Hei!
Minulle tehtiin olkapääleikkaus tähystyksellä toukokuussa. Leikkauksessa operoitiin mm. avarrettiin ahdasta olkapäätä, poistettiin tulehtunutta bursaa ja siloitettiin repeämiä.
Kuusi viikkoa leikkauksen jälkeen alkoi olkapää oireilemaan. Kaksi kuukautta ultraäänessä todettiin olkapäässä edelleenkin ahtaus, tulehdus ja nesteily.
Leikkaava lääkäri on sitä mieltä, että ei voi olla ahdas kun hän on sen leikannut. Kävin juuri n. 4 kuukautta leikkauksen jälkeen ultraäänessa (siis uudestaan) ja edelleenkin siellä näkyy nämä ennen leikkaustakin olleet viat.
Nyt olen miettinyt, että leikkauttaisin olkapään uudestaan yksityisellä puolella. Olen ajatellut hakeutua hoitoon Diacoriin ja Harri Heliön vastaanotolle.
Onko jollain kokemusta, että missä hinnoissa liikkuu nuo yksityisten esim. Diacorin leikkaushinnat
a) tähystysleikkaus
b) avoleikkaus
c) mitä kela korvaa leikkauksesta?
Olisin kiitollinen vastauksista.
olkapääleikkauksista
26
29145
Vastaukset
- abcdef...
Heliö on leikannut olkapääni Diacorissa. Tähystysleikkaus maksoi 2600 euroa siellä. Itselleni jäi maksettavaksi 2000 euroa. Leikkaus oli tähystysleikkaus ja sujui oikein hyvin. Heliö osaa asiansa, suosittelen. Minulla oli luupiikki, ahdas olkapää, paha tulehdus, repeämiä, löysä olkapää jne. Hinta on kai aine se sama, oli mitä oli. Tähystämällä Heliö taitaa aina leikata ellei nyt ole sellaista vammaa jota niin ei voida korjata.
- leikattu
Kiitos tuosta tiedosta. Luulin, että menee yli 3.000 euron se leikkaus.
Ajattelin, että kun mulla oli niin paljon tuota tulehtunutta bursaa, että saakohan kaiken pois tähystyksellä. Kun en tiedä, että aiheuttaako se osittain vielä sitä ahtautumaa.
Mielellään vielä saa antaa lisääkin kommentteja. Kaiken otan kiitollisuudella vastaan.
En usko, että luottamus pelaa enää tuon ensimmäiseen lääkäriin, koska haluaa peitellä selvästi oman leikkauksen jälkiä kiistämällä olemassa olevat ongelmat. - garim
leikattu kirjoitti:
Kiitos tuosta tiedosta. Luulin, että menee yli 3.000 euron se leikkaus.
Ajattelin, että kun mulla oli niin paljon tuota tulehtunutta bursaa, että saakohan kaiken pois tähystyksellä. Kun en tiedä, että aiheuttaako se osittain vielä sitä ahtautumaa.
Mielellään vielä saa antaa lisääkin kommentteja. Kaiken otan kiitollisuudella vastaan.
En usko, että luottamus pelaa enää tuon ensimmäiseen lääkäriin, koska haluaa peitellä selvästi oman leikkauksen jälkiä kiistämällä olemassa olevat ongelmat.Timo Lindström Raumalla. Leikkaus maksoi n. 270 €, josta sain vielä Kelalta takaisin. Olkapää paljon parempi kuin ennen leikkausta, joka tehtiin kesäkuussa. Tähystysleikkaus.
- abcdef...
garim kirjoitti:
Timo Lindström Raumalla. Leikkaus maksoi n. 270 €, josta sain vielä Kelalta takaisin. Olkapää paljon parempi kuin ennen leikkausta, joka tehtiin kesäkuussa. Tähystysleikkaus.
Olit varmaankin yleisellä puolella! Tuolla hinnalla ei yksityisellä leikata. Minun asuinpaikkakunnallani ei sairaalasta löydy yhtäkään ortopedia joka osaa leikata olkapäitä tähystämällä. Siksi menin yksityiselle. Rahaa kului mutta en kadu.
- ritu
Olkapääni tähystettiin helmikuussa 2005. Korjattiin repeytynyt kiertäjäkalvosin, avarrettiin ja poistettiin tulehtunutta kudosta.
Aluksi kaikki meni hyvin. Mutta noin kolmen kuukauden jälkeen en taaskaan saanut kättäni vaakatasoa ylemmäs. Hakeuduin uudelleen kirran polille ja leikannut lääkäri epäili, että tehdyt ompeleet mahdollisesti repeytyneet ja pääsin magneettikuviin. Kävin kuulemassa kuvien tulokset ja näin kuulemma todellakin oli, sillä kuvissa näkyi "napinläpirepeämä". No sain uuden ajan tähystykseen joka sitten tehtiin lokakuussa 2005. Yllätys, yllätys, ei mitään repeämiä, ei jälkeäkään ompeleista. Sen sijaan avarrettu liikkumatila oli täynnä arpikudosta joka sitten tietysti poistettiin ja kaikki paikat putsattiin uudelleen. Nyt (syyskuussa 2006) alkaa olkapääni olla lähes terveen veroinen, mitä nyt joskus pientä särkyä. Toipuminen saattaa kestää vuoden ja ylikin, joten vielä on mahiksia .... Että tälläistakin voi sattua.- leikattu
Itselläni oli osittainen kierätjäkalvosimen repeämä, mutta mulla oli niin, että kun se oli revennyt vain osittain niin sitä tässä ensimmäisessä leikkauksessa vain "siloteltiin".
Sulla oli se, hyvä, että leikkaava lääkäri otti sut vakavasti. Mulle vain toitotettiin, että "ei voi olla enää ahdas kun hän on sen leikannut".
Ultarlääkäri juuri sanoi tuosta arpikudoksesta, että joidenkin ihmisten elimistö tuottaa tuota arpikudosta niin paljon, että voihan se olla vika siinäkin.
Itse en kyllä ihan turhasta viitsisi lääkärille valittaa, siksi tuntuu niin oudolta, että leikkaava lääkäri ei ottanut vakavasti valitustani. Onneksi työpaikkalääkäri otti asian paljon vakavammin. Hänen ajatuksensa oli, että leikkaava lääkäri on tehnyt leikkauksen liian varovasti, eikä ole uskaltanut avartaa tarpeeksi.
Katsellaan nyt, että miten asia etenee. Olisihan se ollut kiva, että olisi tullut yhdellä leikkauksella kuntoon. - "repeämä"
leikattu kirjoitti:
Itselläni oli osittainen kierätjäkalvosimen repeämä, mutta mulla oli niin, että kun se oli revennyt vain osittain niin sitä tässä ensimmäisessä leikkauksessa vain "siloteltiin".
Sulla oli se, hyvä, että leikkaava lääkäri otti sut vakavasti. Mulle vain toitotettiin, että "ei voi olla enää ahdas kun hän on sen leikannut".
Ultarlääkäri juuri sanoi tuosta arpikudoksesta, että joidenkin ihmisten elimistö tuottaa tuota arpikudosta niin paljon, että voihan se olla vika siinäkin.
Itse en kyllä ihan turhasta viitsisi lääkärille valittaa, siksi tuntuu niin oudolta, että leikkaava lääkäri ei ottanut vakavasti valitustani. Onneksi työpaikkalääkäri otti asian paljon vakavammin. Hänen ajatuksensa oli, että leikkaava lääkäri on tehnyt leikkauksen liian varovasti, eikä ole uskaltanut avartaa tarpeeksi.
Katsellaan nyt, että miten asia etenee. Olisihan se ollut kiva, että olisi tullut yhdellä leikkauksella kuntoon.Minulla on olkapään repeämä, tulehdus ja nestettä. Jonotan leikkaukseen pääsyä. Paljonko tähystysleikkauksesta on yleensä saanut sairaslomaa? Onko tarvetta pyytää fysikaalisen "lappua"?
- Mari-Lee
"repeämä" kirjoitti:
Minulla on olkapään repeämä, tulehdus ja nestettä. Jonotan leikkaukseen pääsyä. Paljonko tähystysleikkauksesta on yleensä saanut sairaslomaa? Onko tarvetta pyytää fysikaalisen "lappua"?
Kuinka pitkä sairausloma tällaisesta olkapääleikkauksesta tulee? Olisin kiitollinen tiedosta.
