Sony 100A

kohina

Otettiin kaverin kameralla illalla muutama kuva tähtitaivaasta. Ei sovellu tähtien ja revontulien kuvaamiseen ollenkaan . Useamman sekunnin valotusajoilla kohina tulee niin suureksi, että kuvat käyttökelvottomia. Jopa Canonin 10D tekee parempia valotuksia. Joten tähtiharrastajat, kannattaa ostaa joku toinen merkki taivaan ilmiöiden kuvaamiseen. Canonia näyttäisi olevan Ursalaisilla paljon käytössä. Tilaamalla saa Canonilta 20DA (AStro) mallia joka pitäisi olla huippukamera vaativaan käyttöön.

25

1858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähtitaivas2

      Vai oli siellä revontuliakin.
      _____________________________.

      • pohjoisessa

        Pohjoisessa niitä on revontulia.


      • Helsinkiä
        pohjoisessa kirjoitti:

        Pohjoisessa niitä on revontulia.

        Etelämpänäkin.


    • sulle maksetaan tästä jatkuvasta trollaamisesta ja Sonyn mollaamisesta joka kerta eri nimimerkillä?

      Pitääpä kuvata taivasta joku ehtoo, kun mulla _oikeasti_ a100 on.

      • kotikokki3

        Tai vaikka stafylokokki.
        Vaan kannatasko repe vähän miettiä tuommosia kommentteja uudestaan.
        Ei se ole trollaamista jos on erimieltä asiantuntemuksesi kanssa.
        Markkinoi sinä rauhassa sonyä, tiiä vaikka jotain sullekin maksaisivat.


      • kuullostaa
        kotikokki3 kirjoitti:

        Tai vaikka stafylokokki.
        Vaan kannatasko repe vähän miettiä tuommosia kommentteja uudestaan.
        Ei se ole trollaamista jos on erimieltä asiantuntemuksesi kanssa.
        Markkinoi sinä rauhassa sonyä, tiiä vaikka jotain sullekin maksaisivat.

        Jepjep, kuulostaa siltä, että tyyppi on menny ostaa sony kameran säästääkseen muutaman satasen ja kaipaa nyt ostokselleen tukea netin keskustelupalstalta.


      • kuullostaa
        kuullostaa kirjoitti:

        Jepjep, kuulostaa siltä, että tyyppi on menny ostaa sony kameran säästääkseen muutaman satasen ja kaipaa nyt ostokselleen tukea netin keskustelupalstalta.

        Jepjep, olen se sama trolli joka trollaa joka paikassa.


      • tampereella
        kuullostaa kirjoitti:

        Jepjep, olen se sama trolli joka trollaa joka paikassa.

        vainoharha on paha tauti! Päästä päästäsi paha olo pois!


    • Taivaskuvaaja

      Et vain osaa kuvata.

    • firmispäivitystä kehiin

      Eivät ole A100:n edeltäjätkään eli 7D ja 5D mitenkään erityisen hyviä *pitkillä*, siis useiden minuuttien valotuksilla. Vakaajamekanismi estää rungon käyttämisen kennon "jäähdytysripana".

      Pisti kuitenkin eräällä foorumilla silmään, että kameraan on julkaistu firmwarepäivitys, joka nimenomaan parantaa "kohinanpoistoa" (täsmällisesti ottaen kuumien pikselin nitistystä varsinaisen vlaotuksen jälkeen suljin kiinni otetun "kohinareferenssin" avulla) pitkillä valotuksilla, mutten muista, onko päivityksen eurooppaversio jo jakelussa...

      • ja asennettu. Näppärästi kävi. Nyt on firmis 1.0.2.
        98-99 prosenttia järkkärikuvaajista ei koskaan käytä minuuttien valotusaikoja, mutta kuitenkin...


      • kamalan viisas
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        ja asennettu. Näppärästi kävi. Nyt on firmis 1.0.2.
        98-99 prosenttia järkkärikuvaajista ei koskaan käytä minuuttien valotusaikoja, mutta kuitenkin...

        Sä oot kamalan viisas kun tiedät kaiken...niin kuin järjestelmäkamereiden käyttötottumukset. (tai luulet olevasi)


      • kamalan viisas kirjoitti:

        Sä oot kamalan viisas kun tiedät kaiken...niin kuin järjestelmäkamereiden käyttötottumukset. (tai luulet olevasi)

        kun lukee. Jostakin tuo luku on joskus jäänyt mieleen.

        Sinä olet mielestäsi kamalan viisas, sillä nimimerkkisihän on "kamalan viisas". Minä en sentään moista kehtaisi käyttää, niin omahyväinen en ole.;)


      • häpeä!
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        kun lukee. Jostakin tuo luku on joskus jäänyt mieleen.

        Sinä olet mielestäsi kamalan viisas, sillä nimimerkkisihän on "kamalan viisas". Minä en sentään moista kehtaisi käyttää, niin omahyväinen en ole.;)

        Kehtaat valehdella lukeneesi tuollaista, miksi? Tuollaisia ei kirjoiteta missään.


      • häpeä! kirjoitti:

        Kehtaat valehdella lukeneesi tuollaista, miksi? Tuollaisia ei kirjoiteta missään.

        "häpeä!" sekään kaksinen nimimerkki ole...
        Kummallisilla ilmauksilla sitä jotkut haluaa itsensä yksilöllistää. En minä vaan kehtaisi höpsötellä nimimerkillä "häpeä!".


      • Nimimerkit**
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        "häpeä!" sekään kaksinen nimimerkki ole...
        Kummallisilla ilmauksilla sitä jotkut haluaa itsensä yksilöllistää. En minä vaan kehtaisi höpsötellä nimimerkillä "häpeä!".

        Nimimerkit ei täällä nimimerkin tunnuksia täytä, ei edes rekisteröidyt.
        Minäkin joudun käyttämään hätävaroja *** kanssa kun kaikki tyhjänpäiväisetkin sanat on jo rekisteröity.


      • missä lukee
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        "häpeä!" sekään kaksinen nimimerkki ole...
        Kummallisilla ilmauksilla sitä jotkut haluaa itsensä yksilöllistää. En minä vaan kehtaisi höpsötellä nimimerkillä "häpeä!".

        No Moro,

        Kerro missä lukee tuo 98% käyttäjistä jne...vai puhuitko pelkkää paskaa?


      • missä lukee kirjoitti:

        No Moro,

        Kerro missä lukee tuo 98% käyttäjistä jne...vai puhuitko pelkkää paskaa?

        siellä missä sinun nimimerkkisi on. V***u että te puskasta jauhavat olette tylsiä. Eli siis pari kolme tuhatta viestiä kirjoittaneen Repe Ruutikallon pitäisi vastata. Mutta kuka kysyy? Joku "missä lukee"? Ihan outo tyyppi tämä "missä lukee", never heard.


      • ihan itse
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        siellä missä sinun nimimerkkisi on. V***u että te puskasta jauhavat olette tylsiä. Eli siis pari kolme tuhatta viestiä kirjoittaneen Repe Ruutikallon pitäisi vastata. Mutta kuka kysyy? Joku "missä lukee"? Ihan outo tyyppi tämä "missä lukee", never heard.

        kirjoittanut monta tuhatta viestiä jotka kaikki huokivat suunnatonta asiantuntevuutta.
        Ja jokaisessa viestissä haluat kertoa että MINÄ olen ...
        Tuo nimimerkin kohtaan lauseen jatkaminen on itseasiassa kätevää. Jos kaikki niin tekisivät niin keskustelutahan saisi jo kohtuullisen käsityksen pelkästään aloitussivulta.
        Rohkeimmat voinevat sitten allekirjoittaa viestinsäkin.
        Ja mitä siitä jos tähtitaivaaseen tulee kohintaa sonylla. Pro hommiin pitää olla pro vehkeet, ku siitä ihmeitä tekevästä vakaajasta ei olekkaan tässä apuva.
        Tuliko typoja muutes?


    • taida valmistaa

      Canon ei itse valmista 20DA-mallia. Ei myöskään anna takuuta moiselle vekottimelle. Ainoa tehdas joka tällä hetkellä valmistaa IR-UV -käyttöön sopivaa dslr-kameraa on Fuji.

      • Hoo Koo

        Valmista enää 20D-mallia.


      • Voimissaan

      • oiekein höpötät?

        Mitä sä oikein höpötät?


    • Tuohon tähtitaivaan kuvaukseen soveltuu parhaiten perinteiset filmikamerat. Tietysti kalliit ammattilais digijärkkärit käy. Tuollainen kuvaus asettaa varsin kovat vaatimukst kalustolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe