Oiskohan kenelläkään tietoa, että löytyykö netistä samettiteeren ompeluohjetta? Ois emännälle vähän iltatekemistä.
Nuo itse uretaanista puhalletut kuvat on kyllä hyviä ja toiminu monta vuotta,
mutta vie liian paljon tilaa-->työlästä kuskata pari kilometriä teerien soidinpaikalle...
Samettiteeri
11
6979
Vastaukset
Perskeleen kalliita ovat ostettuna. Saahan sen kaavan, kun ostaa ja ratkoo yhden ompeleistaan. Minusta myytävät samettiteeret tosin ovat puolet oikean koosta.
- mettämies
Kalliita ne on eli en viittis ostaa. Ajattelin säästää muutaman euron ja tiedustella jos jollakin ois mittoja.
- jahtaaja
olin näkevinäni kuluvan vuojen metsästys vai oisko ollu urheilumetsästys lehessä teeren kuvien teko ohjeet mittoineen kaikkineen,,minunni mielestä kaupan kuvatukset ovat alimitotettuja.pitäs selailla niitä lehtijä,numerroo ku en muista
- snaiper
jahtaaja kirjoitti:
olin näkevinäni kuluvan vuojen metsästys vai oisko ollu urheilumetsästys lehessä teeren kuvien teko ohjeet mittoineen kaikkineen,,minunni mielestä kaupan kuvatukset ovat alimitotettuja.pitäs selailla niitä lehtijä,numerroo ku en muista
otin aikoinaan lintukirjan käteen katoin mitat teerestä jotka oli pituus 40-50 cm lev.20cm.no tein sabluunan pahvista ja hommasin mustaa kankasta ja tein 2palaa jotka ompelen yhteen mahaa jätän auki.jolloin teeren kuvan voi viedä vaikka tyhjänä
suolle ja täyttää sammalilla.ompelin silmäkulmaan sen punasen ja kylkeen valkosen kangas tilkun,ja avot tuli kuule elävän näkönen.esim.yhesti ampu yksi metsämies kiväärillä läpi 2 kertaa ennenkun huusin että kuoli jo.tuli mun juttusille ja sano että oli kiikarin läpi aivan elävän näkönen.muutaman kerran on kanahaukka iskenyt kuvaan ja kaiken huipuksi kotka iski ja vei koko kuvan yksi syksy.oon saanut niitten avulla joka syksy teeriä käytän kahta kuvaa yleensä.oon tehnytkin niitä 10 varastoon varalta.eikä tuu maksaan kun 2e kipale... - jub
snaiper kirjoitti:
otin aikoinaan lintukirjan käteen katoin mitat teerestä jotka oli pituus 40-50 cm lev.20cm.no tein sabluunan pahvista ja hommasin mustaa kankasta ja tein 2palaa jotka ompelen yhteen mahaa jätän auki.jolloin teeren kuvan voi viedä vaikka tyhjänä
suolle ja täyttää sammalilla.ompelin silmäkulmaan sen punasen ja kylkeen valkosen kangas tilkun,ja avot tuli kuule elävän näkönen.esim.yhesti ampu yksi metsämies kiväärillä läpi 2 kertaa ennenkun huusin että kuoli jo.tuli mun juttusille ja sano että oli kiikarin läpi aivan elävän näkönen.muutaman kerran on kanahaukka iskenyt kuvaan ja kaiken huipuksi kotka iski ja vei koko kuvan yksi syksy.oon saanut niitten avulla joka syksy teeriä käytän kahta kuvaa yleensä.oon tehnytkin niitä 10 varastoon varalta.eikä tuu maksaan kun 2e kipale...http://www.erankavijat.net/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=30
http://www.eralle.net/index.php?option=com_content&task=view&id=33&Itemid=38
tossa on pari ohjetta "helppojen" kuvien tekemiseen - mettamies83
jub kirjoitti:
http://www.erankavijat.net/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=30
http://www.eralle.net/index.php?option=com_content&task=view&id=33&Itemid=38
tossa on pari ohjetta "helppojen" kuvien tekemiseenTuoltahan löyty hyvät ja selkeät ohjeet. Ois varmasti ihan toimiva tuo vaneristakin tehty teeri...
- asa
mettamies83 kirjoitti:
Tuoltahan löyty hyvät ja selkeät ohjeet. Ois varmasti ihan toimiva tuo vaneristakin tehty teeri...
...nöpönuukaa jos ei tule nuin hieno kun noissa kuvissa. Itse tein aikoinaan mustasta kankaasta mukamas teren näköisiä kuvia ihan vapaalta kädeltä, pyrstöä niillä ei oikeastaan ole olleskaan ja valkoiset alueet eristysteipistä. Ovat muuten aivan hirveän näköisiä kyhäelmiä, mutta hyvin toimivat ja ovat käytössä edelleen. kerran luin jostain että ruottissa nostavat mustan metsästyspaskerin tikun nokkaan, nii tulevat sillekkin :) nuita samettiteeriä saa jo alle kympin, mutta säästäähän siinä vieläkin jos viitsii kyhätä.
- mettamies83
asa kirjoitti:
...nöpönuukaa jos ei tule nuin hieno kun noissa kuvissa. Itse tein aikoinaan mustasta kankaasta mukamas teren näköisiä kuvia ihan vapaalta kädeltä, pyrstöä niillä ei oikeastaan ole olleskaan ja valkoiset alueet eristysteipistä. Ovat muuten aivan hirveän näköisiä kyhäelmiä, mutta hyvin toimivat ja ovat käytössä edelleen. kerran luin jostain että ruottissa nostavat mustan metsästyspaskerin tikun nokkaan, nii tulevat sillekkin :) nuita samettiteeriä saa jo alle kympin, mutta säästäähän siinä vieläkin jos viitsii kyhätä.
Jos jostain löytyy alle kympillä niin sitte vois vaikka ostaakin.
Mistä niin halvalla lähtee?? - sukkis-
mettamies83 kirjoitti:
Mistä niin halvalla lähtee??ite tein mustista sukkahousuista teeren kuvia.sisään taitoin rautalangasta "rangan" ja sen ympärille vaan täytettä(sammalta,lehtiä,vanua) ja se on siinä.kokonais hinta huima 0,50senttiä ja hyvin toimii :D
- räzän
mettamies83 kirjoitti:
Mistä niin halvalla lähtee??Jyväskylästä....vaajakosken varastomyymälässä oli 8.90 kpl
- peuso
mettamies83 kirjoitti:
Mistä niin halvalla lähtee??ylivieskan ja oulun kärkkäiseltä saa alle 10€:lla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082