- saara
Mari-Lee kirjoitti:
Kuinka pitkä sairausloma tällaisesta olkapääleikkauksesta tulee? Olisin kiitollinen tiedosta.
olen itse menossa olkapään leikkaukseen vuoden 2009 keväällä ja arvioitu s-loma on 4-6 vkoa
tapauksesta ja ammatista riippuen ,olen siivooja
ja epäilen ettei tämä määrä riitä,mulle tehdään siis acromioblastia.
- uusi leikkaus
Minultakin jouduttiin olkapää leikkaamaan uudestaan. Kustannus oli n. 2500 Diacorissa, josta kelan palautus pari sataa. Olisi kannattanut heti leikkauttaa kunnolla, jolloin sama summa olisi säästynyt päivärahoissa. Harri Heliö tekee tietääkseni eniten näitä operaatioita pohjoismaissa, luultavasti myös Euroopassa, ja ainakin minun olkapääni on nyt parempi kuin uusi, vaikka ensimmäisen operaation jälkeen ehdittiin jo suositella uudelleen koulutusta. t. Kerralla kuntoon
- ihmettelevä
Olin kuukausi sitten Diacorissa Harri Heliön tekemässä olkapään tähystysleikkauksessa ja hinta oli 2.600 euroa, josta nyt olen saanut kelakorvausta takaisin 225,39 euroa.
- by the way
Ei sillä ole mitään merkitystä, onko lääkäri yksityinen vai julkinen. Jos UÄ:ssä on todettu edelleen ahtaus ja tulehdus, kannattaa tuo vaiva hoitaa samassa hoitopaikassa julkisella sektorilla. Ota UÄ-lausunto kirjallisena ja marssi tuolle leikkaavalle lääkärillesi vastaanotolle. Muista, että UÄ ei riitä leikkaukseen valmisteltaessa. Olkapää on aina magneettikuvattava ennen tähystysleikkausta. Uusintatähystykseen pääsy voi kyllä viedä vähän enemmän jonotusaikaa. Jos olet rikas, silloin kannattaa tietysti maksaa itse ja jättää julkinen terveydenhuolto pienituloisille suomalaisille.
Tähystysleikkauksen jälkeen on potilaallakin vastuunsa siitä, ettei tee raskaita töitä tuolla leikatulla kädellä, eikä nostele mitään painavia. Tulehduskipulääkkeitä kannattaa syödä ainakin 2 vk leikkauksen jälkeen säännöllisesti.- jorkku
tammikuussa oma olkapääni leikattiin.Tehtiin nuita edellämainittuja korjauksia.Kiertäjäkalvosimen repeämää korjattiin,hoonattiin jotain luuväliä isommaksi ja jänteessä ollut reämä ommeltiin kiinni. Em. vaivat tulivat kun putosin neljän metrin korkeudelta kyljelleni. No, leikkaus meni hyvin.Kuntoutus eteni fysiikaalisen hoidon kanssa huippu hyvää vauhtia. Kunnes fysiikaalisessa käydessäni alkoi ilmetä sellaista lonksahtelu ongelmaa. Parin- kolmen viikon päästä fysiikaalisessa tehtävä kuntoutus oli lopetettava. Lonksahdus ja rutina olivat niin pahoja ettei kuntoutusta kertakaikkiaan voinut jatkaa. Kävin leikanneen kirurgin luona lopputarkastuksessa, muutamaa viikkoa aiemmin kuin mitä oli sovittu. (yksityinen) Laitettiin kortisooni piikki. Samalla kirurgi kertoi että solisluuta on varmaankin lyhennettävä sentin verran.No enpä suostunut operaatioon. Mietin vaan ettei ongelmaa ollut ennen leikkausta.Olkapäässä oli ranteeseen asti polttava kipu, mutta ei se lonksahdellut eikä rutissut. Käpälä ei noussut suosiolle edes vaakatasoon. Mietin ettei solisluu ole nyt muutamassa viikossa voinut pidentyä niin että sitä olis sentti lyhennettävä. Nyt olen kyllä työkuntoinen mutta vaiva on kuitenkin niin haittaava, että menin toisen yksityisen kirurgin vastaanotolle. En suostunut siihen että hän olisi leikannut uudelleen vanhojen papereiden mukaan. Vaadin magneettikuvaukseen. No sieltähän löytyikin kaikkea. Löytyi esim. se sama jänteessä oleva 3 sentin mittainen repeämä jonka leikannut kirurgi kertoi ommelleensa umpeen. Näytti siellä olevan solisluun päähän karvanut "luupiikki", joka on siis nyt poistettava. Paljon jäi epäselvää, josta pitää ottaa selvää. Ompeliko kirurgi sen jänteen halkeaman kiinni vai valehteliko päin näköä.? Onko ommel revennyt auki ? Miksi? Onko tullut uusi repeämä? Miten? Miksi? Miksi lonksahtelu alkoi nivelessä? Kasvoiko "luupiikki" sinne 22.1-22.2 välisenä aikana.? Jos "luupiikki" oli siellä jo tammikuussa, miksi ei oireillut? Miksi ei leikattu pois? Miksi leikannut kirurgi ei ottanut magneettikuvia? Ensimmäinen leikkaus kuntoutuksineen meni liiankin hyvin. Kevyttä työtä olis voinut tehdä jo viikon päästä.Kuukauden päästä oli jo niin hyvässä mallissa kuin se on nytkin. Uutta leikkausta suunnitteleva kirurgi sanoi että seuraavan leikkauksen jälkeen ei ole nopeasti kunnossa. 5 viikkoa kannettava siinä häkkyrässä. Sitten kai alkaa vasta oikea kuntoutus. 3 kk sairauslomaa. Miksi tuo tammikuun leikkaus oli muka niin erilainen kuntoutuksen osalta?. Oli vaan semmoinen kantoside joka piti ottaa päivisin pois käytöstä kivun sallimissa rajoissa. Käytännössä jo ensimmäisenä päivänä. Yöksi käsi tuettiin siteellä kylkeä vasten. Ensimmäisenä päivänä aloitettiin myös jumppaliikkeet.
Ne oli tämän yksityisen lääkäriaseman fysioterapeutin suunnittelemat. Meniköhän siinä joku vikaan? Kokemuksena ei ollut kovinkaan hyvä. Ottaahan tuo nuppiin mennä samaan ruljanssiin uudestaan. Nyt leikkaava kirurgi sanoi että olis sen voinut leikata ensimmäisellä kuntoon. No onko asia näin?. En tiedä. Olisikohan tämäkään kirurgi laittanut minut magneettikuvaukseen jos en olisi itse vaatinut?. No tämmösiähän me ihmiset ollaan, pääosin rotteloita ja hölmöjä. - Julkiseen terveydenhuoltoon lopen kyllästynyt
jorkku kirjoitti:
tammikuussa oma olkapääni leikattiin.Tehtiin nuita edellämainittuja korjauksia.Kiertäjäkalvosimen repeämää korjattiin,hoonattiin jotain luuväliä isommaksi ja jänteessä ollut reämä ommeltiin kiinni. Em. vaivat tulivat kun putosin neljän metrin korkeudelta kyljelleni. No, leikkaus meni hyvin.Kuntoutus eteni fysiikaalisen hoidon kanssa huippu hyvää vauhtia. Kunnes fysiikaalisessa käydessäni alkoi ilmetä sellaista lonksahtelu ongelmaa. Parin- kolmen viikon päästä fysiikaalisessa tehtävä kuntoutus oli lopetettava. Lonksahdus ja rutina olivat niin pahoja ettei kuntoutusta kertakaikkiaan voinut jatkaa. Kävin leikanneen kirurgin luona lopputarkastuksessa, muutamaa viikkoa aiemmin kuin mitä oli sovittu. (yksityinen) Laitettiin kortisooni piikki. Samalla kirurgi kertoi että solisluuta on varmaankin lyhennettävä sentin verran.No enpä suostunut operaatioon. Mietin vaan ettei ongelmaa ollut ennen leikkausta.Olkapäässä oli ranteeseen asti polttava kipu, mutta ei se lonksahdellut eikä rutissut. Käpälä ei noussut suosiolle edes vaakatasoon. Mietin ettei solisluu ole nyt muutamassa viikossa voinut pidentyä niin että sitä olis sentti lyhennettävä. Nyt olen kyllä työkuntoinen mutta vaiva on kuitenkin niin haittaava, että menin toisen yksityisen kirurgin vastaanotolle. En suostunut siihen että hän olisi leikannut uudelleen vanhojen papereiden mukaan. Vaadin magneettikuvaukseen. No sieltähän löytyikin kaikkea. Löytyi esim. se sama jänteessä oleva 3 sentin mittainen repeämä jonka leikannut kirurgi kertoi ommelleensa umpeen. Näytti siellä olevan solisluun päähän karvanut "luupiikki", joka on siis nyt poistettava. Paljon jäi epäselvää, josta pitää ottaa selvää. Ompeliko kirurgi sen jänteen halkeaman kiinni vai valehteliko päin näköä.? Onko ommel revennyt auki ? Miksi? Onko tullut uusi repeämä? Miten? Miksi? Miksi lonksahtelu alkoi nivelessä? Kasvoiko "luupiikki" sinne 22.1-22.2 välisenä aikana.? Jos "luupiikki" oli siellä jo tammikuussa, miksi ei oireillut? Miksi ei leikattu pois? Miksi leikannut kirurgi ei ottanut magneettikuvia? Ensimmäinen leikkaus kuntoutuksineen meni liiankin hyvin. Kevyttä työtä olis voinut tehdä jo viikon päästä.Kuukauden päästä oli jo niin hyvässä mallissa kuin se on nytkin. Uutta leikkausta suunnitteleva kirurgi sanoi että seuraavan leikkauksen jälkeen ei ole nopeasti kunnossa. 5 viikkoa kannettava siinä häkkyrässä. Sitten kai alkaa vasta oikea kuntoutus. 3 kk sairauslomaa. Miksi tuo tammikuun leikkaus oli muka niin erilainen kuntoutuksen osalta?. Oli vaan semmoinen kantoside joka piti ottaa päivisin pois käytöstä kivun sallimissa rajoissa. Käytännössä jo ensimmäisenä päivänä. Yöksi käsi tuettiin siteellä kylkeä vasten. Ensimmäisenä päivänä aloitettiin myös jumppaliikkeet.
Ne oli tämän yksityisen lääkäriaseman fysioterapeutin suunnittelemat. Meniköhän siinä joku vikaan? Kokemuksena ei ollut kovinkaan hyvä. Ottaahan tuo nuppiin mennä samaan ruljanssiin uudestaan. Nyt leikkaava kirurgi sanoi että olis sen voinut leikata ensimmäisellä kuntoon. No onko asia näin?. En tiedä. Olisikohan tämäkään kirurgi laittanut minut magneettikuvaukseen jos en olisi itse vaatinut?. No tämmösiähän me ihmiset ollaan, pääosin rotteloita ja hölmöjä.Kaaduin kaksi vuotta sitten oik. kyljelle, käden varaan, jolloin tunsin kovan kivun oik. olkapäässä. Kävin yksityisellä lääkärillä viikon sisällä tapahtumasta, koska kivut eivät helpottaneet. Totesi vain kiertäjäkalvosimen venähtäneen (ei ottanut edes rtg-kuvia). Kivut jatkuivat edelleen, välillä sietämättömäksi. Juoksin tk-lääkärin luona ja pääsin vihdoin uä-kuvaukseen, jossa todettiin kiertäjäkalvosimessa kaksi osittaista repeämää ja sain lähetteen sairaalaan kir.poliklinikalle. Siellä arvon kirurgi viidessä minuutissa teki diagnoosinsa, puhui tupakanpoltosta puolet ajasta ja potkaisi polilta ulos - ilman jälkitarkastuksia tai mitään. Vakuutusyhtiökin ilmoitti ettei korvaa mitään, koska tuo kirurgi oli laittanut diagnoosiksi kiertäjäkalvosimen osittainen repeämä ilman vammaa...
Kivut jatkuivat edelleen ja hakeuduin uudestaan yksityiselle puolelle. Sain lähetteen MRI-kuviin, joiden vastauksia nyt odottelen. Sen sain kuulla, että kiertäjäkalvosin on revennyt... Kivut ovat nyt sitä luokkaa, että yöllä ei saa nukuttua. Käsi ei nouse kunnolla ja lihasvoima on hävinnyt. Tapaturmasta on aikaa kaksi vuotta. Olen miettinyt leikkaukseen menoa. Voiko kiertäjäkalvosinta enää korjata näin pitkän ajan päästä? Jos oikea diagnoosi olisi tullut heti, kaikki olisi ilmeisesti erilaista nyt?!? - Bench for life
Julkiseen terveydenhuoltoon lopen kyllästynyt kirjoitti:
Kaaduin kaksi vuotta sitten oik. kyljelle, käden varaan, jolloin tunsin kovan kivun oik. olkapäässä. Kävin yksityisellä lääkärillä viikon sisällä tapahtumasta, koska kivut eivät helpottaneet. Totesi vain kiertäjäkalvosimen venähtäneen (ei ottanut edes rtg-kuvia). Kivut jatkuivat edelleen, välillä sietämättömäksi. Juoksin tk-lääkärin luona ja pääsin vihdoin uä-kuvaukseen, jossa todettiin kiertäjäkalvosimessa kaksi osittaista repeämää ja sain lähetteen sairaalaan kir.poliklinikalle. Siellä arvon kirurgi viidessä minuutissa teki diagnoosinsa, puhui tupakanpoltosta puolet ajasta ja potkaisi polilta ulos - ilman jälkitarkastuksia tai mitään. Vakuutusyhtiökin ilmoitti ettei korvaa mitään, koska tuo kirurgi oli laittanut diagnoosiksi kiertäjäkalvosimen osittainen repeämä ilman vammaa...
Kivut jatkuivat edelleen ja hakeuduin uudestaan yksityiselle puolelle. Sain lähetteen MRI-kuviin, joiden vastauksia nyt odottelen. Sen sain kuulla, että kiertäjäkalvosin on revennyt... Kivut ovat nyt sitä luokkaa, että yöllä ei saa nukuttua. Käsi ei nouse kunnolla ja lihasvoima on hävinnyt. Tapaturmasta on aikaa kaksi vuotta. Olen miettinyt leikkaukseen menoa. Voiko kiertäjäkalvosinta enää korjata näin pitkän ajan päästä? Jos oikea diagnoosi olisi tullut heti, kaikki olisi ilmeisesti erilaista nyt?!?Loukkasin keväällä 2008 penkkipunnerruksessa oikean olkapääni. Olkapäästä hävisi kaikki tehot ja hauis sekä ranne oli ihan tolkuttomaton kipeät. Nukkumaan ei juuri pystynyt. Olkapää kuvattiin ja magneettikuvasta kävi ilmi, että kiertäjäkalvosin jänteet oli poikki. Diacorin Harri Heliö leikkasi kiertäjäkalvosinjänteet tähystyksellä. Samalla Heliö avarsi oikeaa olkapäätäni. Myös paikaltaan pois mennyt hauisjänne kiinnitettiin paikalleen. Leikkauksen jälkeisen kuntoutuksen hoiti Fysiosporttiksen Mikael Allenius. Molemmat ovat alan huippuosaajia, jotka tekevät yhteistyötä erittäin tiiviisti.. Muutamassa kuukaudessa voimat ja liikkuvuus alkoi palautua pikkuhiljaa. Sittemmin olen rikkonut kaikki penkkpunnerrusennätykseni alle vuoden jälkeen leikkauksesta ja käsi kestää harjoittelua. Minusta leikkaaminen yksityisellä puolella kannatti koska voin jatkaa harrastustani entiseen tapaan. Suomessa lienee Heliön ohella myös muita loistavia olkapää spesialistejä. Itse puolestani rohkaisen kaikkia hoitamaan itseään parhailla spesialisteillä.
- olkapää leikattu
Bench for life kirjoitti:
Loukkasin keväällä 2008 penkkipunnerruksessa oikean olkapääni. Olkapäästä hävisi kaikki tehot ja hauis sekä ranne oli ihan tolkuttomaton kipeät. Nukkumaan ei juuri pystynyt. Olkapää kuvattiin ja magneettikuvasta kävi ilmi, että kiertäjäkalvosin jänteet oli poikki. Diacorin Harri Heliö leikkasi kiertäjäkalvosinjänteet tähystyksellä. Samalla Heliö avarsi oikeaa olkapäätäni. Myös paikaltaan pois mennyt hauisjänne kiinnitettiin paikalleen. Leikkauksen jälkeisen kuntoutuksen hoiti Fysiosporttiksen Mikael Allenius. Molemmat ovat alan huippuosaajia, jotka tekevät yhteistyötä erittäin tiiviisti.. Muutamassa kuukaudessa voimat ja liikkuvuus alkoi palautua pikkuhiljaa. Sittemmin olen rikkonut kaikki penkkpunnerrusennätykseni alle vuoden jälkeen leikkauksesta ja käsi kestää harjoittelua. Minusta leikkaaminen yksityisellä puolella kannatti koska voin jatkaa harrastustani entiseen tapaan. Suomessa lienee Heliön ohella myös muita loistavia olkapää spesialistejä. Itse puolestani rohkaisen kaikkia hoitamaan itseään parhailla spesialisteillä.
