Samettiteeri

Mettämies

Oiskohan kenelläkään tietoa, että löytyykö netistä samettiteeren ompeluohjetta? Ois emännälle vähän iltatekemistä.
Nuo itse uretaanista puhalletut kuvat on kyllä hyviä ja toiminu monta vuotta,
mutta vie liian paljon tilaa-->työlästä kuskata pari kilometriä teerien soidinpaikalle...

11

7018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perskeleen kalliita ovat ostettuna. Saahan sen kaavan, kun ostaa ja ratkoo yhden ompeleistaan. Minusta myytävät samettiteeret tosin ovat puolet oikean koosta.

• mettämies

Kalliita ne on eli en viittis ostaa. Ajattelin säästää muutaman euron ja tiedustella jos jollakin ois mittoja.

• jahtaaja

olin näkevinäni kuluvan vuojen metsästys vai oisko ollu urheilumetsästys lehessä teeren kuvien teko ohjeet mittoineen kaikkineen,,minunni mielestä kaupan kuvatukset ovat alimitotettuja.pitäs selailla niitä lehtijä,numerroo ku en muista

• snaiper
        jahtaaja kirjoitti:

olin näkevinäni kuluvan vuojen metsästys vai oisko ollu urheilumetsästys lehessä teeren kuvien teko ohjeet mittoineen kaikkineen,,minunni mielestä kaupan kuvatukset ovat alimitotettuja.pitäs selailla niitä lehtijä,numerroo ku en muista

otin aikoinaan lintukirjan käteen katoin mitat teerestä jotka oli pituus 40-50 cm lev.20cm.no tein sabluunan pahvista ja hommasin mustaa kankasta ja tein 2palaa jotka ompelen yhteen mahaa jätän auki.jolloin teeren kuvan voi viedä vaikka tyhjänä
        suolle ja täyttää sammalilla.ompelin silmäkulmaan sen punasen ja kylkeen valkosen kangas tilkun,ja avot tuli kuule elävän näkönen.esim.yhesti ampu yksi metsämies kiväärillä läpi 2 kertaa ennenkun huusin että kuoli jo.tuli mun juttusille ja sano että oli kiikarin läpi aivan elävän näkönen.muutaman kerran on kanahaukka iskenyt kuvaan ja kaiken huipuksi kotka iski ja vei koko kuvan yksi syksy.oon saanut niitten avulla joka syksy teeriä käytän kahta kuvaa yleensä.oon tehnytkin niitä 10 varastoon varalta.eikä tuu maksaan kun 2e kipale...

• jub
        snaiper kirjoitti:

otin aikoinaan lintukirjan käteen katoin mitat teerestä jotka oli pituus 40-50 cm lev.20cm.no tein sabluunan pahvista ja hommasin mustaa kankasta ja tein 2palaa jotka ompelen yhteen mahaa jätän auki.jolloin teeren kuvan voi viedä vaikka tyhjänä
        suolle ja täyttää sammalilla.ompelin silmäkulmaan sen punasen ja kylkeen valkosen kangas tilkun,ja avot tuli kuule elävän näkönen.esim.yhesti ampu yksi metsämies kiväärillä läpi 2 kertaa ennenkun huusin että kuoli jo.tuli mun juttusille ja sano että oli kiikarin läpi aivan elävän näkönen.muutaman kerran on kanahaukka iskenyt kuvaan ja kaiken huipuksi kotka iski ja vei koko kuvan yksi syksy.oon saanut niitten avulla joka syksy teeriä käytän kahta kuvaa yleensä.oon tehnytkin niitä 10 varastoon varalta.eikä tuu maksaan kun 2e kipale...

http://www.erankavijat.net/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=30
        http://www.eralle.net/index.php?option=com_content&task=view&id=33&Itemid=38

tossa on pari ohjetta "helppojen" kuvien tekemiseen

• mettamies83

• asa
        mettamies83 kirjoitti:

Tuoltahan löyty hyvät ja selkeät ohjeet. Ois varmasti ihan toimiva tuo vaneristakin tehty teeri...

...nöpönuukaa jos ei tule nuin hieno kun noissa kuvissa. Itse tein aikoinaan mustasta kankaasta mukamas teren näköisiä kuvia ihan vapaalta kädeltä, pyrstöä niillä ei oikeastaan ole olleskaan ja valkoiset alueet eristysteipistä. Ovat muuten aivan hirveän näköisiä kyhäelmiä, mutta hyvin toimivat ja ovat käytössä edelleen. kerran luin jostain että ruottissa nostavat mustan metsästyspaskerin tikun nokkaan, nii tulevat sillekkin :) nuita samettiteeriä saa jo alle kympin, mutta säästäähän siinä vieläkin jos viitsii kyhätä.

• mettamies83
        asa kirjoitti:

...nöpönuukaa jos ei tule nuin hieno kun noissa kuvissa. Itse tein aikoinaan mustasta kankaasta mukamas teren näköisiä kuvia ihan vapaalta kädeltä, pyrstöä niillä ei oikeastaan ole olleskaan ja valkoiset alueet eristysteipistä. Ovat muuten aivan hirveän näköisiä kyhäelmiä, mutta hyvin toimivat ja ovat käytössä edelleen. kerran luin jostain että ruottissa nostavat mustan metsästyspaskerin tikun nokkaan, nii tulevat sillekkin :) nuita samettiteeriä saa jo alle kympin, mutta säästäähän siinä vieläkin jos viitsii kyhätä.

Jos jostain löytyy alle kympillä niin sitte vois vaikka ostaakin.
        Mistä niin halvalla lähtee??

• sukkis-
        mettamies83 kirjoitti:

ite tein mustista sukkahousuista teeren kuvia.sisään taitoin rautalangasta "rangan" ja sen ympärille vaan täytettä(sammalta,lehtiä,vanua) ja se on siinä.kokonais hinta huima 0,50senttiä ja hyvin toimii :D

• räzän
        mettamies83 kirjoitti:

Jyväskylästä....vaajakosken varastomyymälässä oli 8.90 kpl

• peuso
        mettamies83 kirjoitti:

ylivieskan ja oulun kärkkäiseltä saa alle 10€:lla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      104
      4641
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      391
      1391
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1072
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1062
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      970
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      911
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      901
    8. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      11
      892
    9. tilitoimistopiirainen huutaa

mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      10
      877
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      866
    Aihe