Tiimarilasit!?

Ikänäkö

Ostin tiimarista lasit mutta mietityttää voiko niistä olla jotakin haittaa vai voinko turvallisin mielin lukea niillä? Ilman laseja kun en näe enää kunnolla pientä lehtiteksitä lukea vaan tarvis jo nuottitelineen!

9

2785

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niillä

Missä on pienin vahvuus voi huoleti käyttää, mutta jos niillä ei näe täytyy hakeutua optikolle.

Itselläni myös ikänäkö ja olen niitä pienimpiä vahvuuksia käyttänyt puolisen vuotta.

• minullakin

minulle silmälääkäri jopa suositteli tiimarin lukulaseja, niitähän käytetään vain tarvittaessa, toisin kuin miinuslaseja, joten lukulaseilla ei voi silmiään pilata olivatpa ne tiimarin tai option kautta.

• tarvitessa kasata

On siis helpompaa hommata joko koottavat jatkokädet tai ns. valmislasit. Valmislasien linssien voimakkuudet sekä linssien kuvautuminen on yhtä hyvää kuin halpatuontimaista tuotujen, silmälasiliikkeissä myytävien linssien. Ainoa ongelma on linssien keskiöinti. Ihmisen silmäteräväli vaihtelee helposti 55mm - 74mm välillä. Katsottaessa lähelle silmäteräväli kapenee noin 4mm. Optikolta ostetuissa nämä seikat huomioidaan ja toleransseista on selvät säädökset.
      Lapsityövoimalla värkätyissä valmislaseissa ei näitä seikkoja ymmärrettävistä syistä oteta huomioon. Myös nikkelipitoisuudet saattavat värjätä ohimoseutua kehyksen ollessa ihokontaktissa...
      Voit kuitenkin turvallisin mielin laseilla lukea. Mikäli otsalohkossa tuntuu vetoa tai vääntöä saattaa ongelma olla linssikeskiöinnissä.

Yksilöllisesti, juuri sinulle räätälöityjä laseja myydään optikkoliikkeissä. Joskin eri hintaan kuin tiimari tai biltema/motonet ketjun kuuluvissa näönhuoltoliikkeissä ;-)

• ikänäkö 11 v.

Hei! Minulla on ollut silmälasit jo... 4 vuotiaasta ja näkö huononee vielä. Toinen silmä lähentelee -9 ja toinen - 8. (olen jo keski - ikäinen)

Lukulasit mulla on ollut jo 11 vuotta ja ne on olleet vähemmillä miinuksilla mutta... näkö on muuttunut ja nyt olen saanut (!) siirtyä käyttämään laseja, eli juuri "tiimarilaseja". Vielä oli jota kuinkin vuosi sitten, että näin 2.5 lasivahvuuksilla, mutta nyt mulla täytyy olla 3.5 vahvuudet. Tekstitkin on tulleet niin pienillä pakkauksiin, lehdissä on pientä pränttiä jne. Kyllä ne tiimari - lasit ovat erittäin kelvollisia. Minulla on parit lasit samaa vahvuutta, kun aina ei satu ne yhdet mukaan, toiset on liivin taskussa eli aina on jotkut lukarit mukana. Ja silmälääkäri on suositellut minulle niitä - jopa miinuslasien päälle tai sellaisenaan. Ilmeisesti se ikänäkö muuttuu vuosien varrella.

Lyhyesti sanottuna, "Tiimarilasit" on hyvät. Jos käyt silmälääkärillä/ optikolla, varmista sopivuus jos epäilyttää. Mulle on ollut vain hyötyä.

• (¤.¤)

-Siis kaukovoimakkuutesi on korjattuna -9.00 korvilla.

-Joudut käyttämään 3.50 lukulaseja nähdäksesi pientä pränttiä.

Ero kaukolasien ja likilasien välillä on 12.5 dioptriaa. Tuntuu hieman kovalta lukulisältä keski-ikäiselle....

Hienoa on kohdallasi se että lähtötaso on noinkin likitaittoinen ja miinuksella. Voit ostaa lukulaseja Tiimarista.
        Mikäli kaukonäkösi olisi nollan tienoolla joutuisit käyttämään 12,5 lukulaseja.
        Niitä ei taida valmislaseina saada ja joutuist käymään silmälasiliikkeessä tuhlaamassa.

• uskonpuute

Mihin ne miinukset yhtäkkiä hävis?

• edelleen uskonpuute
        uskonpuute kirjoitti:

lähelle näkee kun ottaa prillit pois
        ei siinä tiimareita tartte

• suzyanne
        uskonpuute kirjoitti:

Kaiketi silmälääkäri pystyy näkeen muutokset silmästä... Niitä miinuksia ei enää tarvita, sillä näkö muuttuu, tarttee plus - merkkisiä laseja. Miinukset on vain kaukonäössä.

• "tii"mari

erittäin hyvät suosittelen niitä asiakkailleni vaik optikkoliike minut työllistääkin! ja edullisetkin ovat....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe