miten crosseihin sais asennettua valot? kertokaa te jotka olette joskus laittaneet omiin pyöriin valot ja olette asiantuntijoita tällä alalla?? Kiitos vastauksista!!!
crossiin valot
33
16464
Vastaukset
- Tumppi-82
Monet laittaa ilmanputsarikoteloon akun ja sen perään jonkun pienen kypärälampun. Akkuhan ladataan kotona ja se kestää ~tunnin.
Muuten joutuu laittamaan "valokäämin" joka maksaa ihan kiitettävästi. Crosseissahan ei ole 12v tasavirtaa.- tasasuuntaajaa
niin saat tasavirtaa :)
- oli 150e
Se volokäämi tais olla esim kotariin luokkaa 150e.
Lisäksi pitää olla takavalo joka makso jotain. Sitten vaan kisaamaan enduroa punakilpisenä. - ...
valokäämi, jännitteentasaaja ja sitten itse valot ja johtoa pari metriä.
sitten asennetaan valokäämi paikalleen (www.motomaster.fi) ja vedetään siitä johto jännitteentasaajalle ja siitä sitten joko suoraan tai katkaisijan kautta valoille.
itse hommasin CR 125R -96 malliin valokäämin tuossa kesällä ja se maksoi lähetyskuluineen n. 170 euroa.
minkä takia pitäis alkaa jotain virityksiä tekemään, kun valokäämejä myydään kaupassa?
jos on rahoituksesta kiinni, niin sitten kannattaa alkaa harrastamaan sauvakävelyä.- honda cr
mitä kaikkee tarvii honda cr 98 vm 125cc peliin et saa valot?elikkäs toi valokäämi,maski,?mist saa jännitteen tasajii ja paljo maksaa,.eli laittakaan kaikki mitä tarvii jotta valot pelais
- ...
honda cr kirjoitti:
mitä kaikkee tarvii honda cr 98 vm 125cc peliin et saa valot?elikkäs toi valokäämi,maski,?mist saa jännitteen tasajii ja paljo maksaa,.eli laittakaan kaikki mitä tarvii jotta valot pelais
www.motomaster.fi
sieltä löytyy valokäämit ja jännitteensäätimet ja muut hilpukat.
maskit muut saa oman maun mukaan jostain moottoripyörä- / mopoliikkeestä. - händelin
Electex world myy samoja valokäämejä kuin motomaster noin puolet halvemalla. Miksi pitäisi suosia tuollaista pohjalais firmaa kun osat voi tilata suoraan halvemmalla suoraan valmistajalta.
- händelin2
Sorrry, tarkoitin Electrex World.
- Anonyymi
Mihin valokäämi
- valot?
Jos tarttee vaan saada katsastuksesta läpi ennen kisaa, niin "huomiovalo-tasoinen" riittää. Eli magneeton alla olevan puolan päälle vähän käämilankaa, siitä johto jännitteentasajalle (esim 6v) ja siitä johto jollekkin polttimolle joka vähän hehkuu. Pimeässä ajettaviin kisoihin kannattaa luonnollisesti valmistautua vähän paremmin :)
Kärme Kustaata odotellessa - säxä
tietääkö kukaan mistä sa ktm sx 85 -08 valopuolan???
- Olisko jollain tieto
Onko jollain tietoa että miten laitetaan bse crossiin valot jos on valopuola? ja että tarviiko maadottaa?
- Temmi racing
Mulla vähä samaa asiaa koskien: tietääkö joku että saako 125 MX temmiin valot, vilkut ym tilpehöörit? =D mites noitten asennus onnistuu? Onx kokemuksia tommosesta?
Kiitti jos joku viittii vastata! :)
- tero kaunisto
mä laitoin taskulampun mun samuraihin rautalangalla kiinni. se on iso ja pitkä magalight lamppu. toimii tosi hyvin.
- Mauno125
tero oot äijjä!
- helppoa kun sen osaa
Vitun noobit ettekö osaa ottaa virtaa rungosta ja vaikka crossin sähköjohdosta!? ei siinä tarvitse kuin hieman johto-operointia. itse olen tehnyt niin ja toimii moitteettomasti, ja jos valot on himmeät niin laittaa vaikkapa 12V lisäkkeen ! ;)
- helppoa kun sen osaa
ja bse:eestä olisi kyse, onnistuu tietenkin muissakin kiinan crosseissa, Tai miksi ei vaikka japanilaisissa, ja maadotan itse rungosta.
