RFSU testi

mhmm...

Tein tänään Rfsu:n testin sain yhden viivan, joka oli ilmeisesti se kontrolli viiva, oli selkeästi punainen. SItten sain toisen viivan joka oli tuosta viivasta vähän alenpana, sellainen hailakka viiva. Erottui kuitenkin valkeasta taustasta,mut hailakka. Onko tuo testi millainen, en oikein ota selvää. Pitäisikö tehdä joku toinen testi?

16

12064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bumble-B

      Noista RFSU:n testeistä on ollut paljon puhetta, antavat vääriä haamuja/viivanpaikkoja/muuta epäselvää.. Selkeämmän viivan RFSU:lla saat vasta jos maltat odottaa esim. viikon-pari menkkojen poisjäämisen jälkeen. Sitä ennen tulee todennäköisesti vain haaleanhaaleita viivoja joista ei voi olla varma. Joten suosittelen että haet apteekista jonkun herkän testin jossa ei ole viivanpaikkaa, vaan jos kaksi haaleaakin viivaa tulee niin se on sitten kyllä plussa. RFSU:lla se ei välttämättä niin ole.. Mie oon yhden väärän haamun saanut ja sitten raskaana ollessani yhden epäselvän haamun joka oli pakko varmistaa toisella testillä.

      • mhmm

        Käyn toisen testin apteekista. Minulla on menkat myöhässä parisen vikkoa. Normaali kierto n. 20pv, nyt menossa 37 pv. ELi sen puoleen pitäisi alkaa varmaan näkyä. Mitä testiä suosittelet? Nyt olen odottanut rfsu:n testistä sen 30min ja katsoin uudelleen. Kyllä siinä kaksi viivaa on, toinen tumma toinen vaalea. Mutta näkyvät kuitenkin, Laitoin testtin seinää vasten luonnonvaloon :D


      • Bumble-B
        mhmm kirjoitti:

        Käyn toisen testin apteekista. Minulla on menkat myöhässä parisen vikkoa. Normaali kierto n. 20pv, nyt menossa 37 pv. ELi sen puoleen pitäisi alkaa varmaan näkyä. Mitä testiä suosittelet? Nyt olen odottanut rfsu:n testistä sen 30min ja katsoin uudelleen. Kyllä siinä kaksi viivaa on, toinen tumma toinen vaalea. Mutta näkyvät kuitenkin, Laitoin testtin seinää vasten luonnonvaloon :D

        ..ihan yhdellä silmäyksellä niin vaikuttaisi kyllä sitten että plussaa näyttäisi. Kokeile kuitenkin millä tahansa apteekista saatavalla testillä, ovat todennäköisesti tuossa vaiheessa kaikki yhtä luotettavia, kun sulla menkat on noin paljon myöhässä jo. Kaikkia testejä ei saa kaikista apteekeistä, itse olen testannut Clearbluella onnistuneesti kaksi hyvää plussaa, ja kuulemma se Apteekin oma raskaustesti on kans hyvä. :)


      • mhmm
        Bumble-B kirjoitti:

        ..ihan yhdellä silmäyksellä niin vaikuttaisi kyllä sitten että plussaa näyttäisi. Kokeile kuitenkin millä tahansa apteekista saatavalla testillä, ovat todennäköisesti tuossa vaiheessa kaikki yhtä luotettavia, kun sulla menkat on noin paljon myöhässä jo. Kaikkia testejä ei saa kaikista apteekeistä, itse olen testannut Clearbluella onnistuneesti kaksi hyvää plussaa, ja kuulemma se Apteekin oma raskaustesti on kans hyvä. :)

        Kyllä ne viivat ihan selkeästi näkyy, kauenpaakin kun katselin niitä.testi tosiaan on luonnonvalossa seinää vasten. Eli ei misään keinovalon alla.
        Minulla on toinenkin rfsu:n testi teen senkin vielä. Olen menossä tänään lääkäriin, koska olen flunssassa tai poskiontelotulehduksessa. Pitää varmaan mainita tästä testistä, jos hän meinaa antaa antibioottikuurin. vai?


      • mhmm...
        mhmm kirjoitti:

        Kyllä ne viivat ihan selkeästi näkyy, kauenpaakin kun katselin niitä.testi tosiaan on luonnonvalossa seinää vasten. Eli ei misään keinovalon alla.
        Minulla on toinenkin rfsu:n testi teen senkin vielä. Olen menossä tänään lääkäriin, koska olen flunssassa tai poskiontelotulehduksessa. Pitää varmaan mainita tästä testistä, jos hän meinaa antaa antibioottikuurin. vai?

        Tein sen toisenkin rfsu:n testin. Siihenkin tuli selkeät 2 viivaa.. samalle kohtaa kun ensimmäisessä testissä. ALan nyt epäillä, Onkohan viivojen paikka oikea vai väärä. Pitäisikö niiden olla jossain tietyssä kohtaa testiä..kun ohjeessa on vain, että jos tulee 2 viivaa. OUTOA!


      • ...
        mhmm... kirjoitti:

        Tein sen toisenkin rfsu:n testin. Siihenkin tuli selkeät 2 viivaa.. samalle kohtaa kun ensimmäisessä testissä. ALan nyt epäillä, Onkohan viivojen paikka oikea vai väärä. Pitäisikö niiden olla jossain tietyssä kohtaa testiä..kun ohjeessa on vain, että jos tulee 2 viivaa. OUTOA!

        Mulla on kanssa tuolla testillä tullut sellainen haamun haamu.Eli tosi tosi haalea viiva jota epäilin sitten viivanpaikaksi.ja kyllähän ne menkat sitten alkoivatkin sen jälkeen että varmistus toisen merkkisellä testillä kannattaa.


