että muita ihmisiä kuin itseään ei voi muuttaa.
Nielehän kiukkusi ja palvele sitkeästi jokainen asiakkaasi niin hyvin kuin pystyt.
Paras palkinto on kun asiakas kertoo sinulle että valitsin iloisen olemuksesi vuoksi juuri sinun kassasi:)
Tai...muitakin aloja kuin palvelualat on olemassa.
Viihtykäämme sekä asiakkaana että myyjänä/kassana:)))
Ps. Usein ainoa kontakti nykyajan kaupoissa on se kassahenkilö, jolle ne valitukset ja ruusut annetaan. 2/100 kiukkuista asiakasta on aika pieni prosentti.
On siis tavallaan ymmärrettävää että palaute annetaan juuri siinä, missä on elävä olento niitä vastaanottaamassa. - sitruuna:)
Myyntiedustajatar kirjoitti:
Asiakaspalvelu on eräs monimuotoisimmista uravalinnoista. Jos kassalla käy päivittäin noin 100 asiakasta, niistä ehkä 2 on niitä jotka huonosti käyttäytyvät. Näitä huonostikäyttäytyviä löytyy jokaisesta ikäryhmästä, ja jokaisesta ammattiryhmästä.Myös osa työtään tekevistä kassahenkilöistä osaavat olla tervehtimättä tai välittämättä asiakkaan tarpeista.
Mitään sillä et voita, että alat kassalla näyttämään kiukkuista naamaa, sinuna tekisin niin että kun se suivaantunut asiaks erehtyy kassallesi tulemaan, palvelisit piruuttasikin kasvot hymyssä ja kärsivällisesti.
Tässä huomaa myyjien alan eron. Myyntiedustajana palvelet asiakkaat loppuun asti, nielet kiukkusi, koska he todella maksavat palkkasi.Palkkasi koostuu provisiosta, jolloin jokainen asiakas on kullan arvoinen.
Kimpale kultaa on myös sinun työnantajasi asiakkaat hänelle. Jos itse omistaisin kaupan tai yrityksen jonka tehtävänä on palvella asiakkaita, valitsisin työntekijöiksi kaikkein iloisimmat ja pitkäpinnaisimmat ihmiset, joille jokainen sisään saavutettu euro on yhtä tärkeä kuin minulle joka toiminnasta vastaan.
On kurjaa että nykyään ihmisten työmotivaatio viittaa siihen hälläväliä asenteeseen, joka nykyyhteiskunnassa monessa muussakin asiassa tulee esiin.Jos ei ole omia lateja kiinni, ei voisi vähempää kiinnsotaa kunhan palkkaa vain maksetaan.
Lojaalisuus työnantajaa kohtaan ja palvelualttius asiakkaita kohtaan on perusehto mielestäni myös kassoille.
Ei siinä mitään, en itsekkään aina jokaisesta asiakkaasta pidä, ja mieleni tekisi joskus kertoa tämä heille.Mutta olen kehittänyt itsehallinta tyylin jolla kiukkuni nielen, ja puran se jotenkin muuten.
Oikeassa olet siinä että hymy, kiitos ja tervehdys ovat ilmaisia keinoja välittää iloista mieltä, ja näitä käyttäessä-sekä kassahenkilö että asiakas varmasti tulevat paremmin juttuun.
Nielehän kiukkusi ja palvele sitkeästi jokainen asiakkaasi niin hyvin kuin pystyt.
Paras palkinto on kun asiakas kertoo sinulle että valitsin iloisen olemuksesi vuoksi juuri sinun kassasi:)
Ps. Usein ainoa kontakti nykyajan kaupoissa on se kassahenkilö, jolle ne valitukset ja ruusut annetaan. 2/100 kiukkuista asiakasta on aika pieni prosentti.
On siis tavallaan ymmärrettävää että palaute annetaan juuri siinä, missä on elävä olento niitä vastaanottaamassa.itse olen huomannut oltuani muutaman vuoden "sitruunanniellyt-kassatäti:)", että parhaiten tästä asiakasvitutuksesta pääsee eroon olemalla välittämättä..minäkin ennen otin itseeni jokaisesta asiakkaasta, joka ei sanonut heippaa ja kiitosta, mutta sitten tajusin etten saa sillä kuin pahan mielen ITSELLENI. joten neuvoisin aloittajaa ajattelemaan itsekkäästi ihan vaan itseään. enää en edes huomioi, vaikka joku kiittääkin..ihan sama se mulle on :)
mutta ehkä se on niitten kauppiaitten vika ettei työntekijät ajattele enää firman etua..? koska ei niillä ole mitään syytä ajatella. - Myyjätär.
On siis tavallaan ymmärrettävää että palaute annetaan juuri siinä, missä on elävä olento niitä vastaanottaamassa.Joo, mutta rajansa kaikella! Ei huorittelua tarvitse kenenkään sietää, oli tilanne mikä hyvänsä.
Siinä vaiheessa voi sanoa suoraan että "ovi on tuolla, menetkö itse vai pyydänkö vartiaa opastamaan oven sijainnin?" - wwwwwwwwwwwwwww
sitruuna:) kirjoitti:
itse olen huomannut oltuani muutaman vuoden "sitruunanniellyt-kassatäti:)", että parhaiten tästä asiakasvitutuksesta pääsee eroon olemalla välittämättä..minäkin ennen otin itseeni jokaisesta asiakkaasta, joka ei sanonut heippaa ja kiitosta, mutta sitten tajusin etten saa sillä kuin pahan mielen ITSELLENI. joten neuvoisin aloittajaa ajattelemaan itsekkäästi ihan vaan itseään. enää en edes huomioi, vaikka joku kiittääkin..ihan sama se mulle on :)
mutta ehkä se on niitten kauppiaitten vika ettei työntekijät ajattele enää firman etua..? koska ei niillä ole mitään syytä ajatella.Kannattaa sisäistää ajatus, että se huutelu ei ole henkilökohtaista, vaikka se siltä tuntuisikin.
Sellainen kusipää huutelisi ne samat asiat kenen tahansa siinä kassalla olevan naamalle. Se on vain niiden ääliöiden tapa toimia. Vaikka kuulostaakin inhottavalle niin se helpottaa, että näkee/kuulee muidenkin myyjien kokevan samaa. Sitä ymmärtää, että se huutelu/loukaaminen ei koske sinua vaan sitä tyyppiä ja hänen ongelmaansa.
Kostat sitten sille naamalle, jos joskus saat mahdollisuuden. - Kassanhoitaja
Myyjätär. kirjoitti:
Joo, mutta rajansa kaikella! Ei huorittelua tarvitse kenenkään sietää, oli tilanne mikä hyvänsä.
Siinä vaiheessa voi sanoa suoraan että "ovi on tuolla, menetkö itse vai pyydänkö vartiaa opastamaan oven sijainnin?"Toinen asia, jota olemme työkavereiden kanssa ihmetelleet ja kironneet monta kertaa, miksi ihmiset eivät osaa käydä kaupassa ajoissa? Onko pakko siis tulla kauppaan tekemään viikonlopun isot ostokset varttia vaille yhdeksän? Ymmärrän sen,että joskus on pakko tulla viime tingassa, mutta helvetti, kauppa on auki arkena 13 tuntia, siinä välissä on muutenkin pakko ehtiä kuin vasta viime tingassa.
Aina kun olen ollut loppuun asti töissä, ihmisiä vaan virtaa sisään ja jostain syystä nämä ihanat ihmiset eivät ymmärrä kuulutusta "kauppa on suljettu, siirtyisittekö kassalinjaan?". Missä muussa paikassa ihmiset voivat rauhassa kävellä ympäriinsä ja tehdä asioistaan, kun työaika on jo päättynyt työntekijöiltä? Ketuttaa, ja olenkin jo vähän aikaa katsellut uusia työpaikkoja, jotka ovat kaukana asiakaspalvelusta. - kauppias.....
Kassanhoitaja kirjoitti:
Toinen asia, jota olemme työkavereiden kanssa ihmetelleet ja kironneet monta kertaa, miksi ihmiset eivät osaa käydä kaupassa ajoissa? Onko pakko siis tulla kauppaan tekemään viikonlopun isot ostokset varttia vaille yhdeksän? Ymmärrän sen,että joskus on pakko tulla viime tingassa, mutta helvetti, kauppa on auki arkena 13 tuntia, siinä välissä on muutenkin pakko ehtiä kuin vasta viime tingassa.
Aina kun olen ollut loppuun asti töissä, ihmisiä vaan virtaa sisään ja jostain syystä nämä ihanat ihmiset eivät ymmärrä kuulutusta "kauppa on suljettu, siirtyisittekö kassalinjaan?". Missä muussa paikassa ihmiset voivat rauhassa kävellä ympäriinsä ja tehdä asioistaan, kun työaika on jo päättynyt työntekijöiltä? Ketuttaa, ja olenkin jo vähän aikaa katsellut uusia työpaikkoja, jotka ovat kaukana asiakaspalvelusta.No tuo on selkeä työnjohdon virhe. Teidän vuoronne pitäisi laittaa loppumaan vaikkapa kymmeneltä. Tällöin ehtisitte rauhassa palvella loput asiakkaat ja laskea vielä kassat. Eikä menisi edes ylitöiksi.
Tällöin ei tule fiilistä että asiakkaat olisi saatava nopeasti kaupasta ulos. Päinvastoin illan viimeinen tunti on leppoisin, kun uusia asiakkaita ei enää tule. - Asiakas--myös myyjänä ollut
Kassanhoitaja kirjoitti:
Toinen asia, jota olemme työkavereiden kanssa ihmetelleet ja kironneet monta kertaa, miksi ihmiset eivät osaa käydä kaupassa ajoissa? Onko pakko siis tulla kauppaan tekemään viikonlopun isot ostokset varttia vaille yhdeksän? Ymmärrän sen,että joskus on pakko tulla viime tingassa, mutta helvetti, kauppa on auki arkena 13 tuntia, siinä välissä on muutenkin pakko ehtiä kuin vasta viime tingassa.
Aina kun olen ollut loppuun asti töissä, ihmisiä vaan virtaa sisään ja jostain syystä nämä ihanat ihmiset eivät ymmärrä kuulutusta "kauppa on suljettu, siirtyisittekö kassalinjaan?". Missä muussa paikassa ihmiset voivat rauhassa kävellä ympäriinsä ja tehdä asioistaan, kun työaika on jo päättynyt työntekijöiltä? Ketuttaa, ja olenkin jo vähän aikaa katsellut uusia työpaikkoja, jotka ovat kaukana asiakaspalvelusta.Kaupan aukiolo aika ilmoitetaana siakkaalle ovessa tai ikkunoissa. Jos kauppa on siis auki 21.00 asti siihen asti asiakkaalla on mahdollisuus suorittaa ostoksiaan. Missään ei mainita että myös poistua pitää kaupasta ennen yhdeksää.
Jos työaika ei riitä asiakkaiden palvelemiseen loppun asti, kassojen laskemiseen vielä sen jälkeen, asiasta pitää neuvotella työnantajan kanssa.
Edelleen korotan sitä että joakinen maksava asiakas on tärkeä, vaikka kuinka harmittaisikin palvella vielä viimetipankin ihmisiä. Kuulutuksia peliin, kauppamme suljetaan kello se ja se..
tai esim kuulutus, kassamme sulkeutuvat viiden minuutin kuluttua, siirtyisittekö maksamaan ostoksianne..tms.
Myönnän että joskus itsekkin singahdan hakemaan puuttuvaa maitolitraa tai mehua mukuloille varttia vaille yhdeksän. noin 9 tapauksessa 10 jos näin olen tehnyt olen suoriutunut kauapsta ulos noin 10 vaille yhdeksän.Eli summa summarum..
Työiloa-ja palvelualttiutta, ja asiakasjoustavuutta myös toivotellen kaikille tasapuolisesti:) - kirjan asiasta
On siis tavallaan ymmärrettävää että palaute annetaan juuri siinä, missä on elävä olento niitä vastaanottaamassa.mutta tekstistä huomaa ette itse ole kyseistä duunia tehnyt hetkeäkään, joten ehkäpä ei kannata purematta niellä koko kirjoitutasi(vinkkinä lukijoille) viimeisen kahdenkymmenen viiden vuoden aikana on tapahtunut erittäin suuria muutoksia asiakkaidenkin käytöksessä. nyt luullaan että myynti henkilön täytyy niellä kaikki paska niiltä inhottaviltakin asiakkailta. kuinka kauan myyntiedustajatar haluaisi kunnella keskustelua jossa häntä tituleerataan tikkaripilluksi. taitaisi mennä naama vakavaksi muutamassa sekunnissa nielisikö vai poistuisitko?poistisit, koska sinulla on siihen mahdollisuus.
kehoitan kaikkia jotka kehtaavat niin, antakaa takaisin . jollei pomonne halua puollustaa teitä vika on hänen eikä teitä voi siitä syyttää.
minua henkilökohtaisesti risoo tuollainen käytös ja olen kolleegojani pelastanut tuollaisilta törpöiltä, heille saa toivottaa hyvää matkaa ulos ei heitä tarvitse sietää eikä palvella vaikka olisitkin palvelualalla .olen joskus saanut nauttia itsekkin kyseisistä asikkaista vaikka olenkin mies ja ammattilainen silti olen ilmoittanut että nyt meni henkilökohtaisuuksiin ja ainoastaan ammattitaitoni estää jatkamasta ja jos hän vielä haluaa jatkaa niin mennään ulos jatkamaan ilman työpaitaa .menee muuten ukot hiljaiseksi...kun ei voikkaan käyttäytyä kuin huvittaa vaan voi joutua vastuuseen sanoistaa...
ELI SANOKAA REILUSTI VASTAAN EI SIITÄ VOI KETÄÄN SYYTTÄÄ PAITSI EHKÄ MYYNTIEDUSTAJATAR ...
- ammattitaitoa
Reklamaatiotilanteissa näkee onko asiakaspalvelija ammattilainen vai ei, jos asiakaspalvelija ei osaa ottaa vastaan oikein työn negatiivisia puolia, on yrityksen syytä kouluttaa tai vaihtaa parempaan työntekijään. Kilpailu on kovaa, joten luulisi pomoa kiinnostavan, miten asiakkaita kohdellaan...
- Kassanhoitaja
Pomoni tietää että olen hyvä työntekijä, osaan hoitaa vaikeat asiakkaat, hyvin harvoin menetän hermoni ja kaiken lisäksi, osaan pitää roolia päällä. Toisin sanoen, jatko(teko)hymy päällä ja asiakkaat ovat tyytyväisiä. Uutta työpaikkaa etsin, jotta pääsen eroon tyhmistä ihmisistä. Ja suoraan sanoen, hyvin moni asiakas on Tyhmä.
- asteriksiksi
On joo! Kilpailu on toooosi kovaa ja jos käsken minua haukkuvaan asiakasta suksimaan vittuun niin kyllä kauppias menettää vuodessa miljoonia. Ihan selvästi jo seuraavana päivänä huomaan kuinka ihmisiä on vähemmän ostoksilla. Saneerauksiin ja irtisanomisiin taloudellisin perustein joudutaan usein jo viikon tai kahden päästä tapahtuneesta. Ja valitettavan usein koko henkilökunta joudutaan irtisanomaan ja yritys ajamaan konkurssiin.
On se kauhean kamalaa, kun avaa suunsa väärässä paikassa ja sanoo ilkeästi. - Asiakas, ja aidosti hymyile...
asteriksiksi kirjoitti:
On joo! Kilpailu on toooosi kovaa ja jos käsken minua haukkuvaan asiakasta suksimaan vittuun niin kyllä kauppias menettää vuodessa miljoonia. Ihan selvästi jo seuraavana päivänä huomaan kuinka ihmisiä on vähemmän ostoksilla. Saneerauksiin ja irtisanomisiin taloudellisin perustein joudutaan usein jo viikon tai kahden päästä tapahtuneesta. Ja valitettavan usein koko henkilökunta joudutaan irtisanomaan ja yritys ajamaan konkurssiin.
On se kauhean kamalaa, kun avaa suunsa väärässä paikassa ja sanoo ilkeästi.Olen myös ammatiltani Myyjä ja hymyni on aito myös silloin.
Kannattaa ihmeessä etsiä joku ala missä ei tarvitse tavata ketään ihmistä,.mikä s esitten lienee. Ehkä puhiseva tuotantolinja jossain tehtaassa, missä ei kuule muuta kuin linjan hurinan ja oman hengityksensä.
Ei tarvitse hymyillä, voi puhua itsensä kanssa työtä tehdessään jos haluaa.
:) - päälikkö myyjänhommissa
Kassanhoitaja kirjoitti:
Pomoni tietää että olen hyvä työntekijä, osaan hoitaa vaikeat asiakkaat, hyvin harvoin menetän hermoni ja kaiken lisäksi, osaan pitää roolia päällä. Toisin sanoen, jatko(teko)hymy päällä ja asiakkaat ovat tyytyväisiä. Uutta työpaikkaa etsin, jotta pääsen eroon tyhmistä ihmisistä. Ja suoraan sanoen, hyvin moni asiakas on Tyhmä.
Tiedätkö, mua kanssa välillä ihan hirveesti harmittaa, ne asiakkaat jotka suhtautuu minuun ynseästi, tai jopa haukkuvat, mene kouluun likka, ei tässä saa näin kauaa kestää! (hintavirheet, tilimyynnti ongelmat jne.) koskaan en huorittelua kyllä hyväksyisi, mielestäni paras tapa hoitaa huorittelut on lähteä vaan vetään ja pyytää joku muu kassalle vaikka päikseen eikä sanoa yhtään mitään...Mulle ei onneksi kukaan ole huoritellut, eikä huorittelekaan, se on kyllä todella rumaa ja ei kuulu asiakaspalveluun, häivy paikalta neuvon minä, jos vain voit. Tai naama hymyssä, kiitos ja näkemiin ja lähdet nollaamaan tilanteen muualle. Asiakkaalle ei räjähdetä vaikka tuntuisi miltä, sun pitää rakentaa suojamuuri kaikelle ilkeälle käyttäytymiselle, jos saat asiakkaan kaikesta huolimatta tyytyväiseksi, sinä olet paras, sinä olet ihan huippu, muista se!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803