Heliö on minulle tuttu. Muita hyviä olkapääspesialisteja?
- ogaleikkaus
olkapää leikattu kirjoitti:
Paljonko olkapäätähystys maksaa nykyään Diacorilla, vakuutus ei suostu maksamaan. Kyseessä olis nivelruston reittäminen että kasvaa uutta rustoa.
- olgaleikkaus
ogaleikkaus kirjoitti:
Paljonko olkapäätähystys maksaa nykyään Diacorilla, vakuutus ei suostu maksamaan. Kyseessä olis nivelruston reittäminen että kasvaa uutta rustoa.
noin 3000 se sitten maksoi. Lopputulos vaikuttaa jo nyt paremmalta kuin ennen leikkausta.
- leikattu
olkapää leikattu kirjoitti:
Heikki Jaroma ja Janne Nurmenniemi nyt ainakin tulee mieleen
- anniniinatar
leikattu kirjoitti:
Mulla sujui julkisen terveydenhuollon piirissä erittäin hyvin olkapääleikkaus, kaikki meni niin putkeen etten olis ikinä odottanu. Ja hinta oli sen 33e, sairaalavuorokauden hinta. säästyi rahat lomamatkaan.
- utelias100
leikattu kirjoitti:
on Joukainen Antti? Onko ketään, jonka olkapäätä olisi kyseinen kirurgi leikannut?
- audiina
utelias100 kirjoitti:
on Joukainen Antti? Onko ketään, jonka olkapäätä olisi kyseinen kirurgi leikannut?
keneltäkään leikattu pois kalkkia olkapäästä? onnistuuko???
- jepppppp
utelias100 kirjoitti:
Antti leikkasi mun olkapään vuonna 2008, ja se on kun uus. Kaikki meni aivan loistavasti, ja Joukainen alansa parhaita!
- tyytyväinen
jepppppp kirjoitti:
Antti leikkasi mun olkapään vuonna 2008, ja se on kun uus. Kaikki meni aivan loistavasti, ja Joukainen alansa parhaita!
Joukainen on parhaita olkapäävaivoihin erikoistuneita ortopedejä Suomessa.
Varmaa ja onnistunutta jälkeä tekevä ammattilainen.
Olen kuullut muutaman henkilön jälkikäteen kehuneen ja hakeuduin itsekin hoidettavaksi, kun tarvetta oli. Minun olkapääleikkaus onnistui erittäin hyvin.
- göteborg
Minä kompastuin 29 -2 -2016,oikein kunnolla oikealle olkapäälleni ja se meni sijoiltaan pois. Nyt on mennyt 6 viikkoa täyteen eikä suurempaa paranemista ole edistynyt. Käsi ( oikea) nousee vain kasvojen korkeudelle että saa naamansa pestyä,ja käsi suorana sivulle vain 30 senttiä.Ylös ei nouse ollenkaan ei edes toisen käden avulla. Tuntuu että olkapäästä ylös päin on aivan jumissa. Rötgenkuvissa ei näkynyt muuta kuin kulumia nyt 6-4 kun kävin nyt uudemman kerran kuvauksissa,Ensimmäisellä kerralla nähtiin muka jotain luusiruja ( oli eri röngen paikka) toisella paikalla otettin 7 kuvaa eikä ollut sama tulosta.Nyt haluaisinkin tietää onko toisillakin tälläisiä kipu vaivoja 6 viikon jälkeen ,tuntuu että käsi ei ala toimiin ollenkaan,saan kyllä sairasvoimistelua eri liikesarjoja mutta tulee vain kipeämmäksi olkapää.Olisin neuvoista oikein kiitollinen onko mulla vielä toivoa edessä päin. Hyvää kevään tuloa kaikille.
- Anonyymi
Joukainen leikkasi olkapään ja epäonnistui täysin. Kahden vuoden jälkeenkään käsi ei toimi. Lääkärinä epäkohtelias ja potilasta halventava. En todellakaan suosittele.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409