      • Bumble-B
        mhmm... kirjoitti:

        Tein sen toisenkin rfsu:n testin. Siihenkin tuli selkeät 2 viivaa.. samalle kohtaa kun ensimmäisessä testissä. ALan nyt epäillä, Onkohan viivojen paikka oikea vai väärä. Pitäisikö niiden olla jossain tietyssä kohtaa testiä..kun ohjeessa on vain, että jos tulee 2 viivaa. OUTOA!

        ..mahdollisesta raskaudesta lääkärille. Sano ettet ole varma, niin ehkä passittaa sut labraan verikokeeseen samalla. :) Ja jos taas sait kaksi viivaa niin kyllä se sitten varmaan plussaa tarkoittaa! Ne viivat tulee aika lähekkäin toisiaan, olisko joku puoli senttiä toisistaan, siinä sileällä, kiiltävällä alueella.


      • mhm...
        Bumble-B kirjoitti:

        ..mahdollisesta raskaudesta lääkärille. Sano ettet ole varma, niin ehkä passittaa sut labraan verikokeeseen samalla. :) Ja jos taas sait kaksi viivaa niin kyllä se sitten varmaan plussaa tarkoittaa! Ne viivat tulee aika lähekkäin toisiaan, olisko joku puoli senttiä toisistaan, siinä sileällä, kiiltävällä alueella.

        Joo siihen ne rfsu:n testillä tuli.. Mutta tein lisäksi acon testin se näytti kyllä negaa. Kumpi noista on luotettavampi testi? acolla ei tullut edes hailakkaa viivaa. Rfsu:lla tuli 2 testillä kuitenkin ihan näkyvät viivat. Onpan omituista.


      • Bumble-B
        mhm... kirjoitti:

        Joo siihen ne rfsu:n testillä tuli.. Mutta tein lisäksi acon testin se näytti kyllä negaa. Kumpi noista on luotettavampi testi? acolla ei tullut edes hailakkaa viivaa. Rfsu:lla tuli 2 testillä kuitenkin ihan näkyvät viivat. Onpan omituista.

        ..että mainitset asiasta samalla lääkärissä. Hän varmasti haluaa tarkistaa asian myös ennenkuin määrää mitään lääkkeitä. Sano että olet parilla testillä saanut viivat ja yhdellä et ole saanut viivoja joten olet ihan ymmälläsi ja haluaisit verikokeella varmistaa asian.


      • Anonyymi

        Mulle tuli toinen viiva muovin alle onko se nega?


    • Bumble-B

      ..lääkärissä mittään? Tai ootko testaillu uudestaan?

      • mhm..

        ole sen jälkeen testannut uudelleen. Päätin myös, etten osta noita testejä jatkossa. Jotenkin TODELLA epäselvä. Kaippa tässä aika näyttää kannattaako testata uudestaan vielä. Ei kuitenkaan ole mitään "oireita". Kierto on kyllä sekaisin jos en ole raskaana. PItäisikö kääntyä lääkärin puoleen kun on tosiaan jo kp40.. Mitä mieltä? Mihin lääkäriin ylein vai ihan gynelle?


    • Yritämme

      Noi RFSUn testit on mielestäni huonoja, tulosta ei osaa tulkita, sillä liuskassa oleva valkoinen muovi peittää liuskan niin,ettei tiedä pitääkö viiva tulla sen alle vai viereen. Minullakin tuli heikko viiva, mutta muovin alle. Silmiä kun siristi, tikku oli valkoinen, mutta muovin alla kuitenkin oli selvä vaaleanpunainen viiva. Kun repäisin muovin pois, viiva oli selkeä. Luulin, että tulos olisi positiivinen, mutta epävarmuuden takia juoksin apteekkiin ostamaan vanhan kunnon Clear Bluen. Tulos sillä on sentään helppo tulkita ja se oli negatiivinen. RFSUn testit ainakin mulla oli rahan hukkaa!

      • Neitinoita Alisa

        Se näyttää myös kahta viivaa, eikä se ole sen muovi jutun alla. Ne on aika lähekkäin toisia ne viivat. Hain Clear Blue testin apteekista, täytyy illalla tehdä uudelleen.

        Miten sinulla kävi?


    • mitenköhän

      Mullekin kävi just noin tuon RFSU: testin kans! Just siinä muovin rajalla oli haalea vaaleanpunainen viiva ja kun repäisin muovin pois niin se näky selvästi. Se mikä mua eniten mietityttää on se että se viiva "siirtyi" ja lopuksi se oli siinä testiviivan vierellä ja näky ihan selvästi.

      Juoksin sitten apteekkiin ja ostin varmuuden vuoksi clearblue testin ja testasin saman tien, eli jo noin 20 min ekan testin jälkeen ja negatiivista näytti. Nyt kuitenkin tuli mieleen se että teinköhän testin liian aikaisin kun en ollut pissaamatta kun vaan 20 minsaa?? Kumpaahan sitä nyt uskois? :/

    • Piakkoin testaileva

      Monessa raskaustestipakkauksessa mainitaan, että virtsan pitäisi olla rakossa vähintään sen 4 tuntia. Lisäksi pitäisi välttää runsasta nesteiden nauttimista muutamaa tuntia ennen testausta. Joten clear bluen testi on mahdollisesti antanut virheellisen tuloksen, koska virtsa ei ole ollut rakossa tarpeeksi kauan. Toivottavasti RFSUn testi antoi sinulle oikean tuloksen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe