aukioloajat menee päin prinkkalaa,sillä jokainen arkipäivä on minulle sukututkimuksen kannalta yhtä
tärkeitä.Sanokaa hyvät ihmiset mielipiteenne moisesta touhusta?
tärkeitä.Sanokaa hyvät ihmiset mielipiteenne moisesta touhusta?
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Vastaukset 54
Vanhimmat
kirjaston aukiolosta vai siitä sukututkimuksesta?
vaikuttaa kirjastossa käymiseen.Käyn kirjastossa hankkimassa sukutietoja.
toimivan tälläkin sivulla... Kuka nyt sukulaisia kirjastosta hakee...
tulla koskaan valmista
tuloo,sillä ensimmäinen sukukirja ilmestyy ensivuonna näihin aikoihin.
tutkia viitenä arkipäivänä.Elä teeskentele kiireellistä.Ei sinun kiiresiin kukaan usko.Jos kaikki muut ennättävät asioja,niin miksi sinä joutilas et kerkiä?
nettiä tuijottaissa yötäpäivää, ei se mihinkään kerkiä.
kenenkään kirjoitta kohta poistuu, jussi säälittävää.
Jos todella haluaa harrastaa jotain, tekee sitä vaikka olisi minkälaisia esteitä matkan varrella. Se on sitä rakkautta työtä/harrastusta kohtaan.
En kyllä ymmärrä sukututkimuksesta paljoakaa, mutta jotenkin tuntuu kummalliselta hakea niitä sukulaisia kirjastosta. Noh, ehken olen vain täys tomppeli asiassa.
Jussi - teet oivaltavia aloituksia. Lähes jokainen niistä on sellainen, että se joko ärsyttää tai mielyttää. Eli puhetta ja mielipiteitä asiasta riittää, mikä varmaan on tarkoituskin. Jos todellakin olet itse kaikkien aloitusten keksijänä, mielikuvituksesta ei sinua voi moittia.
Mutta Jussi - jos jätät henkilökemian ja tarkoituksellisen solvaamisen pois, nostan hattua kasvotusten tullessamme.
Jussi - maailma ei ole Haapavesi. Elämää on rajojemme ulkopuolellakin. Joskus kannattaisi aivan kuin sielun silmin siirtyä katselemaan tätä pikkuruista kotipaikkakuntaamme etäämmältä ja verrata asioita suhteuttaen niitä muihin paikkakuntiin. Ei ne erot kovin suuria ole. Ja toiseksi, ei ne epäkohdat nyt niin ylitsepääsemättömiä ole. Ja kolmanneksi, suurin osa kansasta kuitenkin nauttii elämän pienistä iloista ja hymyilee lontustaen sateessa osuuskaupasta kotiporttia kohti.
tätä sukututkimushommaa,että ainoat lukemista varten olevat vanhat mikrokortit Haapaveden seurakunnasta ovat Haapaveden kirjastossa ja ainoa paikka on myös muiden seurakuntien mikrokorttien lukemis paikka on kirjasto.Ja tämän paikan jälkeen tulee Oulun Maakunta-arkisto,niin varmasti ymmärrät että en halua matkustaa turhanpäiten Ouluun kun saan saman tehtyä Haapavedellä.
Marraskuussa lähden Ruotsiin pariksi viikoksi ja sinä aikana en ole netin ääressä.
En tiedä mistä se johtuu että minun tekemät aloitukset herättävät niin paljon huomiota.
aloituksia,niin luulen ettei niihin vastata yhtä innokkaasti.Tutulle "turvalle" on mukava irvistellä.
luulekkaan.
... ja mitä sinä ruåttissa teet? Jos sukututkimusta teet niin saattaa se kieli teettää vaikeuksia vai mitä? eikö olis parempi että pysyttelet Vattukylässä?
muutenkin käydä.
Kuten esimerkiksi mitä?
tuo sinulle mitenkään?
Ei kuulu! Sulla taitaa siellä kyläpaikat olla aika vähissä. Eikä sieltä voita ja sokeriakaan oo vuosikausiin raahattu. Nooh, onhan sulla aikaa polkea!
luulet ettei minulla ole kyläpaikkoja siellä,mutta saat olla siinä luulossa loppuikäsi,sillä en minä sinulle paljasta paikkoja missä kulen.
ruotsissa.ottanevatko sitten vastaan ukkoa.
sinulle kuuluu.
kirjastossa!
Itse käyn siellä km. joka toinen päivä, enkä ole nähnyt sinua siellä koskaan!
vasta sen jälkeen kun henkilökunta ilmoittaa Mikkelin Maakunta-arkistosta tulleen tilaamani mikrokortit ja silloinkaan en ole lukusalissa tai kirjahyllyjä katselemassa,vaan olen kyllä talossa,mutta en siellä missä sinä olet.
siellä juuri koskaan, varsinkaan lauantaisin ,hän kuuluu siihen kitinäkerhoon ,pitää joka asiasta valittaa.
siellä kirjastossa, onko sinulla siellä aivan oma tila?
Täytyypä tarkistaa henkilökunnalta!
hyllyjen takana, tekee sieltä tutkimusta ,että näkyykö sukua.
vessassa!
kirjastossa usean vuoden ajan ja nimeenomaan lauantaina.Ja sitten tämä varsinainen asia sukututkimus,sillä homma ei tapahdu lukusalissa,ei lehtien lukupaikalla vielä vähemmän kirjahyllyjen välissä.
että vessasa,eihän siellä muuta paikkaa oo.
päin kirjastoa teet tutkimustasi!
sitten kun tulet kaveriksi tutkimaan?
varmasti jos tulen kirjastoon tutkimaan sukuasi?
siinä hommassa.
sotaveteraania.Palio on taitoja tallella.
sotaveteraani ole,vaan se on erään kaverin syntymävuosi.Eli kyseessä on pelle joka muuten vain teköö kiusaa minulle.
eewerttiä,sillä on nyt nimipäivä.
Eevertti ole,niin miksi onnitella.
tämä kitinäsi.
kaikki samaa mieltä ei kukaan jaksa noita sinun kitinöitäsi.
Mitä hyödyttää tähänkään ketjuun mitään vastata, koska sinä kohta poistat ketjun!! Niin kävi sille edellisellekin ketjulle, jossa sinä ja minä keskusteltiin asiallisesti.
Voikohan ylläpidolta pyytää, että Juhanilta otettaisiin pois mahdollisuus poistaa viestejä, koska jatkuvasti rikkoo meidän muiden sananvapautta? Ja sitten märsyää, jos hänen viestit poistatetaan!!!
Mieti miten rauhallisesti me nämä poistot otetaan, jos vertaa epi- palstaan!!
koskevan aloituksen poistin sen takia täällä ilmeni tämä sama ongelma mikä jatkuu tässäkin ketjussa,mutta olen ajatellut antaa olla näiden häirikköviestienkin,sillä ei ne sinänsä minua haittaa,vaan lähinnä alkaa huvittamaan tämän palstan
jatkuva vinoilu jonka kohteeksi olen joutunut.
teet väärin meitä muita kohtaan, jotka keskustelemme asiallisesti!! Mitä sinä iso ukko alat vänkyttään noiden puskajussien kanssa!! Sinä et voi jatkaa tällä linjalla.
täytynee sitten muuttaa mallia etteivät kaikki suutu minulle.
in english, tarkista miten sanat kirjoitetaan. Vai oliko tuo edellinen vain rentoa kieltäsi? Hallitsetko englannin kielen?
tämän Suomen kielen.
perhanan pihaa ole vieläkään siivottu. ois vestialle töitä jusu heti siivoomaan hopihopi....
heti paikalla kuulitkos jusu vestia on tulossa...
olen tällä kertaa.
siivoomaan takapuolen [pihasta]hi hih hiiihaaaa
toimmii.
tulla avuksi takapuolenki pyyhkäsyy.
Ois ritarimerkki paikallaa.
joka arkipäivä ohitse,mutta niin teköö myös Martinmäki Oy:n jäteauto.
olis aika pysähtyä jo.
kun ei ole mitään ottamista.
eli mitä ne haapavetiset kirjastossa istus.
Sivistyvät vielä ja hylykäävät kepulit.
Parree panna ajoiss kiinn.
asiakaspalvelu huonontunut huomattavasti muutamassa
kuukaudessa kaukolainauksen osalta.
Mikkelin Maakunta-arkistosta tilatuista mikrokorteista ilmoitus tuli asiakkaalle vasta sillä
viikolla kun korttien palauttaminen oli jo ajankohtainen eli tälläiseksi on mennyt Haapaveden
kirjaston toiminta periaate.