- helppoa kun sen osaa
helppoa kun sen osaa kirjoitti:
ja bse:eestä olisi kyse, onnistuu tietenkin muissakin kiinan crosseissa, Tai miksi ei vaikka japanilaisissa, ja maadotan itse rungosta.
eikä sen tarvitse olla mikään super,Motor- powerin tai jonkun muun mopo liikkeen 100-150 euron jännitteen sarja, itse juuri kävin lähikaupasta ( on mopoliike ) hakemassa 25 eurolla 12 voltin jännitteen sarjan. sen kun yhdistää runkoon, valoihin, sähköjohtoihin niin kyllä valoa näkyy.
- Anonyymi
Riittääkö virta 140yx koneessa 12v 18w-32w led työvalolle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittääkö virta 140yx koneessa 12v 18w-32w led työvalolle?
Siis siinä ei ole valokäämiä taikka akkua
- jooooooooo
juu elikkä mitenkä saisin 125cc kawa kx -98vm. valot ku rupiaa olehan se pimiä aika vuodesta ja ois kiva välillä iltasinkin ajella xD
- enskalla
porakoneen akkua 12v kokeilin mutta valo teho ja virta piisasi lähinnä yleisen teiden siirtymiin.
- näkeesittennäkeekö
Tuallaasta oon ite kaavaallu.
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-minityövalo-10w-luminalights/2020110045/
http://akkunetti.fi/lyijyakut/moottoripyoran-geeliakut - valoakansalle
Eikös valosysteemi kannata rakentaa ledeistä? Esim. 45 watilla saa 4 000 lumenia. :D
Virta Lipo-akusta. Kaksi tuntia kestävä akku painaa n. 700 g. Suunnistajat käyttävät tuollaisia yösuunnistuksessa.
Ja näkee sitten ihan oikeasti. - valottaa
minkä hintainen tolloinen valo systeemi kustantaa noin.
- Niinnäkee
Tokmannilta tai Puuilosta saa 12 voltin led-työvaloja parilla kympillä. Siihen kaveriksi 3S Lipo-akku esim. 5 - 10 Ah.
- työs-valoa
hong kong kauppa ketjussa näytti olevan myös työvalo 15w ladattava mangeetti kiinnityksellä hintaa noin 30e .
- Halvallahyväätulee
Ittelläni on 130e fenix ld50 taskulamppu. patterit kestää hyvin pari viikkoo ja lamppu kestää vettä,pakkasta ja tosi hyvi iskuja ja on myös niin kirkas että on kirkkaampi kuin auton valot (ihan testasin)halvin tapa kiinnittää on jesarilla et lokariin ja jos kurastuu ni pesee vaan kraanan alla
- Halvallahyväätulee
Mut en mä tota taskulamppuu alunperin ostanu tohon tarkotukseen..
- Ale100
Helposti ja halvalla saa valot ainakin kiinan crosseihin tai muihin vastaaviin kun ostaa vaan 12v valopuolan, jännitteensäätimen/tasasuuntaajaan, ajovalon ja
valokytkimen halutessa. Jos haluaa esim. jonkun LED työvalon niin kannattaa joku pieni akku laittaa joka tasaa virtaa/jännitettä, ne tuppaa tyhjäkäynninllä pimenemään ilman akkua...
Halogeeni/hehkukulamppu spotin vai vetää huoletta suoraan jännittensäätimeltä. - Itellä_ainaki_toimii
Taskulamppu kiinni nippusitellä maskiin
- Jutustelija1
Ledeillä vähän energiaa kuluttava ja kevyt varustus maskiin.
- Leditttelijä1
Jutustelija1 kirjoitti:
Ledeillä vähän energiaa kuluttava ja kevyt varustus maskiin.
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.com/
Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:
http://mattiviikate.blogspot.com/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html
http://mattiviikate.blogspot.com/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003855538- 192349
- 1982191
- 1121554
- 871497
- 741042
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu601033IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2999Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.130934Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59806