Kirjaston

aukioloajat menee päin prinkkalaa,sillä jokainen arkipäivä on minulle sukututkimuksen kannalta yhtä
tärkeitä.Sanokaa hyvät ihmiset mielipiteenne moisesta touhusta?
543971
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 54

Vanhimmat

kirjaston aukiolosta vai siitä sukututkimuksesta?

Äänestä
  • Aloittaja

vaikuttaa kirjastossa käymiseen.Käyn kirjastossa hankkimassa sukutietoja.

Äänestä

toimivan tälläkin sivulla... Kuka nyt sukulaisia kirjastosta hakee...

Äänestä
  • tulla koskaan valmista

Äänestä

• Aloittaja

tutkimuksesta ei taida kirjoitti:

tulla koskaan valmista

tuloo,sillä ensimmäinen sukukirja ilmestyy ensivuonna näihin aikoihin.

Äänestä

tutkia viitenä arkipäivänä.Elä teeskentele kiireellistä.Ei sinun kiiresiin kukaan usko.Jos kaikki muut ennättävät asioja,niin miksi sinä joutilas et kerkiä?

Äänestä
  • nettiä tuijottaissa yötäpäivää, ei se mihinkään kerkiä.

Äänestä

• aika menee kirjoitti:

nettiä tuijottaissa yötäpäivää, ei se mihinkään kerkiä.

kenenkään kirjoitta kohta poistuu, jussi säälittävää.

Äänestä

Jos todella haluaa harrastaa jotain, tekee sitä vaikka olisi minkälaisia esteitä matkan varrella. Se on sitä rakkautta työtä/harrastusta kohtaan.
En kyllä ymmärrä sukututkimuksesta paljoakaa, mutta jotenkin tuntuu kummalliselta hakea niitä sukulaisia kirjastosta. Noh, ehken olen vain täys tomppeli asiassa.

Jussi - teet oivaltavia aloituksia. Lähes jokainen niistä on sellainen, että se joko ärsyttää tai mielyttää. Eli puhetta ja mielipiteitä asiasta riittää, mikä varmaan on tarkoituskin. Jos todellakin olet itse kaikkien aloitusten keksijänä, mielikuvituksesta ei sinua voi moittia.
Mutta Jussi - jos jätät henkilökemian ja tarkoituksellisen solvaamisen pois, nostan hattua kasvotusten tullessamme.

Jussi - maailma ei ole Haapavesi. Elämää on rajojemme ulkopuolellakin. Joskus kannattaisi aivan kuin sielun silmin siirtyä katselemaan tätä pikkuruista kotipaikkakuntaamme etäämmältä ja verrata asioita suhteuttaen niitä muihin paikkakuntiin. Ei ne erot kovin suuria ole. Ja toiseksi, ei ne epäkohdat nyt niin ylitsepääsemättömiä ole. Ja kolmanneksi, suurin osa kansasta kuitenkin nauttii elämän pienistä iloista ja hymyilee lontustaen sateessa osuuskaupasta kotiporttia kohti.

Äänestä
  • Aloittaja

tätä sukututkimushommaa,että ainoat lukemista varten olevat vanhat mikrokortit Haapaveden seurakunnasta ovat Haapaveden kirjastossa ja ainoa paikka on myös muiden seurakuntien mikrokorttien lukemis paikka on kirjasto.Ja tämän paikan jälkeen tulee Oulun Maakunta-arkisto,niin varmasti ymmärrät että en halua matkustaa turhanpäiten Ouluun kun saan saman tehtyä Haapavedellä.
    Marraskuussa lähden Ruotsiin pariksi viikoksi ja sinä aikana en ole netin ääressä.
    En tiedä mistä se johtuu että minun tekemät aloitukset herättävät niin paljon huomiota.

Äänestä

• jj.vaha-tuisku kirjoitti:

tätä sukututkimushommaa,että ainoat lukemista varten olevat vanhat mikrokortit Haapaveden seurakunnasta ovat Haapaveden kirjastossa ja ainoa paikka on myös muiden seurakuntien mikrokorttien lukemis paikka on kirjasto.Ja tämän paikan jälkeen tulee Oulun Maakunta-arkisto,niin varmasti ymmärrät että en halua matkustaa turhanpäiten Ouluun kun saan saman tehtyä Haapavedellä.
    Marraskuussa lähden Ruotsiin pariksi viikoksi ja sinä aikana en ole netin ääressä.
    En tiedä mistä se johtuu että minun tekemät aloitukset herättävät niin paljon huomiota.

aloituksia,niin luulen ettei niihin vastata yhtä innokkaasti.Tutulle "turvalle" on mukava irvistellä.

Äänestä

• Aloittaja

nimettömänä kirjoitti:

aloituksia,niin luulen ettei niihin vastata yhtä innokkaasti.Tutulle "turvalle" on mukava irvistellä.

luulekkaan.

Äänestä

... ja mitä sinä ruåttissa teet? Jos sukututkimusta teet niin saattaa se kieli teettää vaikeuksia vai mitä? eikö olis parempi että pysyttelet Vattukylässä?

Äänestä

• Aloittaja

Niemi kirjoitti:

... ja mitä sinä ruåttissa teet? Jos sukututkimusta teet niin saattaa se kieli teettää vaikeuksia vai mitä? eikö olis parempi että pysyttelet Vattukylässä?

muutenkin käydä.

Äänestä

muutenkin käydä.

Kuten esimerkiksi mitä?

Äänestä

• Aloittaja

Niemi kirjoitti:

Kuten esimerkiksi mitä?

tuo sinulle mitenkään?

Äänestä

tuo sinulle mitenkään?

Ei kuulu! Sulla taitaa siellä kyläpaikat olla aika vähissä. Eikä sieltä voita ja sokeriakaan oo vuosikausiin raahattu. Nooh, onhan sulla aikaa polkea!

Äänestä

• Aloittaja

Niemi kirjoitti:

Ei kuulu! Sulla taitaa siellä kyläpaikat olla aika vähissä. Eikä sieltä voita ja sokeriakaan oo vuosikausiin raahattu. Nooh, onhan sulla aikaa polkea!

luulet ettei minulla ole kyläpaikkoja siellä,mutta saat olla siinä luulossa loppuikäsi,sillä en minä sinulle paljasta paikkoja missä kulen.

Äänestä

luulet ettei minulla ole kyläpaikkoja siellä,mutta saat olla siinä luulossa loppuikäsi,sillä en minä sinulle paljasta paikkoja missä kulen.

ruotsissa.ottanevatko sitten vastaan ukkoa.

Äänestä

• Aloittaja

on jussilla kirjoitti:

ruotsissa.ottanevatko sitten vastaan ukkoa.

sinulle kuuluu.

Äänestä

kirjastossa!
Itse käyn siellä km. joka toinen päivä, enkä ole nähnyt sinua siellä koskaan!

Äänestä
  • Aloittaja

vasta sen jälkeen kun henkilökunta ilmoittaa Mikkelin Maakunta-arkistosta tulleen tilaamani mikrokortit ja silloinkaan en ole lukusalissa tai kirjahyllyjä katselemassa,vaan olen kyllä talossa,mutta en siellä missä sinä olet.

Äänestä

• siellä juuri koskaan, varsinkaan lauantaisin ,hän kuuluu siihen kitinäkerhoon ,pitää joka asiasta valittaa.

Äänestä

vasta sen jälkeen kun henkilökunta ilmoittaa Mikkelin Maakunta-arkistosta tulleen tilaamani mikrokortit ja silloinkaan en ole lukusalissa tai kirjahyllyjä katselemassa,vaan olen kyllä talossa,mutta en siellä missä sinä olet.

siellä kirjastossa, onko sinulla siellä aivan oma tila?
    Täytyypä tarkistaa henkilökunnalta!

Äänestä

hyllyjen takana, tekee sieltä tutkimusta ,että näkyykö sukua.

Äänestä

• sitten olet kirjoitti:

siellä kirjastossa, onko sinulla siellä aivan oma tila?
    Täytyypä tarkistaa henkilökunnalta!

vessassa!

Äänestä

• Aloittaja

ei käy kirjoitti:

siellä juuri koskaan, varsinkaan lauantaisin ,hän kuuluu siihen kitinäkerhoon ,pitää joka asiasta valittaa.

kirjastossa usean vuoden ajan ja nimeenomaan lauantaina.Ja sitten tämä varsinainen asia sukututkimus,sillä homma ei tapahdu lukusalissa,ei lehtien lukupaikalla vielä vähemmän kirjahyllyjen välissä.

Äänestä

kirjastossa usean vuoden ajan ja nimeenomaan lauantaina.Ja sitten tämä varsinainen asia sukututkimus,sillä homma ei tapahdu lukusalissa,ei lehtien lukupaikalla vielä vähemmän kirjahyllyjen välissä.

että vessasa,eihän siellä muuta paikkaa oo.

Äänestä

päin kirjastoa teet tutkimustasi!

Äänestä

• Aloittaja

paljastaa, missä kirjoitti:

päin kirjastoa teet tutkimustasi!

sitten kun tulet kaveriksi tutkimaan?

Äänestä

sitten kun tulet kaveriksi tutkimaan?

varmasti jos tulen kirjastoon tutkimaan sukuasi?

Äänestä

• Aloittaja

UPDATE_5766754 kirjoitti:

varmasti jos tulen kirjastoon tutkimaan sukuasi?

siinä hommassa.

Äänestä

siinä hommassa.

sotaveteraania.Palio on taitoja tallella.

Äänestä

• Aloittaja

aliarvioi kirjoitti:

sotaveteraania.Palio on taitoja tallella.

sotaveteraani ole,vaan se on erään kaverin syntymävuosi.Eli kyseessä on pelle joka muuten vain teköö kiusaa minulle.

Äänestä

sotaveteraani ole,vaan se on erään kaverin syntymävuosi.Eli kyseessä on pelle joka muuten vain teköö kiusaa minulle.

eewerttiä,sillä on nyt nimipäivä.

Äänestä

• Aloittaja

onnitella kirjoitti:

eewerttiä,sillä on nyt nimipäivä.

Eevertti ole,niin miksi onnitella.

Äänestä

tämä kitinäsi.

Äänestä
  • kaikki samaa mieltä ei kukaan jaksa noita sinun kitinöitäsi.

Äänestä

Mitä hyödyttää tähänkään ketjuun mitään vastata, koska sinä kohta poistat ketjun!! Niin kävi sille edellisellekin ketjulle, jossa sinä ja minä keskusteltiin asiallisesti.

Voikohan ylläpidolta pyytää, että Juhanilta otettaisiin pois mahdollisuus poistaa viestejä, koska jatkuvasti rikkoo meidän muiden sananvapautta? Ja sitten märsyää, jos hänen viestit poistatetaan!!!

Mieti miten rauhallisesti me nämä poistot otetaan, jos vertaa epi- palstaan!!

Äänestä
  • Aloittaja

koskevan aloituksen poistin sen takia täällä ilmeni tämä sama ongelma mikä jatkuu tässäkin ketjussa,mutta olen ajatellut antaa olla näiden häirikköviestienkin,sillä ei ne sinänsä minua haittaa,vaan lähinnä alkaa huvittamaan tämän palstan
    jatkuva vinoilu jonka kohteeksi olen joutunut.

Äänestä

koskevan aloituksen poistin sen takia täällä ilmeni tämä sama ongelma mikä jatkuu tässäkin ketjussa,mutta olen ajatellut antaa olla näiden häirikköviestienkin,sillä ei ne sinänsä minua haittaa,vaan lähinnä alkaa huvittamaan tämän palstan
    jatkuva vinoilu jonka kohteeksi olen joutunut.

teet väärin meitä muita kohtaan, jotka keskustelemme asiallisesti!! Mitä sinä iso ukko alat vänkyttään noiden puskajussien kanssa!! Sinä et voi jatkaa tällä linjalla.

Äänestä

• Aloittaja

merja.lahdenpera kirjoitti:

teet väärin meitä muita kohtaan, jotka keskustelemme asiallisesti!! Mitä sinä iso ukko alat vänkyttään noiden puskajussien kanssa!! Sinä et voi jatkaa tällä linjalla.

täytynee sitten muuttaa mallia etteivät kaikki suutu minulle.

Äänestä

täytynee sitten muuttaa mallia etteivät kaikki suutu minulle.

in english, tarkista miten sanat kirjoitetaan. Vai oliko tuo edellinen vain rentoa kieltäsi? Hallitsetko englannin kielen?

Äänestä

• Aloittaja

haluat kirjoittaa kirjoitti:

in english, tarkista miten sanat kirjoitetaan. Vai oliko tuo edellinen vain rentoa kieltäsi? Hallitsetko englannin kielen?

tämän Suomen kielen.

Äänestä

tämän Suomen kielen.

perhanan pihaa ole vieläkään siivottu. ois vestialle töitä jusu heti siivoomaan hopihopi....

Äänestä

tämän Suomen kielen.

heti paikalla kuulitkos jusu vestia on tulossa...

Äänestä

• Aloittaja

sitä kirjoitti:

perhanan pihaa ole vieläkään siivottu. ois vestialle töitä jusu heti siivoomaan hopihopi....

olen tällä kertaa.

Äänestä

olen tällä kertaa.

siivoomaan takapuolen [pihasta]hi hih hiiihaaaa

Äänestä

• tulee kirjoitti:

siivoomaan takapuolen [pihasta]hi hih hiiihaaaa

toimmii.
    tulla avuksi takapuolenki pyyhkäsyy.
    Ois ritarimerkki paikallaa.

Äänestä

• Aloittaja

kuntoon kirjoitti:

heti paikalla kuulitkos jusu vestia on tulossa...

joka arkipäivä ohitse,mutta niin teköö myös Martinmäki Oy:n jäteauto.

Äänestä

joka arkipäivä ohitse,mutta niin teköö myös Martinmäki Oy:n jäteauto.

olis aika pysähtyä jo.

Äänestä

• Aloittaja

niiden kirjoitti:

olis aika pysähtyä jo.

kun ei ole mitään ottamista.

Äänestä

eli mitä ne haapavetiset kirjastossa istus.
Sivistyvät vielä ja hylykäävät kepulit.
Parree panna ajoiss kiinn.

Äänestä
  • Aloittaja

asiakaspalvelu huonontunut huomattavasti muutamassa
    kuukaudessa kaukolainauksen osalta.
    Mikkelin Maakunta-arkistosta tilatuista mikrokorteista ilmoitus tuli asiakkaalle vasta sillä
    viikolla kun korttien palauttaminen oli jo ajankohtainen eli tälläiseksi on mennyt Haapaveden
    kirjaston toiminta periaate.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

jj.vaha-tuisku kirjoitti:

aukioloajat menee päin prinkkalaa,sillä jokainen arkipäivä on minulle sukututkimuksen kannalta yhtä
tärkeitä.Sanokaa hyvät ihmiset mielipiteenne moisesta touhusta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu