Brasiliaa ympäri

suomi poika 74

Olen lähdössä kiertämää Brasiliaa marraskuun puolivälis riosta päin ja palaten rioon carnevalien aikaan. Olisko jollakin hyviä tipsejä mihin siel kannattaa suomi pojan mennä?

7

1222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiinavirtan

      Sinulla on ainakin sen verran aikaa, että ehdit nähdä paljon, varmasti sekä Nordesten (ja pohjoisen) että eteläiset osavaltiot, jos haluat. Joku lentopassi kannattanee hankkia?
      Itse en ole käynyt kuin Bahiassa ja RJ:ssa (älä ainakaan Salvadoria jätä väliin!), mutta Santa Catarinan osavaltiota kehutaan aina, joten kannattaa ainakin selvittää Floripa ja ympäristö, jos siellä kannattaisi poiketa. Kaikki tietysti riippuu siitä, mitä etsit, mistä pidät...

    • suomityttö-80

      Kävin Riossa pari vuotta sitten ja kiertelin siinä lähiseudulla (200 km säteellä).Tykästyin syystä tai toisesta Ilha Grandeen. Täältä voit haeskella myös matkavinkkejä: http://riodejaneiroguide.com/

      Kerro matkakuulumiset, kun palaat. Tämä suomityttö taitaa lähteä myös seikkailemaan keväällä :)

    • tonton

      Asuin just ite vuoden brasseissa ja tässä tulee nyt pari paikkaa jossa ehdottomasti kannattaa käydä (kaikki ei turistirysiä vaan ihan paikallisten suosimia paikkoja)
      elikkäs
      minas geraisin osavaltiossa ouro preto, erittäin kuuluisa ainakin brassien keskuudessa. tykkäsin tosi paljon paikasta.
      mg:n pääkaupunki (jossa itse asuin) belo horizonte on noin 4 miljoonan ihmisen kaupunki, ei erityisen kaunis, mutta muuten kyllä ihana kaupunki. suosittelen!
      bahiassa ilheus, porto seguro ja salvador on pakko kokea.
      natal, porto de galinhas etc ovat turistien suosimia kaupunkeja.
      etelässä kannattaa käydä porto alegressa!
      manaus amazonin lähellä on mahtava.
      itse brasilian pääkaupunki brasilia on myöskin käymisen arvoinen. sitä joka vihaa tai rakastaa!
      kannattaa myös käydä eri osavaltioiden pienissä kaupungeissa, poikkea vaikka pari kertaa tieltä niin voit löytää vaikka mitä ihania pikku hippikyliä.
      feijoadaa kannattaa syödä ja bahiassa kalaa.
      ihmiset on tosi mukavia ja auttavaisia. kunhan vaan muistat sanoa obrigado.
      hyvää matkaa!!

      • suomi poika 74

        Kiitos tiedoista


    • Pantanalille

      Mene Mato Grosso do Sulin osavaltioon, vaikkapa Campo Granden kaupunkiin ja osta sielta muutaman paivan retki Pantanalille. Nukkumista riippumatoissa, kavelya, melontaa ja ratsastusta kaimaanien ja anakondien ja piraijojen keskella. Itse olin Green Track -toimiston tilalla, ostin tourin Campo Grandessa. Olin huhtikuussa, jolloin siella on markaa, suuri osa alueesta veden alla. Patikkaretkilla ajoittain kaulaa myoten vedessa :-) . Anakondaa en nahnyt :-(, muuta elamaa kylla.

    • KICKS ASS

      Moikka,

      Florianopolis on n. 1000km riosta etelaan mantereesta erkaneva n. 50km pitka saari, jossa yli 40 rantaa. Surffausta, kauniita naisia ja hyva meininki.

    • elisa_s

      Itse olin Brasiliassa pari kuukautta muutama vuosi sitten ja voin lämpöisesti suositella menemään Iguazzun putouksille. ne ovat aivan mielettömät! Itse lensin Sao paulosta Foz do Iguassuun. Putouksia on mahdollista mennä katsomaan myös Argentiinan puolelta, mutta hienommalta ne näyttää Brassien puolelta. Toinen aivan mahtava paikka on Manaus. Sieltä on mahdollista lähteä jokilaivaristeilyille, joilla mennään pikku jokia pitkin viidakon uumeniin, mahtavaa!
      Hieno paikka on myös Salvador Bahiassa sekä tietysti itse Rio! Suosittelen churracaria ravintoloita, nam!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe