Samettiteeri

Mettämies

Oiskohan kenelläkään tietoa, että löytyykö netistä samettiteeren ompeluohjetta? Ois emännälle vähän iltatekemistä.
Nuo itse uretaanista puhalletut kuvat on kyllä hyviä ja toiminu monta vuotta,
mutta vie liian paljon tilaa-->työlästä kuskata pari kilometriä teerien soidinpaikalle...

11

6816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perskeleen kalliita ovat ostettuna. Saahan sen kaavan, kun ostaa ja ratkoo yhden ompeleistaan. Minusta myytävät samettiteeret tosin ovat puolet oikean koosta.

    • mettämies

      Kalliita ne on eli en viittis ostaa. Ajattelin säästää muutaman euron ja tiedustella jos jollakin ois mittoja.

      • jahtaaja

        olin näkevinäni kuluvan vuojen metsästys vai oisko ollu urheilumetsästys lehessä teeren kuvien teko ohjeet mittoineen kaikkineen,,minunni mielestä kaupan kuvatukset ovat alimitotettuja.pitäs selailla niitä lehtijä,numerroo ku en muista


      • snaiper
        jahtaaja kirjoitti:

        olin näkevinäni kuluvan vuojen metsästys vai oisko ollu urheilumetsästys lehessä teeren kuvien teko ohjeet mittoineen kaikkineen,,minunni mielestä kaupan kuvatukset ovat alimitotettuja.pitäs selailla niitä lehtijä,numerroo ku en muista

        otin aikoinaan lintukirjan käteen katoin mitat teerestä jotka oli pituus 40-50 cm lev.20cm.no tein sabluunan pahvista ja hommasin mustaa kankasta ja tein 2palaa jotka ompelen yhteen mahaa jätän auki.jolloin teeren kuvan voi viedä vaikka tyhjänä
        suolle ja täyttää sammalilla.ompelin silmäkulmaan sen punasen ja kylkeen valkosen kangas tilkun,ja avot tuli kuule elävän näkönen.esim.yhesti ampu yksi metsämies kiväärillä läpi 2 kertaa ennenkun huusin että kuoli jo.tuli mun juttusille ja sano että oli kiikarin läpi aivan elävän näkönen.muutaman kerran on kanahaukka iskenyt kuvaan ja kaiken huipuksi kotka iski ja vei koko kuvan yksi syksy.oon saanut niitten avulla joka syksy teeriä käytän kahta kuvaa yleensä.oon tehnytkin niitä 10 varastoon varalta.eikä tuu maksaan kun 2e kipale...


      • jub
        snaiper kirjoitti:

        otin aikoinaan lintukirjan käteen katoin mitat teerestä jotka oli pituus 40-50 cm lev.20cm.no tein sabluunan pahvista ja hommasin mustaa kankasta ja tein 2palaa jotka ompelen yhteen mahaa jätän auki.jolloin teeren kuvan voi viedä vaikka tyhjänä
        suolle ja täyttää sammalilla.ompelin silmäkulmaan sen punasen ja kylkeen valkosen kangas tilkun,ja avot tuli kuule elävän näkönen.esim.yhesti ampu yksi metsämies kiväärillä läpi 2 kertaa ennenkun huusin että kuoli jo.tuli mun juttusille ja sano että oli kiikarin läpi aivan elävän näkönen.muutaman kerran on kanahaukka iskenyt kuvaan ja kaiken huipuksi kotka iski ja vei koko kuvan yksi syksy.oon saanut niitten avulla joka syksy teeriä käytän kahta kuvaa yleensä.oon tehnytkin niitä 10 varastoon varalta.eikä tuu maksaan kun 2e kipale...

        http://www.erankavijat.net/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=30
        http://www.eralle.net/index.php?option=com_content&task=view&id=33&Itemid=38

        tossa on pari ohjetta "helppojen" kuvien tekemiseen


      • mettamies83

      • asa
        mettamies83 kirjoitti:

        Tuoltahan löyty hyvät ja selkeät ohjeet. Ois varmasti ihan toimiva tuo vaneristakin tehty teeri...

        ...nöpönuukaa jos ei tule nuin hieno kun noissa kuvissa. Itse tein aikoinaan mustasta kankaasta mukamas teren näköisiä kuvia ihan vapaalta kädeltä, pyrstöä niillä ei oikeastaan ole olleskaan ja valkoiset alueet eristysteipistä. Ovat muuten aivan hirveän näköisiä kyhäelmiä, mutta hyvin toimivat ja ovat käytössä edelleen. kerran luin jostain että ruottissa nostavat mustan metsästyspaskerin tikun nokkaan, nii tulevat sillekkin :) nuita samettiteeriä saa jo alle kympin, mutta säästäähän siinä vieläkin jos viitsii kyhätä.


      • mettamies83
        asa kirjoitti:

        ...nöpönuukaa jos ei tule nuin hieno kun noissa kuvissa. Itse tein aikoinaan mustasta kankaasta mukamas teren näköisiä kuvia ihan vapaalta kädeltä, pyrstöä niillä ei oikeastaan ole olleskaan ja valkoiset alueet eristysteipistä. Ovat muuten aivan hirveän näköisiä kyhäelmiä, mutta hyvin toimivat ja ovat käytössä edelleen. kerran luin jostain että ruottissa nostavat mustan metsästyspaskerin tikun nokkaan, nii tulevat sillekkin :) nuita samettiteeriä saa jo alle kympin, mutta säästäähän siinä vieläkin jos viitsii kyhätä.

        Jos jostain löytyy alle kympillä niin sitte vois vaikka ostaakin.
        Mistä niin halvalla lähtee??


      • sukkis-
        mettamies83 kirjoitti:

        Jos jostain löytyy alle kympillä niin sitte vois vaikka ostaakin.
        Mistä niin halvalla lähtee??

        ite tein mustista sukkahousuista teeren kuvia.sisään taitoin rautalangasta "rangan" ja sen ympärille vaan täytettä(sammalta,lehtiä,vanua) ja se on siinä.kokonais hinta huima 0,50senttiä ja hyvin toimii :D


      • räzän
        mettamies83 kirjoitti:

        Jos jostain löytyy alle kympillä niin sitte vois vaikka ostaakin.
        Mistä niin halvalla lähtee??

        Jyväskylästä....vaajakosken varastomyymälässä oli 8.90 kpl


      • peuso
        mettamies83 kirjoitti:

        Jos jostain löytyy alle kympillä niin sitte vois vaikka ostaakin.
        Mistä niin halvalla lähtee??

        ylivieskan ja oulun kärkkäiseltä saa alle 10€:lla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe