ruoste

interreilaajan äiti

Poika tuli kuukauden Interreil-reissusta.

Yksiä repussa olleita shortsihousuja ei oltu käytetty koko reissulla. Housujen väliin oli pujahtanut ruostunut purkinavaaja ja housut ovat paikoin ikävän ruosteiset. Ruoste ei lähde pesussa, tahranpoistossa, ei etikalla...

60 euroa... uudet... pahus

8

1121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • interreilaajan äiti

Reilaajan äiti vastaa itselleen: Alla ehdotettiin raparperikiisseliä wc:n ruostepoistoon. Eipä tuossa mitään menetä jos kokeilee raparperiä.

• eihän

se varmaan pahenna asiaa. Oletko jo kokeillut sappisaippualla.

• interreilaajan äiti
        eihän kirjoitti:

se varmaan pahenna asiaa. Oletko jo kokeillut sappisaippualla.

Sappisaippua? En ole koskaan kuullutkaan. Sappikivistä olen kuullut, mutta ei liene sama tuote :-)

Onko sappisaippua luontaistuotekaupan tuote? Mihin sappisaippuaa voi käyttää? Onko arvokas?

Kiitoksin!

• hiukan*
        interreilaajan äiti kirjoitti:

Sappisaippua? En ole koskaan kuullutkaan. Sappikivistä olen kuullut, mutta ei liene sama tuote :-)

Onko sappisaippua luontaistuotekaupan tuote? Mihin sappisaippuaa voi käyttää? Onko arvokas?

Kiitoksin!

viiveellä vastaus

Valmistusaineet: Palmu- ja
        kookosrasvasta keitetty saippua,
        tuore naudan sappi, klorofylli.

Luontaiskaupassa yleensä on myynnissä, ei kauhean kallis siihen verraten mitenkä hyvä on käytössä.

Laita haku sappisaippua saat paljon lisää tietoa.

• hyytyy

Minkä väriset housut? Voi nimittäin käydä niin, että lähtee paitsi ruoste myös väri. Aina voi kokeilla pesulaa.
      - hiero tahraan sitruunamehua ja suolaa, anna vaikuttaa tunnin verran, huuhtele, pese.
      - käytä oksaalihappoa (sitä on muuten raparperissa). Apteekista saa oksaalihappojauhetta, ota 1 dl haaleaa vettä ja 1 tl oksaalihappoa, käsittele tahta liuoksella, anna vaikuttaa hiukan aikaa, huuhtele, pese.

Jos shortsit on valkoiset/vaaleat, pese valkopesuaineella ja jos värillise, pese värillisten vaatteiden pesuun tarkoitetulla pesuaineella.
      Lähteekä väri kankaasta tahranpoistoaineella? Kokeile ensin johonkin saumaan tms. näkymättömään paikkaan. Olen poistanut ruostetahroja vain oksaalihapolla ja valkoisista liinavaatteista, joten en osaa sanoa. Sitruunahappokin on aika tujua.

• interreilaajan äiti

Rohkenen kokeilla... Housut ovat vaalean ruskeat, beigen väriset. Täysin valkeatkin pilkat olisivat kauniimmat kuin nämä "kakanväriset" ruostetahrat, jotka pahasti ovat vielä asianomaisissa kohdissakin. Eli käyttämättä jäävät tällaisenaan.

Kerron tuloksen myöhemmin - jos se sitten ketään kiinnostaa :-))

• Jolle
        interreilaajan äiti kirjoitti:

Rohkenen kokeilla... Housut ovat vaalean ruskeat, beigen väriset. Täysin valkeatkin pilkat olisivat kauniimmat kuin nämä "kakanväriset" ruostetahrat, jotka pahasti ovat vielä asianomaisissa kohdissakin. Eli käyttämättä jäävät tällaisenaan.

Kerron tuloksen myöhemmin - jos se sitten ketään kiinnostaa :-))

Minusta olisi kiva kuulla, miten housuille kävi.
        Kerro vaan, jos jaksat.

Tätä palstaa on kyllä mukava lukea. Olen kopioinut joitain niksejä talteen.

• lähtikös

Eipä tainnut tahra lähteä kun ei ole mitään kuulunut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      68
      4296
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      67
      4137
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3552
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3123
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2792
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2562
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2334
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      25
      1461
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1282
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      75
      1059
    Aihe