Tunneäly leffaillassa testiin!

BBFaniHKI

Hyvä veto Big Brotherilta pistää asukkaat katsomaan Brokeback Mountain. Osa asukkaista ei leffaa nimittäin ole aiemmin nähnyt ja nyt kun nämä homo/bi-teemat ovat talossa olleet esillä kahden ensimmäisen viikon aikana, joutuvat hieman käsittelemään myös omia tuntemuksiaan tämän aiheen suhteen.

Henrissä minua ottaa päähän tällä hetkellä se, että hänellä selvästi on jonkinlainen defenssi päällä homoteemaa vastaan. Tuollaiset "keijo-kommentit" leffan aikana ovat minusta osoitus siitä, että Henrille aihe on henkilökohtaisesti arka. Kukaan itsensä 100% heteroksi tunteva ihminen joka tuntee itsensä ja on varma omasta seksuaalisuudestaan, ei provosoituisi tuohon tyyliin Brokeback Mountainista - ellei sitten kysymyksessä ole joko keskenkasvuinen kakara, jota kaikki seksiin liittyvä naurattaa - tai sitten ihminen, joka ei kestä nähdä edessään omaa peilikuvaansa tai sitä elementtiä, jota pelkää tai häpeää itsessään.

Kaarlon suhtautuminen elokuvan tarinaan sen sijaan on ollut erittäin mielenkiintoista seurattavaa. On hyvinkin mahdollista, että Kaarlon tämänhetkinen eläytyminen leffaan laukaisee hänessä jonkinlaisen keskustelutarpeen - ehkä jopa Arin kanssa. Ainakin Kaarlon ilmeet kertovat tällä hetkellä paljon. Jätkässä näyttäisi olevan tunneälyä melkoisesti tuon hämmentyneen ulkokuoren alla.

Tytöt toivoivat juuri, että elokuvassa olisi onnellinen loppu. Valitettavasti elokuvan loppu ei ole onnellinen, joten luvassa on suuria tunnereaktioita joita odotan suurella mielenkiinnolla.

Tällä palstalla on kritisoitu sitä, että on varsin tylsää katsella ihmisiä katsomassa elokuvaa. Olen tästä täysin eri mieltä. Juuri nuo kommentit ja ilmeet joita 24/7-lähetyksessä tällä hetkellä näkee, ovat erittäin mielenkiintoista antia. :)

9

1138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätikatsoja

Osuva kommentti sinulla! Minua harmittaa se, että elokuva on minulle outo, joten en saa oikein kaikkea irti heidän käyttäytymisestään.

• tiinjuska

tuo ilmeiden seuraaminen ja kommenttien kuuluminen on ihan mielenkiintoista. Panin Kaarlosta merkille saman kuin aloittajakin ja Henasta myös. Siinä on miehet jotenkin kuin yö ja päivä. Tytöilläkin ollut hyviä ilmeitä, mutta Ari on ollut yllättävän lunki leffaa katsoessa.
      Kaarlo oli muuten aika söpö kun kertoili ennen leffan alkua tytöille siitä miten hänen ja tyttöystävän suhde oli alkanut ja myös kertoili omia näkemyksiään naisista ja miehistä.;)

"mulle riittää että toisella on hyvä fiilis, tulee itellekin hyvä olo, mutta jos naisella on p....fiilis, niin siinä ei auta olla kuningas/pormestari eikä Conan, siihen ei vaikuta mikään".

• BBFaniHKI

Tatulta hyvä kommentti Mankille: "Pitikö vielä tänä iltana alkaa itkeen homoleffasta!" :)

• en löydä sanoja...

...miten voi ihminen olla itserakas paska...

• anna jo olla,anna jo olla j...

hei annatko jo olla!Menee jo herjauksen puolelle ja ip-tunnuksestasi sinut voidaan saada selville,pökiö! Jos mies sut jätti ei silti ansaitse tällaista rienausta!

• Siegmund Jung
        anna jo olla,anna jo olla j... kirjoitti:

hei annatko jo olla!Menee jo herjauksen puolelle ja ip-tunnuksestasi sinut voidaan saada selville,pökiö! Jos mies sut jätti ei silti ansaitse tällaista rienausta!

Keittiöpsykologiaa parhaimmillaan, ilmiselvä homohan tuo on.

• BBFaniHKI

Selkeästi Brokeback Mountain aiheutti tunnekuohuja, jotka jokainen ratkaisi omalla tavallaan. Heidi liikuttui mutta ei erityisesti keskustele leffasta. Tatu piti elokuvaa tavattoman surullisena ja häneltä tuli erittäin asiallista kommenttia. Henri taas kysyi "Kuka tommosia rahoittaa?", johon Hanne sanoi "Älä viitti olla tommonen!". Henri korjasi tällöin, että "No en mää, mä vaan tykkään enemmän semmosista.... toimintaleffoista".

Jenni liikuttui elokuvasta kovasti, samoin Hanne. Mikaa oli ilo katsoa, koska "apina" oli kerrankin hiljaa ja katseli elokuvaa keskittyneesti. Ehkäpä siellä Mankin ulkokuoren alla onkin häivähdys sivistynyttä ihmistä?

Tärkeintä oli minusta se, että tuo remujengi oli edes jonkin aikaa hiljaa ja keskittyneenä johonkin muuhun asiaan kuin omaan itseensä ja hauskanpitoon. Ja jos tuo leffa edes jossakin asukkaista herätti mitä tahansa tunnereaktiota, Big Brotherin tarjoama leffa "osui ja upposi". :)

• Miten se nyt noin meni että illan mielenkiintoisin vaihe revittiin irti tästä.. Just kun ite meni tekemään muita juttuja...

• yksiyks

Juuri tämän tyylisiä juttuja kaipaisin Big Brotherissa enemmän. Tunteet ovat kiinnostavia. On kiva kun porukka ei jatkuvasti riehu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      247
      10802
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6923
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5593
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4870
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4144
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3649
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3454
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3392
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      20
      2829
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      57
      2618
    Aihe