onko teille ollut apua kyseisestä pannasta?
vedonesto pannat...
21
2413
Vastaukset
- Sabri88
Mun koiralla on kuono panta, mutta siitä ei oo ainakaa mulle mitään apua, koska koira jollakin ihmeen konstilla pääsee siitä irti ja on oppinu käveleen pää alhaalla jolloin se myös sillon pystyy vetää.
- paremmat
Vedonestovaljaat ovat paremmat.
- Joodå
Meillä käytetään kuonopantaa toisinaan, varsinkin liukkailla keleillä ja joskus muulloinkin, jos tuntee tarvitsevansa taatusti rauhallisen lenkin. On toiminut hyvin, koira todella hyvin hallussa vaimollakin, jonka lenkkeilyä koiran kanssa helpottamaan se panta alunperin hankittiin. Otti jonkin aikaa, ennenkuin koira tottui siihen pantaan, ja osoittaa vieläkin toisinaan mieltään, kun sen laittaa, varsinkin, jos ei ole hetkeen aikaan käytetty. Toisinaan otan kuonopannan vain taskuun mukaan ja veto saattaa loppua vain sitä koiralle näyttämällä:-) Kyllähän koira saattaa yrittää vetää panta päälläkin, mutta se ei kuitenkaan saa siihen vetoon mitään voimaa, kun pää kääntyy alas tai sivulle , riippuen veto suunnasta.
- Joodå
Tuli noista vedonesto-valjaista mieleen, että kyllä ne varmaan ehkä tehokkaammin vedon estää, kuin panta, mutta mielestäni ne on jo liian lähellä "pakkopaitaa", minun makuuni.
- olen.
Joodå kirjoitti:
Tuli noista vedonesto-valjaista mieleen, että kyllä ne varmaan ehkä tehokkaammin vedon estää, kuin panta, mutta mielestäni ne on jo liian lähellä "pakkopaitaa", minun makuuni.
Meidän koira ei voi edes vedonestopanta päällä kävellä, sen mielestä se on niin kamala. Sen sijaan vedonestovaljaat päällä kulku käy vaivattomasti ja vetämättä. Ei varmasti ole koiralle mikään pakkopaita!
- Joodå
olen. kirjoitti:
Meidän koira ei voi edes vedonestopanta päällä kävellä, sen mielestä se on niin kamala. Sen sijaan vedonestovaljaat päällä kulku käy vaivattomasti ja vetämättä. Ei varmasti ole koiralle mikään pakkopaita!
Okei, en ole itse käyttänyt vedonestovaljaita, vaan ennakkoluuloni perustuvat kuulopuheisiin ja lukemaani. Kuulemani mukaan ainakin eräät mallit saattavat hiertää koiran kainaloita ja tehdä sen liikkumisen epämukavaksi, sekä hiertäessään kuluttaa tietenkin myös turkkia. Mutta kuten sanottu, omakohtainen kokemus puuttuu.
- Anonyymi
Joodå kirjoitti:
Sitte ku sutkin vedetään asvalttiin ja saat aivotärähdyksen ja kylkiluut murtuu, mustat silmät ja rillitki hajoaa, haluat ne valjaat
- ei auttanu
ollenkaan... silmäkulma aukes ja ei ole parantunu kuntoon.
onneks ikä rauhoitti koiraa...- Joodå
Miten se sen silmäkulman onnistui aukasemaan?? Oliko väärän kokoinen panta? Vai miten se niin kävi?
- oikeen kokoinen
Joodå kirjoitti:
Miten se sen silmäkulman onnistui aukasemaan?? Oliko väärän kokoinen panta? Vai miten se niin kävi?
oli panta mut aika outoa kyllä!
- Pennukas
Apua on kyllä siinä mielessä, että koira (pentu) ei vedä. Mutta heti kun pannan ottaa pois, niin vetää. Yritetään kyllä kouluttaa ilman vedonestopantaa, mutta ei ole ainakaan vielä mennyt perille. Joskus kyllä osaa olla vetämättä ilmankin, mutta jos vaan sattuu mielenkiintoista näköpiiriin, niin kuulo menee pennulta ja hirveä veto päälle. Yrittää joskus vedonestopannan kanssa, mutta koska tuo on niin epämukava, lopettaa kyllä lyhyeen.
- Blond73
Meillä edelllnen koira painoi 30 kiloa enemmän,kuin minä ja ainut millä pystyn koiran hallitsemaan oli kuonopanta.Sen kanssa koira kulki nätisti.
Nykyisellä koiralla on ollut paras yhdistelmä kuonopanta ja tavallinen panta.Koira on helppo samalla palkita hyvin kulkemisesta laittamalla talutin kiinni tavalliseen pantaan kuonopannan sijasta.
Vedonestovaljaat ostin kunnolliset nahkaiset.Eivätkä ainakaan meillä kuluttaneet turkkia tai aiheuttaneet mitään hiertymiä.Ne olivat muuten hyvät,mutta en pystynyt yhtä hyvin hallitsemaan koiraa,kuin kuonopannalla. - lottaviiru
Meillä on aikanaan kokeiltu kuonopantaa (sai sen keploteltua pois), oli jonkinverran apua. Vedonestovaljaista tuli kainaloihin hiertymät ja vetäminen ei vähentynyt.
Koiramme on ollut aina kova menemään (ja on edelleenkin, ikää sillä on 13 v). Joskus n. 10 v. sitten ajattelimme että kyllä se sitten vanhemmiten hidastuu ja rauhoittuu, tätä odottelemme edelleenkin...- ni-ina
me ostettiin vedonestovaljaat 4kk vanhalle pennulle, nyt koira on 8kk ja valjaat eivät auta, tehosivat vaib ensimmäisen kuukauden, nyt ajateltiin kokeilla kuonopantaa.. eläinkaupassa sanottiin, että valjaisiin tottuu ennemmin ennen kuin ne auttavat..
- Pekka H
ni-ina kirjoitti:
me ostettiin vedonestovaljaat 4kk vanhalle pennulle, nyt koira on 8kk ja valjaat eivät auta, tehosivat vaib ensimmäisen kuukauden, nyt ajateltiin kokeilla kuonopantaa.. eläinkaupassa sanottiin, että valjaisiin tottuu ennemmin ennen kuin ne auttavat..
Olisiko apua vedonesto taluttimesta, minulla toimii erinomaisesti http://www.prostore.fi/talutushihna-cujo-526.html kun koirani lähtee vetämään niin saakin vastavedon loppu meillä vetäminen kuin seinään..
- kzjdlkzdjbn
Pekka H kirjoitti:
Olisiko apua vedonesto taluttimesta, minulla toimii erinomaisesti http://www.prostore.fi/talutushihna-cujo-526.html kun koirani lähtee vetämään niin saakin vastavedon loppu meillä vetäminen kuin seinään..
Vahvan/voimakkaan koiran kanssa tuo vaatii omistajaltaan hyvät sormivoimat. Muutenkaan tuo talutin ei ole mikään vedonestotalutin. Ihan samahan se on sitte tavalliseen taluttimeen laittaa joustopala kiinni tai vaihtoehtosesti repiä hihnasta joka kerta kun se kiristyy (mikä pitkällä tähtäimellä aiheuttaa kiputiloja koiran niskaan ja omistajan käteen)..
- Anonyymi
Parilla auttoi, oppivat menemään hihna löysällä nopeasti. Yksi ei koskaan oppinut vaan kiskoi sitten kuonon ja kaulan voimin kahta kauheammin eteenpäin, ei auttanut namit ja pysähtelyt tai koulutus siihen hommaan (alaskanmalamuutti kuten nuo toisetkin). Töitä työ teki sitten kuormanvetovaljaissa aina muita paremmin, mutta ei koskaan oppinut siihen kuonopantaan, kahta eri merkkiä kokeilin. Reaktiovaljaissa veteli kanssa koko voimallaan, ei koskaan oppinut menemään kävelyillä ilman vetoa paitsi nälkäisenä kulki nenä kiinni ihmisessä odottaen nameja, mutta harvoin siinä tilassa oli. Lähinnä miltei koko 14 vuotta oli taistelua joka ulkoilu tuon kanssa, kun halusi vetää vaikka sitten päällään eteenpäin.... Ja noita muutteja ennen pari paimenta aina kuunteli ja totteli, ei tarttenut edes kokeilla kuonopantaa, kun vaan sivulla aina menivät, toki harrastettiin muutakin kuin vain lenkkeilyä, mutta aina kuuntelivat ja odottivat jotain käskyä, olivat erimaailmasta kuin nämä toiset koirani. Eli ei kaikille toimi edes oikealla koulutuksella se vedonestopanta, osa inhoaa sitä tunnetta siitä pannasta eikä siksi vedä, osalle se taas on yks hailee, jos eteenpäin halutaan voimalla.
- Anonyymi
Missä kouluttajilla käytit?
Meillä oppi kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kouluttajilla käytit?
Meillä oppi kyllä.Monet kouluttaa ihan ilmaiseksi, eikä esim pesäpallomaila paljon maksa.
- Anonyymi
Taserin kun yhdistää kuristavaan ketjuun niin toimii!
- Anonyymi
Ei ole kokemusta. Perheessä käytössä karttu/astalo joka ehkäisee mainittua epäsuotavaa toimintaa eläimen taholta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?143789Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283103Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2802935Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin71971- 2391661
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk61450- 751291
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...2031255Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41081Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi331073