Miten on näitten Hi-Tech- pukujen pesemisen/pesettämisen kanssa. Onko kokemusta miten käy. Heikkeneekö ominaisuudet tai onko kenties mennyt ihan pilalle. Suojat tietty pitää poistaa ja kääntää asu nurinpäin sekä vetoketjut kiinni. Linkous kielletty ja 30-asteen vesi, mutta oisko kuitenkin parempi kärsiä pienestä hajusta, kuin ryhtyä kastelemaan?
Puvun pesu
10
5047
Vastaukset
- puvun voi
pestä aivan normaalisti. Noudata vaan pesuohjeita niin hyvä tulee. Älä käytä mitään lisäaineita normaalin pesuaineen lisänä, ja pesuainettakin voit käyttää hitusen vähemmän kuin normaalisti. Puku kyllä kestää, kunhan et sitä sillä pisimmällä ohjelmalla pese.
Pesin ite mp-asun puvun ja vesi tulee läpi melkein heti, tosin ei tää puku oo kyl mikään ns. laatupuku, jotain kangasta mikä pitää vettä jonku aikaa (tai piti ennen pesua)
centerfinger kirjoitti:
Pesin ite mp-asun puvun ja vesi tulee läpi melkein heti, tosin ei tää puku oo kyl mikään ns. laatupuku, jotain kangasta mikä pitää vettä jonku aikaa (tai piti ennen pesua)
Onko Goretex tai Cordura tai joku muu?
- Aromatic
Laaksonenster kirjoitti:
Onko Goretex tai Cordura tai joku muu?
Cordurasta puhuttiin ainakin valmistajan lappusessa. Tosin eri osakokonaisuuksien materiaaleista oli pahviläpysköitä kymmenkunta ja suojat päälle.
Aromatic kirjoitti:
Cordurasta puhuttiin ainakin valmistajan lappusessa. Tosin eri osakokonaisuuksien materiaaleista oli pahviläpysköitä kymmenkunta ja suojat päälle.
myös Cordura, mutta eri valmistajan puku. Hihat alkoi haisemaan pahalta, kun käsivarret vaan tuppasivat hiukan aina hikoamaan.
Pesin takin käsin, mutta en ole vielä joutunut sateeseen.
Pesuohjeessa sallittiin kylläkin konepesukin linkouksineen.- pinnalla
Aromatic kirjoitti:
Cordurasta puhuttiin ainakin valmistajan lappusessa. Tosin eri osakokonaisuuksien materiaaleista oli pahviläpysköitä kymmenkunta ja suojat päälle.
Cordura on nylonisen pintamateriaalin yksi laatu; hengittäviä kalvoja ovat Goretexia,Reissa, Sympatex jne., niille on myös oma pesuaineensa.
pinnalla kirjoitti:
Cordura on nylonisen pintamateriaalin yksi laatu; hengittäviä kalvoja ovat Goretexia,Reissa, Sympatex jne., niille on myös oma pesuaineensa.
tuo näyttääpi olevan.
Kaikkea tässä oppii vähitellen. Täytyy myöntää, että pukua ostaessani, en kiinnittänyt mitään huomiota materiaaleihin.
- useita kertoja pessyt
Mikset kysy ohjetta kauppiaaltasi tai valmistajalta, niillähän se vastuu on, mutta pese vaan rauhassa 30-40 asteessa ja valmistajan takuuhan vastaa jos asu vuotaa pesun jälkeen. Älä laita huuhteluainetta, niin ei hengittävyys kärsi. Äläkä laita kuivausrumpuun tai kuivauskappiin, niin ei teipit irtoa. Suojat kannatta irroittaa ja tarrat vetskarit kiinni. Pese erillään muusta pyykistä.
Sen kun muistat ettet laita mitään pyykinhuuhteluainetta koneeseen.
Ite pesin hienopesuohjelmalla ilman linkousta,sen jälkeen uudestaan koneeseen hienopesuohjelmalle ja Goretexin hoitoaine perään.
Sitten vaan märkänä henkariin riippumaan ja kuivumaan.
Kyllä nämä muutamat tämän kesän sateet on ulkopuolella pysyneet.
Siitä hajusta vielä.
Eihän sitä kestä vanha-erkkikään ainakaan tämän kesän hikoilujen jälkeen.- Tarvittaessa
Lika on paras puvun pilaaja. Pöly ja muu lika kuluttaa goretexkalvon pilalle nopeasti.
Joten pesetä pukusi kun se on paskainen.
Mun pukuni on pestu 1-3 kertaa kaudessa ja on edelleen tiivis. Ikää sillä on kymmenisen vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1331363
- 1011054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25947Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 37683
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140603