Jos täällä olis joku joka on perehtnyt thinkpadien sisälmyksiin ja jaksaa lukea tämän viestin läpi niin voisit olla mulle suureksi avuksi.
Elikkä olen laittamassa T30:een (2366-81G)sisäistä wlania ja bluetoothia kun sellaisia ei vielä ole. Tarvitseeko nämä molemmat jonkin antennin vai onko korteissa itsessään antennit? Ja onko nämä mahdolliset antennit T30:ssa valmiina kun korttien kytkentätilaan tulee kaksi irtonaista johdonpäätä niin olisiko nämä juuri tähän tarkoitukseen? Kuva kyseisestä tilasta löytyy:
http://users.tkk.fi/~tpkuitun/T30/T30.jpg
Kuvassa keskellä näkyy kaksi irtonaista johdonpäätä joita siis epäilin niiksi antenneiksi..
Nykyään tässä on asennettuna Modeemi (Kuvassa vasemmalla ylhäällä) Daughter Card -paikkaan ja Mini-PCI-paikka on tyhjänä. Ajattelin laittaa tuohon Mini-PCI-paikkaan wlanin ja daughter card -paikkaan bluetoothin. Onko muuten jossain muualla T30:ssä toinen daughter card -paikka kun luin jostain että pitäisi olla kaksi paikkaa mutten sitä mistään löytänyt?
Niin joo ja tarvitseekohan bluetooth daughter cardin olla nimenomaan T30:n service parts-listalla oleva versio (12P3872) vai käykö mikä tahansa toinen malli?
IBM Thinkpad T30:n päivitys
6
298
Vastaukset
- T30 viritellyt
Eli tuolta löytyy aika hyvin infoa www.thinkwiki.org/wiki/
- T30viritellyt
eikä köydykään anteeksi
- eera
Luvasi perusteella näyttää, että irralliset johdot ova wlanin antenneja, jotka sijaitsevat näytön molemmilla sivuilla.
Hyviä ohjeita on mm. seuraavalla eBay-myyjän sivuilla:
http://stores.ebay.com/wireless4laptop .
Usealta myyjältä saa myös kortin mukana ilmaisen BT-antennin. Itse asensin antennin irrallisena BT-kortin tilaan; toimii sieltäkin usean metrin päähän.- T30viritellyt
Sukasiko hä horet? mäh?! SLIOTTI
- romumarako
Mistä ser lavalta noita xp koneita löytyy?
- hinta-vain-nousussa
Minulta löytyy heti R52 ibm thinkpad (xp-pro-tarra). akku on huono, noin tunnin kestää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut ja Tall poppy -syndrooma
Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky635162Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va2554241Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty643848Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,1372216Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.221574Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar631260Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!
Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk6949- 94879
Ajattelen sinua
Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii32862entäs jos yhtenä päivänä kävisi niin
että miehet vaan yhtäkkiä kollektiivisesti kyllästyisivät ja lopettaisivat naisten palvelemisen ja naiset saisivat pärjä137847