Milloin kesä loppuu ?

Handels

Mistä se lasketaan onko kesä vielä vai ei? Kansanlorujen mukaan linnut on jossain osassa kun kesää odotellaan....kuu kiurusta kesään...pääskysestä ei päivääkään......mitä mieltä olette?

Tuli vaan mieleeni kun katselin saunan jälkeen laiturilla reippaina pomppivaa västäräkki pariskuntaa (ne ei olleet saunassa-minä olin :-) ) ja järven päällä lenteleviä (haara/terva?) pääskyjä. Muutama viikko aiemmin ajattelin jo että västäräkit lähtee pois kun niillä oli sukukokous kaverini Jaskan laiturilla missä niitä oli ainakin kymmenittäin mutta tuossapa noita vaan keikuttelee pyrstöään vielä....ovatko sukunsa "mustialampaita" vai muita kapinallisia?

Itse ajattelen, että kyllä vielä on kesä vaikka allakka sanoisi mitä. Pienet pörriäiset rantakasvustossa ja ilmassa takaavat linnuille ruoan.
Onko ilmastomme lämmennyt niin paljon että pitää alkaa kesääkin pidentämään :-) . Ainoat syksyn merkit täällä savossa nyt on siinä että puista tippuu keltaisia lehtiä mutta sekin johtunee osittain kuivuudesta.Eikä niistä ole kuin osa keltaisia....joo ja ei oo lomalaisia mökeillään muita kuin minä. Mutta se on oikeastaan ihan hyvä juttu....

13

2016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm.

      Päivän pituus sen kertoo paremmin kuin lämpötila.

    • mennyt kesä

      lomalla, huomaisit aamulla töihin pyöräillessäsi (sandaaleissa ja paljain jaloin) ettei todellakaan ole enää kesä.... Tänä aamuna päätin, että minun syksyni alkoi nyt.

    • maistui

      Jos ei Simo siltoja tee,niin ei
      Antti aisoilla ajele

    • Namenoz

      Jotenkin ne kurjen huudot ovat jääneet syksystä mieleen. Jokos ne vp-hanhet on tälle kesälle lannoitteensa levitelleet?

      • Handels

        ...kurjista tiedä mutta kaksi joutsenta mellastaa tuolla lahden perällä pimeässä. Voisi olla vaikka perheriita menossa....
        Joo..tosi on etten ehkä puhuisi kesästä pyörällä työmatkalla ollessani. Ja päivän pituuskin oli ihan unholaan jäänyt tosiasia. Vaikuttaa varmaan taasen tuo vapaalla ja luonnossa oleminen positiivisesti ja aiheuttaa ylilyöntejä...hyvä on...ei kai enää ole sitten kesä :-)....maanantaina kai sitten lopullisesti havahtuu todellisuuteen. Kun loma loppuu.


      • Arja A

        ...täältä pois. Toissapäivänä näin melko ison kurkiauran ja viime viikonloppuna pienemmän. Vaikuttava näky joka kerta ja joka kerta tulee myös haikea mieli. Tietää, että yksi kesä on taakse jäänyttä elämää...


    • kun.

      kellot siirretään talviaikaan.

    • se on ihan jämpti aika 22.6. - 22.9.
      Noista tasaus ja seisauspäivistä alkaa seuraava vuodenaika, joka kestää 3 kk.

      Joskus on huvittanut kun kesäkuun alussa ollaan hellelukemissa ja telkkarissa lukee säätiedotuksessa "kevätsää"

    • Selvä merkki

      kun syksy alkaa!

    • jo loppunut

      Tässä vuodenajat:

      maalis-, huhti- ja toukokuu = kevät
      kesä-, heinä- ja elokuu = kesä
      syys-, loka- ja marraskuu = syksy
      joulu-, tammi- ja helmikuu = talvi

    • Pirre*

      sataa vettä, - tuuli riuhtoo ja puistelee puita kaksin käsin. Järvi vyöryy vaahtopäinä rantaa kohti - on piilopäivä.

      • Omenamies

        se vain aurinko paistaa ja on mukavaa.
        Luumut vain lentelee puista omenoiden kanssa kilpaa, sen verran tuulee kuiten.


      • Pirre*
        Omenamies kirjoitti:

        se vain aurinko paistaa ja on mukavaa.
        Luumut vain lentelee puista omenoiden kanssa kilpaa, sen verran tuulee kuiten.

        että ne osaavat olla hyviä :)

        Teiltäpäin tuulee, siksi tuuli ei ole kylmää, - mutta näin ikkunasta kahtoen ei tee mieli sekaankaan mennä.

        ps. viskaapa tänne jokusia luumuja :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      173
      1641
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1216
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      62
      1125
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      189
      911
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      848
    6. 68
      757
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      750
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      681
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      654
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      620
    Aihe