Saksa

ofeelie

suunnittelen muutto Saksan,haluaisin tietää miten siellä esim saako sossusta rahaa tai jos jää työttömäksi saako esim jotain tukea.miten voi hankkia asunton,saako työtä helposti.olisin kiitollinen jos joku voisi vastata. kiitos

4

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täältä
    • äippä
    • Jani_

Jos mietit etupäässä tuollasia, älä lähde Saksaan. Sinne ei haluta tulijoita, jotka eivät osaa huolehtia itsestään.

Jos kuitenkin lähdet, mihin rohkaisen sinua, hanki työ etukäteen, ole ahkera sekä rehti ja älä jää työttömäksi. Kukaan ei tule sielläkään tarjoamaan sinulle työtä, vaan se on hankittava itse. Työtä Saksassa riittää, mutta työtahti on kova, sen tulet huomaamaan. Jos opit sikäläisen säännöllisen ja vilkkaan elämänrytmin, viihdyt myös maassa. Voi tosin olla, ettet viihdy sen jälkeen enää Suomessa.

Vaikeuksiin joutunutta kunnollista ihmistä Saksassa autetaan, mutta ei luuseria, niinkuin täällä Suomessa. Saksassa on yleensä turha marista rahapulaa sossun tiskillä, jos ei yritä itse mitään. Siellä sosiaalivirkailijat eivät ole laiskureiden eikä puistokemistien joulupukkeja, niinkuin täällä.

Muista myös, että Saksa on puhtaasti saksankielinen ja siirtolaisista huolimatta yhä saksalaisten kansallisvaltio. Saksan kielen taito on pärjäämisen ehdoton edellytys. Englannilla tulet toimeen vielä huonommin kuin täällä.

Lähde Saksaan, varsinkin jos olet nuori ja haluat oppia muutakin kuin suomalaisen käsityksen asioista. Matkailu avartaa, mutta ulkomailla asuminen avartaa vielä enemmän. Onnea matkaan!

• Haus fru

Jani_ olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi .Ja asunto asijasta ,Saksassa (ainakin Hampurissa) on suoranainen seikkailu löytää asunto.Kuulee mitä ihmeellisinpiä tarinoita kuinka on saanut asunnon.Kokemusta on siitä itselläkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      71
      2741
    2. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      147
      2150
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      75
      2030
    4. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      252
      1674
    5. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      69
      1433
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      299
      1374
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      77
      1305
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1196
    9. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      125
      1115
    10. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      1017
    Aihe