Eli vaivaa ei ole aikasemmin ollut, mutta nykyään tulee lähes aina yhdynnän jälkeen alapää hirveen kipeäksi. Tuntuu kuin olisi täynnä pieniä haavoja, ja muutenkin kutittaa. Ei johdu kuivuudesta. Kestää yleensä muutaman päivän, ja sama juttu kun seuraavan kerran kykenee yhdyntään. Olisiko joku tulehdus joka lähtee itsestään ja palaa aina "rasituksesta"? Ei ole lisääntynyttä vuotoa, se joka tulee on ehkä hiukan paksumpaa kuin normaalisi.
Voisiko virtsaputkentulehdus aiheuttaa tälläisen? Joku kuukausi sitten oli, ja sillon tämä tuli ensimmäistä kertaa.
On ollut ennen joskus samanlaista vaivaa, mutta siihen on kyllä vaadittu enemmän seksiä kuin kerran ja kipu on lähtenyt nopempaa. Mikä avuksi, gynelle vai löytyisikö jotain reseptitöntä?
Voisiko virtsaputkentulehdus aiheuttaa tälläisen? Joku kuukausi sitten oli, ja sillon tämä tuli ensimmäistä kertaa.
On ollut ennen joskus samanlaista vaivaa, mutta siihen on kyllä vaadittu enemmän seksiä kuin kerran ja kipu on lähtenyt nopempaa. Mikä avuksi, gynelle vai löytyisikö jotain reseptitöntä?
Vastaukset 5
Vanhimmat
Olin jo luullut, että olen ainoa! Mulla oli tuollaista kipua aikoinaan joidenkin kuukausien ajan
ja oli tosi noloa kysyä lääkäriltä, mitä se voisi olla.
Hän suhtautui asiaan tosi asiallisesti ja sanoi, että jotkut voivat olla allergisia siemennesteelle. Tai sitten limakalvot voivat olla jostain syystä tällä hetkellä herkkinä. Hän suositteli kondomin käyttämistä, kunnes tilanne rauhoittuu. Eipä käytetty kuin pari kuukautta ja kivut alkoivat nopeasti helpottamaan.
Eikä kait siitä haittaakaan olisi, jos sen virtsatietulehduksen voisi sulkea pois...
Jos päästä sisälle niin kirvelee kyllä tosi paljon, mutta yleensä ei päästä, sotkuista..
Käytätkö kondomia yhdynnässä? Itse olen nimittäin lateksille(siis kumille) allerginen ja kondomin käyttö aiheuttaa suorastaan helvetillistä poltetta...
Tästä se siis vois itelläki johtua...
Siis siitä lateksista.
Olen kärsinyt muutamia kertoja oikeen kunnon kirvelystä ja poltteesta ja ihmetellyt todella, että mistä vois johtuu.
Toisella kertaa ei tule minkänlaisia ongelmia. Hmm..
Kumeissa ilmeisesti on eroja??
Eipä ole tullu luettua niiden sisällysluetteloa :)
Mulla Oli joskus samanlainen ongelma ja gynegologi määräsi mulle vaihdevuosista kärsiville naisille tarkotettuja e-plillereitä.Käytin niitä vuoden ajan ja se autto. Nykyään käytän ihan ikäisilleni tarjoitettuja pillereitä ja kaikki hyvin (oon 25 vee),syynä tähän ongelmaan oli se että, mun limakalvot ei uusiutunu tarpeeksi nopeesti.