Onko talouskouluun pääsykoetta? Saako opintotukea jos on talouskoulussa?
Talouskoulu
5
1879
Vastaukset
- koululainen^^
ei täällä keski-suomessa ollut ainakaan kun aloitin talouskoulun enkä usko muuallakaan maassa olevan. opintotukea ja asumislisää on mahdollisuus saada talouskoulun ajaksi.=)
- kohtasinne(?)
millä perusteella sinne otetaan? keskiarvo vaan vai?
- embbu
kohtasinne(?) kirjoitti:
millä perusteella sinne otetaan? keskiarvo vaan vai?
Numeroiden ja sen perusteella mones toive se on. Ja työkokemus voi vaikuttaa. Riippuu ehkä ootko menossa tavalliselle vai yo-linjalle. (lukion jälkeiselle siis). Sinä, joka oot siellä jo:
Tiedätkö mones päivä tammikuuta se alkaa?
Vielä kysymys työmarkkinatuesta..:
Talouskouluhan ei johda ammatilliseen tutkintoon, mutta kelpaako se kuitenkin "pakkohaussa".. siis jos hakee sinne ja jonnekin muualle niin saako työmarkkinatukea kun oon eka menossa työharjoitteluun? - työmarkkinatuesta
embbu kirjoitti:
Numeroiden ja sen perusteella mones toive se on. Ja työkokemus voi vaikuttaa. Riippuu ehkä ootko menossa tavalliselle vai yo-linjalle. (lukion jälkeiselle siis). Sinä, joka oot siellä jo:
Tiedätkö mones päivä tammikuuta se alkaa?
Vielä kysymys työmarkkinatuesta..:
Talouskouluhan ei johda ammatilliseen tutkintoon, mutta kelpaako se kuitenkin "pakkohaussa".. siis jos hakee sinne ja jonnekin muualle niin saako työmarkkinatukea kun oon eka menossa työharjoitteluun?Kelpaa yhdeksi vaihtoehdoksi pakkohaussa, jos haet sen lisäksi kahteen tutkintoon johtavaan koulutukseen.
Eli sinun on pakko hakea kolmeen kohteeseen, joista yksi saa olla joku muu kuin amk-/2. asteen ammatilliseen tutkintoon johtava (esim. yliopisto, kansanopisto, talouskoulu tms.).
- joskus sen käynyt
Moikka,
Itse ysin jälkeen kävin talouskoulu-kympin, joka kestää koko lukuvuoden. Siinä on siis yhdistettynä taluskoulu ja kymppiluokka, jolloin saat myos korotettu peruskoulun päästotodistuksen numeroita.
Normaalisti sinne haetaan yhteishaussa, mutta myos sinnikkyydellä voi päästä sisään. Yhteishaussa mä hain muihin kouluihin ja olisin niihin päässytkin, mutta kun kuulin tämmoisestä vaihtoehdosta niin päätin yrittää (ja onneksi näin). Soitin suoraa kyseisen koulun rehtorille ja selitin ja selitin ja pääsin jonotuslistalle ja lopulta listalta sisään :)
Oli ihana vuosi!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241741
NO NIIN !!!
Totuus Ukrainan sodan todellisista ja oikeista juurisyistä alkaa nyt näköjään paljastua lopultakin. https://www.youtube6791656Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881467Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1651343Trumpin hallinto hiljentää mediaa USA:ssa
Tuo paskahallinto on sananvapauden vihollinen, vaikka Vancen idiootilla oli otsaa syyttää eurooppalaisia sananvapauden p3231305Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1231298- 431268
- 251215
- 671165
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.611142