Mistä se lasketaan onko kesä vielä vai ei? Kansanlorujen mukaan linnut on jossain osassa kun kesää odotellaan....kuu kiurusta kesään...pääskysestä ei päivääkään......mitä mieltä olette?
Tuli vaan mieleeni kun katselin saunan jälkeen laiturilla reippaina pomppivaa västäräkki pariskuntaa (ne ei olleet saunassa-minä olin :-) ) ja järven päällä lenteleviä (haara/terva?) pääskyjä. Muutama viikko aiemmin ajattelin jo että västäräkit lähtee pois kun niillä oli sukukokous kaverini Jaskan laiturilla missä niitä oli ainakin kymmenittäin mutta tuossapa noita vaan keikuttelee pyrstöään vielä....ovatko sukunsa "mustialampaita" vai muita kapinallisia?
Itse ajattelen, että kyllä vielä on kesä vaikka allakka sanoisi mitä. Pienet pörriäiset rantakasvustossa ja ilmassa takaavat linnuille ruoan.
Onko ilmastomme lämmennyt niin paljon että pitää alkaa kesääkin pidentämään :-) . Ainoat syksyn merkit täällä savossa nyt on siinä että puista tippuu keltaisia lehtiä mutta sekin johtunee osittain kuivuudesta.Eikä niistä ole kuin osa keltaisia....joo ja ei oo lomalaisia mökeillään muita kuin minä. Mutta se on oikeastaan ihan hyvä juttu....
Milloin kesä loppuu ?
13
2016
Vastaukset
- hmm.
Päivän pituus sen kertoo paremmin kuin lämpötila.
- mennyt kesä
lomalla, huomaisit aamulla töihin pyöräillessäsi (sandaaleissa ja paljain jaloin) ettei todellakaan ole enää kesä.... Tänä aamuna päätin, että minun syksyni alkoi nyt.
- maistui
Jos ei Simo siltoja tee,niin ei
Antti aisoilla ajele - Namenoz
Jotenkin ne kurjen huudot ovat jääneet syksystä mieleen. Jokos ne vp-hanhet on tälle kesälle lannoitteensa levitelleet?
- Handels
...kurjista tiedä mutta kaksi joutsenta mellastaa tuolla lahden perällä pimeässä. Voisi olla vaikka perheriita menossa....
Joo..tosi on etten ehkä puhuisi kesästä pyörällä työmatkalla ollessani. Ja päivän pituuskin oli ihan unholaan jäänyt tosiasia. Vaikuttaa varmaan taasen tuo vapaalla ja luonnossa oleminen positiivisesti ja aiheuttaa ylilyöntejä...hyvä on...ei kai enää ole sitten kesä :-)....maanantaina kai sitten lopullisesti havahtuu todellisuuteen. Kun loma loppuu. - Arja A
...täältä pois. Toissapäivänä näin melko ison kurkiauran ja viime viikonloppuna pienemmän. Vaikuttava näky joka kerta ja joka kerta tulee myös haikea mieli. Tietää, että yksi kesä on taakse jäänyttä elämää...
- kun.
kellot siirretään talviaikaan.
se on ihan jämpti aika 22.6. - 22.9.
Noista tasaus ja seisauspäivistä alkaa seuraava vuodenaika, joka kestää 3 kk.
Joskus on huvittanut kun kesäkuun alussa ollaan hellelukemissa ja telkkarissa lukee säätiedotuksessa "kevätsää"- Selvä merkki
kun syksy alkaa!
- jo loppunut
Tässä vuodenajat:
maalis-, huhti- ja toukokuu = kevät
kesä-, heinä- ja elokuu = kesä
syys-, loka- ja marraskuu = syksy
joulu-, tammi- ja helmikuu = talvi - Pirre*
sataa vettä, - tuuli riuhtoo ja puistelee puita kaksin käsin. Järvi vyöryy vaahtopäinä rantaa kohti - on piilopäivä.
- Omenamies
se vain aurinko paistaa ja on mukavaa.
Luumut vain lentelee puista omenoiden kanssa kilpaa, sen verran tuulee kuiten. - Pirre*
Omenamies kirjoitti:
se vain aurinko paistaa ja on mukavaa.
Luumut vain lentelee puista omenoiden kanssa kilpaa, sen verran tuulee kuiten.että ne osaavat olla hyviä :)
Teiltäpäin tuulee, siksi tuuli ei ole kylmää, - mutta näin ikkunasta kahtoen ei tee mieli sekaankaan mennä.
ps. viskaapa tänne jokusia luumuja :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731641
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa3361216- 621125
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html189911- 44848
- 68757
- 49750
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244533681- 119654
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79620