miten se näin niinkun seikkaperäisesti tapahtuu?
Suolistus
7
4934
Vastaukset
Teet perseeseen ison reiän ja revit sitä kautta kaiken irtoavan ulos. Riiputuksen jälkeen isket retkikirveellä jalat, pään ja siivet irti ja nyljet nahat lihoja varoen. Lopuksi peset juoksevan veden alla huolellisesti ja komennat emännän ruuanlaittoon:)
- Nahkis
Mun mielestä lintu pysyy mehevämpänä paistettaessa, kun sillä on nahka jäljellä (perus metsäkanalinnut ja sisämaan sorsalinnut. Merilinnuissa kuulemma traaninmaku vähenee nyljettäessä). Onhan kynimisessä tietty isompi homma kun nylkemisessä, mutta minun mielestäni homma kannattaa.
Käytännössä:
Painele ensin kupu tyhjäksi viljasta yms. Nypi persreiän ympäristö puhtaaksi höyhenistä ja tee sinne viilto, mistä vedät suolet ulos. Seuraavaksi pitää kaivella sormilla keuhkot pois rinta-ontelosta. Sit pariks päiväks riippumaan kärpäsiltä suojattuun paikkaan. Seuraavaksi on kyniminen, sormilla nypit höyhenet&sulat pois nahkasta. Siivet voi katkaista ekasta nivelestä. Lopuksi kannattaa lintu kärventää esim Marinol-liekillä, että saadaan kaikki untuvat ym pois. Sit vaan pakkaseen tai pannulle! - asa
tämän korhosen tapa on mielestäni hyvä ja helppo. Lisäisin kuitenkin: Tämän varsinaisen suolistamisen jälkeen kannatta tunkea lintu täyteen kuusenosia, ettei kärpäset mene sisään riiputusvaiheessa. Voi toki käyttää semmoista hyttysverkosta tehtyä "riiputuspussiakin", mutta itse olen kyllä pärjännyt niillä oksilla.
- latvalinnustaja
Ei patavalmiiksi, vaan se, minkä saaliin saamisen jälkeen välittömästi teen.
Itse olen alkanut pitämään muovisia kertakäyttökäsineitä repussa.
Sellaiset käteen.
Nykin jonkin verran höyheniä linnun peräpäästä.
Teen terävällä puukolla viillon nahkaan peräaukon etupuolelle. Sitten siitä sormet sisään ja suolet ulos. Leikkaan peräsuolenpään irti, leikkaamalla nahan sen ympäri.
Keuhkot ja maksankin yleensä otan pois samantien.
Kivipiiran otan talteen.
Lintu roikkumaan kaulastaan puunoksaan, jotta enimmät veret valuu pois.
Muovikäsine pussiin, niitä ei tule metsään jättää. Poltan ne sitten seuraavilla tulilla tai vien kotiin roskikseen. - linakannustaja
Se on helppo homma. Lasketaan suolet syliin.
- haloo...
Ai jaa, miten noin pöntösti toimit. Koita nyt hyvänen aika saada järkeä touhuihisi, jos pystyt.
- pystyn
haloo... kirjoitti:
Ai jaa, miten noin pöntösti toimit. Koita nyt hyvänen aika saada järkeä touhuihisi, jos pystyt.
Kauhailin aamusella 4 teertä. neljä laukausta 5,7;lla. Kauimmainen oli liki 200 m päässä. Näin toimii saamamies, eikä joutava tumpelo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067