pentuja pentuja pentuja

basu

katselinpa juuri basenjikerhon sivuja ja monta pentuetta on siellä odotettavissa! ja siinäkään ei vielä ole kaikki jotka sinne eivät vielä ole ilmoittaneet pentueistaan. todella hienoa! taitaa tulla kotiin siis basenjipentu jos siitä kennelistä ei tulekaan pentua joka on jo valittuna.

6

3843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkoitatko siis, että olet päättänyt hankkia itsellesi basenjin pennun?

      Onneksi olkoon hyvästä (vaikkakin hieman epäsovinnaisesta) valinnasta! Basenjit kun ovat hieman omalaatuisia otuksia koiriksi...

      Vaan mitä noihin kerhon sivuilla oleviin odotettaviin pentueisiin tulee, niin kyllähän niistä on yleensä jo astutusvaiheessa varattu melko monta uutta tulokasta. Eli eivät ne kaikki pentueet ja syntyvät pennut todellakaan ole enää myynnissä siinä vaiheessa, kun todellinen tilanne kerhon sivulle päivittyy.

      Basenjeja syntyy Suomessa ainoastaan joulun tienoilla, lisääntymiseltään kovin erikoinen rotu kun on. Eikä Suomen kanta yleensäkään ole kovin suuri, jotta ei niitä pentuja nyt ihan joka kotiin riitä... Koko kantahan on Suomessa vain noin viisisataa yksilöä.

      Vaan jos olet ihan tosissasi rodun suhteen, niin kyllä se pentu varmaan järjestyy siitä toivomastasikin kennelistä. Olethan nimittäin hyvä koiranomistajatyyppi, etkös olekin? Valmis ajallisiin ja rahallisiin uhrauksiin, noin viidentoista vuoden orjuuteen, päivittäisiin velvollisuuksiin tuon noin viidentoista vuoden ajan?

      Jos tosissaan toivoo saavansa ostaa basenjin pennun, niin kannattaa varmaan ensin varmistaa, että pentuja myyvä henkilö on vakuuttunut siitä, että juuri sinä olet sopiva basenjin uusi omistaja. Yksikään basenjien kasvattaja Suomessa ei nimittäin myy pentua sellaiselle henkilölle, joka ei hänen mielestään ole sopiva basenjille, tai koiran omistajaksi yleensäkään.

      Syntyy syntyy, joulun vaiheilla toivon mukaan syntyy basenjeja täällä Napapiirilläkin, tiettävästi ensimmäistä kertaa ikinä koskaan milloinkaan!

      • basu

        kyllä ainakin kun yhdessä kennelissä jo kävin niin sovittiin siellä että he ilmoittelevat sitten kun tulee uutisia pentueesta.

        ja kyllä minusta varmasti hyvä omistaja basullekkin tulee. koirien hoito on jo tuttua hommaa. basenjista on tullut haaveiltua jo monia vuosia ja nyt olisi mahdollista hankkia oma tuholainen.


      • basenji
        basu kirjoitti:

        kyllä ainakin kun yhdessä kennelissä jo kävin niin sovittiin siellä että he ilmoittelevat sitten kun tulee uutisia pentueesta.

        ja kyllä minusta varmasti hyvä omistaja basullekkin tulee. koirien hoito on jo tuttua hommaa. basenjista on tullut haaveiltua jo monia vuosia ja nyt olisi mahdollista hankkia oma tuholainen.

        on luonteeltaan/rodultaan?Olen nähnyt näyttelyssä kyseisen rodun ja ihastuin ihan hirmuisesti.


      • kun selaa
        basenji kirjoitti:

        on luonteeltaan/rodultaan?Olen nähnyt näyttelyssä kyseisen rodun ja ihastuin ihan hirmuisesti.

        sivustoa ja katselee kasvattajien kotisivuja. Löytyy takuuvarmasti tietoa jota kaipaat.
        http://www.basenji.fi/


      • miee
        basenji kirjoitti:

        on luonteeltaan/rodultaan?Olen nähnyt näyttelyssä kyseisen rodun ja ihastuin ihan hirmuisesti.

        löytyy www.basenji.fi sivulta omasta mielestäni..

        Oma koiruus on maailman ihanin. Pentuna ei järsinyt kuin sängynlakanan ja sohvapöydän ;D
        Nyt isompana tökkii nenällään jos haluaa huomiota, eikä niinkään enää järsi mitään.
        Sopii todella hyvin kerrostaloihin, jos opetettu asumaan siellä pennusta asti.
        Omani on tosi sosiaalinen basuliksi ja rakastaa muita ihmisiä ja rapsutuksia. Aina kerjäämässä ruokaa ja omistaa pohjattoman mahan. Ruokaa varastaa aina, jos sitä johonkin jää.
        Mutta mihinkään en tuota rotua vaihtaisi, se on varma. Jos basenjista rotuna pitää, kohta niitä on liuta kotona :D itse ottamassa toista basulia keväällä


      • Mimozaaaaa
        miee kirjoitti:

        löytyy www.basenji.fi sivulta omasta mielestäni..

        Oma koiruus on maailman ihanin. Pentuna ei järsinyt kuin sängynlakanan ja sohvapöydän ;D
        Nyt isompana tökkii nenällään jos haluaa huomiota, eikä niinkään enää järsi mitään.
        Sopii todella hyvin kerrostaloihin, jos opetettu asumaan siellä pennusta asti.
        Omani on tosi sosiaalinen basuliksi ja rakastaa muita ihmisiä ja rapsutuksia. Aina kerjäämässä ruokaa ja omistaa pohjattoman mahan. Ruokaa varastaa aina, jos sitä johonkin jää.
        Mutta mihinkään en tuota rotua vaihtaisi, se on varma. Jos basenjista rotuna pitää, kohta niitä on liuta kotona :D itse ottamassa toista basulia keväällä

        jep, eli minunkin perheeseeni odotetaan pentua, laskettu aika 7.1.07
        Se mikä tekee tästä pennusta niin tärkeän saada, on se, että olen lapsuuteni / nuoruuteni asunut samassa taloudessa pentueen isän kanssa. eli rakas oma koira pääsee toivottavasti isäksi. hih


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe