Milloin kesä loppuu ?

Handels

Mistä se lasketaan onko kesä vielä vai ei? Kansanlorujen mukaan linnut on jossain osassa kun kesää odotellaan....kuu kiurusta kesään...pääskysestä ei päivääkään......mitä mieltä olette?

Tuli vaan mieleeni kun katselin saunan jälkeen laiturilla reippaina pomppivaa västäräkki pariskuntaa (ne ei olleet saunassa-minä olin :-) ) ja järven päällä lenteleviä (haara/terva?) pääskyjä. Muutama viikko aiemmin ajattelin jo että västäräkit lähtee pois kun niillä oli sukukokous kaverini Jaskan laiturilla missä niitä oli ainakin kymmenittäin mutta tuossapa noita vaan keikuttelee pyrstöään vielä....ovatko sukunsa "mustialampaita" vai muita kapinallisia?

Itse ajattelen, että kyllä vielä on kesä vaikka allakka sanoisi mitä. Pienet pörriäiset rantakasvustossa ja ilmassa takaavat linnuille ruoan.
Onko ilmastomme lämmennyt niin paljon että pitää alkaa kesääkin pidentämään :-) . Ainoat syksyn merkit täällä savossa nyt on siinä että puista tippuu keltaisia lehtiä mutta sekin johtunee osittain kuivuudesta.Eikä niistä ole kuin osa keltaisia....joo ja ei oo lomalaisia mökeillään muita kuin minä. Mutta se on oikeastaan ihan hyvä juttu....

13

2016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm.

      Päivän pituus sen kertoo paremmin kuin lämpötila.

    • mennyt kesä

      lomalla, huomaisit aamulla töihin pyöräillessäsi (sandaaleissa ja paljain jaloin) ettei todellakaan ole enää kesä.... Tänä aamuna päätin, että minun syksyni alkoi nyt.

    • maistui

      Jos ei Simo siltoja tee,niin ei
      Antti aisoilla ajele

    • Namenoz

      Jotenkin ne kurjen huudot ovat jääneet syksystä mieleen. Jokos ne vp-hanhet on tälle kesälle lannoitteensa levitelleet?

      • Handels

        ...kurjista tiedä mutta kaksi joutsenta mellastaa tuolla lahden perällä pimeässä. Voisi olla vaikka perheriita menossa....
        Joo..tosi on etten ehkä puhuisi kesästä pyörällä työmatkalla ollessani. Ja päivän pituuskin oli ihan unholaan jäänyt tosiasia. Vaikuttaa varmaan taasen tuo vapaalla ja luonnossa oleminen positiivisesti ja aiheuttaa ylilyöntejä...hyvä on...ei kai enää ole sitten kesä :-)....maanantaina kai sitten lopullisesti havahtuu todellisuuteen. Kun loma loppuu.


      • Arja A

        ...täältä pois. Toissapäivänä näin melko ison kurkiauran ja viime viikonloppuna pienemmän. Vaikuttava näky joka kerta ja joka kerta tulee myös haikea mieli. Tietää, että yksi kesä on taakse jäänyttä elämää...


    • kun.

      kellot siirretään talviaikaan.

    • se on ihan jämpti aika 22.6. - 22.9.
      Noista tasaus ja seisauspäivistä alkaa seuraava vuodenaika, joka kestää 3 kk.

      Joskus on huvittanut kun kesäkuun alussa ollaan hellelukemissa ja telkkarissa lukee säätiedotuksessa "kevätsää"

    • Selvä merkki

      kun syksy alkaa!

    • jo loppunut

      Tässä vuodenajat:

      maalis-, huhti- ja toukokuu = kevät
      kesä-, heinä- ja elokuu = kesä
      syys-, loka- ja marraskuu = syksy
      joulu-, tammi- ja helmikuu = talvi

    • Pirre*

      sataa vettä, - tuuli riuhtoo ja puistelee puita kaksin käsin. Järvi vyöryy vaahtopäinä rantaa kohti - on piilopäivä.

      • Omenamies

        se vain aurinko paistaa ja on mukavaa.
        Luumut vain lentelee puista omenoiden kanssa kilpaa, sen verran tuulee kuiten.


      • Pirre*
        Omenamies kirjoitti:

        se vain aurinko paistaa ja on mukavaa.
        Luumut vain lentelee puista omenoiden kanssa kilpaa, sen verran tuulee kuiten.

        että ne osaavat olla hyviä :)

        Teiltäpäin tuulee, siksi tuuli ei ole kylmää, - mutta näin ikkunasta kahtoen ei tee mieli sekaankaan mennä.

        ps. viskaapa tänne jokusia luumuja :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe