Lomamatkat Kuuba

+++f

Tammikuussa kauan odotettu Kuuban matka. Olisi mukava kuulla mielipiteitä muilta, jotka ovat olleet Lomamatkojen Havanna-Varadero tai toisinpäin yhdistelmälomalla. Itsellä hotelleina Havannassa Deauville ja Varaderossa Acuazul. Mielelläni kuulisin myös kommentteja hotelleista. Onko kukaan osallistunut Lomamatkojen retkille? Retkien hinnat näytti aika korkeilta, joten taidan valita omatoimiretkeilyn valmiiden sijaan.

11

5946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maa

      Olin Kuubassa toissa talvena Lomamatkojen yhdistelmämatkalla Havanna- Varadero. En samoissa hotellissa kuin minne olet menossa, mutta näin nekin ulkoapäin.

      Kuuba on aivan ihana maa, aion palata vielä sinne. Havanna on upea kaupunki. Hotellisi on rantabulevardin luona, suosittelen että kävelet siitä eteenpäin rantabulevardia ja käännyt sitten suurta bulevardia ylöspäin (puita ja kävelykaista keskellä) ja siitä vanhaan kaupunkiin. Se on kaupungin ihaninta aluetta mielestäni. Siellä on hyviä ravintoloita, ihania taloja ja musiikki soi joka puolelta. Ihmiset ovat ihania, uteliaita ja ystävällisiä mutta eivät roiku hihoissa kuten joissain muissa maissa.

      Itse kiersin vanhoilla autoilla järjestetyn retken Havannassa ja olin tyytyväinen; autot olivat liikuttavia (joskin taisivat olla kuplavolkkareita ainakin osa...) ja siinä pääsi näkemään kaupunkia hyvin eri alueilta.

      Kävimme myös paikallisen matkanjärjestäjän matkalla Pinar del Riossa (oli muuten paljon halvempi kuin Lomamatkojen vastaava retki) ja se oli sen hinnan väärti. Ostimme matkan hotellimme aulasta olevalta järjestäjältä ja oli ihan luotettava.

      Varadero on sitten ihan eri maailmaa. Rantakohde, jossa on hienot rannat ja hotelleissa hyvät sapuskat jne mutta rehellisesti sanottuna siellä ei tiedä missä maassa on edes - tavalliset kuubalaiset eivät saa edes tulla koko alueelle, elleivät ole siellä töissä. Mutta rentouttavaa siellä on lepäillä eli siinä mielessä ihan jees. Ranta on hieno ja aurinko paistaa.

      Onnittelen hyvästä matkakohdevalinnasta. Olen kiertänyt suhteellisen paljon erilaisissa paikoissa, mutta Kuuba varasti täysin sydämeni. Sitä on vaikeaa kuvailla, mutta tulet varmasti itse aistimaan sen sinne päästessäsi. Oikein hyvää matkaa!

      • on sosialismin voitto!

        Lisäksi Kuuba on oiva näyteikkuna avoimesta sosialistisesta yhteiskunnasta. Sosialismissa turha kiire on unohdettu!


      • tuo on totta
        on sosialismin voitto! kirjoitti:

        Lisäksi Kuuba on oiva näyteikkuna avoimesta sosialistisesta yhteiskunnasta. Sosialismissa turha kiire on unohdettu!

        " on sosialismin voitto"

        Vuonna 1996 olin Havannassa ja täytyy myöntää, että ruokaa oli niin vähän tarjolla, että kyseinen matka on ainoa jolla olen aidosti nähnyt nälkää. Enkä siis pelkästään silmilläni. Onneksi jokainen vastaan tuleva nainen oli myytävänä.

        Todellakin, Kuuba on sosialismin voitto. Valitettavasti vain Kuuban kansalaisten tappio...


      • Robaina
        on sosialismin voitto! kirjoitti:

        Lisäksi Kuuba on oiva näyteikkuna avoimesta sosialistisesta yhteiskunnasta. Sosialismissa turha kiire on unohdettu!

        Itse kävin Kuubassa vuosi sitten ja voin kertoa että hieno matka tulossa.
        Hotelli Deauville ihan ok,(varaus oli suoraan netistä),paitsi aamiainen joka jäi siihen yhteen kertaan, sen sijaan suosittelen aamiaispaikoiksi erinomaisia pieniä kahvipaikkoja joissa tuoreet leivonnaiset ja salaatit, ja on edullisia.
        Varadero on aivan ihana paikka lomailuun varsinkin kaksin, upeat rannat , paikallisia trubaduureja, ..Can Can soi. Hyvää Matkaa.


      • vaikuttaisiko
        tuo on totta kirjoitti:

        " on sosialismin voitto"

        Vuonna 1996 olin Havannassa ja täytyy myöntää, että ruokaa oli niin vähän tarjolla, että kyseinen matka on ainoa jolla olen aidosti nähnyt nälkää. Enkä siis pelkästään silmilläni. Onneksi jokainen vastaan tuleva nainen oli myytävänä.

        Todellakin, Kuuba on sosialismin voitto. Valitettavasti vain Kuuban kansalaisten tappio...

        asiaan se, että naapurivaltio, aina jalomielinen, yhdysvallat on pitänyt tätä pientä ja sitkeää kauppasarrossa yli 40 vuotta, tukenut vallankaappausyrityksiä, yrittänyt salamurhata maan johtajaa yms. lista on loputon.
        maa pysyy pystyssä ihmisten ansiosta. on täysin käsittämätöntä, että pieni valtio on selvinnyt kaikesta sitä vastaan kohdistetusta sorrosta. tuokoon tulevaisuus mukanaan mitä tahansa, kuuba on ihme, johon yksikään kapitalistinen valtio ei pysty koskaan.


    • mikhaildenisov

      suosittelen opastettuja "ympärimatkoja" Kuubassa
      Itse tein 3 päivän kierroksen siellä.Santa Clara
      ja Havanna tietysti kuulu niihin.Ja tää maiilman kuulu kabare täytyy nähdä,kallis mutta hintansa arvoinen.Haluat lisä tietoja.kirjota niin vastaan!

    • kaukomatkailija

      Lähden samoihin hotelleihin ensi kuussa...eka matka Kuubaan ja näin vuosien unelma toteutuu vihdoinkin...Odotan innolla matkaa. Olen myös varannut valmiita retkiä.

      Voin laittaa kommentteja heti matkan jälkeen.

      • eka kerta kuubaan

        Olen kanssa lähdössä ekaa kertaa kuubaan. Ensin Varadeeroon ja sitten havannaan. Lähtö olis 21.11. Veisteistä päätellen on tulossa kokemisen arvoinen reissu.


      • Kohta matkaan

        Miten marraskuinen Kuuban matkasi sujui?


    • kaukomatkailija

      Lomamatkojen oppaat Katja ja Susanna olivat mukavia, retket eivät olleet ihan sellaisia kuin kuvittelin, ainoastaan Varaderossa oli nähtävää kun käytiin norkailemassa. Omatoimisesti nähtiin paljon enemmän...Hotellit eivät ole niin mahtavan näköisiä kuin kuvissa mutta ei torakoita ym. näkynyt onneksi...

      • mie vaan

        just tulin pari päivää sitten kuubasta.ei niin kaunista katseltavaa mutta se tunnelma siellä on sanoinkuvaamattoman hienoa.tahdon sinne pian takaisin. hauskaa matkaa paratiisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2379
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      170
      1510
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe