Lukupiiri

tib-by

Etsimme lukupiiriimme lisää innokkaita lukijoita! Meitä on n. 5 henkeä tällä hetkellä, ikäluokkaa 15-22v. Jokainen meistä lukee saman kirjan tietyssä ajassa ja sitten keskustelemme siitä netissä omassa msn-yhteisössämme, jota on varsin helppo käyttää. :D Tähän asti piirimme on toiminut varsin hyvin ja hyviä lukukokemuksiakin on osunut kohdalle monesti.
Jos olet kiinnostunut liittymään, vastaa tähän keskusteluun! Olisi mukavaa saada uutta verta joukkoon. :>

14

966

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukija täältä Suomen maalta

Hei! Minua kyllä kiinnostaisi suurestikin, mutta haluaisin kyllä hieman tietää, että onko teillä tälläinen tappotahti, että Saatana saapuu Moskovaan tällä viikolla ja ensi viikolla Rikos ja rangaistus. Olen koht' nuori. 15. Mutta jos haluatte minut mukaan, voin tulla, jos teidän tapanne lukea on inhimillinen ja sopii myös niille, kenellä on muita kirjojakin ja koulukin.

Odottaen vastaustanne
      S.H.

• tib-by

Ei todellakaan mennä kovaa vauhtia ei. Aloitin itse nyt syksyllä lukion enkä meinaa ehtiä lukea mitään muuta kuin koulukirjoja että en todellakaan pyydä lukupiiriläisiä lukemaan viikossa jotain tuhatsivuista monsteria ja seuraavalla viikolla toista. :D Ja jos tunnet tarpeelliseksi skipata jonkun kirjan esim. koulukiireiden takia niin toki suomme tälläisen mahdollisuuden. :> Vielä kiinnostunut?

• Nimetön
        tib-by kirjoitti:

Ei todellakaan mennä kovaa vauhtia ei. Aloitin itse nyt syksyllä lukion enkä meinaa ehtiä lukea mitään muuta kuin koulukirjoja että en todellakaan pyydä lukupiiriläisiä lukemaan viikossa jotain tuhatsivuista monsteria ja seuraavalla viikolla toista. :D Ja jos tunnet tarpeelliseksi skipata jonkun kirjan esim. koulukiireiden takia niin toki suomme tälläisen mahdollisuuden. :> Vielä kiinnostunut?

Kiva, joo, olen vielä kiinnostunut. Mitens hoidetaan tämä tälläinen yhteydenotto?

• tib-by
        Nimetön kirjoitti:

Kiva, joo, olen vielä kiinnostunut. Mitens hoidetaan tämä tälläinen yhteydenotto?

Laita vaikka mulle sähköpostia ([email protected]) niin lähetän sulle kutsun meidän yhteisöön. :>
        Lisää porukkaa vaan. :D

• myös tahdon
        tib-by kirjoitti:

Laita vaikka mulle sähköpostia ([email protected]) niin lähetän sulle kutsun meidän yhteisöön. :>
        Lisää porukkaa vaan. :D

tahtoisin.

Minkälaisia kirjoja lukupiirissänne luetaan? Pääseekö niiden valintaan vaikuttamaan (äänestys vai yksi valitsee)?

Lähettelenkin myöhemmin sinulle postia.

• tib-by
        myös tahdon kirjoitti:

tahtoisin.

Minkälaisia kirjoja lukupiirissänne luetaan? Pääseekö niiden valintaan vaikuttamaan (äänestys vai yksi valitsee)?

Lähettelenkin myöhemmin sinulle postia.

Ennen valittiin kaikki yhdessä, nyt olen valinnut itse kerran yksin ilman muita piiriläisiä, mutta jatkossa kirjojen valinta hoituu eri tavalla, täytyy vielä miettiä miten olisi parasta, jotta jokainen voisi vaikuttaa. Idea on jo kehitteillä. :D

• tällaista

kuulostaa kivalta idealta, onkohan tällaista lukupiiriä missään yli 22 vuotiaille?

• kuulostaa mielenkiintoiselta

Itseasiassa ajattelin ihan samaa kun lukaisin aloittajan viestin. Olen kanssa yli 22. Mahdutaiskohan silti mukaan tähän, tai jos joku tietää jonku muun...

• tib-by
        kuulostaa mielenkiintoiselta kirjoitti:

Itseasiassa ajattelin ihan samaa kun lukaisin aloittajan viestin. Olen kanssa yli 22. Mahdutaiskohan silti mukaan tähän, tai jos joku tietää jonku muun...

Meidän lukupiiriin otetaan mukaan ihan kaikenikäisiä, kerroin vain että meitä on tällä hetkellä 15-22-vuotiaita. :> Luemme yleensä nuorille ja aikuisille suunnattuja kirjoja, että sen ei pitäisi olla ongelma. Että tervetuloa vaan, mailitse pääsee mukaan: [email protected]

• minä kyllä
        tib-by kirjoitti:

Meidän lukupiiriin otetaan mukaan ihan kaikenikäisiä, kerroin vain että meitä on tällä hetkellä 15-22-vuotiaita. :> Luemme yleensä nuorille ja aikuisille suunnattuja kirjoja, että sen ei pitäisi olla ongelma. Että tervetuloa vaan, mailitse pääsee mukaan: [email protected]

tunnen itseni liian vanhaksi lukupiiriinne joten jätän välistä :( Mutta tosiaan jos joku tietää tai on halukas aloittamaan lukupiirin joka koostuu yli 20v lukijoista niin olisin kiinnostunut liittymään mukaan!

• asiasta kiinnostunut

Tykkään kanssa kovasti lukemisesta ja tällainen piiri vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta mutta olen kanssa reilusti yli 20v. Olisi ihan kivaa jos joku järjestäisi lukupiirin yli 20v ikäisille ihmisille.

• Semmoinen tuli mieleen, että tuota lukupiiri-ideaa voisi yrittää semmoisen fooruminkin puolella. Osoitteessa www.kirjatoukka.com on kirjoihin ja lukemiseen erikoistunut foorumi, jonka toiminta voisi olla vilkkaampaakin. Lukupiiri voisi kummasti kohentaa foorumieloa. Tulkaa, kiinnostuneet, foorumille ja sanokaa. Viritellään lukupiiri pystyyn.

• tulin... :)
        matthau kirjoitti:

Semmoinen tuli mieleen, että tuota lukupiiri-ideaa voisi yrittää semmoisen fooruminkin puolella. Osoitteessa www.kirjatoukka.com on kirjoihin ja lukemiseen erikoistunut foorumi, jonka toiminta voisi olla vilkkaampaakin. Lukupiiri voisi kummasti kohentaa foorumieloa. Tulkaa, kiinnostuneet, foorumille ja sanokaa. Viritellään lukupiiri pystyyn.

Kävin tutustumassa siihen foorumiin.. ihan kivalta vaikutti, vaikka vähän enemmän sais elämää olla :) Jostain syystä en kuitenkaan saanut viestiäni perille .. lähetä-nappi tyhjensi vain koko näytön :) Mutta kiinnostunut olisin vieläkin..

• apua
        matthau kirjoitti:

Semmoinen tuli mieleen, että tuota lukupiiri-ideaa voisi yrittää semmoisen fooruminkin puolella. Osoitteessa www.kirjatoukka.com on kirjoihin ja lukemiseen erikoistunut foorumi, jonka toiminta voisi olla vilkkaampaakin. Lukupiiri voisi kummasti kohentaa foorumieloa. Tulkaa, kiinnostuneet, foorumille ja sanokaa. Viritellään lukupiiri pystyyn.

Minnes osastoon tuonne sitten lukupiiri kyhätään kokoon ? Osastojahan on ties' kuinka monta tuolla. Ja kuka tuon lukupiiri toiminnan sitten käynnistää ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      96
      1260
    2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      37
      1255
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      286
      1105
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      107
      1025
    5. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      982
    6. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      18
      956
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      13
      918
    8. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      51
      910
    9. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      16
      801
    10. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      162
      798
    Aihe